V Podbořanech chtějí silniční obchvat
Autor: Hynek Dlouhý
14. 10. 2009 12:31
Podbořany /MAPA/ - Veškerá doprava včetně kamionů do průmyslových zón jezdí přes náměstí, radnice s tím chce něco udělat.
Veškerá doprava, včetně kamionů směřujících do průmyslové zóny, musí v Podbořanech projíždět přes náměstí. Je čas s tím něco udělat, shodují se všichni.
Chystají se proto projekty obchvatu i přeložky silnice I/27 Žatec – Plzeň blíže k městu. Obojí je ale zatím jen ve fázi studie, stavba silnice, po které by auta objížděla město, nezačne v nejbližších letech.
Veškerá doprava vede v Podbořanech přes jednu centrální křižovatku. Přes pět tisíc aut denně. Stačí více aut nebo jedna dopravní nehoda a jsou problémy. Stojí všechno, kamiony i osobní auta. Vedení radnice by proto rádo řidiče odvedlo ven z města. „Uvítáme jakékoli řešení, které by odlehčilo dopravě v centru města,“ je rád za aktivity Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i kraje starosta Podbořan Radek Reindl.
Podle něj je městu v podstatě jedno, jestli auta zmizí díky plánované přeložce I/27 nebo díky obchvatu. Hlavně aby to už bylo, uleví se řidičům i chodcům.
„Budeme rádi za obojí, obávám se ale, že v nejbližší době nebude ani jedno, je to běh na dlouhou trať, musíme být ale připraveni. Z peněz města je nereálné podobné stavby budovat, proto musíme spoléhat na kraj nebo ŘSD, že situaci vyřeší,“ pokračoval starosta. Právě Ústecký kraj teď významně pokročil v přípravě obchvatu. Rada kraje se zabývala i podbořanským projektem.
„Ústecký kraj chce v roce 2010 započít s pracemi na projektové dokumentaci západního obchvatu Podbořan,“ informoval Deník Petr Mojžíš, místopředseda komise pro dopravu Ústeckého kraje.
Uvažuje se o trase, která by začínala u zahrádkářské kolonie v Žatecké ulici, pokračuje kolem čerpací stanice v Kadaňské ulici, kolem Hluban a za bývalým vojenským areálem by se komunikace napojila zpět na současnou silnici.
V dohledné době se budovat nezačne
Kdy se však začne budovat? Zatím se neví, ale v nejbližších letech určitě ne. Také přeložka silnice I/27 Most – Plzeň, která by měla začít už u Pšova a na současnou trasu se napojit až za Očihovem, se teprve připravuje.
Ve hře jsou dvě varianty, jedna dále od Podbořan, druhá podstatně blíže. Právě tu prosazuje město, zaplatilo dokonce zpracování studie. V tomto případě by se musela dostavět také spojka z I/27 směrem k průmyslové zóně, zhruba dva kilometry dlouhá. Přeložka by pak mohla sloužit jako jakýsi obchvat.
„Pro obě varianty je v letošním roce zpracovávána dokumentace EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí),“ upřesnila aktuální stav výstavby přeložky Martina Vápeníková, tisková mluvčí ŘSD.
Stavba ale také nepřipadá v úvahu příští rok nebo následující léta. Chybějí na ni finance. „Realizace přeložky nepřipadá v úvahu do roku 2013,“ dodala Martina Vápeníková.
(U) V Podbořanech chtějí silniční obchvat
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion