[D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Tomu mostu je dnes sice jen 25 let a nezda se byt ve spatnem stavu, ale za vic nez 30 let tomu uz tak urcite nebude. A pochybuju, ze si koncesionar nenecha zaplatit novy most, aby pak s o to mensimi problemy predal usek statu. A podle me taky proto, ze kategorie D4 tady ma byt D 25,5 a obchvat Milina je jen S 11,5. Takze pokud tam maji byt protihlukove steny a jeste svodila, nevyjde to podle me ani kdyz jsou mosty vetsinou o neco sirsi.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Stávající most bude ponechán, pouze u nosné konstrukce se provede vybourání spádového betonu, a to vzhledem k úpravě nivelety a příčného spádu.
Trhací práce probíhaly i na polovičním profilu stavby D3 0309/II Ševětín - Borek, a to v "Chotýčanském zářezu".
Přípravné vrtací práce probíhají za úplného provozu. Pouze v průběhu samotného odstřelu se doprava za účasti PČR na tuto chvíli z pochopitelných důvodů zastaví. Po zkontrolovaní situace se opět doprava pouští.
Samotný odstřel totiž nemá charakter blokového odstřelu v lomu, ale slouží pouze k rozvolnění a "načechrání" materiálu. Dále bude probíhat klasická těžba pomocí těžké mechanizace.
Součástí stavby tohoto zářezu bude i zárubní gabionová zeď a rovněž i monolitický klenbový ekodukt o jednom poli.
Trhací práce probíhaly i na polovičním profilu stavby D3 0309/II Ševětín - Borek, a to v "Chotýčanském zářezu".
Přípravné vrtací práce probíhají za úplného provozu. Pouze v průběhu samotného odstřelu se doprava za účasti PČR na tuto chvíli z pochopitelných důvodů zastaví. Po zkontrolovaní situace se opět doprava pouští.
Samotný odstřel totiž nemá charakter blokového odstřelu v lomu, ale slouží pouze k rozvolnění a "načechrání" materiálu. Dále bude probíhat klasická těžba pomocí těžké mechanizace.
Součástí stavby tohoto zářezu bude i zárubní gabionová zeď a rovněž i monolitický klenbový ekodukt o jednom poli.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Chcete mi říct, že dopravní omezení při odtěžování tohoto https://goo.gl/maps/ptwShkmAgPshb9BH9 budou stejná, jako při odtěžování tohoto https://goo.gl/maps/8sRjVPgGo8wt3AtRA? Co se mostu týče, jsem překvapen. Bude se mostovka rozšiřovat, nebo je dostatečně široká a dojde jen k Vámi popisované úpravě?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Kdyz to zvladli u Vraneho na 102...
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
A tam někde odtěžovali materiál v šířce polovičního profilu dálnice v délce cca. 400 m?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Kolik nevim, ale bylo to na dost vysoke skale a prostor nebyl (na druhe strane reka). Jel jsem tam predoni v lete na kole, docela jsem na to koukal.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Nosná konstrukce stávajícího mostu je tvořená prefabrikovanými nosníky a ta zůstane neměnná. Dojde pouze k minimálnímu rozšíření volné šířky vozovky o cca 30 cm.
Té těžby ve skalnatém zářezu bych opravdu obavy neměl. V rámci DIO zřejmě dojde k úpravě vodorovného značení - tzn. zúžení pruhů a stažení k pravé straně vozovky + omezení rychlosti, mobilní svodidla apod. Možné je třeba i dočasné jednosměrné vedení a druhý proud by vedl přes Milín. Ale to už jsou moje spekulace.
Té těžby ve skalnatém zářezu bych opravdu obavy neměl. V rámci DIO zřejmě dojde k úpravě vodorovného značení - tzn. zúžení pruhů a stažení k pravé straně vozovky + omezení rychlosti, mobilní svodidla apod. Možné je třeba i dočasné jednosměrné vedení a druhý proud by vedl přes Milín. Ale to už jsou moje spekulace.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Zadavatel nepožaduje provedení nových mostů na polovičním profilu obchvatu Milína. Chceme, aby je Koncesionář udržoval v požadované kvalitě, jestli si riskne opravu nebo postaví nový je na něm jak si to vyhodnotí.
Co se týče odstřelů, je to ještě komplikované existencí blízkého podzemního zásobníku plynu, kvůli kterému se může střílet jen v rozsahu trhacích prací malého rozsahu (10 x 10 kg nálož na jeden odstřel v jednom čase). POV celé D4 (projednání případných změn) je na Koncesionáři, z důvodů tohoto zářezu byl stanoven v Koncesionářské smlouvě limit na úplnou uzavírku I/4 v tomto úseku na dobu max. 4800 hodin po celou dobu realizace (tj. vedení dopravy přes Milín).
Co se týče odstřelů, je to ještě komplikované existencí blízkého podzemního zásobníku plynu, kvůli kterému se může střílet jen v rozsahu trhacích prací malého rozsahu (10 x 10 kg nálož na jeden odstřel v jednom čase). POV celé D4 (projednání případných změn) je na Koncesionáři, z důvodů tohoto zářezu byl stanoven v Koncesionářské smlouvě limit na úplnou uzavírku I/4 v tomto úseku na dobu max. 4800 hodin po celou dobu realizace (tj. vedení dopravy přes Milín).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
A na ten současný most se dají přidělat pořádný protihlukový zábrany?martini píše:Zadavatel nepožaduje provedení nových mostů na polovičním profilu obchvatu Milína.
Přestože je ten limit jedna stavební sezóna což mi přijde hodně, tak se mi líbí, že smlouva na takovéto věci myslí. Z těch informací co se sem dávají mám ze samotného zpracování celého PPP dobrý pocit.martini píše:Koncesionáři, z důvodů tohoto zářezu byl stanoven v Koncesionářské smlouvě limit na úplnou uzavírku I/4 v tomto úseku na dobu max. 4800 hodin po celou dobu realizace (tj. vedení dopravy přes Milín).
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Chápu to dobře, že ten limit 4800 hodin uzavírky umožňuje uzavřít např. I/4 na 3 měsíce v celku a za tu dobu udělat hrubý zářez a ještě mu zbudou nějaké dny na další uzavírky?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
200 dní přes Milín? A to jsem si myslel, že konec D4 na kruháči s I/18 byl vrcholem dobrodružství... Když vidím ty kolíky všude kolem I/4 u Milína, tak mám pocit, že je začátek strašně blízko... A vyhovuje šířkově na profil D25,5 i ten most na múk Milín, nebo ten bude muset být nahrazen?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Most na MÚK Milín přes I/4 vyhovuje, projekt počítá s jeho opravou. Finální rozhodnutí je na Koncesionáři, protože tento nadjezd je ještě v jeho správě, neboť je součástí křižovatkových větví. Co se týče mostů přes ul. Zahradní a předchozí most přes Milínský potok, tyto jsou ve státním projektu také navrženy pouze k úpravám a opravám, včetně možnosti umístění PHO. Na mostě přes ul. Zahradní je však v EIA připuštěna i možnost nejbližší objekty ochránit pouze individuálními protihlukovými opatřeními (rekuperace vzduchu), takže tam je to ještě otázkou jednání s těmi majiteli, pokud by na to všichni šli, PHS by mohly být výrazně kultivovanější... opět věc Koncesionáře. To jak si Koncesionář vyčerpá těch 4800 hodin úplné uzavírky je plně na něm, může najednou, může si to rozložit v čase... Samozřejmě podmínkou je projednání DIO se všemi dotčenými subjekty, toto je jen limit daný Koncesionářskou smlouvou...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Tak nevím, jestli to tu už někde bylo zmíněno, ale v nových letácích už oficiálně ZS 2021.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Ruku na srdce, kdyby se podařilo 2021, tak by to byl úspěch. Bez 6 dnů už máme červen...
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
"Kvůli kolísání finančních trhů posunulo Ministerstvo dopravy až na srpen termín podání nabídek na D4. Zahraniční zájemci o PPP projekt za 25 miliard chtěli ještě delší odklad."
...
"Samotné zahájení stavby se pak odsouvá na jaro příštího roku. Ministerstvo dopravy dosud mluvilo o tom, že start by měl být v závěru roku letošního a nový úsek dálnice měl být uveden do provozu do konce roku 2023. „Zásadním cílem je zahájit stavbu spolu se začátkem stavební sezony 2021,“ uvádí teď mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka."
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
Jinak za mě, pokud by měl nynější propad kurzu koruny prodražit celé PPP o 10%, tak ať klidně pár měsíců ještě počkají, jak se situace vyvrbí.
...
"Samotné zahájení stavby se pak odsouvá na jaro příštího roku. Ministerstvo dopravy dosud mluvilo o tom, že start by měl být v závěru roku letošního a nový úsek dálnice měl být uveden do provozu do konce roku 2023. „Zásadním cílem je zahájit stavbu spolu se začátkem stavební sezony 2021,“ uvádí teď mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka."
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
Jinak za mě, pokud by měl nynější propad kurzu koruny prodražit celé PPP o 10%, tak ať klidně pár měsíců ještě počkají, jak se situace vyvrbí.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Jak zde na foru pravidelně poukazujeme na "novinářské bláboly", tak u tohoto článku se autor na věc dívá z několika úhlů a věc /dle mě/ hodnotí a důvody popisuje velmi korektně.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Asi dostal dobré podklady .
Pro Vás si zahraji trochu na Demagoga.cz: je tam jen "nepravda" v tom, že si Koncesionář půjčí v EUR a splácet se bude v korunách... Udělané je to tak, že se splácí v té měně, ve které má Koncesionář přijatý úvěr, přičemž nepředepisujeme, jaká porce "ceny" má být v EUR či v CZK. Pak je tam ještě ta polemika s vlastnictvím Teprve až stát po čtvrtstoletí vše soukromníkovi splatí a dálnici od něj v bezvadném stavu převezme do vlastnictví, bude celá komunikace kompletně státní., která také není pravdivá neboť dálnice patří státu po celou dobu od okamžiku, kdy stavební zhotovitel vyfakturuje práce Koncesionáři.
Pro Vás si zahraji trochu na Demagoga.cz: je tam jen "nepravda" v tom, že si Koncesionář půjčí v EUR a splácet se bude v korunách... Udělané je to tak, že se splácí v té měně, ve které má Koncesionář přijatý úvěr, přičemž nepředepisujeme, jaká porce "ceny" má být v EUR či v CZK. Pak je tam ještě ta polemika s vlastnictvím Teprve až stát po čtvrtstoletí vše soukromníkovi splatí a dálnici od něj v bezvadném stavu převezme do vlastnictví, bude celá komunikace kompletně státní., která také není pravdivá neboť dálnice patří státu po celou dobu od okamžiku, kdy stavební zhotovitel vyfakturuje práce Koncesionáři.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Martini ty jsi vše jiné než D(d)emagog ! Tvé příspěvky nás vždy obohatí.Tak to jsem pana novináře malinkátko přechválil ! Každopádně díky za tvé doplnění a upřesnění. Speciálně je zajímavá možnost platby část v czk , část v euro. Jinak dle mě je základ práce novináře ZAJISTIT si dobré podklady. Nejlépe z více zdrojů. Např. když martas něco dá do tisku či na net, tak jsou jeho informace VŽDY kompletní !
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Problém je ale v tom, že když by do budoucna všechny PPP měly čekat na "nekolísání" finančních trhů, tak by se také nemuselo postavit nic.
Za mě osobně opravdu počkat maximálně tak, aby se v únoru/březnu 2021 začalo kopat (co počasí dovolí). A to jsem toho názoru jen proto, že nejsou stále všechna stavební povolení. Další prodlužování kvůli krizi/koroně a já nevím čemu, není na místě.
Za mě osobně opravdu počkat maximálně tak, aby se v únoru/březnu 2021 začalo kopat (co počasí dovolí). A to jsem toho názoru jen proto, že nejsou stále všechna stavební povolení. Další prodlužování kvůli krizi/koroně a já nevím čemu, není na místě.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
na jare 2021 se urcite nebude nic kopat, mozna tak na podzim 2021, naplno ale spise az jaro 2022. nejdříve se totiž musí vse vyprojektovat.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Jako že se vydávají stavební povolení na dobré slovo a podlečáry na mapě, výběr zhotovitele probíhá dle "lajků" na facebooku a teprve potom se začné projektovat samotná stavba? Dnes je 1. dubna?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Zdroj?vaclav píše:na jare 2021 se urcite nebude nic kopat, mozna tak na podzim 2021, naplno ale spise az jaro 2022. nejdříve se totiž musí vse vyprojektovat.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
source2sauce: jine PPP a D&B projekty
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Hmm. To je zdroj síly "Dude, trust me". Nevím co zaručuje, že se bude stavět později i v tomto případě. Nebo snad se začíná stavět později u naprosto všech PPP?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Tak to mě přijde hodně mimo. Tento scénář je pravděpodobný snad jedině pokud nastane nějaký zkrat (soud nebo shození celého PPP projektu) jinak je to pěkný blud.vaclav píše:na jare 2021 se urcite nebude nic kopat, mozna tak na podzim 2021, naplno ale spise az jaro 2022. nejdříve se totiž musí vse vyprojektovat.