D4 obecně
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
No přece "velký PPP" . Nemohl jsem se ubránit pardon. Jenom mi připadá, že se pořád neřeže do masa... D511 + severní část, D3 od Prahy a u D35 bych si taky představoval vyšší nasazení, aby to alespoň trochu připomínalo "prioritu".
Létám v Praze a zácpu na Kbelské vidím denně i v sobotu dopoledne a to i v případě, že není žádná nehoda.
Létám v Praze a zácpu na Kbelské vidím denně i v sobotu dopoledne a to i v případě, že není žádná nehoda.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
...tak ono se D4 celkem říká "strakonická", tohle bych mu zrovna uznal:o)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
On je rozdíl říct "u Strakonic" a myslet tím úsek Příbram - Lety - Mirovice. To jsme o 40 km vedle. Strakonická se jí říká v Praze, ale po cestě je to Příbramská nebo Písecká..., nebo ještě "čtyřka". Za mně ani neví, kde se ten "velký PPP" chystá. Jen se o něm 15 let mluví - D47, D3, D4 a kde dál?
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Když už jsme OT, tak so i taky přihodím. Jezdím tím směrem 40 let a nikdo ani z Pražáků, ani z místních jí neřekl jinak než Strakonická. Název Písecká jsem nikdy neslyšel.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Pardon, co si má člověk představit pod tím, létám v Praze?ventus píše:No přece "velký PPP" . Nemohl jsem se ubránit pardon. Jenom mi připadá, že se pořád neřeže do masa... D511 + severní část, D3 od Prahy a u D35 bych si taky představoval vyšší nasazení, aby to alespoň trochu připomínalo "prioritu".
Létám v Praze a zácpu na Kbelské vidím denně i v sobotu dopoledne a to i v případě, že není žádná nehoda.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Pán asi létá pro Aero klub Letňany
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Naprostý souhlas. A jen tak mimochodem, proč by se jí nemělo říkat "Strakonická", když je to silnice (dnes dálnice) č. 4, která vede do Strakonic?adamos píše:Když už jsme OT, tak so i taky přihodím. Jezdím tím směrem 40 let a nikdo ani z Pražáků, ani z místních jí neřekl jinak než Strakonická. Název Písecká jsem nikdy neslyšel.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Už za blahé paměti Velkoněmecké říše se jí tak říkalo... a ještě předtím taky....
Tady s plánovaným dálničním okruhem okolo Prahy 1939....
Tady s plánovaným dálničním okruhem okolo Prahy 1939....
- Přílohy
-
- 1 - kopie.JPG (218.88 KiB) Zobrazeno 15739 x
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Kdysi byl primarni tah Strakonice-Pasov a i proto se vypadova cesta z Prahy pojmenovala "Strakonicka". Dnes plyne vetsina dopravy na linii Praha-Pisek-ČB ale jmeno Strakonicka zustalo.
Re: D4 obecně
Šéf Eurovie: Na dopravní stavby pro příští rok není dost peněz
Nestihne se ani začít se stavbou dálnice D4 od Příbrami do Mirotic
https://www.pribram.cz/clanek/sef-eurov ... nez/14750/
Nestihne se ani začít se stavbou dálnice D4 od Příbrami do Mirotic
https://www.pribram.cz/clanek/sef-eurov ... nez/14750/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D4 obecně
Vypadá to jako nové info, ale podle mého není a je jen součástí lobbyingu za víc peněz pro stavby...
Opět se tam používá ten pseudovýpočet - "vezmeme všechny stavby, sečteme jejich předpokládané (nejlépe celé) náklady) a vono to je víc, než je v SFDI rozpočtu na 2020".
Jenže:
1) neříká se, kolik "v kase" ŘSD zbyde na konci roku 2019 z posunutých/nerealizovaných staveb
2) nezačnou se všechny stavby
3) v prvním roce se čerpá jen zlomek celkových nákladů...
To samé ta D4. Konec 2020 byl vždy jako termín pro ofiko zahájení (při optimistickém scénáři), s reálným začátkem prací na jaře 2021. To stále v zásadě platí, harmonogram dialogů běží podle plánu, největší riziko tedy bude schvalování ve Sněmovně.
Btw, proč u nás musí schvalovat Sněmovna, a na Slovensku stačil souhlas vlády?
Opět se tam používá ten pseudovýpočet - "vezmeme všechny stavby, sečteme jejich předpokládané (nejlépe celé) náklady) a vono to je víc, než je v SFDI rozpočtu na 2020".
Jenže:
1) neříká se, kolik "v kase" ŘSD zbyde na konci roku 2019 z posunutých/nerealizovaných staveb
2) nezačnou se všechny stavby
3) v prvním roce se čerpá jen zlomek celkových nákladů...
To samé ta D4. Konec 2020 byl vždy jako termín pro ofiko zahájení (při optimistickém scénáři), s reálným začátkem prací na jaře 2021. To stále v zásadě platí, harmonogram dialogů běží podle plánu, největší riziko tedy bude schvalování ve Sněmovně.
Btw, proč u nás musí schvalovat Sněmovna, a na Slovensku stačil souhlas vlády?
Re: D4 obecně
Schvalování sněmovnou tady (u 30-leté smlouvy) určitě chápu, byť to je nějaký čas určitě navíc.
Jinak se vším souhlas.
U D4 bude, možná i více než u jiných úseků, důležité, aby opravdu papírově začala co nejdříve, ideálně 2020, aby se rozběhl PPP projekt, který potřebujeme vyzkoušet. Kdy začne stavba je docela jedno, tahle dálnice neoplývá nějakou extrémní potřebou, tudíž jestli to bude 2020 nebo půlka 2021 je fakt jedno.
Nicméně si tu musím nechat jednu trochu OT poznámku a to, že dřív nebo později nás dožene opravdu nedostatek peněz. Politici pořád žvaní, co všechno se rozjede, přitom dávají na infrastrukturu méně peněz než Kalous za krize. A to nemluvím o tom, co se má za projekty rozběhnout na železnicí Je ale pravděpodobné, že D4 se problémy s penězi nedotknou. Problém budou mít jiné dálnice, především se obávám o D11 k hranicím s Polskem z těch, které jsou z těch dražších staveb "nejblíže" realizaci.
Jinak se vším souhlas.
U D4 bude, možná i více než u jiných úseků, důležité, aby opravdu papírově začala co nejdříve, ideálně 2020, aby se rozběhl PPP projekt, který potřebujeme vyzkoušet. Kdy začne stavba je docela jedno, tahle dálnice neoplývá nějakou extrémní potřebou, tudíž jestli to bude 2020 nebo půlka 2021 je fakt jedno.
Nicméně si tu musím nechat jednu trochu OT poznámku a to, že dřív nebo později nás dožene opravdu nedostatek peněz. Politici pořád žvaní, co všechno se rozjede, přitom dávají na infrastrukturu méně peněz než Kalous za krize. A to nemluvím o tom, co se má za projekty rozběhnout na železnicí Je ale pravděpodobné, že D4 se problémy s penězi nedotknou. Problém budou mít jiné dálnice, především se obávám o D11 k hranicím s Polskem z těch, které jsou z těch dražších staveb "nejblíže" realizaci.
Re: D4 obecně
Hlavně aby nepřišel nějakej další Bárta
Re: D4 obecně
Bárta zatrhl stavby, protože penězovody z nich vedly do jiných kapes. To Ťok zpřetrhal, za což mu mydlili schody spolu s Kapšem nepřetržitě (u ŘSD, u SŽDC to myslím nestihl).
Re: D4 obecně
Zaneslo se to do zákona 13/1997 Sb. samostatným zákonem č. 358/2003 Sb. jako reakce na nepovedenou vládní eskapádu s D47, kdy Sněmovna chtěla mít nad tím do budoucna kontrolu. Je to určitě komplikace a riziko navíc, ale věřme v konstruktivní uvažování našich poslanců, snažíme se je i průběžně masírovat z více stran...1975 píše:Btw, proč u nás musí schvalovat Sněmovna, a na Slovensku stačil souhlas vlády?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D4 obecně
"Věřme v konstruktivní uvažování našich poslanců..." no, tak to se dejme na modlení:o)
Každopádně díky za průběžné info a držím palce.
Každopádně díky za průběžné info a držím palce.
Re: D4 obecně
Už dlouho chci položit tyto dvě otázky, konečně na to došlo.
1. Plánuje se někdy v dohledné době oplocení D4, nebo to napořád bude zážitková turistika na úrovni safari?
2. Přemýšlel někdo z autorů nového dopravního značení nad tím, že naprostou většinu aut blížících se po D4 z jihozápadu ku Praze nebude zajímat, kudy se jede do Brna a Plzně, což jsou kromě Prahy jediné dálkové cíle na návěstích před a na múk Lahovice?
1. Plánuje se někdy v dohledné době oplocení D4, nebo to napořád bude zážitková turistika na úrovni safari?
2. Přemýšlel někdo z autorů nového dopravního značení nad tím, že naprostou většinu aut blížících se po D4 z jihozápadu ku Praze nebude zajímat, kudy se jede do Brna a Plzně, což jsou kromě Prahy jediné dálkové cíle na návěstích před a na múk Lahovice?
Re: D4 obecně
Aktuální stav vykoupených pozemků
Plné rozlišení:
stav k 24.11.2019
stav k 5.12.2018
stav k 20.11.2017
stav k 28.12.2016
stav k 17.11.2015
stav k 28.4.2015
stav k 10.1.2015
náhled:
Plné rozlišení:
stav k 24.11.2019
stav k 5.12.2018
stav k 20.11.2017
stav k 28.12.2016
stav k 17.11.2015
stav k 28.4.2015
stav k 10.1.2015
náhled:
Re: D4 obecně
Jirka L: Díky za tu mapku! Nebýt toho experimentu s PPP, člověk by i našel odvahu říct, že to je s dostavbou D4 na dobré cestě...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D4 obecně
..to je jeden pohled - ten druhý je, že bez PPP by tato "druhořadá" dálnice neměla momentálně v boji o peníze/zdroje firem šanci... holt každý vidíme tu sklenici jinak - poloprázdná? poloplná? )
Re: D4 obecně
jestli poloplná nebo poloprázdná je samozřejmě úhel pohledu
spíš mě zajímá, jestli i za tu poloprázdnou zaplatím dvě nebo tři....
spíš mě zajímá, jestli i za tu poloprázdnou zaplatím dvě nebo tři....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D4 obecně
Druhorada? Kolik "druhoradych" dalnic s temer vsemi vykoupenymi pozemky a stavebnimi povolenimi na ceste ma jeste nase zakladni dalnicni sit? Ta dalnicni sit, ktera se nezadrzitelne rozrusta uz 80 let...?
Re: D4 obecně
Oplocení úseků D4 Mirotice - Třebkov a navazující části I/20 směrem k Písku je dokončeno, jak je to na úsecích ku Praze bohužel nevím...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D4 obecně
IRozhlas.cz v dnešním přehledu tisku píše, že Euro píše o autobusových zastávkách na D4:
Nemá někdo zdroj přímo z Eura?Obyvatelé několika středočeských obcí bojují proti zrušení autobusových zastávek, které jsou na dálnici D4. Všímá si toho týdeník Euro. Ten upozorňuje, že zastávky jsou v podstatě nelegální. Na dálnici totiž podle zákona být nesmí. Autobusy na nich přesto dál zastavují. Ředitelství silnic a dálnic si nedávno nechalo zpracovat výzkum, kolik lidí zastávky využívá. Jeho výsledky silničáři budou znát během letoška. Pak by mohli rozhodnout, jestli zastávky zruší, nebo dálnici upraví tak, aby cestujícím nebo řidičům nehrozilo nebezpečí. Podle dopravních expertů oslovených týdeníkem Euro má D4 nejnebezpečnější místa na silnicích v celé zemi.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D4 obecně
Nedávno jsem tam několikrát busem projížděl a musím přiznat, že jsem netušil, jak je to špatné. Tam nejsou standardní připojovací pruhy, takže většinou bus najíždí přímo do levého pruhu rychlostí 20-30 km/h a trvá mu dost dlouho než se dostane na cestovní maximum 70-80 tacho.
Jenže kam zastávky vymístit, aby se příliš neprodloužila celková doba jízdy? Dneska řidič dobře vidí, jestli na zastávce někdo čeká, a podle toho zastaví nebo ne. Když zastaví, tak nastupuje/vystupuje pár jednotlivců a celkové zdržení je tak okolo minuty. Když bude zastávka na sjezdu (někde to znamená delší průjezd obcí), příp. na ČS, tak bude muset zastavit vždy a každá zastávka bude delší. Doba jízdy busu z Prahy do Mníšku nebo Dobříše se protáhne klidně o 15-20 minut, odnese to většina, která jede celou trasu. Když zastávky zrušíte úplně, tak zhoršíte dopravní obslužnost.
Řekl bych, že dokud se nestane větší nehoda, tak zůstane zachován status quo. A pak budou silnější argumenty pro zrušení.
Jenže kam zastávky vymístit, aby se příliš neprodloužila celková doba jízdy? Dneska řidič dobře vidí, jestli na zastávce někdo čeká, a podle toho zastaví nebo ne. Když zastaví, tak nastupuje/vystupuje pár jednotlivců a celkové zdržení je tak okolo minuty. Když bude zastávka na sjezdu (někde to znamená delší průjezd obcí), příp. na ČS, tak bude muset zastavit vždy a každá zastávka bude delší. Doba jízdy busu z Prahy do Mníšku nebo Dobříše se protáhne klidně o 15-20 minut, odnese to většina, která jede celou trasu. Když zastávky zrušíte úplně, tak zhoršíte dopravní obslužnost.
Řekl bych, že dokud se nestane větší nehoda, tak zůstane zachován status quo. A pak budou silnější argumenty pro zrušení.