Právě je 16.1.2021 6:52:42





Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
 (U) Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křiž 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 749
Bydliště: Most
Příspěvek (U) Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křiž
Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křižovatku u Vysočan

Autor: neznámý, www.rsd.cz

Zprovoznění úseku Bítozeves – Vysočany společně s dostavbou dříve nehodové křižovatky ve Vysočanech je dalším významným posunem v celkovém zkapacitnění stávající silnice I/7 na rychlostní silnici R7 z Prahy do Chomutova.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Vzhledem ke složitému horskému terénu na území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní silnice v tomto úseku zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec, Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v ČR.

R7 MÚK Bitozeves–MÚK Vysočany
Hlavní trasu tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou průmyslovou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty - Bitozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 mimoúrovňové křižovatky Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření, které se realizuje severním směrem od stávající I/7. Výstavba probíhala při zachování provozu. Nejdříve byla postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ni byl převeden provoz a pak byla dobudována levá polovina čtyřpruhu.

Obrázek

Obrázek

R7 mimoúrovňová křižovatka Vysočany
Mimoúrovňová křižovatka Vysočany osmičkovitého tvaru je umístěna na rozhraní okresů Chomutov a Louny, v místě dnešní úrovňové křižovatky silnic I/7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Žatec, v bezprostředním sousedství strategické průmyslové zóny Triangle. Na východě navazuje na současně zahajovanou stavbu R7 Bitozeves – Vysočany a na západě na připravovanou stavbu R7 Vysočany – Droužkovice.

Obrázek

Obrázek

Součástí výstavby mimoúrovňové křižovatky Vysočany byla přestavba silnice I/7 v délce 500 metrů a přeložka silnice I/27 do nové trasy v délce 1425 metrů s nadjezdem přes rychlostní silnici R7. Na silnici I/27 jsou vybudovány dvě malé okružní křižovatky – jedna pro napojení strategické průmyslové zóny Triangle, druhá pro napojení doprovodné komunikace a autobusové točky se zastávkou. Součástí stavby jsou i vyvolané přeložky inženýrských sítí, vegetační úpravy a rekultivace opuštěné části silnice I/27.

Oba výše uvedené projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava - Priorita 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“. Podle aktuálních schvalovacích protokolů, které byly vydány ministerstvem dopravy činí celková podpora Evropské unie pro oba projekty 85% způsobilých výdajů uvedených projektů.

Přestavba silnice I/7 a rychlostní čtyřpruh R7 mezi Slaným a Chomutovem je rozdělena do jedenácti stavebních úseků a to: Slaný – hranice kraje u Panenského Týnce (16,4 km), Panenský Týnec – zkapacitnění obchvatu (3,6 km), Sulec – obchvat (2,5 km), Chlumčany – zkapacitnění (4,4 km), Louny – zkapacitnění obchvatu (6,9 km), Postoloprty – zkapacitnění obchvatu (4,9 km), Postoloprty – Bitozeves (3,8 km), Bitozeves – Vysočany (5,4 km), mimoúrovňová křižovatka Vysočany (0,5 km), Vysočany – Droužkovice (9,4 km), Droužkovice – Nové Spořice (6,4 km).

Celková délka přestavby tedy činí 64,2 km a předpokládané celkové náklady pak 20,588 miliardy korun. Jednotlivé úseky jsou v různém stádiu přípravy a realizace.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb

Informace o stavbě „R7 MÚK Bítozeves – MÚK Vysočany“
Umístění: Ústecký kraj
Délka: 5775 m
Cena stavby: 654 913 326 Kč
Zahájení stavby: 04/2008
Zprovoznění: 10/2009

Informace o stavbě „R7 Vysočany MÚK“
Umístění: Ústecký kraj
Délka: 500 m
Cena stavby: 268 069 198 Kč
Zahájení stavby: 03/2008
Zprovoznění: 10/2009

Autor: neznámý, www.rsd.cz

Zdroj: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/Rychlostni-silnice-aktualne/otevirame-novych-6-km-rychlostni-silnice-r7-a-novou-krizovatku-u-vysocan

_________________
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63


3.10.2009 0:53:32
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz