Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křižovatku u Vysočan
Autor: neznámý, www.rsd.cz
Zprovoznění úseku Bítozeves – Vysočany společně s dostavbou dříve nehodové křižovatky ve Vysočanech je dalším významným posunem v celkovém zkapacitnění stávající silnice I/7 na rychlostní silnici R7 z Prahy do Chomutova.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Vzhledem ke složitému horskému terénu na území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní silnice v tomto úseku zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec, Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v ČR.
R7 MÚK Bitozeves–MÚK Vysočany
Hlavní trasu tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou průmyslovou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty - Bitozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 mimoúrovňové křižovatky Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření, které se realizuje severním směrem od stávající I/7. Výstavba probíhala při zachování provozu. Nejdříve byla postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ni byl převeden provoz a pak byla dobudována levá polovina čtyřpruhu.
R7 mimoúrovňová křižovatka Vysočany
Mimoúrovňová křižovatka Vysočany osmičkovitého tvaru je umístěna na rozhraní okresů Chomutov a Louny, v místě dnešní úrovňové křižovatky silnic I/7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Žatec, v bezprostředním sousedství strategické průmyslové zóny Triangle. Na východě navazuje na současně zahajovanou stavbu R7 Bitozeves – Vysočany a na západě na připravovanou stavbu R7 Vysočany – Droužkovice.
Součástí výstavby mimoúrovňové křižovatky Vysočany byla přestavba silnice I/7 v délce 500 metrů a přeložka silnice I/27 do nové trasy v délce 1425 metrů s nadjezdem přes rychlostní silnici R7. Na silnici I/27 jsou vybudovány dvě malé okružní křižovatky – jedna pro napojení strategické průmyslové zóny Triangle, druhá pro napojení doprovodné komunikace a autobusové točky se zastávkou. Součástí stavby jsou i vyvolané přeložky inženýrských sítí, vegetační úpravy a rekultivace opuštěné části silnice I/27.
Oba výše uvedené projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava - Priorita 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“. Podle aktuálních schvalovacích protokolů, které byly vydány ministerstvem dopravy činí celková podpora Evropské unie pro oba projekty 85% způsobilých výdajů uvedených projektů.
Přestavba silnice I/7 a rychlostní čtyřpruh R7 mezi Slaným a Chomutovem je rozdělena do jedenácti stavebních úseků a to: Slaný – hranice kraje u Panenského Týnce (16,4 km), Panenský Týnec – zkapacitnění obchvatu (3,6 km), Sulec – obchvat (2,5 km), Chlumčany – zkapacitnění (4,4 km), Louny – zkapacitnění obchvatu (6,9 km), Postoloprty – zkapacitnění obchvatu (4,9 km), Postoloprty – Bitozeves (3,8 km), Bitozeves – Vysočany (5,4 km), mimoúrovňová křižovatka Vysočany (0,5 km), Vysočany – Droužkovice (9,4 km), Droužkovice – Nové Spořice (6,4 km).
Celková délka přestavby tedy činí 64,2 km a předpokládané celkové náklady pak 20,588 miliardy korun. Jednotlivé úseky jsou v různém stádiu přípravy a realizace.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... led-staveb
Informace o stavbě „R7 MÚK Bítozeves – MÚK Vysočany“
Umístění: Ústecký kraj
Délka: 5775 m
Cena stavby: 654 913 326 Kč
Zahájení stavby: 04/2008
Zprovoznění: 10/2009
Informace o stavbě „R7 Vysočany MÚK“
Umístění: Ústecký kraj
Délka: 500 m
Cena stavby: 268 069 198 Kč
Zahájení stavby: 03/2008
Zprovoznění: 10/2009
Autor: neznámý, www.rsd.cz
Zdroj: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... -u-vysocan
(U) Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křiž
Články z novin a internetu - domácí
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
(U) Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a novou křiž
Příspěvek od Fox Mulder »
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion