Na silnice nejsou peníze
Okres Louny - V příštích měsících má být zahájena pouze jedna větší stavba.
Autor: Petr Kinšt
25.8.2009 14:56
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje, že v nejbližších měsících v regionu zahájí pouze jednu silniční stavbu. Má jít o výstavbu rychlostní čtyřproudové komunikace R7 Praha – Chomutov v úseku od křižovatky se silnicí I/27 Most – Žatec do Nových Spořic u Chomutova. Na zahájení ostatních staveb nebudou peníze.
Přímo v okrese Louny se zřejmě nezačne stavět žádný nový úsek silnice. Přitom v letech 2009 až 2012 se plánovala masivní výstavba rychlostních silnic R7 Praha – Chomutov na Žatecku a Lounsku a R6 Praha – Karlovy Vary na Podbořansku. K tomu se měly stavět obchvaty a přemostění u Žiželic a Velemyšlevsi na silnici I/27 Most – Žatec.
Stát totiž jen těžko dává dohromady finance na už rozestavěné stavby, nové silnice se mají začít stavět jen v případě, že na ně přijde dotace z Evropské unie. Realizace těch, které jsou hrazeny výhradně ze státních zdrojů, se tak odkládají.
Z tohoto důvodu se odsouvá stavba rychlostní silnice R6 Praha – Karlovy Vary v úseku Lubenec – Bošov, R7 Bítozeves – Postoloprty a I/27 obchvat Velemyšlevsi. Tyto silnice se přitom měly začít stavět už letos. Realizovat se jen tak nezačnou ale ani další úseky „karlovarské“ silnice R6 na Podbořansku a „chomutovské“ R7 na Žatecku a Lounsku. Kdy budou tyto čtyřproudové komunikace hotové, je nejasné. A to i přesto, že obě patří do páteřní sítě dálnic a rychlostních silnic v České republice.
Stavbaři nyní dokončují výstavbu křižovatky silnic R7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Plzeň a navazujícího úseku k Bítozevsi ve směru na Prahu. Podle plánu se měly stavět přilehlé úseky jak na silnici R7, tak i na I/27 – obchvat Velemyšlevsi ve směru na Most a Žiželic na Žatec.
Smlouva o dotacích z EU má být na podzim
Začít se má ale jen s úsekem na R7 do Chomutova. Příslušná smlouva o dotaci se má s Evropskou unií podepisovat v listopadu. Unie má přitom krýt až 72 procent nákladů. Téměř skoro celý zbytek, 27 procent, má zajistit úvěr z Evropské investiční banky.
Čtyřproudová silnice R7 má od křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň vést ve směru na Lažany, kde se za novou mimoúrovňovou křižovatkou odkloní jižně od současné silnice I/7 Praha – Chomutov. Jižně mine Všehrdy, u Droužkovic se plánuje další mimoúrovňová křižovatka. Silnice pak povede podél železniční trati Žatec – Chomutov, další křižovatka se plánuje u Spořic. Konec úseku a celé R7 je v plánu na již existující křižovatce se silnicí I/13 Chomutov – Karlovy Vary v Nových Spořicích.
Výstavba téměř šestnáctikilometrového úseku silnice má stát pět miliard korun. Řidičům by podle současných plánů ŘSD měla sloužit na konci roku 2012.
Na silnici R7 Praha – Chomutov by pak byly postaveny úseky na začátku, mezi Prahou a Slaným, a konci mezi Bítozevsí a Chomutovem. A k tomu obchvat Sulce na Lounsku, který se nyní staví a řidičům má začít sloužit počátkem příštího roku. Chybět bude čtyřicet kilometrů silnice. Kdy na ně stát najde zhruba osm miliard potřebných k výstavbě, to je v současné době nejasné.
Obdobné to je i v případě rychlostní silnice R6. Hotový je zhruba třicetikilometrový úsek na počátku této komunikace u Prahy a další na konci u Chebu a také v Karlových Varech. Mezi oběma západočeskými městy se už úseky stavějí, v roce 2012 by měla být R6 mezi Chebem a K. Vary hotová.
Kdy se bude stavět mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím, kde nyní silnice R6 vedoucí od Prahy nyní končí, je nejasné.
Na silnice nejsou peníze
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion