Stránka 1 z 19

Barrandovský most

Napsal: 28.8.2009 7:48:23
od honza.kalas
Počítá se po dostavbě SZ části MO s nějakou změnou na barrandovském mostě. Zmizí ten semafor, nebo se bude v budounu nějak měnit napojení rampy, či rozšíření aby semafor mohl zmizet. Přece tam nebude navždy??? Řeší to někdo?

Re: Barrandovská most

Napsal: 28.8.2009 8:23:02
od hh
Neřeší nikdo nic, dopravní složky na Magistratátu to je neštěstí. Teď snad zjistili, že by bylo dobré změnit značení leckde na jihu Prahy v souvislosti s novou R1 příští rok, ale nemají to finančně pokryté a diví se, že jim to ŘSD (stát) odmítlo zaplatit. Tím horší a dražší to bude, že by se chtělo mít proměnné značky kvůli tunelům na R1 a toto bude objízdná trasa.

Tažke semafor těžko, stejně tam máte křížení, které zůstane a jak už jsem tu kdysi psal, v těchto místech má doprava klesnout ze 115 na 85 tis.aut/24h, takže tady budou ty kolony sice menší a snad bez kamionů, ale u toho semaforu budou. A pokud by jste ho dal pryč, tak by se to stejně asi ucpalo hned za mostem u toho směru na Plzeň bych si dovolil odhadnout.

Další problém, že plánují zakázat kamiony na Jižní spojce mezi Barr. a Magistrálou, takže tranzit Plzeň - Hradec atp. má jet po novém, pak D1 a pak Štěrboholská. Tam zas bude problém to místo Spořilovská/MO, kde se zatím také nic neděje. Jediné co se v Praze děje kromě "celorepublikového" PO je Blanka ...

Semafor na Barrandovskem moste

Napsal: 8.9.2009 10:25:43
od nestler
je stejny cesky kocourkov jako prechody pro chodce na I/4 Zbraslav a I/7 Ruzyne. Misto 2 lavek pro pesi za 200 000 korun se udelaji osvetlene prechody pro chodce za 250 000 korun

Re: Semafor na Barrandovskem moste

Napsal: 8.9.2009 12:16:50
od pp21
nestler píše:Misto 2 lavek pro pesi za 200 000 korun...
Kontrolní otázka ... lávka pro pěší za 200.000,- Kč? Kdo to dělá? Odhaduju že pod pár mil. kč se to nedostane ani v tom nejdivočejšim snu.

A to nemluvím o luxusních elegantních lávkách ala Barrandov u Klokočky za 37 mil. kč (2006.
Nebo třeba Břevnov - lávka přes Patočkuvu - 14 mil. Kč (2004)
Nebo přemostění Kartouzské ul. do objektu Nového Smíchova (je to v podstatě jeden přímý nosník) - 6 mil. Kč (2005).

Re: Barrandovská most

Napsal: 8.9.2009 12:57:13
od michal
Ted budují jednu luxusní lávku pro cyklisty a pěší ve Vysočanech, jak se jede z Freyovy k Českomoravské. Ale jako že fakt luxusní :shock:

Re: Barrandovská most

Napsal: 8.9.2009 13:02:58
od jonáš
Jo, ta bude hodně luxusní .. Celkově se náklady na vybudování cyklostezky pohybují ve výši 98 milionů korun. Více než polovinu z toho tvoří cena za vybudování či rekonstrukci mostů http://kultura.praha-mesto.cz/parent440 ... rem?Css=no

Re: Barrandovská most

Napsal: 8.9.2009 13:38:48
od andy
Nu, zatím ta lávka nějak přehnaně luxusně nevypadá :?
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html

Re: Barrandovská most

Napsal: 8.9.2009 13:40:39
od pp21
michal píše:Ted budují jednu luxusní lávku pro cyklisty a pěší ve Vysočanech, jak se jede z Freyovy k Českomoravské. Ale jako že fakt luxusní :shock:
Copak o to že bude (už téměř je) luxusní, ale to že vede přes poměrně klidnou ulici a nemá (!!!) vyřešené napojení na jedné straně ... to je teprve luxus...

fotky: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ro/090827/
pár informací a postřehů: http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=52

Re: Barrandovský most

Napsal: 20.9.2009 20:54:41
od elrondecuba
Když jsem koukal na současné řešení "barranďáku", tak mě napadlo, jak se zbavit obou semaforů. Zajímal by mě názor někoho znalejšího, jestli by to bylo reálné ;)

Jako předpoklad beru zprovoznění R1 jih.

Myší díra:
- levý pruh by pokračoval vlevo, směr R4
- pravý pruh by pokračoval rovně, směr Barrandov. V místě odpojení levého pruhu, směr R4, by přešel do lévého pruhu
- rampa od Smíchova by volně přešla do pravého pruhu, směr Barrandov

Pravděpodobně bez stavebních úprav.

Barrandovský most (BM):
- třípruh na MO přejde na dvoupruh už před BM
- levý pruh od Modřanské se napojí do dvoupruhu před BM (tady je asi největší problém a to krátký připojovací pruh
- pravý pruh od Modřanské přejde na druhý zprava na BM a dále na levý v Myší díře
- před podjezdem rampy Modřanská -> BM pod MO se odpojí rampa s jedním pruhem, který se zprava připojí k rampě Modřanská -> BM a přejde na pravý pruh na BM a dále na pravý v Myší díře.

Teď je otázkou, jestli 2 pruhy MO a 2 do Myší díry oddělit na BM dvojítou čarou, nebo lanovými svodidly, nebo jinak?

Myslíte, že by toto řešení pomohlo, bylo realizovatelné a vyjezdilo by se? Díky.

Re: Barrandovský most

Napsal: 23.9.2009 12:33:07
od Jarda Š.
elrodecuba: Takhle nějak si to zřejmě projektanti mostu původně představovali.

Re: Barrandovský most

Napsal: 24.9.2009 8:03:54
od Standa
Vidím tam jen trochu prostorovou kolizi s cyklostezkou a dětským hřištěm, jinak mi to přijde dost dobré řešení. Ovšem pokud by se po dokončení 511 (nevěřím, že bez toho lze úplně vytlačit kamióny z BM) začal stavět ještě most mezi Podolím a Smíchovem, kam by se přesunuly linky MHD, možná by ani tohle nebylo potřeba a doprava by se prostě na BM dokázala vykřížit (dost dlouho to tak i fungovalo, než narostl tranzit).

Re: Barrandovský most

Napsal: 24.9.2009 11:21:35
od dvs
Podle mne by to šlo a bez stavebních úprav.

Stačí přebarvit pruhy za myší dírou, dát zákaz vjezdu kamiónům do Barrandovského kopce mimo dopravní obsluhu, seřídit světla u nájezdu od Modřanské, aby hustota na nájezdu nepřekročila cca 300voz/hod a semafory se dají vypnout.

Před Zlíchovským tunelem jsou taky vypnuté.

Pokud si pamatuji jak se došlo ke světlům:
Nějaká chytrá hlava upravila původní návrh křížovatky na Modřanské straně (jeden z původních návrhů http://www.dalnice.com/fotogal/mo/barra ... _model.jpg)

Nejdřív se kvůli kamiónům udělali světla za myší dírou, aby se do kopce dalo pokračovat 2 pruhy.
Pak se nemohly dostat autobusy z Modřan přes tu kolonu od světel za myší dírou, a tak dali rovnou světla na 3 pruhy před nájezd od Modřan.
Pak začalo dost řidičů Jižní spojku objíždět a najíždět na most právě od Modřan. Takže udělali na nájedu pruh pro BUS.


PS: podmínka 300voz/hod na nájezdu od Modřan je podle mne podmínka nutná pro zrušení světel

Re: Barrandovský most

Napsal: 24.9.2009 19:31:54
od jonáš
Přebarvit pruhy nestačí, protože lidi z Braníka potřebujou jezdit i na Smíchov, široko daleko neni žádnej jinej most. To by se dalo bezkolizně zařídit leda popsanou "objezdnou" rampou kolem výjeezdu z podjezdu, nebo na smíchovské straně přidaným propojením z pravého pruhu mostu na průjezdnou komunikaci Chuchle-Smíchov. U obojího je otázka, jestli je to realizovatelné z prostorových důvodů (studie na developerskou zástavbu celého prostoru za hlukovou stěnou na branické straně už existujou a pozemky jsou na prodej .. http://www.sreality.cz/pozemky/prodej/p ... 1975786314) a jestli se to vyplatí. Myslim, že vyplatí, protože po odklonění tranzitu se most stejně zahltí vnitroměstskou dopravou.

Re: Barrandovský most

Napsal: 24.9.2009 19:39:27
od jonáš
300 vozů za hodinu od Modřan by se dalo stěží vymezit před patnácti lety. Dnes v ranní špičce stojí fronta z Modřan na čtyřpruhu už daleko za mostem inteligence, protože to nestíhá projet přes světla jak jsou seřízený teď. Když křižovatku většinu cyklu blokuje jednopruhový levý odbočení do podjezdu směrem z centra. To by se muslo nejdřív 90% aut lidem zrekvírovat, mimo krizový momenty kdy je to zahlcený zcela je nájezd od bránickýho výjezdu z JS celkem zanedbatelnej (krátká zelená tam stejně pustí maximálně 5 aut na cyklus, zatimco od Modřan projede tak dvacet až padesát, podle stupně zahlcení). Aspoň tak vypadá denodenní ranní zkušenost "zezdola". 8-)

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 9:05:27
od dvs
Dlouhodobě přestavba křižovatky je potřeba. Jenomže radní to radši prodají... a ještě to zhorší, protože do těch kanceláří se bude zase jezdit Bráníkem a na most z centra.

Moje řešení je krátkodobé a barvy se stejně musí obnovovat.

Možná by se z nájezdu mohlo vykřížit více aut. Nemáte někdo ponětí kolik je hustota ve špičce na nájezdu od Strakonické, která se také vykříží, sice s kolonou, ale bez světel s proudem kamiónů od Barrandova.

Modřany a Podolí potřebují městské mosty a udělali by lepší než stavět Komořanský nájezd.

Fronta z centra na most je generovaná hodně objížděním. Z Pankráce, Brumlovky, Krče se musí vyplatit najet na MO u Kačerova nebo V podzámčí. Další část dopravy z centra je doprava z Novodvorské, která by nemusela projiíždět Bráníkem a napojit se na Jižní spojku před BM. Důležité je zakázat kamiónům vjezd na Barrandov, protože pak nekřižují a je možnost nájezd od Modřan dát do jednoho pruhu a natáhnout skoro na celý most.

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 9:58:21
od andy
Obávám se, že semafor na mostě zmizí, teprve až bude most mezi Lihovarem a Dvorcema (kvůli plynulosti MHD - už dnes se na MO občas vytvoří kolona, která končí až před Zlíchovským tunelem. Bez toho semaforu by pak nebyl BM průjezdný), což dneska nikdo neví, kdy bude. Jak už jsem tu před časem psal, Praha 4 požaduje zahájit realizaci návrhu koncepčního řešení hromadné dopravy na jihu hl. m. Prahy včetně tramvajového propojení Prahy 5 a 4, zatím ale nemám info, že by se tím někdo na magistrátu zabýval :(
Semafory pod Barrandovem by snad za předpokladu zákazu kamionů na BM zrušit šly.

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 11:12:41
od pp21
dvs píše:Nemáte někdo ponětí kolik je hustota ve špičce na nájezdu od Strakonické
Možná to bude tady:
http://www.tsk-praha.cz/web/doprava/udi ... pravy-2008

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 17:54:23
od jonáš
Dík za odkaz, to jsou tak zajímavý čísla, že stojí za vysochání a interpretaci, i když se to hled8 a interpretuje dost pracně. Nebo právě proto. Snažim se držet směr od jihovýchodu na severozápad.
a) Modřanská od/do Modřan na úrovni pivovaru (4045-4046): 18116 / 22222
b) Modřanská od/do Braníka pod mostem (4043-4044): 19576 / 16276
c) rampy JS směr Kačerov od/do Modřanské (4045-4101): 4700 / 6500
d) podjezd a rampa BM směr od/do Modřanské (4044-4101): 27798 / 18529
e) průjezd po JS na/od BM (4101-4100): 33500 / 58300 (extremni asymetrie)
f) průjezd po BM na/od Barrandov (4100-5033): 61298 / 76892
g) Barrandov výjezd/sjezd (5033-5094): 29223 / 30625
h) Strakonická do/z Chuchle (5033-5109): 26072 / 30282
i) Strakonická do/z centra (5033-5120): 49468 / 59450
Bohužel se na straně Smíchova nedaj rozlišit příspěvky jednotlivých ramp a směrů. Na Branický straně díky konfiguraci ano, zajímavá je tam výrazná asymetrie, čili ve směru na Smíchov se to kvůli přiškrcení zjevně objíždí jinudy (za předpokladu, že přirozená poptávka je zhruba symetrická). Něco výjezdem z JS a napojenim na BM od Modřan (max. 3000 ), něco skrz Braník a napojenim na BM od Braníka ( možná 4000), ale na mostě furt schází cca 15000 aut směr Smíchov který se asi objevěj až na Jiráskově mostě nebo ve Zbraslavi .. nebo se někde hromaděj jak Cimrmanovi horníci 8-)

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 18:01:36
od jonáš
Jo a to áčko si otočte, víc aut jede od Modřan (to jsou ti co objeli frontu na JS přes Údolní). ;)

Re: Barrandovský most

Napsal: 25.9.2009 18:09:57
od jonáš
Ještě kontrolní součet nesymetrií: +4000 objelo Údolní a modřanama, +3000 objelo Podolim a Bráníkem, +2000 vyjelo u Bráníka z JS. V podjezdu na most je +9000 proti sjezdu rampou dolu, což odpovídá. Těhle +9000 sníží rozdíl nájezdu na most z fronty v zatáčce -25000 na -16000 ve směru Barrandov na mostě. Ony ty kupecký počty docela vycházej, a je z toho vidět i to, že masovější objíždění BM ve směru na Chuchli a Smíchov se děje plošně po celym městě.

Re: Barrandovský most

Napsal: 2.10.2009 17:11:45
od dvs
On ten Barranďák zase není tak krátký.:)
Pokud budem uvažovat variantu bez velké přestavby, tak by se dal rozdělit betonovými svodidly na pěkný kolektor.

Připojení z rampy z Modřan do kolektoru by bylo 190m (solidní číslo).
Připojení kolektoru na Smíchov by bylo 200m (dneska je tam ta šířka nevyužitá).
V myší díře kamióny by mohli jet pouze v levém pruhu směr Chuchle.

Jonáš vytáhnul 24hod intenzity.
Neumíte z toho někdo odhadnout z těch 24hod, kolik tam může být počet voz za 1hod do toho kolektoru, aby se dalo dosadit In, Ih1 do vztahů...??
http://www.bezpecnostniaudit.cz/files/d ... 6_karo.pdf

Re: Barrandovský most

Napsal: 2.10.2009 18:46:45
od jonáš
No pořád mi na tom obrázku schází, jak se jeden z Braníka dostane přes to žlutý svodidlo na Smíchov. Natož jak tam projedou městský busy. A coby Braničák to považuju za diškrimináciju ;-)

Re: Barrandovský most

Napsal: 3.10.2009 13:08:14
od martini
Pokud to chceme dále řešit ve věcné rovině, musíme se shodnout na následujícím:
1.) Bez stavebních úprav je to funkčně neřešitelné
2.) Velké stavební úpravy nelze kvůli provozu dělat
3.) Největším problémem je průplet směrů z Modřan (potažmo Podolí) na Smíchov se směrem JS - K Barrandovu.

Řešení tedy vidím v dostavbě této rampy, kterou lze vybudovat bez omezení hlavních dopravních proudů. Tím by bylo vyřešeno, že auta z Modřan (Podolí) na Smíchov nemusí křižovat směr JS - K Barrandovu a mohou tak zůstat po celou dobu v pravém pruhu. Tohle by nemělo stát více než 250 mil. Kč.

Další možností je samozřejmě most Podolí, ale to víme všichni a to nemá cenu aktuálně řešit.

Nakreslené řešení v předchozím příspěvku zohledňuje směr, co říkal jonáš (dnes nevyužitý pravý pruh po odbočení do myší díry), tedy pokud by jste se držel pořád u žlutého svodidla, dojel by jste na Smíchov. Hlavně ale ponechává za betonovým svodidlem vlevo 2 pruhy pro směr JS - Smíchov, což je "zbytečně kapacitní" a pro směr z Modřan (Podolí) je jen jeden pruh s připojením 190 metrů málo, navíc do proudu JS - K Barrandovu, stejně tak jako je už tento jeden pruh málo pro dopravu JS - K Barrandovu. Takto by se Vám v jednom okamžiku všechna doprava z Modřan, Podolí a JS musela v jednom okamžiku vejít do jednoho pruhu, což je naprosto utopické.

Re: Barrandovský most

Napsal: 5.10.2009 14:37:12
od dvs
Betová svodidla by dneska mohli vyjít cca do 500.000Kč (zúžení Legerovy podle novin stála 300.000Kč) a je to vratné řešení.

Nové rampy jsou sny, které teď nikdo nezaplatí. Mezi námi rampa od myší diry by křížila připojení od Barrandova a od Strakonické a odbočení ve sjezdu do myší díry by moc bezpečné nebylo. Napojení Blanky v Troji také skončilo stavbou nového mostu vedle mostu Barikádníků...

Na Smíchov by se auta vykřížila. Neviděl bych to tak pesimisticky. V Krči lze také najet na Jižní Spojku přes přetížený pruh s kamióny a pokračovat směr Zahradní město.

Schválně se zkusím prokousat tou normou a čísly intenzit.

Re: Barrandovský most

Napsal: 3.7.2010 17:02:04
od Maniac
nestler píše:je stejny cesky kocourkov jako prechody pro chodce na I/4 Zbraslav a I/7 Ruzyne. Misto 2 lavek pro pesi za 200 000 korun se udelaji osvetlene prechody pro chodce za 250 000 korun
To jo, ale zapomínáš na jeden důležitý moment. Absence lávky, ospravedlňuje umístění semaforu, který ospravedlňuje osazení značky 50, které ospravedlňuje policejní šikanu.