Přesněji řečeno, Eurovia spadá pod VINCI Construction (po nejnovější transformaci - ta obnášela právě to, že se zrušil samostatný segment silnic, ale se zahrnul pod výstavbu jako takovou.
(VINCI je "pozlátko", je to mateřská "část", účetně srozumitelné, ale říkat, že Eurovia je VINCI není ideální stav; VINCI je v tomto ohledu jako Coca Cola - i sama tato cola existuje, ale že s sebou nese celou paletu nápojů, které s colou dnes nemají nic společnýho již málokdo ví a ani není až taková snaha to tak členit, i když to lze rozklíčovat)No a v souvislosti s tím je snaha v rámci skupiny ČR-SR sjednotit "informační portfolio" a taky teda sjednotit to působení, aby to bylo zřejmé, kam až ta skupina tady jde.
Takže vznikl nový info web:
https://www.vinci-construction.cz/Koncern VINCI (
viewtopic.php?f=55&t=3309 ) je dnes obrem, který se znásobil v tržbách i počtu zaměstnanců a asi o 1/5 zvedl rozsah států. Zvedl i působnost o zcela novou energetiku a také koncese letišť. To "ostatní" zůstává jako doposud.
Z hlediska SR je snaha prakticky všechen biznis napojit pod ČR. Proto Eurovia SK spadá pod Eurovia CS. (ale tento vztah naleznete i u bank jako třeba Unicredit atd.). Většina těch firem je tzv. "pobočka", nikoliv hlavní sídlo. Pokud se bavíme o té stavební činnosti. I když samozřejmě doposud ryze SK firmy mají hlavní působiště na Slovensku, ale zase těží z přítomnosti pod skupinou VINCI, která mj. pro ně dovede sehnat práci (úkolovat je), zvedat jim dle uvážení referenční rozsah a udržovat si jejich specializace pro sebe sama.
Abych použil slova korporace:
Vytvoření nové divize VINCI Construction v roce 2021 zahrnující obchodní aktivity Eurovia posílilo pozice skupiny ve stavebnictví, ve kterém je světovým lídrem. Sloučením veškerého know-how v oblasti výstavby budov, inženýrských staveb a liniové infrastruktury do jediné divize může VINCI efektivně reagovat na zvyšující se složitost těchto typů projektů. Nová organizace bude podporovat vnitřní synergii a inovace s cílem poskytovat účinná řešení pro transformaci mobility a zastavěného prostředí, což urychlí ekologický přechod.
VINCI Construction bude i nadále rozvíjet své tři pilíře – velké projekty, speciální sítě a blízké sítě – pomocí tohoto kombinovaného globálního a místního přístupu k dosažení optimálního pokrytí trhu a rozšíření mezinárodního dosahu aktivit skupiny. Cílené akvizice mohou nakonec završit přítomnost a odbornost stavební divize.
VINCI se stala celosvětově největší společností v oblasti stavebnictví a souvisejících služeb.
VINCI Construction má v této struktuře podíl na tržbách 52,5%.
Energie 30%, Koncese 14%, ...
Takže rozhodně ta transformace a důraz na komplexnost služeb je propracovaná tak, aby přinášela další rozvoj. Navzdory všechny poslední události po roce 2020 a že jich je. Teoreticky lze říct, že to bylo urychlením mnoha z těch tzv. vzdálených plánů konsolidace řízení.