(A) Praha zvažuje vybudování tunelu u Karlova mostu

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

(A) Praha zvažuje vybudování tunelu u Karlova mostu

Příspěvek od Lenny »

Praha zvažuje vybudování tunelu u Karlova mostu
15.4.2009, Praha, Zdroj: ČTK, MF Dnes

135 metrů dlouhý tunel v bezprostřední blízkosti mostu by měl spojit Smetanovo nábřeží s Křižovnickou ulicí a odvést dopravu ze zahuštěného prostoru, kudy procházejí tisíce turistů. Tunel se rozhodně nezačne stavět dříve, než bude zcela dokončen pražský okruh, což zcela jistě nebude před rokem 2012. Šéf pražských archeologů považuje projekt za bláznovství.


Pražský magistrát zvažuje výstavbu 135 metrů dlouhého tunelu v bezprostřední blízkosti Karlova mostu. Uvedla to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD). Tunel by měl spojit Smetanovo nábřeží s Křižovnickou ulicí a odvést dopravu z velmi zahuštěného prostoru, kudy procházejí tisíce turistů.

"Je to věc, o které se v obecné rovině diskutovalo kdysi a příležitostně se vynořuje znovu," uvedl podle deníku na březnové schůzce s ministrem kultury Václavem Jehličkou (KDU-ČSL) primátor Pavel Bém (ODS). List napsal, že nový tunel se rozhodně nezačne stavět dříve, než bude zcela dokončen pražský okruh. Podle dnešních plánů nebude okruh hotov před rokem 2012. "Pokud bychom povrchovou dopravu v oblasti Křižovnické ulice, náměstí a Karlových lázní dostali pod úroveň terénu, získáme nesmírně atraktivní veřejný prostor v historické části města," dodal Bém.

Šéf pražských archeologů Zdeněk Dragoun ale považuje tunel u Karlova mostu za bláznovství. "Bylo by lepší, kdyby se odtud vyhnala auta a tramvaje svedly na jednu kolej, stejně jako je to u Malostranského náměstí," uvedl.

Do dvou měsíců mají být podle MfD pohromadě podklady, na jejichž základě pak magistrát rozhodne, zda v projektu pokračovat a jak by měl nakonec vypadat. Podklady má připravit komise, v níž zasednou architekti po boku památkářů a úředníků. "Jde o více věcí, nejen o tunel, ale o dopravu v okolí Mariánského náměstí tak, aby se prostor kolem Klementina více otevřel návštěvníkům," řekl mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Dnešní Křižovnická ulice tvoří bariéru mezi Karlovým mostem a Starým Městem. Silnice u Karlova mostu je společně s Malostranským náměstím jediným rušným tahem, který musí překonat turisté na procházce po Královské cestě od Prašné brány až na Pražský hrad.

http://www.stavebniklub.cz/?sekce=1&uro ... odkud=ENST
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Zamčeno

Zpět na „2009 Česko“