D4 obecně
Re: D4 obecně
Jsem jednou někde četl, že tam jsou problem s pozemky. Proto tam nejde most. Připadá mi to velmi vtipné přechod s padesátkou bez semaforu a bez úsekového měření, tedy kdo tam těch padesát jede, že a stejná pitomost u letiště, úsekové měření s padesátkou a přitom semafor. Celý je to na palici.
Re: D4 obecně
Občas po I/4 a D4 jezdím a u toho přechodu mi to připadá, že minimálně na 60 zpomalí skoro všichni. Někteří dokonce poctivě drží 50 i za přechodem, až ke konci Prahy, kde už opravdu nemá smysl.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Protože pokud tam zrovna tu rychlost měří, mají o výběr postaráno . Pravdou však je, že v noci by tam ta rychlost tolik omezována být nemusela.
Naposledy upravil(a) Honey72 dne 21.1.2016 14:30:20, celkem upraveno 1 x.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Ono se tam celkem často měří. Za svých 25 řidičských let jsem za volantem platil jednou, a to právě tady
Re: D4 obecně
Je to zkrátka dobré místo pro měření z obou stran, krásně přehledné a dost místa na odstavení aut.
Re: D4 obecně
Tak k čemu změna ? Chránit lze...
Re: D4 obecně
přidáno video chybějících úseků D4
https://www.youtube.com/watch?v=ki5KRbAhOX0
https://www.youtube.com/watch?v=ki5KRbAhOX0
Re: D4 obecně
Lehce OT: Na webu Komunikace R4 se lze dočísti:
Jenže škola v Klínci, dnes MŠ, stojí půl km od dálnice, což nenasvědčuje tomu, že by ji šoupali skrz celou ves. Takže nevíte jak to bylo?Technicky pozoruhodným stavebním objektem v úseku stavby byla realizace posunu budovy školy v Klínci mimo prostor staveniště nově budované silnice. Posun školy byl realizován za účelem ověření navrženého způsobu a technologického zabezpečení posunu děkanského kostela v Mostě, kterým měla být zachráněna historická památka při likvidaci centra města za účelem těžby hnědého uhlí. Zkušenosti získané při posunu školy v Klínci byly plně využity při realizaci posunu uvedeného kostela.
Re: D4 obecně
Tipoval bych, že se jedná o níže uvedenou budovu. Autobusová zastávka stojící poblíž se jmenuje "Klínec, škola" a vyhledávač pod pojmem škola odkazuje na tento dům tj. Klínec 81.
https://goo.gl/maps/pUKkF4mTm4s
https://goo.gl/maps/pUKkF4mTm4s
Re: D4 obecně
Škola ale vypadá, podle svého webu, že od samého počátku je v objektu č. 132 u obecního úřadu... že by tam měli dvě školy?
Re: D4 obecně
Za minulého režimu na této budově stálo:" Ústřední politická škola Čs strany lidové"...Dr.Fe1 píše:Tipoval bych, že se jedná o níže uvedenou budovu. Autobusová zastávka stojící poblíž se jmenuje "Klínec, škola" a vyhledávač pod pojmem škola odkazuje na tento dům tj. Klínec 81.
https://goo.gl/maps/pUKkF4mTm4s
Re: D4 obecně
Tím se to vysvětluje, tak významnou budovu nemohli kvůli nějaké dálnici zbourat
edit: tak jinak
edit: tak jinak
Naposledy upravil(a) P_V dne 6.4.2016 8:55:36, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19.6.2010 23:31:55
Re: D4 obecně
Mrkněte na http://kontaminace.cenia.cz/ Z ní usuzuju, že šlo o přesun čp.105. (Čp. 81 se podle mne nehnulo z místa:-)
A ještě koukněte sem: http://bydleni.idnes.cz/presun-kostela- ... ektura_web Píše se zde: „Ale přesun jsme si potřebovali odzkoušet. A tak jsme v roce 1971 jako první objekt stěhovali vilku u silnice na Dobříš,“ řekl pro Rychnovský deník Josef Holanec, tehdy zaměstnanec firmy Transfera, která se na akci podílela. „Do doby, než se začal kostel stěhovat, byl každý rok přesunut jeden objekt. Za dobu existence firmy se přemístilo asi čtrnáct objektů.“
A ještě koukněte sem: http://bydleni.idnes.cz/presun-kostela- ... ektura_web Píše se zde: „Ale přesun jsme si potřebovali odzkoušet. A tak jsme v roce 1971 jako první objekt stěhovali vilku u silnice na Dobříš,“ řekl pro Rychnovský deník Josef Holanec, tehdy zaměstnanec firmy Transfera, která se na akci podílela. „Do doby, než se začal kostel stěhovat, byl každý rok přesunut jeden objekt. Za dobu existence firmy se přemístilo asi čtrnáct objektů.“
Re: D4 obecně
Já jsem se na cenia díval už včera a přijde mi, že se podle souřadnic o nějákých 6-7 m ta škola pohnula směrem od silnice. Ale taky je možné, že jen neumím pracovat se souřadnicemi a je mi divné, že by s ní hnuli, tak málo. Přesto teoreticky mohli hýbat s oběma objekty, ale spíš je to u mě chyba měření
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19.6.2010 23:31:55
Re: D4 obecně
A ještě jedna indicie pro můj názor: Pro pozemek, který zabral přesunutý dům čp. 105, bylo použito původní parcelní číslo st.113 viz na http://cirkevni-restituce.cuzk.cz/
Což se normálně stát nemůže, protože když zanikne parcela, již nikdy nesmí být použito její číslo v tomtéž katastrálním území. Tady to je zcela výjimečný případ - ono taky v tomto případě prohlašovat, že jde o nemovitost, je tak trochu protimluv
Což se normálně stát nemůže, protože když zanikne parcela, již nikdy nesmí být použito její číslo v tomtéž katastrálním území. Tady to je zcela výjimečný případ - ono taky v tomto případě prohlašovat, že jde o nemovitost, je tak trochu protimluv
- Přílohy
-
- Klínec st_113.jpg (213.43 KiB) Zobrazeno 14155 x
Re: D4 obecně
Fascinuje mě, jak organizace odpovídající za výstavbu a správu dálnic zveřejní po jednom a půl měsíci od přeměny R na D video s R...vondr píše:přidáno video chybějících úseků D4
https://www.youtube.com/watch?v=ki5KRbAhOX0
Re: D4 obecně
To ale neplatí pro dvě různé katastrální evidence. To oranžové jsou mapy zjednodušené evidence - PK mapy (Pozemkový katastr), který se tvořil od 20. let 20. století, většinou na základě císařských map stabilního katastru. To černé je aktuální evidence v katastru nemovitostí. Tyto evidence se vzájemně prolínají, zejména mimo intravilány, kde ještě moderní evidence katastru nemovitostí nebyla provedena. Musí se to většinou znovu zaměřovat, což je drahé. Číslování parcel je na sobě zcela nezávislé.Jan Netuka píše:A ještě jedna indicie pro můj názor: Pro pozemek, který zabral přesunutý dům čp. 105, bylo použito původní parcelní číslo st.113 viz na http://cirkevni-restituce.cuzk.cz/
Což se normálně stát nemůže, protože když zanikne parcela, již nikdy nesmí být použito její číslo v tomtéž katastrálním území. Tady to je zcela výjimečný případ - ono taky v tomto případě prohlašovat, že jde o nemovitost, je tak trochu protimluv
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19.6.2010 23:31:55
Re: D4 obecně
Obnova grafické části katastrálního operátu (= obnova katastrání mapy) se provádí - trochu zjednodušeně řečeno - buď novým šetřením a zaměřením hranic pozemků nebo nyní často digitalizací stávajících analogových katastrálních map. Ve většině případů (výjimkou byla hlavně 40. a 60. léta 20. století) se při obnově operátu přečíslování parcel neprovádělo a neprovádí. Ani v k. ú. Klínec k němu nedošlo, tedy "závislost" číslování parcel zůstala zachována. To je patrné i z okolní situace a parcelních čísel.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D4 obecně
Při své nedávné cestě po D4 jsem si všiml velmi nebezpečného místa cca v km 13,5 ve směru od Prahy, kde se velmi blízko vozovky, po které auta jezdí rychlostí 130 km/h, nachází nechráněný betonový sloup elektrického vedení. Situace tohoto místa je patrná na tomto odkazu https://goo.gl/maps/L2PCcUBP2rs Asi nemusím popisovat, jaké následky by měl případný náraz v takovéto rychlosti do překážky tohoto typu.
Bylo by nanejvýš žádoucí takovéto místo zabezpečit alespoň svodidly, než zde dojde k podobné tragické nehodě, jaká se nedávno stala na D8, kde se jednalo o sloup reklamního poutače http://tn.nova.cz/clanek/ridic-vletl-do ... -auta.html
Dopis v tomto duchu jsem poslal na ŘSD (zákl. mail posta@rsd.cz) a vedoucímu středočeského provozního úseku Ladislavu Veselému.
Je to ta správná osoba na řešení podobných věcí? Nebo na koho se s tím nejlépe obrátit? Díky za radu.
Bylo by nanejvýš žádoucí takovéto místo zabezpečit alespoň svodidly, než zde dojde k podobné tragické nehodě, jaká se nedávno stala na D8, kde se jednalo o sloup reklamního poutače http://tn.nova.cz/clanek/ridic-vletl-do ... -auta.html
Dopis v tomto duchu jsem poslal na ŘSD (zákl. mail posta@rsd.cz) a vedoucímu středočeského provozního úseku Ladislavu Veselému.
Je to ta správná osoba na řešení podobných věcí? Nebo na koho se s tím nejlépe obrátit? Díky za radu.
Re: D4 obecně
Když už jsme u těch fotek, oplocení by se také hodilo. Srnka či divočák v noci ve 130 také není žádný hit. /docela mě zaskočilo, že tam plot není. nejel jsem tam nejmíň 15 let. tak asi proto se divím/
Re: D4 obecně
Tak ani plot niekedy nepomoze, stalo sa uz niekolko pripadov takychto, vacsinou smrtelnych nehod aj na oplotenom useku. Staci ak sa diviak poriadne rozbehne a plot mu bohvieaku barieru nespravi...kot píše:Když už jsme u těch fotek, oplocení by se také hodilo. Srnka či divočák v noci ve 130 také není žádný hit. /docela mě zaskočilo, že tam plot není. nejel jsem tam nejmíň 15 let. tak asi proto se divím/
Re: D4 obecně
D4 obecně je minimálně v úseku od Prahy cca k Dobříši z bezpečnostního hlediska v minulém století. Naivně jsem doufal, že při přeznačení z D na R se bude snažit ŘSD dostát aspoň základním technickým parametrům u kategorie D. Ale nechci si stěžovat, zaplaťpánbůh, že ta dálnice stojí...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 obecně
Všechno bude, ale chce to čas, příprava na zlepšení parametru běží.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D4 obecně
Doufejme, že se dočkáme PPP a zároveň ŘSD odstraní ty bodové nedostatky a budeme mít D4 jako víno. Starou ale pěknou v celé délce.
Re: D4 obecně
To Martin z Ostravy: Vážně? Smím se ptát, zda jsou to ověřené informace? Za poslední 2-3 roky se na D4 udělalo mraky práce, hlavně povrchy, mosty a teď ta svodidla. Když jsem se tenkrát někde dotazoval, proč s rekonstrukcí povrchů nebyly udělány i připojovací/sjezdové pruhy, bylo mi řečeno něco v tom smyslu, že je to moc velká byrokratická zátěž oproti tomu, jaký by z toho byl užitek..