Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Informace a letáky na webu ŘSD
Odpovědět
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od mapman »

ŘSD vydalo další velmi zajímavou knihu, zabývající se komplexně sítí D a R, ke stažení ZDE (9,1 MB).
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od banjo »

po zkouknuti prvnich dvou stranek mi lito autorskeho tymu, protoze jestli se Alfred Brunclik dostal na titul mezi autory jen kvuli tem ctyrem odstavcum predmluvy, tak je to mirne receno na zvraceni :shock:

po rychlem prolitnuti to vypada na zajimavou publikaci, kde by mohlo byt i neco noveho. me zaujala hlavne prognoza intenzit dopravy. skoda, ze neni vypichnut i prostor kolem prahy, kde je mapa dost neprehledna.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Honzl »

Neví někdo s kontakty (Martini a pod), jaký je osobní postoj Radka Mátla k D19? Tak totiž znovu a znovu koukám na tu dnes radiální síť z Prahy a přes Prahu a je nabíledni, že ta D19 měla být už na stole dávno jako součást té páteřní sítě a rezerva, kdyby bylo v Praze zle... Vím, už jsme o tom zde diskutovali, ale proč už to není alespoň v těch šedivých a modrých tečkách, či kde? Po ní přece Plzeň - D4 nebo D3 do Budějic a opačně, Budějice - Tábor - Humpolec - Brno a opačně, Brno - Tábor - Plzeň - západ Evropy, tedy nic co by dál zacpávalo pražské okruhy. Pak by to ale ještě chtělo z Humpolce na Pardubice... Vím, že to všichni víme, ale proto se ptám, zda někdo ví, zda o tomhle Mátl přemýšlí a mohl by to začít z hlediska strategických komunikací prosazovat? Musel s ním o tom někdo v poslední době mluvit... Neexistence D19 bude stále více bolet!!!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od mapman »

Žádná D19 se neplánuje ani nechystá, protože ještě nikdo nedokázal ekonomicky obhájit takovou investici. A v době, kdy řešíme uhlíkovou stopu a přechod k elektromobilitě, s tím ani nikdo odpovědný nepřijde. Možná někdy v lepších časech...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Aram96 »

Jestli bude někdy u Jihlavy terminál na VRTce, tak bude ta půlka D19 potřeba ještě dvakrát víc. :)
D19 je potřeba víc než polovina staveb v mapce ŘSD, navíc by vyřešila zkapacitňování půlky D1 a přetížení jižní části D0, který nikdo nikdy nezkapacitní jinak než právě nějakou jižní dálnicí. Když se podíváme na dálniční sítě okolních zemí, jak těch postavených, tak těch plánovaných, tak ta naše je oproti ostatním znatelně skromná i počtem km. To raději nemluvím o její hloupé a nedostatečné koncepci v Čechách.
Je pravda, že doba tomu NYNÍ nepřeje, to však neznamená, že by se neměly nějaké nové dálnice objevit alespoň v PÚR či ZUR.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Honzl »

Naprostý souhlas Arame! Tato investice by se dost snadno, mapmane, obhájila spočítáním miliardových ročních ztrát zdržení na pražských okruzích pro stát i podniky!!! Radiální síť jako u Prahy dnes (a dál se dobudovává), je prostě pro zemi dál neúnosná. A podíváme li se na mapu, je to takřka všude zdvojené spojení republikou východ - západ (D1 a D11 plus D35....) až právě na ten jih a taky už tu někde byla ta ,,středočeská varianta'') -- myslím, že Martini... A co do uhlíkové stopy, v Evropě spíš začíná diskuse o odstraňování přechodů, křižovatek (více jednosměrek) a hlavně semaforů, u kterých se nejvíc (start, stop) tvoří exhalací. Navíc, elektromobilita je při stále výš odhadovaných nákladech na množství a cenu elektřiny a její spotřebu, včetně výroby baterií, od COP26 odsunována coby řešení ve prospěch ,,ekologického vodíku''. No ale nakonec asi bude řidičům budoucnosti líp, když nebudou stát na okruzích ani při jízdě na vodík... Takže, mapmane, sorry... podívej se ekonomiku a na mapu, já to už dělám déle než třicet let a ta D19 prostě o realizaci volá stále hlasitěji. Martini, co Vy na to?
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Paul1 »

Dálnice by být vyloženě nemusela, stačila by bohate jednička 2+2. Tady se třeba uvádí kapacitní komunikace :
https://www.mmr.cz/getmedia/f93f37d3-d4 ... x?ext=.pdf
Na str. 66 SD21
Vymezení:
a) Kapacitní komunikace úsek (Plzeň)–D5–Nepomuk–Blatná–D4 (Nová Hospoda)–Písek–Vodňany–České Budějovice;
b) Kapacitní komunikace úsek Písek–Tábor–D3–Pelhřimov–D1.
Důvody vymezení:
Převedení možného zvýšeného dopravního zatížení mezi dotčenými kraji. Úsek silnice I/20. Silnice I/29 Písek–Oltyně, I/19 Oltyně–Tábor–D3–Pelhřimov a I/34 Pelhřimov–D1.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Honzl »

:jidlo: OK Paul, pravda!!! Stačila by třeba 21,5....., ale alespoň by tam něco bylo. Kousky 21,5 jsou už plánovány pod Plzní a existují (jen dodělat SDP) u Tábora. Jak by se daly předělat ty novější obchvaty (Kámen, Chýnov...) na 21,5, nevím... Přitáhněte Martiniho, toho jsem se ptal, kde že by ta D19/20 přetínala D4 (u Milovic, či Mirotic...). A taky si matně vzpomínám, že ten plán byl asi součástí toho středočeského okruhu, takže se o tom zjevně všelijak uvažuje...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Honey72 »

Kapacitní komunikace je dobrá pro regionální účely nebo jako spojka, ale pro dálkovou dopravu nad 30-50 km už není moc pohodlná. Záleží tedy kudy vede. Třeba S68 u Třince je vcelku dobrá, ale taková S35 u Hodkovic je spíš přivaděč :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Páteřní síť dálnic a rychlostní silnic

Příspěvek od Aram96 »

Řekl bych, že jde o slovíčkaření. Když vezmu současné “názvosloví” a normy, tak bohatě stačí 4-pruhová silnice první třídy s návrhovou rychlostí alespoň 110 km/h. Prostě aby tam šlo jet konstantně bezpečných 130-140 na suchém povrchu, vyjma tunelů. Odstavný pruh podle očekávaných intenzit. Vzhledem k tomu, že by zde vzniklo nové V-Z spojení, ty intenzity nebudou mít se současnými intenzitami na těch silnicích téměř nic společného.
Je to principiálně podobné, jako tvrzení: proč stavět dálnici skrz Alpy, vždyť by tam nikdo nejezdil, na současných silničkách jsou intenzity zanedbatelné a je to ekonomicky neobhajitelné. V penězích je to oboje samozřejmě někde jinde, jak v nákladech tak i v přínosech.
Ale tak nějak si stojím za tím, že na 2/3 celé trasy D19 by se už dnes uživil minimálně vystřídaný 3-pruh komplet s MÚK, někde i 4-pruh. Však jsou také částečně v přípravě. Proč toho nevyužít a nepostavit to raději rovnou celé (a kompletně propojené) ve 4-pruhu s tím, že nám to prakticky navždy vyřeší kapacitu D1+D0+D5. To nemluvím o tom, že samotné objetí pražského okruhu pro tranzit prostě je a bude potřeba čím dál tím víc. Vždyť se nemluví snad o ničem jiném. Nebudeme přece stavět 3.pražský okruh 10 km dál od toho současného, že ne ? :roll: Navíc pražský okruh se svými 100 a 80 kvůli hluku už nebude pořádně ani plnit funkci dálnice pro dálkovou dopravu. A ten vývoj takový bohužel možná bude.
Odpovědět

Zpět na „ŘSD“