ZAV sice již nějakou domu běží, ale přesto sem dám včerejší průjezd. Obojí je to směr Strakonice.
Okolí budoucí MÚK Těchařovice - rýha vlevo (cca v ose dálnice) je vidět skoro celou dobu, ale ne moc dobře, lépe je vidět za křižovatkou vpravo - v místě přeložky I/4 a větví MÚK Těchařovice
A ještě ještě jeden krátký záběr v oblasti hranice kraje
Před víkendem viděna plošná skrývka ornice před křižovatkou Lety (od Prahy) mezi "motorestem" a benzínkou, na druhé straně silnice taktéž. Všude spousta lidí.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 24.10.2019 21:35:05
od kollma
Teď nedávno jsem jel poprvý po D4 na jih a dost nepříjemně mě překvapil tenhle úsek: https://mapy.cz/s/mopuranuze, kde jsou v jednom směru tři pruhy bez odstavnýho pruhu do poměrně ostrý pravotočivý zatáčky. Bylo to v sobotu dopoledne, takže v podstatě nikde nikdo, ale jet tam cca 120 nebylo úplně příjemný. Je pro to nějaký konkrétní důvod mít novostavbu bez odstavnýho pruhu, navíc na takovýmhle nepřehledným místě?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 7:42:29
od alabastr
Hádám že si mohli vybrat udělat tam dva pruhy + odtsavný nebo přidat třetí "stoupací" pruh, za mě teda zvolili lepší variantu, odstavný pruh by se využil možná párkrát do roka, stoupací průh každý den. Zatím kdykoliv jsem jel tak za velmi slabého provozu, tak nevím jak problematické to tam je za silného provozu, za mě takto super!
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 8:28:10
od Tomáš Němec
kollma píše:.... ale jet tam cca 120 nebylo úplně příjemný. ...
Tak dnes se většinou dělají odstavné pruhy i tam, kde se přidává třetí pruh. Tady je celkové ne moc dobré to, že je zde pouze kategorie 22,5 i když na navazujících úsecích je nebo bude 24,5 a 25,5. Ale je to možná dané náročným terénem, tj. aby se to tam vše vešlo, a jako u bývalého Rka jsou zde prudší oblouky a snížení rychlosti přípustné.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 8:49:45
od ElWapp
alabastr píše:Hádám že si mohli vybrat
U novostavby si nemusíte "vybrat", tam máte prostě postavit ve stoupání tři pruhy plus odstavný. To není jako že někdo koukne na prázdnou krajnici a řekne "tady by teď mohl být stoupací pruh". Ten stoupací pruh tam musel být už od územka.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 8:57:31
od Japao Joe
Podle mě se to tam kvůli dolu už nevešlo. Ze stejného důvodu tam je i ta ostrá zatáčka.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 9:17:01
od ElWapp
Ono by se to vešlo... jen by na stranu k Bytízu nebyl svah ale opěrka... nebude to spíš tím, že se stavělo jako R podle kdovíjak starých norem?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 9:46:56
od mapman
Ano, je to tím, že stavba jela podle staré normy a staré koncepce, kdy celý úsek od Skalky až po I/20 měl být R 22,5/80 nebo 100.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 12:04:42
od alabastr
ElWapp píše:
alabastr píše:Hádám že si mohli vybrat
U novostavby si nemusíte "vybrat", tam máte prostě postavit ve stoupání tři pruhy plus odstavný. To není jako že někdo koukne na prázdnou krajnici a řekne "tady by teď mohl být stoupací pruh". Ten stoupací pruh tam musel být už od územka.
Ale ano, i u novostaveb si musíte vybrat (ve fázi plánování, projektování), jestli 2+1odstavný nebo 3+0, jestli zaberete víc půdy nebo míň a jestli je na to vůbec místo, jestli bude svah nebo dražší zářez, jestli se celá stavba finančně vyplatí nebo spíš ne. Kolem vede ještě doprovodka, po Bytíz dokonce z obou stran.. Chápu že se nerozhodují co tam nakreslí za čáry až když přijede auto co ty čáry dělá. V tomto případě to tedy ovlivnila starší norma, pro mě ok, lepší než aby v nějáké fázi začali dělat vše od začátku na jinou šířku nebo normu, hlavně že to stojí, omezení rychlosti tam je, těch pár set metrů to přežiju a hlavně že už nemusím jet 40 přes Dubenec.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 25.10.2019 12:40:11
od ElWapp
No můj příspěvek byl o tom, že když víte, v jaké kategorii projektujete, tak tam norma ten stoupací pruh buď požaduje nebo ne. Tedy není to až tolik o volbě projektanta.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 31.10.2019 21:07:09
od JAnD
Tady je to trochu OT, ale vzpomínám, jak jsme začínali dělat realizační dokumentaci na D47 a šéf mi tehdy řekl, ať to projdu podle nové ČSN, zda tam nebude třeba přidat někde stoupací pruhy. Naštěstí nebylo třeba (stejně by se nevešly), ale měnil se tehdy kvůli té nově normě rozsah svodidel aniž by bylo možné měnit zábor (= strmější svahy).
Naštěstí tam tehdy nebyl nějaký takový úředník, jako jsem měl teď tu čest - oproti DÚR došlo k upřesnění (oprava kóty, vpust navíc, lokální zúžení u utopeného sjezdu) = není v souladu, nutno zažádat o změnu ÚR.
To by se ještě pořád mezi Lipníkem a Bělotínem nejezdilo...
Je nějaká naděje, že se začne stavět tento úsek D4 v roce 2020 jak je v letáku ŘSD?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 27.12.2019 14:57:13
od Jarda Š.
Pokud proběhne výběr koncesionáře bez větších problémů a bez odvolání, tak by se v r. 2020 mohlo začít stavět.
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 30.12.2019 18:06:21
od 1975
...takže "Naděje" je asi to nejpřesnější slovo:o))
Výběr podle ministra spíše do konce února, pak Parlament, tam by to pod sedm měsíců byl zázrak...a to ještě budou zřejmě schvalovat finální znění smlouvy, takže tu asi taky zabere nějaký čas po tom únoru sepsat a odsouhlasit s výhercem, ne?
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 30.12.2019 18:44:52
od Mipe
Bohužel ,mnoho poslancu ma napameti D47 (Zeman)
A při dnesnich "cenách u soudu " si to každý dobře rozmysli .
Ja to vidim na 2-4 roky .
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 30.12.2019 18:48:34
od Aram96
Ale přesto je páteřní dálnice D35 v plánu stavět také jako PPP
Re: [D4] Skalka – Háje – Milín – Lety
Napsal: 30.12.2019 18:52:56
od 1975
Je to jen jedna z uvažovaných variant... Jedním z kriterií bude zřejmě právě i "průchod D4 parlamentem".