Barrandovský most
Re: Barrandovský most
Tyhle radary jsou od začátku provozu i ve Strahovskym, čistě pro hodnocení pohybu proudu a že se to tam neštosuje za nějakou překážkou. Klasický dopplery, ne kamerový systémy.
Re: Barrandovský most
Jezdím tam denně. Pravděpodobně se za určitých klimatických podmínek stává povrch kluzký a zrádný, neb jsem tam viděl několikrát auta po smyku napasovaný do zdi. Nejdřív tam přibyly dost neumělě provedené odvodnˇovací kanálky a pak začali omezovat rychlost za mokra. 70 je v pohodě, 80 už méně a 100 už vůbec. Je proto možné, že když tam dají 50, zajistí bezpečný průjezd, protože pak tam nikdo nepojede rychleji než nějakých 70, které jsou naprosto v pohodě.MPMP píše:Není (přesněji, na podzim nebylo) natrvalo. Co já jsem vypozoroval, tak omezení na 50 km/h se zapíná za deště a mokra. Teď to vypadá, že i za mrazu. Účel mi ale naprosto uniká. Nemám nejmenší ponětí, co je na tomto tunelu tak nebezpečné při rychlosti 70 km/h za mokra.-xdas- píše:Vhodnější téma jsem nenašel, tak dotaz vložím zde. Chtěl bych se zeptat, těch kteří jezdí častěji Zlíchovským tunelem, zda je tam omezení rychlosti na 50 dlouhodobě nebo je to jenom důsledkem aktuálních mrazů.
Re: Barrandovský most
maniac: a to je právě to, co mi na našich dopravních "odbornících" vadí nejvíc. Místo aby tam byla stále 70 a hned za tunelem policie přestupníky kasírovala - tady je na to místa dost, vzniká tam třetí jízdní pruh krásně pro odstavování použitelný - tak tam dáme radši "50" a řidiči budou jezdit max. sedumdesátkou. Pak se nedivne, že se max. rychlost hromadně nedodržuje.
Re: Barrandovský most
A vy si myslíte, že budou stát tam kde si usmyslíte? Stačí přísnější zákony a pokuty + kamery na opravdu kritických úsecích s omezením. Řidičů prasáků vidím každým dnem více a více.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Barrandovský most
Ahoj! Každý den v různé doby najíždím na MO od Modřan a absolutně mne irituje semafor při odbočování na Barr. most.
A) Chodce na přechodu jsem tam v životě neviděl
B) Rozjíždějící se kolona od semaforu vyvolá nahoře na mostě "špuntík", v místě kde se kříží řidiči z nájezdu s řidiči odbočujícími na Barrandov/Plzeň/Strakonice. Zde dochází často k nebezpečným situacím podle mě právě díky těmto "špuntíkům" od semaforu.
C) Na křižovatce jsou dva odbočovací pruhy a z toho jeden je nepříjemně úzký.
D) I kdyby na odbočení dali 30 tak alespoň doprava bude plynulá.
Nakreslil jsem mapku pro pochopení mé představy. Co na to říkáte?
Zároveň by nebylo od věci dát už dolů před podjezd návěst s tím, že pravý pruh je pro Barrandov/Strakonice/Pzeň a levý pro Smíchov, Dejvice...
PS: nevíte jak to vypadá s nějakým permanentním řešením v okolí vypnutých semaforů? Např. odstranění semaforů a přemalování pruhů do nějaké definitivní podoby?
A) Chodce na přechodu jsem tam v životě neviděl
B) Rozjíždějící se kolona od semaforu vyvolá nahoře na mostě "špuntík", v místě kde se kříží řidiči z nájezdu s řidiči odbočujícími na Barrandov/Plzeň/Strakonice. Zde dochází často k nebezpečným situacím podle mě právě díky těmto "špuntíkům" od semaforu.
C) Na křižovatce jsou dva odbočovací pruhy a z toho jeden je nepříjemně úzký.
D) I kdyby na odbočení dali 30 tak alespoň doprava bude plynulá.
Nakreslil jsem mapku pro pochopení mé představy. Co na to říkáte?
Zároveň by nebylo od věci dát už dolů před podjezd návěst s tím, že pravý pruh je pro Barrandov/Strakonice/Pzeň a levý pro Smíchov, Dejvice...
PS: nevíte jak to vypadá s nějakým permanentním řešením v okolí vypnutých semaforů? Např. odstranění semaforů a přemalování pruhů do nějaké definitivní podoby?
- Přílohy
-
- navrh-barr.png (50.06 KiB) Zobrazeno 10766 x
Re: Barrandovský most
hezké,
ale podle všeho tím zrušíte plynulý nájezd BUS pruhu a to je v současné době neprůchodné
ale podle všeho tím zrušíte plynulý nájezd BUS pruhu a to je v současné době neprůchodné
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Barrandovský most
To není třeba, stačilo by, kdyby se preferenční pruh těsně před křižovatkou vřadil do normálního pruhu, takže by jím autobusy čekající auta předjížděly...Mike píše: podle všeho tím zrušíte plynulý nájezd BUS pruhu a to je v současné době neprůchodné
Re: Barrandovský most
To není pravda, preference tady funguje přímo na semaforech, když odbočuje BUS, tak ostatní stojí.Mike píše:hezké,
ale podle všeho tím zrušíte plynulý nájezd BUS pruhu a to je v současné době neprůchodné
Tzn. že z centra neodbočují nikdy dva pruhy zároveň. (již několik let v provozu tato preference)
Re: Barrandovský most
zřejmě byla řeč o směru od Modřan...
tam BUS pruh v pravém končí někde před SSZ
tam BUS pruh v pravém končí někde před SSZ
Re: Barrandovský most
Domnívám se, že ve směru od Modřan tam žádný BUS pruh není?
Re: Barrandovský most
hmmm, tak to jsem se trochu seknul
v tom případě by to neměl být problém přemalovat...
jen by musel asi někdo chtít...
v tom případě by to neměl být problém přemalovat...
jen by musel asi někdo chtít...
Re: Barrandovský most
A jak by se vřadil do stojící kolony? To by tam jedině musel bejt preferenční semafor, aby v přítomnosti busu pozdržel zelenou pro auta. Edit: pokud to tak je, jsem mile překvapenRedispero píše:To není třeba, stačilo by, kdyby se preferenční pruh těsně před křižovatkou vřadil do normálního pruhu, takže by jím autobusy čekající auta předjížděly...Mike píše: podle všeho tím zrušíte plynulý nájezd BUS pruhu a to je v současné době neprůchodné
Od Modřan tam maj busy zastávku, tak by bez problémů jely pravym .. vlastně by se to převedlo na křížení typu Vídeňská x JS, s tim že by šly na most dva pruhy s průpletem. Což by pod tou Krčskou šlo taky, místo přednosti.
Ale na Baranďáku by to chtělo řešit rovněž plynulej sjezd z mostu do centra, tam se tvořej spontánně dva "ruský" pruhy a stejně je fronta až do profilu nahoru.
Re: Barrandovský most
Ano, buď preferenční semafor, jako je to běžné na západě (ne ale držením zelené, nýbrž dvěma semafory za sebou), anebo by se prostě pruh pro auta vléval těsně před křižovatkou do preferenčního pruhu pro autobusyjonáš píše: A jak by se vřadil do stojící kolony? To by tam jedině musel bejt preferenční semafor, aby v přítomnosti busu pozdržel zelenou pro auta
Re: Barrandovský most
Ten preferenční semafor tam již je, pouze pokud přijede autobus tak dostane téměř ihned zelenou a ostatní stojí. Pokud nejede BUS tak se jezdí normálně... V tomhle je ta křižovatka velice dobře řešená.
Re: Barrandovský most
Od Modřan na most by stačilo semafor vypnout a dát tam klasicky dej přednost jízdě. To samé by stačilo dát i z mostu doprava do Podolí. Jestli to tam není.
Re: Barrandovský most
to není tak jednoduché, aby na některých větvích křižovatky bylo SSZ a někde ne...
třeba tak to bylo od Mánesa na Jiráskův most, ale pak to nějak rozmázli na Nově nebo kde, ale je tam SSZ (samozřejmě na spoustě míst to je, někde jsme to nedávno řešili...)
třeba tak to bylo od Mánesa na Jiráskův most, ale pak to nějak rozmázli na Nově nebo kde, ale je tam SSZ (samozřejmě na spoustě míst to je, někde jsme to nedávno řešili...)
Re: Barrandovský most
No a co tam nechat semafor a k němu přidat trvale svítící zelenou šipku, když to jinak nejde?
Re: Barrandovský most
"Pražáci" se na přídavnou šipku nerozhlížejí...
Re: Barrandovský most
A protože máme mezi sebou špatné řidiče, kteří nevědí jak s přídavnou šipkou zacházet (a protože je naši dopravní inženýři za posledních 20 let naučili, že přídavná šipka znamená, že jiné směry stojí - což není pravda ani podle zákona, ale všue to tak je naprogramované ), tak holt budeme všichni na takovýchto křižovatkách stát. Ach jo.kasme píše:"Pražáci" se na přídavnou šipku nerozhlížejí...
Re: Barrandovský most
Proč zrovna za posledních 20 let? Takhle to u nás funguje snad od nepaměti .... bohuželMPMP píše:...a protože je naši dopravní inženýři za posledních 20 let naučili, že přídavná šipka znamená, že jiné směry stojí - což není pravda ani podle zákona, ale všue to tak je naprogramované ...
Pokud se nepletu, tak v Praze byly 2-3 křižovatky, kde tomu tak nebylo, jedna byla ještě kolem roku 1995 tady: http://goo.gl/maps/HLhbx , zbytek už si nevybavuju.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Barrandovský most
Tady:
https://maps.google.com/maps?q=bucharov ... 29,,0,2.63
(Bucharova od Motola, sjezd na rozvadovskou spojku)
taky svítí pořád zelená doprava, ne?
https://maps.google.com/maps?q=bucharov ... 29,,0,2.63
(Bucharova od Motola, sjezd na rozvadovskou spojku)
taky svítí pořád zelená doprava, ne?
Re: Barrandovský most
Pamatuju na nábřeží u Letenskýho tunelu (plechovou) cca 1965 nebo tak kolem jinak v US to funguje i bez šipky, a zakazuje se to nápisem "no right turn(on red)". V Číně to funguje i doleva, ale nevim jestli to tam maj povolený
Re: Barrandovský most
jenže to není přídavná šipka...Mosquit píše:Tady: (Bucharova od Motola, sjezd na rozvadovskou spojku)
taky svítí pořád zelená doprava, ne?
Re: Barrandovský most
A od roku 1995 je to cca kolik let? Já začal řídit v roce 1980 a to jich bylo po Praze mnohem víc, postupně ale všechny vymizely.pp21 píše:Proč zrovna za posledních 20 let? Takhle to u nás funguje snad od nepaměti .... bohuželMPMP píše:...a protože je naši dopravní inženýři za posledních 20 let naučili, že přídavná šipka znamená, že jiné směry stojí - což není pravda ani podle zákona, ale všue to tak je naprogramované ...
Pokud se nepletu, tak v Praze byly 2-3 křižovatky, kde tomu tak nebylo, jedna byla ještě kolem roku 1995 tady: http://goo.gl/maps/HLhbx , zbytek už si nevybavuju.
Re: Barrandovský most
Ta zelená na Bucharově svítí stále. Já pořád nechápu, proč se u nás neopíšou těch pár odstavců z německých předpisů. Zelená šipka doprava jako značka, víme přeci, že by to pomohlo. Pár vět opsat a je to no a tam to sakra funguje tak proč by nemělo u nás.