(A) Řidiči hledají objízdné trasy

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

(A) Řidiči hledají objízdné trasy

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

8. července 2009, MF Dnes

Magistrát odmítá, že by situaci podcenil. Poradit řidičům, kudy jet, však nedokáže

Praha - Přestože včera na úseku mezi nájezdem z Jižní spojky na dálnici D1 ve směru na Brno až k dálnici D5 zůstaly už od brzkých odpoledních hodin uvězněny desetitisíce lidí, magistrát tvrdí, že situaci nepodcenil. „K tomu, že budou probíhat opravy, jsme pořádali tiskové konference. Visí to i na magistrátním webu,“ dušoval se mluvčí úřadu Jiří Wolf.

Objízdné trasy podle magistrátu neexistují Na následující týden, kdy auta budou stejně jako včera popojíždět téměř po centimetrech, však úředníci zatím pro řidiče nemají žádnou radu. „Náhradní trasy jsme vymyslet nemohli, protože prakticky neexistují. Jen by se tak zahltily jiné cesty,“ dodal Wolf.

Lidem tak nezbývá nic jiného než komplikace spojené s frézováním na nejfrekventovanější silnici v metropoli vydržet. „Řidičům se dá poradit jen to, aby vyjížděli co možná nejméně,“ řekl Wolf. Obyvatelé Prahy i všichni ti, co denně musí problematickým úsekem projíždět, však pochopení rozhodně nemají. Rozhořčenými poznámkami se během pár minut naplnila nejedna internetová diskuse.

„Tak toto jsem nepochopil, proč nepracují o víkendech nebo v noci, když tudy nejezdí tolik aut?“ zlobil se jeden z autorů diskusního příspěvku pod přezdívkou derjunge. Další pisatelé se snažili vymýšlet konstruktivní řešení. „Proč nutně jezdit na Jižní spojku? Člověk může zamířit na Motol, po Plzeňské ulici dolů, přes Anděl na Jiráskův most, Karlovo náměstí, na magistrálu a pak na D1,“ radil další účastník diskuse.

Odborníci: Odložit opravy by bylo pro město nákladné Magistrát a Technická správa komunikací odmítly, že by udělaly chybu. „Léto je ideální doba na podobné opravy. V Praze je podstatně menší provoz. Až o dvanáct procent,“ volají jednohlasně.

A odborníci přizvukují. „Odložit tyto opravy třeba na podzim by mohlo přinést mnohem závažnější poruchy. Zvlášť po relativně silném letním provozu,“ poznamenal děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos. „Situaci by nepomohl ani horký letní žár. Do rozpraskaných pruhů, zejména v místě střední dělicí čáry, by se mohla dostat voda, která by vozovku ještě více roztrhala,“ přidal Moos.

Další čekání by podle něj navíc následné opravy mohlo výrazně prodražit. „Pozdější práce by byly příliš nákladné. Teď je namístě spíše šetřit,“ uvedl Moos.

I když se včerejší kolaps rozhodně řadí k těm největším, dlouhé kolony pomalu popojíždějících aut nejsou v metropoli nic výjimečného.

S dopravou v Praze například řádně zamávala zdánlivě malá nehoda za Jiráskovým mostem na Smíchově, která se stala v polovině letošního května. „Nákladnímu vozu unikl olej z převodovky, hasiči to odklízeli,“ vysvětlila tehdy Eva Miklíková z pražské policie.

Už krátce před devátou hodinou ráno však kvůli této nehodě dopravní dispečeři hlásili čtvrtý i pátý nejvyšší stupeň dopravy na osmadvaceti místech v metropoli. Auta se tu prakticky nehýbala. Například na magistrále ve směru od Chodova stála kolona až do Průhonic. Jen na tomto místě ve třech pruzích tehdy trčelo zhruba 5 200 aut.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha

Autor:
VERONIKA FEJTKOVÁ
Zamčeno

Zpět na „2009 Česko“