Řidičům slouží další část spojnice tří krajů
Autor: Oldřich Hájek, Mostecký deník
6.11.2009, 13:44
Most – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek slavnostně uvedlo do provozu novou čtyřpruhovou silnici mezi Mostem a Komořany.
Vladimír Bártl z Ministerstva dopravy a Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury při stříhání pásky. Otevírají novou silnici z Mostu do Komořan. Foto: DENÍK/Oldřich Hájek
Jde o další z klíčových úseků na silnici I/13 mezi Chomutovem a Mostem, který je součástí mezinárodního tahu E442. V České republice silnice spojuje Karlovarský, Ústecký a Liberecký kraj.
„Realizace stavby je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13, který zajišťuje spojení důležitých průmyslových center severozápadních Čech a měst Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem,“ vysvětlil generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Jednou spojí Chomutov s Ústím
V současné době je čtyřpruhové uspořádání již vybudováno v úseku od Chomutova po Třebušice a od Mostu po Teplice. „Mimoúrovňovou křižovatku Třebušice právě budujeme. Až ji doděláme, bude krásná cesta z Chomutova až do Teplic. A jestliže se podaří postavit Kladrubskou spojku, tak potom až do Ústí nad Labem,“ uvedl Renné Komínek, ředitel chomutovské ŘSD. V Třebušicích stavaři pracují na rozhodující části stavby – novém mostu přes železniční trať včetně křižovatky silnic I/13 a II/255.
Hodně důležitá silnice
Hlavním důvodem stavby bylo podle ŘSD rostoucí zatížení komunikace vlivem intenzivní nákladní dopravy. „Průmysl je v této oblasti hlavním těžištěm ekonomiky, proto je potřeba vytvářet zde odpovídající podmínky v dopravě,“ míní mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Snazší a bezpečnější přeprava může pomoci i zaměstnanosti v regionu. „Silnice napomůže mobilitě, přesouvání pracovních sil,“ předpokládá Vladimír Bártl z Ministerstva dopravy, a zároveň mostecký zastupitel. „Vybudování čtyřpruhové komunikace přispívá značně ke zvýšení dopravní bezpečnosti a plynulosti provozu. Současně jsou zkapacitněním zrušeny dva potenciálně kolizní body na úrovňových napojeních,“ přibližuje Vápeníková.
Jak se stavělo?
Úsek Komořany – Most o délce 1,7 km prošel rozsáhlou rekonstrukcí a zkapacitněním z běžné dvoupruhové silnice na čtyřpruh. Se samotnou stavbou se začalo v únoru loňského roku. Veškeré přípravy ale odstartovaly už v srpnu roku 2002.
Na řidiče sice čekaly komplikace v podobě zákazu předjíždění a omezení rychlosti, nemuseli, až na několik málo dnů při demolici staré lávky pro pěší kvůli stavbě nové, jezdit objížďkou přes Záluží. Plán organizace stavby byl veden tak, aby nedošlo k významnému omezení dopravy. „Nebylo to jednoduché stavět při plném provozu,“ řekl včera zástupce zhotovitele Jaromír Pešek ze sdružení Eurovia.
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů. „Náklady dosáhly skoro 235 milionů korun,“ sdělil Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Autor: Oldřich Hájek, Mostecký deník
6.11.2009, 13:44
Zdroj: http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/ ... raju-.html
(U) Řidičům slouží další část spojnice tří krajů
Články z novin a internetu - domácí
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
(U) Řidičům slouží další část spojnice tří krajů
Příspěvek od Fox Mulder »
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion