Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Aktuálně z různých webů o dopravě atp.
Odpovědět
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od michal »

Tak to má k výstavbě hodně daleko... :?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od martini »

Blbost! Koukněte do toho rozpočtu co odkazuji v jiném vlákně. Tohle je účelový materiál, který říká "podívejte se, nemáme peníze". Hodně ukazuje na bolavá místa, která nejsou finančně pokryta. Staví se a stavět se bude, těch 96 mld. se nerozfouká do luftu (jenom část :-))
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od 1975 »

Na jednu stranu chápu, že je to součást Slamečkovy taktiky, ale je to tak dost nepřehledné :D Co tedy podle tebe martini platí - věta z Harmonogramu, že na 518-519, 511 pro roky 2010-2012 nejsou žádné prostředky, anebo ten excel, který nelže, kde je pro rok 2010 sice nula, ale pro roky 2011/2012 tam "předpoklad SFDI" je? Například pro 519 je to 3,5mld. v 2011 a 4,7 mld. v 2012?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od martini »

Věřit se dá spíše té excelovské tabulce. Všichni víme, že realita bude taková, že jakmile se se SOKP bude dát něco dělat, tak se ty peníze najdou - není prioritnější stavba. Nemá cenu tam ale ty prostředky alokovat, když nevíme, jak to bude s ÚR.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od Sch »

Asi ten excel chápu jinak, přil. 4 jsou ve všech sloupcích jen nepokryté potřeby.

Slovním prohlášením odpovídá i to, že jsou to všechno národní akce, které jsou teď u ledu. Pro 519 to znamená, že letos chybí 2,3, v roce 2011 chybí 3,5 a v roce 2012 chybí 4,7 mld. Kč.

Stavby na které se budou vydávat prostředky jsou v pril. 2.

Z těch tabulek vyplývá, že se skutečně plánuje zahájit letos již jen 2 stavby na R7 (spolufinancované z OPD) a pak 2 roky nic. Ostatní stavby, které se měli zahájit nejsou spolufinancované z OPD a proto jsou u ledu.

Co mě velmi nepříjemně překvapuje, není jen to, že nejsou peníze, ale že ŘSD nemá připravené žádné další projekty na čerpání peněz z EU na silniční infrastrukturu. :o To pak není divu, že v příštích dvou letech budou postupně klesat prostředky EU jak se dostaví rozběhlé stavby a nové, na které by EU dala peníze, nejsou. EU peníze bez připravených projektů nerozdává.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od MPMP »

Sch píše:Asi ten excel chápu jinak, přil. 4 jsou ve všech sloupcích jen nepokryté potřeby.

Slovním prohlášením odpovídá i to, že jsou to všechno národní akce, které jsou teď u ledu. Pro 519 to znamená, že letos chybí 2,3, v roce 2011 chybí 3,5 a v roce 2012 chybí 4,7 mld. Kč.

Stavby na které se budou vydávat prostředky jsou v pril. 2.

Z těch tabulek vyplývá, že se skutečně plánuje zahájit letos již jen 2 stavby na R7 (spolufinancované z OPD) a pak 2 roky nic. Ostatní stavby, které se měli zahájit nejsou spolufinancované z OPD a proto jsou u ledu.

Co mě velmi nepříjemně překvapuje, není jen to, že nejsou peníze, ale že ŘSD nemá připravené žádné další projekty na čerpání peněz z EU na silniční infrastrukturu. :o To pak není divu, že v příštích dvou letech budou postupně klesat prostředky EU jak se dostaví rozběhlé stavby a nové, na které by EU dala peníze, nejsou. EU peníze bez připravených projektů nerozdává.
A které projekty by měly být připraveny, když v současné situaci v ČR nelze získat ÚR aniž by bylo třeba absolvovat cca 5-10 let odvolání , žalob, zase odvolání, dovolání k nejvyššímu soudu apod.
A když tohle překonáte, tak můžete začít nanovo při výkupu pozemků - viz R1/511 kde se podařilo udělat dohodu a tu potom zablokují obyvatelé Běchovic, kteří koupili bydlení u plánované silnice a teď se jim tam nelíbí.
Njesem zastáncem ŘSD, ale v situaci, kdy pravomocně vydané ÚR a SP po 4 letech soud zruší a máte dle něj začít jednat znovu, co chcete "připravovat"? Která stavba je ve fázi, že by si zasloužila výstavbu?
Můj osobní názor je, že to není dluh "z minula", protože průtahy a totální blokace jakékoli liniové stavby je trend posledních pár let, předtím to ještě jakž-takž šlo, ale v posledních letech jsou naši "aktivisté" opravdu aktívní a každý vidí, že mají úspěch. A jak je známo, příklady táhnou, takže jich bude víc a víc a víc...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, 2010-2012

Příspěvek od martini »

Navíc OPD je už docela slušně rozebrané, co se týče finančního objemu zařazených staveb. V případě, že by tam nějaké peníze zbyly, lze zařadit např. v současné době pozastavenou, ale skoro připravenou R49. Velmi dobře jsou připravné také úseky na D11, R6, R4, R7, R48. Není se čeho obávat. Když budou prachy, stavět je co. Větší problém je výkup a vyvlastnění pozemků a samozřejmě všechny ty odvolačky, žaloby etc., ale to zde v tomto vlákně prosím neřešme.

Ad SOKP: Jak říkám, zatím je to v "nepokrytých" potřebách, ale stejně se ví, že se nemůže začít, až to půjde, peníze se tam objeví.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „Internet“