Ani dva roky provozu nevydržela ostravská část dálnice D47. Opravit se musí celý úsek
Ostrava - Spíše kulhavou herku než rychlého koně zatím připomíná stavba, která měla Ostravsko hladce přenést do třetího tisíciletí.
Dálnice D47 slavnostně zprovozněná na začátku prosince roku 2007 ani po dvou letech nedokázala vyrůst z dětských nemocí a stavba, která stála daňové poplatníky miliardy korun, stále neplní účel, pro který byla postavena.
Na napojení na dálniční síť zbytku republiky sice budou řidiči čekat už jen čtrnáct dnů, hladká jízda od polské hranice do Brna nebo Prahy jim však ani potom rozhodně „nehrozí“. Jeden ze dvou zbývajících úseků totiž bude zprovozněn jen v jednom dálničním pruhu.
Řidiči se nemohou z rychlé jízdy těšit ani v současnosti. Ani ne dva roky stará dálnice je totiž na jednom z úseků již nyní přerušena a opravuje se.
„Oprava úseku, na němž se zvlnila vozovka tak, že už po ní nebyla bezpečná jízda, potrvá zhruba do poloviny listopadu,“ řekla Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které má údržbu rychlostních komunikací v republice na starost.
Problematický úsek, na němž vozovka nevydržela v původním stavu ani dvanáct měsíců, leží mezi Třebovicemi a Mariánskými Horami. Vozovka na dálnici se zvlnila tak, že silničáři museli nejprve ty nejvyšší vlny sfrézovat, pak byl provoz na celém úseku úplně zastaven a silnici čeká generální oprava.
Jasné zatím není ani to, kdo bude opravu platit. „Celá oprava by měla být hrazena z našich zdrojů v rámci záručního servisu,“ říká tiskový mluvčí společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava Jindřich Vaněk.
Podle Martiny Vápeníkové ale ještě není o tom, kdo bude opravu platit, dosud rozhodnuto.
„Stále probíhá reklamační řízení, v němž by se mělo rozhodnout, na čí straně je chyba, která zvlnění vozovky způsobila,“ říká tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. „Reklamační řízení není ukončeno, proto nemohu o tom, kdo bude celou akci financovat, hovořit,“ dodává mluvčí. Řidiči by se měli na zatím provizorně opravený úsek dostat v průběhu příštího týdne, v létě ale bude opět uzavřen kvůli pokládce nového povrchu.
(Viz Dálnice... str. C3)
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severni Morava a Slezsko
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=262 ... &c=1287023
Dálnice má stále problémy
KLÍČOVÁ KOMUNIKACE?
Ostravská část dálnice D47 má region propojit se zbytkem republiky. To se dosud nepodařilo. Za čtrnáct dní má být sice napojena na zbytek dálniční sítě, ale zlepšení to bude jen částečné. Jeden z úseků totiž bude veden pouze v jednom jízdním pruhu
Ostrava - „Jako obchvat města to není špatné,“ zněla jedna z odpovědí na anketní otázku, co si řidiči myslí o dálnici D47, vedoucí z Bohumína přes Ostravu a Klimkovice až k Bravanticím.
O jízdu po dálnici není příliš velký zájem, při srovnání hustoty provozu například s výpadovkou na Frýdek-Místek prohrává autostráda vysoce na body.
I přes nízký provoz už ale musel být jeden dálniční pruh uzavřen, aby na něm mohla proběhnout rozsáhlá oprava. Tato část dálnice by měla být do příštího týdne opravena. Ale ne nadlouho. Příští rok v létě se zde stavební stroje opět vrátí.
S opravami se příliš nespěchá „Problémy se zvlněním dálnice způsobil šamot, který se dával do podloží dálničního svršku,“ vysvětluje tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. „Šamot začal bobtnat a zvětšení jeho objemu se projevilo na povrchu. Nejprve musely být odfrézovány ty největší hrboly, aby nedošlo k ohrožení účastníků silničního provozu, posléze bylo rozhodnuto zasáhnout ještě hlouběji do tělesa silnice, aby se tyto problémy neopakovaly,“ popsala Martina Vápeníková průběh oprav. „Do poloviny listopadu by měla být silnice opravena a budou po ní moci jezdit automobily. Příští rok v létě se zde ale stavbaři vrátí, aby na celý úsek, v délce zhruba 1,5 kilometru, položili souvislý živičný povrch,“ dodala.
Při jízdě po dálnici to ale na nějaké extrémní vypětí stavbařů pracujících na tom, aby byl vyřazený úsek co nejdříve zprovozněn, nevypadá.
Po celé opravované části včera nestál jediný dělník, nepracoval tam jeden stroj, dálnice zela doslova prázdnotou.
Ostravské dopravě odstavení jednoho dálničního pruhu příliš velké problémy nedělá, hustota provozu na dálnici je minimální, to se ale může, po zprovoznění úseků mezi Bravanticemi, Hladkými Životicemi a Bělotínem, změnit.
Napojení na Polsko je v nedohlednu Pro řidiče totiž v tom okamžiku odpadne problém s příjezdem na dálnici, který v současnosti chybí. U Bravantic, nedaleko Bílovce, zatím dálnice končí doslova a do písmene v poli.
Řidiči tak v současnosti využívají hlavně silnice R48 vedoucí od Bělotína přes Nový Jičín a Frýdek-Místek až do Českého Těšína. Jestli se situace změní po zprovoznění zbývajících úseků dálnice zatím není jisté, ta totiž bude, ještě několik let, končit v polích před Bohumínem.
Kvůli nedostatku peněz je totiž výstavba zbývajícího úseku mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem stále nejistá. Uvažuje se dokonce i o zakonzervování stavby.
70. léta 20. století První úvahy o stavbě dálnice do Ostravy. Komunisté ale své myšlenky nikdy nepřevedli do skutečnosti 2002 Podpis dohody se společností Housing & Construction, která měla stavbu financovat 2003 Vznik zákona o dluhopisovém financování stavby dálnice D47 2004 Program stavby dálnice schválila vláda 2007 Uvedení prvních staveb dálnice do provozu. Jednalo se o úseky mezi ostravskou Rudnou a Bohumínem 2008 Uvedení úseku mezi Bílovcem a ostravskou Rudnou, včetně klimkovického tunelu, do provozu
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severni Morava a Slezsko
Autor:
DAREK ŠTALMACH
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=262 ... &c=1287037
(T) D47 - Dálnice bude opravena v létě
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion