Re: Informační letáky ŘSD
Napsal: 25.12.2015 15:19:04
Vánoční nadílka nových letáků
12/2015 - 4.část
D0 úsek 511 Běchovice–D1
První aktualizace ZÚR nabyla účinnosti v 10/2014. Dne 23. 3. 2015 proběhlo veřejné projednání pro územní řízení o umístění stavby. Byla vznesena řada připomínek a námitek, které v současné době řeší stavební úřad. Jeden z nezbytných podkladů do územního řízení je doložení závazných podmínek ze stanoviska k EIA a Coherence Stamp DUR k dokumentaci EIA. ŘSD v současné době řeší možnost napojení Českobrodské ulice (stáv. I/12) na Štěrboholskou radiálu ve směru do Prahy a z Prahy. Jedná se o dodatečný požadavek starostů dotčených obcí vznesený v rámci územního řízení. V současné době řeší MŽP zda bude vydáno závazné stanovisko k EIA nebo zda bude nutné zadat zpracování nové dokumentace EIA . Po vydání právoplatného územního rozhodnutí bude aktualizován Záměr projektu. ÚR 2016 (pův bez termínu), zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok)
I/3 Olbramovice, přeložka
Vypořádáno je cca 84 % vlastníků pozemků (ke konci roku 2013 uvedeno 49%). Dne 15. 9. 2015 byla převzata na základě Dopravní komise KÚSK a PČR dopracovaná aktualizace DSP. Byly objednány podklady pro ověřovací a verifikační stanovisko EIA. SP 2016 (pův. bez termínu), zahájení 2016 (+1rok), provoz 2019 (+3roky). Předpokládaná cena stavby: 393 289 000 Kč (-81mil.)
I/14 Nové Město nad Metují – přeložka
Územní řízení je přerušeno do 31. 12. 2015 k doplnění žádosti o údaje a podklady. Bude podána žádost o prodloužení lhůty k doplnění všech podkladů do 31. 12. 2018 ve vazbě na nařízení soudu ke konání veřejného referenda v roce 2018, kdy se bude rozhodovat o vyprojektované trase. Připravuje se nová studie vedení dopravy.
I/15 Kozly-Libčeves-Granátka +
I/15 Liběšice, obchvat
Beze změny
I/16 Slaný - Velvary
Vykoupeno je 96 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Aktualizace DSP je již dokončena, připravuje se vypracování zadávací dokumentace stavby (ZDS) a dokončuje se inženýrská činnost k získání stavebního povolení – podáno 18 žádostí na vyvlastnění pozemků. IZ 01/2014 (pův. 05/2000), SP+VZ+zahájení 2016, provoz 2019 (vše od SP pův. bez termínu). Předpokládaná cena stavby: 1 114 116 000 Kč (-225mil.)
I/16 Nová Paka - obchvat
Vykoupeno je cca 54 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Za předpokladu zdárného majetkoprávního vypořádání je stavbu možno zahájit v roce 2018. Provoz 2020 (obojí +1rok). kategorie: S 11,5/80 (pův. S11,5/70). Předpokládaná cena stavby: 1 140 000 000 Kč (-240mil.)
I/18 Příbram - Jihovýchodní obchvat - 1. část
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila v 09/2015 aktualizovaný Záměr projektu a zatím doporučila realizaci jen 2. části obchvatu od Bohutína po Ornův mlýn – připravuje se soutěž na zhotovitele DÚR a zajištění inženýrské činnosti pro získání územního rozhodnutí na 2. část obchvatu Bohutín – Ornův mlýn v délce 5630 metrů. Příprava 1. a 3. části obchvatu je zatím pozastavena. Předpokládaná cena: 839 934 000 Kč (-188mil.)
I/19 Chýnov
Vykoupeno je cca 77 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Pokračuje inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. V 06/2014 bylo vydáno SP na SO 202 Podchod pro pěší č.2. IZ 08/2013 (pův. 03/2002), SP 2016 (pův. bez termínu),
I/19 Kámen - obchvat
Vykoupeno je cca 93 % potřebných pozemků (původní údaj neuveden). V březnu 2015 bylo zahájeno vyvlastňovací řízení. IZ 04/2014 (pův. 08/2007), SP 2016 (pův. bez termínu)
I/20 Plzeň, Jateční-Na Roudné (severní etapa) +
I/20 Plzeň, Jasmínová-Jateční (jižní etapa)
V současné době probíhá proces EIA a aktualizace Záměru projektu. Termín schválení Záměru projektu se předpokládá v 06/2016 (pův. bez termínu)
I/20 Hněvkov-Sedlice
V 09/2014 byla zpracována aktualizace záměru projektu a HDM 4. V 11/2014 byl zpracován a odevzdán projekt podrobného geotechnického průzkumu. Bylo vypsáno výběrové řízení na zpracování GTP a DSP. SP 2017 (pův. 08/2015). Předpokládaná cena stavby: 837 495 238 Kč (-311mil.)
I/20 Pištín-České Vrbné
Bylo dohodnuto předání opuštěných stávajících silnic a jejich přeřazení do jiné silniční třídy. Probíhá soutěž na vypracování DSP a inženýrskou činnost k získání SP. Je objednán zadávací projekt podrobného geologického průzkumu a zpracování aktualizace ZP – koncept bude předán do 15. 2. 2016. S ohledem na platnost novely zákona č. 39/2015 Sb., kterou se mění zákon č. 244/1992 Sb. (zákon o posuzování vlivů na ŽP – EIA ), je objednáno vypracování „Analýzy podkladů“. ÚR 2017 (pův. bez termínu), provoz 2021 (+1rok)
I/20 České Budějovice, severní spojka
Souhlasné stanoviska EIA bylo vydáno 17. 3. 2015. Na základě rozhodnutí Ministerstva dopravy byl přepracován Záměr projektu, na který byl zpracován expertní posudek. Záměr projektu byl schválen v 03/2014. V srpnu 2015 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele předběžného GTP – byla vybrána společnost AR CADIS, práce byly zahájeny, dokončení se předpokládá v 01/2016. Následně budou zahájeny projekční práce na DÚR. ÚR 2016, zahájení 2018, provoz 2020 (pův. vše bez termínů). Zpracovatel DÚR: Pragoprojekt a.s. (pův. uveden jak zpracovatel IZ) Předpokládaná cena stavby: 1 632 294 000 Kč (+594mil.)
I/21 Planá-Trstěnice, přeložka
Ekonomická efektivita západní varianty vyšla pouze na zkrácenou západní variantu. Postup další přípravy bude předmětem dalších jednání. Bylo zpracováno oznámení záměru EIA na západní varianty obchvatu. Zahájení 2020, provoz 2022 (obojí +3roky)
I/21 MÚK Střížov-Horní Ves
V přípravě akce se stále nepokračuje, není ve střednědobém výhledu realizace.
I/21 MÚK Horní Lomany-Vojtanov
Beze změny (v přípravě se stále nepokračuje)
I/26 Plzeň, Na pile - panelárna trať ČD
SŽDC pracuje na aktualizacích všech investičních záměrů uzlu.
I/26 Stod - průtah
Ve druhé polovině roku 2015 bylo vypsáno poptávkové řízení na zpracovatele dokumentaci ve stupni PDPS. Zahájení 2017, provoz 2018 (obojí +1rok)
I/26 Babylon - obchvat
Ekonomická efektivita stavby nevyšla ani na jedné ze zvolených variant. Stavba nebude dále připravována. Je zpracovaný bezpečnostní audit na stávající průtah I/26 - k vytipování a návrhu řešení jednotlivých dopravních závad. Dojde k zadání dokumentace DÚR na řešení lokálních dopravních závad. V současné době se projektuje technická studie průtahu a připravují se podklady pro kácení dřevin podél průtahu na intravilánové i exravilánové části. Stromy zde představují pevné překážky, které mají mnohdy za vinu dopravní nehody s fatálními následky.
I/27 Most-Litvínov
Předpokládaná cena stavby: 1 099 558 000 Kč (pův. údaj neuveden)
I/27 Žiželice, obchvat a přemostění
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. Zahájení 2017 (-1rok)
I/27 Kralovice – obchvat +
I/27 Kaznějov – obchvat
Pokud vyjde ekonomika staveb, kde je zahrnuta kromě zkrácení cesty také nehodovost, začne se hned pracovat na projektu k územnímu řízení.
I/27 Plasy – obchvat
V květnu 2014 proběhlo nové zjišťovací řízení, které potvrdilo, že není potřeba nová EIA . Byla dokončena administrace Záměru projektu, který byl Ministerstvem dopravy schválen v 06/2015. V 05/2015 byl zpracován projekt předběžného geotechnického průzkumu. IZ 06/2015, zahájení 2019, provoz 2022 (pův. vše bez termínu). Odhadované stavební náklady: 917 732 000 Kč (-258mil.)
I/27 Plzeň, Třemošenský rybník–Orlík
V roce 2014 byla provedena úprava DSP (doplnění telematiky - automatický sčítač dopravy). V současné době probíhá jednání se Statutárním městem Plzní, která vlastní 90 % pozemků pod budoucí stavbou. Rovněž zahájeno jednání s posledním soukromým vlastníkem. SP 2016 (pův. bez termínu). zahájení 2017 (+1rok)
I/27 Šlovice–Přeštice
Na mimoúrovňovou křižovatku Dolní Lukavice x Dnešice (MÚK 2) se nově zpracovává DÚR. Byly zahájeny výkupů pozemků zasažených stavbou – vypořádáno je cca 59 % vlastníků pozemků. Probíhá příprava stavby ke stavebním povolením a byl zpracován nový Záměr projektu. SP 2016 (pův. bez termínu), zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok). Kategorie: S 21,5/110 (pův. S 24,5/100)
I/27 Přeštice – obchvat
Mnoho změn v textu odstavce "umístění a popis stavby". Zpracována je aktualizace studie tvaru a počtu křižovatek – křížení s II /230 (směr Žerovice) je řešeno mimoúrovňovou křižovatkou, křížení s II /183 (směr Skočice) je řešeno mimoúrovňovým křížením bez připojení. Železniční trať v km 1,420 je křížena nadjezdem, v km 4,167 podjezdem, což si vyžádá vybudování nového železničního mostu. Délka úpravy je nyní 5253 metrů. V rámci stavby je navrženo celkem osm mostních objektů. Zpracována je projektová dokumentace pro územní rozhodnutí a oznámení záměru EIA na úsek napojení na stávající sil. I/27 za Přešticemi, které nebylo pokryto původní EIA . Připravujeme podrobnou aktualizaci informačního letáku na základě DÚR. IZ 02/2014 (pův. bez termínu). Délka hlavní trasy: 5253 m (pův. 4670m), počet mostů: 8 (pův. 3), z toho silničních: 7 (pův. 2), celková délka mostů: 139 m (pův. 93 m)
I/27 Přeložka Klatovy, 1. stavba
Jsou zpracovány geometrické plány pro výkupy pozemků a byly zahájeny práce na výkupech pozemků – vypořádáno je šest z 272 vlastníků pozemků. Je zpracována a schválena aktualizace Záměru projektu. Zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok)
12/2015 - 4.část
D0 úsek 511 Běchovice–D1
První aktualizace ZÚR nabyla účinnosti v 10/2014. Dne 23. 3. 2015 proběhlo veřejné projednání pro územní řízení o umístění stavby. Byla vznesena řada připomínek a námitek, které v současné době řeší stavební úřad. Jeden z nezbytných podkladů do územního řízení je doložení závazných podmínek ze stanoviska k EIA a Coherence Stamp DUR k dokumentaci EIA. ŘSD v současné době řeší možnost napojení Českobrodské ulice (stáv. I/12) na Štěrboholskou radiálu ve směru do Prahy a z Prahy. Jedná se o dodatečný požadavek starostů dotčených obcí vznesený v rámci územního řízení. V současné době řeší MŽP zda bude vydáno závazné stanovisko k EIA nebo zda bude nutné zadat zpracování nové dokumentace EIA . Po vydání právoplatného územního rozhodnutí bude aktualizován Záměr projektu. ÚR 2016 (pův bez termínu), zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok)
I/3 Olbramovice, přeložka
Vypořádáno je cca 84 % vlastníků pozemků (ke konci roku 2013 uvedeno 49%). Dne 15. 9. 2015 byla převzata na základě Dopravní komise KÚSK a PČR dopracovaná aktualizace DSP. Byly objednány podklady pro ověřovací a verifikační stanovisko EIA. SP 2016 (pův. bez termínu), zahájení 2016 (+1rok), provoz 2019 (+3roky). Předpokládaná cena stavby: 393 289 000 Kč (-81mil.)
I/14 Nové Město nad Metují – přeložka
Územní řízení je přerušeno do 31. 12. 2015 k doplnění žádosti o údaje a podklady. Bude podána žádost o prodloužení lhůty k doplnění všech podkladů do 31. 12. 2018 ve vazbě na nařízení soudu ke konání veřejného referenda v roce 2018, kdy se bude rozhodovat o vyprojektované trase. Připravuje se nová studie vedení dopravy.
I/15 Kozly-Libčeves-Granátka +
I/15 Liběšice, obchvat
Beze změny
I/16 Slaný - Velvary
Vykoupeno je 96 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Aktualizace DSP je již dokončena, připravuje se vypracování zadávací dokumentace stavby (ZDS) a dokončuje se inženýrská činnost k získání stavebního povolení – podáno 18 žádostí na vyvlastnění pozemků. IZ 01/2014 (pův. 05/2000), SP+VZ+zahájení 2016, provoz 2019 (vše od SP pův. bez termínu). Předpokládaná cena stavby: 1 114 116 000 Kč (-225mil.)
I/16 Nová Paka - obchvat
Vykoupeno je cca 54 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Za předpokladu zdárného majetkoprávního vypořádání je stavbu možno zahájit v roce 2018. Provoz 2020 (obojí +1rok). kategorie: S 11,5/80 (pův. S11,5/70). Předpokládaná cena stavby: 1 140 000 000 Kč (-240mil.)
I/18 Příbram - Jihovýchodní obchvat - 1. část
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila v 09/2015 aktualizovaný Záměr projektu a zatím doporučila realizaci jen 2. části obchvatu od Bohutína po Ornův mlýn – připravuje se soutěž na zhotovitele DÚR a zajištění inženýrské činnosti pro získání územního rozhodnutí na 2. část obchvatu Bohutín – Ornův mlýn v délce 5630 metrů. Příprava 1. a 3. části obchvatu je zatím pozastavena. Předpokládaná cena: 839 934 000 Kč (-188mil.)
I/19 Chýnov
Vykoupeno je cca 77 % pozemků potřebných pro stavbu (původně údaj neuveden). Pokračuje inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. V 06/2014 bylo vydáno SP na SO 202 Podchod pro pěší č.2. IZ 08/2013 (pův. 03/2002), SP 2016 (pův. bez termínu),
I/19 Kámen - obchvat
Vykoupeno je cca 93 % potřebných pozemků (původní údaj neuveden). V březnu 2015 bylo zahájeno vyvlastňovací řízení. IZ 04/2014 (pův. 08/2007), SP 2016 (pův. bez termínu)
I/20 Plzeň, Jateční-Na Roudné (severní etapa) +
I/20 Plzeň, Jasmínová-Jateční (jižní etapa)
V současné době probíhá proces EIA a aktualizace Záměru projektu. Termín schválení Záměru projektu se předpokládá v 06/2016 (pův. bez termínu)
I/20 Hněvkov-Sedlice
V 09/2014 byla zpracována aktualizace záměru projektu a HDM 4. V 11/2014 byl zpracován a odevzdán projekt podrobného geotechnického průzkumu. Bylo vypsáno výběrové řízení na zpracování GTP a DSP. SP 2017 (pův. 08/2015). Předpokládaná cena stavby: 837 495 238 Kč (-311mil.)
I/20 Pištín-České Vrbné
Bylo dohodnuto předání opuštěných stávajících silnic a jejich přeřazení do jiné silniční třídy. Probíhá soutěž na vypracování DSP a inženýrskou činnost k získání SP. Je objednán zadávací projekt podrobného geologického průzkumu a zpracování aktualizace ZP – koncept bude předán do 15. 2. 2016. S ohledem na platnost novely zákona č. 39/2015 Sb., kterou se mění zákon č. 244/1992 Sb. (zákon o posuzování vlivů na ŽP – EIA ), je objednáno vypracování „Analýzy podkladů“. ÚR 2017 (pův. bez termínu), provoz 2021 (+1rok)
I/20 České Budějovice, severní spojka
Souhlasné stanoviska EIA bylo vydáno 17. 3. 2015. Na základě rozhodnutí Ministerstva dopravy byl přepracován Záměr projektu, na který byl zpracován expertní posudek. Záměr projektu byl schválen v 03/2014. V srpnu 2015 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele předběžného GTP – byla vybrána společnost AR CADIS, práce byly zahájeny, dokončení se předpokládá v 01/2016. Následně budou zahájeny projekční práce na DÚR. ÚR 2016, zahájení 2018, provoz 2020 (pův. vše bez termínů). Zpracovatel DÚR: Pragoprojekt a.s. (pův. uveden jak zpracovatel IZ) Předpokládaná cena stavby: 1 632 294 000 Kč (+594mil.)
I/21 Planá-Trstěnice, přeložka
Ekonomická efektivita západní varianty vyšla pouze na zkrácenou západní variantu. Postup další přípravy bude předmětem dalších jednání. Bylo zpracováno oznámení záměru EIA na západní varianty obchvatu. Zahájení 2020, provoz 2022 (obojí +3roky)
I/21 MÚK Střížov-Horní Ves
V přípravě akce se stále nepokračuje, není ve střednědobém výhledu realizace.
I/21 MÚK Horní Lomany-Vojtanov
Beze změny (v přípravě se stále nepokračuje)
I/26 Plzeň, Na pile - panelárna trať ČD
SŽDC pracuje na aktualizacích všech investičních záměrů uzlu.
I/26 Stod - průtah
Ve druhé polovině roku 2015 bylo vypsáno poptávkové řízení na zpracovatele dokumentaci ve stupni PDPS. Zahájení 2017, provoz 2018 (obojí +1rok)
I/26 Babylon - obchvat
Ekonomická efektivita stavby nevyšla ani na jedné ze zvolených variant. Stavba nebude dále připravována. Je zpracovaný bezpečnostní audit na stávající průtah I/26 - k vytipování a návrhu řešení jednotlivých dopravních závad. Dojde k zadání dokumentace DÚR na řešení lokálních dopravních závad. V současné době se projektuje technická studie průtahu a připravují se podklady pro kácení dřevin podél průtahu na intravilánové i exravilánové části. Stromy zde představují pevné překážky, které mají mnohdy za vinu dopravní nehody s fatálními následky.
I/27 Most-Litvínov
Předpokládaná cena stavby: 1 099 558 000 Kč (pův. údaj neuveden)
I/27 Žiželice, obchvat a přemostění
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. Zahájení 2017 (-1rok)
I/27 Kralovice – obchvat +
I/27 Kaznějov – obchvat
Pokud vyjde ekonomika staveb, kde je zahrnuta kromě zkrácení cesty také nehodovost, začne se hned pracovat na projektu k územnímu řízení.
I/27 Plasy – obchvat
V květnu 2014 proběhlo nové zjišťovací řízení, které potvrdilo, že není potřeba nová EIA . Byla dokončena administrace Záměru projektu, který byl Ministerstvem dopravy schválen v 06/2015. V 05/2015 byl zpracován projekt předběžného geotechnického průzkumu. IZ 06/2015, zahájení 2019, provoz 2022 (pův. vše bez termínu). Odhadované stavební náklady: 917 732 000 Kč (-258mil.)
I/27 Plzeň, Třemošenský rybník–Orlík
V roce 2014 byla provedena úprava DSP (doplnění telematiky - automatický sčítač dopravy). V současné době probíhá jednání se Statutárním městem Plzní, která vlastní 90 % pozemků pod budoucí stavbou. Rovněž zahájeno jednání s posledním soukromým vlastníkem. SP 2016 (pův. bez termínu). zahájení 2017 (+1rok)
I/27 Šlovice–Přeštice
Na mimoúrovňovou křižovatku Dolní Lukavice x Dnešice (MÚK 2) se nově zpracovává DÚR. Byly zahájeny výkupů pozemků zasažených stavbou – vypořádáno je cca 59 % vlastníků pozemků. Probíhá příprava stavby ke stavebním povolením a byl zpracován nový Záměr projektu. SP 2016 (pův. bez termínu), zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok). Kategorie: S 21,5/110 (pův. S 24,5/100)
I/27 Přeštice – obchvat
Mnoho změn v textu odstavce "umístění a popis stavby". Zpracována je aktualizace studie tvaru a počtu křižovatek – křížení s II /230 (směr Žerovice) je řešeno mimoúrovňovou křižovatkou, křížení s II /183 (směr Skočice) je řešeno mimoúrovňovým křížením bez připojení. Železniční trať v km 1,420 je křížena nadjezdem, v km 4,167 podjezdem, což si vyžádá vybudování nového železničního mostu. Délka úpravy je nyní 5253 metrů. V rámci stavby je navrženo celkem osm mostních objektů. Zpracována je projektová dokumentace pro územní rozhodnutí a oznámení záměru EIA na úsek napojení na stávající sil. I/27 za Přešticemi, které nebylo pokryto původní EIA . Připravujeme podrobnou aktualizaci informačního letáku na základě DÚR. IZ 02/2014 (pův. bez termínu). Délka hlavní trasy: 5253 m (pův. 4670m), počet mostů: 8 (pův. 3), z toho silničních: 7 (pův. 2), celková délka mostů: 139 m (pův. 93 m)
I/27 Přeložka Klatovy, 1. stavba
Jsou zpracovány geometrické plány pro výkupy pozemků a byly zahájeny práce na výkupech pozemků – vypořádáno je šest z 272 vlastníků pozemků. Je zpracována a schválena aktualizace Záměru projektu. Zahájení 2019, provoz 2022 (obojí +1rok)