Dálnice D1 definitivně propojila Prahu s Ostravou
Autor: Pavel Karban, Právo
25.11.2009, 7:48 (Aktualizováno: 14:01)
Sen mnoha řidičů se od středy stává skutečností. Ředitelství silnic a dálnic právě v poledne slavnostně otevře dva poslední úseky dálnice D1 mezi Prahou a Ostravou. Úsek Bělotín - Hladké Životice stihli stavbaři dokončit jen z poloviny, mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem na Novojičínsku už budou šoféři využívat dálnici v plném rozsahu.
Ve směru z Ostravy na Prahu bude možné dálnici používat zhruba od druhé hodiny odpoledne, v opačném směru bude možné nově otevřené úseky projíždět od osmé hodiny večer.
Propojením Prahy s Ostravou dojde zároveň ke spojení západní a východní část České republiky. Od středečního večera už bude možné jet z Rozvadova u německých hranic ve čtyřpruhu až do Bohumína u polských hranic.
Nově otevřený úsek dálnice.
Foto: Pavel Karban, Právo
Dokončené úseky jsou součástí souboru staveb projektu D47, jehož celková délka je 80 kilometrů. Osmnáctikilometrovým úsekem mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi budou moci řidiči až do srpna příštího roku projíždět rychlostí 80 kilometrů za hodinu.
Čtěte také: Ind havaroval na ještě neotevřeném úseku D1
Dálnice bude podle ministra dopravy Gustáva Slamečky od ledna nově zpoplatněna v místech, kde se dosud neplatilo, vyjma úseku, kde bude provoz pouze jedním směrem.
Slavnostní otevření dálnice.
Foto: Pavel Karban, Právo
Součástí zprovoznění dvou úseků na severu Moravy je i otevření přeložky silnice I/57 v Hladkých Životicích a takzvaného Severního spoje v Ostravě. Dokončení dálnice z Prahy do Ostravy má mít vliv na dopravu v celém Moravskoslezském kraji.
FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Mapy.cz
„Uleví se silnici I/48 na Frýdek-Místek, po které dosud musel jezdit tranzit do Ostravy. Nyní se tato doprava z části přesune na dálnici D1, která Ostravu a Bohumín napojuje přímo,“ popsal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Aktivisté upozorňují na absenci nadchodů pro zvířata.
Foto: Pavel Karban, Právo
Z mezinárodního hlediska je podle něj dálnice do Ostravy významná nejen pro dopravu v ose západ-východ, ale i pro směr sever-jih spojující Polsko s Rakouskem.
Informace o obou dokončených úsecích:
Název stavby: Dálnice D47, 4705 Bělotín – Hladké Životice
Místo stavby: Moravskoslezský a Olomoucký kraj
Zahájení stavby: 05/2006
Cena stavby: 3 640 150 936 korun
Délka: 18 076 metrů
Název stavby: Dálnice D47, 4706 Hladké Životice - Bílovec
Místo stavby: Moravskoslezský kraj
Zahájení stavby: 03/2006
Cena stavby: 2 798 490 469 korun
Délka: 11 681 metrů
Autor: Pavel Karban, Právo
25.11.2009, 7:48 (Aktualizováno: 14:01)
Zdroj: http://www.novinky.cz/domaci/185221-dal ... ravou.html
(M, T) Dálnice D1 definitivně propojila Prahu s Ostravou
Články z novin a internetu - domácí
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
(M, T) Dálnice D1 definitivně propojila Prahu s Ostravou
Příspěvek od Fox Mulder »
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion