TOP Bučovice v boji za jiné řešení mění i jednací řád
ZPRÁVY Z VYŠKOVSKA Lidé z Bučovic nechtějí jen jakousi přeložku silnice, ale regulérní silniční obchvat města. Svůj názor prosazují prostřednictvím občanského sdružení TOP Bučovice. V Otnicích se pokusí o rekord: dát dohromady co nejvíc andělů.
Bučovice - Část obyvatel Bučovic se stále nechce smířit s tím, že místo obchvatu se ve městě vybuduje pouze přeložka silnice I/50. Dokonce kvůli tomu někteří z nich letos založili občanské sdružení TOP Bučovice, které s veřejností komunikuje i prostřednictvím svých webových stránek.
Radnici zatím nepřesvědčilo, aby se obchvatem začala zabývat. Sdružení ale dosáhlo alespoň toho, že město na jeho popud změní jednací řád zastupitelstva, tak aby návrh nebo připomínku mohli lidé na jeho jednání vznést přímo a ne prostřednictvím zastupitele, jak to ukládá současný jednací řád.
„Chtěla jsem osobně na zastupitelstvu přednést návrh, aby město nechalo zpracovat nezávislou územní studii, která by posoudila i variantu obchvatu. Nebylo mi to umožněno, přestože jsem o to písemně požádala,“ říká Zuzana Krajčová, která poté dala podnět ministerstvu vnitra, zda bučovický jednací řád není v rozporu se zákonem, když dovoluje podat návrh jen prostřednictvím zastupitele.
Se svou stížností uspěla. Jednací řád město upraví. „Změna jednacího řádu bude v souladu s doporučením ministerstva vnitra projednána na prosincovém zasedání zastupitelstva,“ uvedl tajemník Městského úřadu v Bučovicích Jiří Florec.
A návrhem Zuzany Krajčové se zřejmě bude nakonec muset zabývat, protože ho podala znovu. „Pokud odmítne studii zadat, budeme hledat další cesty. Zvažujeme například, že se obrátíme na soud kvůli tomu, že posuzování vlivu přeložky na životní prostředí (takzvaná EIA, pozn. redakce) je více než deset let staré. Je pravda, že v tehdejší době bylo vydáno na dobu neurčitou, ale v současné době už zákon říká, že má platnost pouze dva roky,“ tvrdí Zuzana Krajčová.
Nová EIA by se podle ní měla udělat proto, že za tu dobu došlo k mnoha změnám, a jako příklad uvádí, že bylo stanoveno záplavové území a Bučovice se dostaly do soustavy chráněných území Natura.
Občanské sdružení TOP Bučovice vzniklo v srpnu a má zatím tři desítky členů. Zkratka TOP v tomto případě znamená Trvale obyvatelné prostředí. A na webových stránkách www.bucovice.freepage.cz především vysvětluje, co to přeložka silnice I/50 je a proč jsou proti ní.
„I když trasa průtahu již byla stanovena, lidé často nevědí, kudy vlastně povede, kde budou křižovatky a jak zasáhne do života města. A my jim chceme tyto informace dát,“ říká Zuzana Krajčová.
„Mně se její stavba také nelíbí. Hlavně proto, že hrubě zasáhne do vzhledu města. V Bučovicích vznikne tři až čtyři metry vysoký val dlouhý zhruba půl kilometru. Rozdělí město na dvě části a ztíží hlavně starším lidem příchod k nádraží. Je smutné, že za dvacet let se nepodařilo najít uspokojivé řešení,“ uvedl člen sdružení Jiří Hanák.
Příprava stavby přeložky nyní nepokračuje. Územní rozhodnutí bylo sice vydáno již v minulém roce, ale bylo proti němu podáno odvolání a kraj ho vrátil k novému projednání stavebnímu úřadu v Bučovicích. Ten pak řízení zastavil, protože Ředitelství silnic a dálnic vzalo svoji žádost o vydání územního rozhodnutí zpět.
„Stavba přeložky hrubě zasáhne do vzhledu města. Je smutné, že se za 20 let nenašlo uspokojivé řešení.“ člen sdružení TOP Bučovice Jiří Hanák
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Morava
Autor:
HELENA VACULOVÁ
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=284 ... &c=1300768
(B) I/50: Bučovice: Místo průtahu chtějí lidé obchvat
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion