Na silnice nejsou peníze

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Na silnice nejsou peníze

Příspěvek od andy »

Na silnice nejsou peníze
Okres Louny - V příštích měsících má být zahájena pouze jedna větší stavba.
Autor: Petr Kinšt
25.8.2009 14:56

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje, že v nejbližších měsících v regionu zahájí pouze jednu silniční stavbu. Má jít o výstavbu rychlostní čtyřproudové komunikace R7 Praha – Chomutov v úseku od křižovatky se silnicí I/27 Most – Žatec do Nových Spořic u Chomutova. Na zahájení ostatních staveb nebudou peníze.

Přímo v okrese Louny se zřejmě nezačne stavět žádný nový úsek silnice. Přitom v letech 2009 až 2012 se plánovala masivní výstavba rychlostních silnic R7 Praha – Chomutov na Žatecku a Lounsku a R6 Praha – Karlovy Vary na Podbořansku. K tomu se měly stavět obchvaty a přemostění u Žiželic a Velemyšlevsi na silnici I/27 Most – Žatec.

Stát totiž jen těžko dává dohromady finance na už rozestavěné stavby, nové silnice se mají začít stavět jen v případě, že na ně přijde dotace z Evropské unie. Realizace těch, které jsou hrazeny výhradně ze státních zdrojů, se tak odkládají.

Z tohoto důvodu se odsouvá stavba rychlostní silnice R6 Praha – Karlovy Vary v úseku Lubenec – Bošov, R7 Bítozeves – Postoloprty a I/27 obchvat Velemyšlevsi. Tyto silnice se přitom měly začít stavět už letos. Realizovat se jen tak nezačnou ale ani další úseky „karlovarské“ silnice R6 na Podbořansku a „chomutovské“ R7 na Žatecku a Lounsku. Kdy budou tyto čtyřproudové komunikace hotové, je nejasné. A to i přesto, že obě patří do páteřní sítě dálnic a rychlostních silnic v České republice.

Stavbaři nyní dokončují výstavbu křižovatky silnic R7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Plzeň a navazujícího úseku k Bítozevsi ve směru na Prahu. Podle plánu se měly stavět přilehlé úseky jak na silnici R7, tak i na I/27 – obchvat Velemyšlevsi ve směru na Most a Žiželic na Žatec.

Smlouva o dotacích z EU má být na podzim

Začít se má ale jen s úsekem na R7 do Chomutova. Příslušná smlouva o dotaci se má s Evropskou unií podepisovat v listopadu. Unie má přitom krýt až 72 procent nákladů. Téměř skoro celý zbytek, 27 procent, má zajistit úvěr z Evropské investiční banky.

Čtyřproudová silnice R7 má od křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň vést ve směru na Lažany, kde se za novou mimoúrovňovou křižovatkou odkloní jižně od současné silnice I/7 Praha – Chomutov. Jižně mine Všehrdy, u Droužkovic se plánuje další mimoúrovňová křižovatka. Silnice pak povede podél železniční trati Žatec – Chomutov, další křižovatka se plánuje u Spořic. Konec úseku a celé R7 je v plánu na již existující křižovatce se silnicí I/13 Chomutov – Karlovy Vary v Nových Spořicích.

Výstavba téměř šestnáctikilometrového úseku silnice má stát pět miliard korun. Řidičům by podle současných plánů ŘSD měla sloužit na konci roku 2012.

Na silnici R7 Praha – Chomutov by pak byly postaveny úseky na začátku, mezi Prahou a Slaným, a konci mezi Bítozevsí a Chomutovem. A k tomu obchvat Sulce na Lounsku, který se nyní staví a řidičům má začít sloužit počátkem příštího roku. Chybět bude čtyřicet kilometrů silnice. Kdy na ně stát najde zhruba osm miliard potřebných k výstavbě, to je v současné době nejasné.

Obdobné to je i v případě rychlostní silnice R6. Hotový je zhruba třicetikilometrový úsek na počátku této komunikace u Prahy a další na konci u Chebu a také v Karlových Varech. Mezi oběma západočeskými městy se už úseky stavějí, v roce 2012 by měla být R6 mezi Chebem a K. Vary hotová.

Kdy se bude stavět mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím, kde nyní silnice R6 vedoucí od Prahy nyní končí, je nejasné.
Zamčeno

Zpět na „2009 Česko“