(A) Zklidnit magistrálu je nutné před dokončením okruhu

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
milano
Příspěvky: 25
Registrován: 18.3.2009 15:54:24

(A) Zklidnit magistrálu je nutné před dokončením okruhu

Příspěvek od milano »

http://www.ct24.cz/doprava/54738-zklidn ... im-okruhu/

Praha - Podle občanské iniciativy AutoMat je nutné začít pracovat na projektu zklidnění severo-jižní magistrály už teď, před dokončením městského okruhu, respektive tunelu Blanka. AutoMat předá všem členům magistrátního výboru dopravy studii, kterou pro iniciativu zpracovali urbanisti a architekti. Podle ní plán magistrátu vybudovat u Muzea pod stávající magistrálou tunely problém 100 000 aut, která v současnosti denně přes ní projíždějí, neřeší. Novinářům to řekl tiskový mluvčí iniciativy Michlal Křivohlávek.

"Ten problém je třeba teď potřeba řešit, protože za dva roky až se spustí náhradní objízdná trasa, tak to řešení musí být hotové. Žádáme výbor dopravy, aby stanovil pracovní skupinu, která se bude vážně zaobírat zklidněním magistrály a která právě stanoví všechny ty konkrétní dílčí opatření, jak by to mělo být provedeno," vysvětlil Křivohlávek.

Podle Křivohlávka projekt, který počítá se zahloubením magistrály od Nuselského mostu k Muzeu, žádné řešení pro její přetížení nepředstavuje. "Magistrála je vlastně problém, který začíná na Jižní spojce a pokračuje přes Pankrác, Nové město, Vinohrady až do Holešovic a končí v Troji. Bohužel magistrát naplnil ten termín zklidňování magistrály pouze zcela lokální a dílčí úpravou, a to zakopáním toho sto tisíce aut pod zem v oblasti muzea," uvedl mluvčí iniciativy.

Podle něj zprovoznění městského okruhu, jenž by jako celek mohl být dokončen roku 2016, ke zklidnění dopravy na magistrále nepovede. "Pakliže zůstane kapacita magistrály zachována, jako je dnes, tak k žádné viditelné změně nedojde. Jsem přesvědčen, že řidiči nadále budou používat tu přímější, kratší a jednodušší cestu, kterou vždycky bude magistrála, která prochází přímo skrze centrum," řekl Křivohlávek. Proto je potřeba stanovit, kolik aut se do centra vpustí.

Podle něj by auto v koridoru magistrály mohli po dostavění tunelu Blanka použít ti, kteří do centra opravdu potřebují. "Ale ti, kteří mají jinou šanci, to znamená buď to objet po té náhradní komunikaci, anebo nechtějí platit nebo tam chtějí být rychleji, tak použijí veřejnou dopravu, nebo pojedou po té objízdné trase.
Zamčeno

Zpět na „2009 Česko“