Rath nemá peníze na opravy silnic. Svádí to na bývalé vedení
Domaci.iHNed.cz 20. 4. 2009
Hejtman Středočeského kraje David Rath chce místo smluv s privátními firmami zaměstnat skupiny cestářů, které bude mít stále k dispozici a které budou provádět drobné opravy podle okamžité potřeby.
Středočeský kraj nemá kvůli bývalému vedení čím opravovat silnice, tvrdí hejtman David Rath (ČSSD). Kraj vedený Petrem Bendlem (ODS) podle něj zprivatizoval prakticky veškerou techniku a pracovníky údržby silnic a zbyli mu na tuto práci jen úředníci, kteří jsou závislí na soukromých firmách. Tento systém je neprůhledný a závání korupcí, řekl v pondělí Rath novinářům.
Bývalý krajský náměstek pro dopravu Karel Vyšehradský (ODS) Rathovu kritiku odmítl. Podle něj je uzavírání pětiletých smluv se soukromými společnostmi mnohem efektivnější než zaměstnávat lidi a nemít pro ně práci.
"V tuhle chvíli musím bohužel říct občanům Středočeského kraje nemilou zprávu, že silnice se tady hned tak opravovat nezačnou, protože všechno bylo prodáno a my to nemáme prakticky čím opravovat," uvedl Rath s tím, že na vině je bývalé vedení.
Podle Vyšehradského se ale hejtman pouze snaží zamaskovat to, že nemá na údržbu silnic peníze kvůli dotování regulačních poplatků v krajských nemocnicích.
Po "privatizační mánii" prý zbyli jen úředníci
Když zjistíme, že je nějaká silnice děravá, tak s tím prakticky nemůžeme dělat nic, protože nám zbyli jenom úředníci," prohlásil Rath. Bývalé vedení podle něj postihla "privatizační mánie". Jejím důsledkem je podle hejtmana stav, kdy kraj nemá na soukromé firmy žádné páky, kterými by je přinutil silnice opravovat. "Samozřejmě ty soukromé firmy často dělají i něco jiného, to jsou stavební firmy, které když je hezky, tak začnou stavět na stavbách. Příjem od kraje je pro ně příjemnou rentou," uvedl Rath.
Vyšehradský ale namítl, že firmám hrozí za nesplnění závazků přísné sankce, které vyplývají z uzavřených smluv. Rath by si podle něj měl tyto smlouvy nejdříve dobře prostudovat.
Hejtmanství podle Ratha dává ročně do údržby silnic 1,5 miliardy korun, které plynou soukromým společnostem. Kraj nyní po firmách bude chtít, aby kvůli kontrole do každého údržbového vozidla nainstalovaly systém GPS. Zároveň by měla být vytvořena digitální mapa stavu silnic ve středních Čechách. "Abychom vůbec měli přehled o tom, jak která komunikace vypadá a zda se opravují opravdu ty, které jsou v nejhorším stavu," dodal hejtman.
Podle něj by kraj měl opět zaměstnat skupiny cestářů, které bude mít stále k dispozici a které budou provádět drobné opravy podle okamžité potřeby. Vyšehradský ale míní, že operativně lze tyto problémy řešit i se soukromými společnostmi. Zaměstnávání cestářů krajem bývalý náměstek označil za návrat k socialismu.
Autor/ři: ČTK
http://domaci.ihned.cz/c1-36793350-rath ... deni-kraje
(S) Rath nemá peníze na opravy silnic. Svádí to na bývalé...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion