D4 obecně
Re: D4 obecně
Ono taky dost zalezi odkud. Ze severu, kdyz musite prekonat Prahu, dava vetsi smysl D7+D0+D4 nez D8+Kbelska+JS+Chodov+I/3.
Re: D4 obecně
což obecně potvrzuje chybějící prioritní 511
pak by to vypadalo jinak
ale já většinou zažívám hustý provoz až k Voticům, čili D4 není tak špatná volba
pak by to vypadalo jinak
ale já většinou zažívám hustý provoz až k Voticům, čili D4 není tak špatná volba
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D4 obecně
Jsem Budějičák, co pracuje v Dejvicích a na víkendy jezdí "na chalupu" do Budějk. Prakticky bez výjimky cestuji tunelem, Jižní spojkou, D1, I/3, D3 (nebo obráceně).
D4 využívám jen když předem zaslechnu v rádiu nějakou "jobovku" na I/3(D3). Pravidelně mi navigace ukazuje "Táborskou" cestu o 10-15 minut rychlejší než je "Písecká"
D4 využívám jen když předem zaslechnu v rádiu nějakou "jobovku" na I/3(D3). Pravidelně mi navigace ukazuje "Táborskou" cestu o 10-15 minut rychlejší než je "Písecká"
Re: D4 obecně
Coz je zajimave, protoze kdykoliv jsem chtel pouzit "Taborskou", vyzral jsem si neco z trojlistku JS/Chodov/3. Idealne vsechno, coz se mi na "Pisecke" nestalo. Tam byval problem s navratem cca Zaluzany - Dubenec, ale to bylo i na Taborske, cca Milicin - Mirosovice.
Ale zas na druhou stranu, jak jinak bych se v zivote dostal do Breznice, Pribrami, Zdic nebo na druhe strane do Vlasimi, ze...
Ale zas na druhou stranu, jak jinak bych se v zivote dostal do Breznice, Pribrami, Zdic nebo na druhe strane do Vlasimi, ze...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D4 obecně
Já jsem si to jednou schválně měřil v reálném provozu (odjezd z ČB okolo 8:00 ve všední den), jak to vychází ve skutečnosti. Od cedule "České Budějovice" na výpadovce k D3 k ceduli "Praha" na D1, a stejně tak od cedule "České Budějovice" na I/20 na Písek k ceduli "Praha" na D4, mi to vyšlo naprosto shodně hodina a půl. Ostatní nuance jsou dány pak už jen hustším nebo řidším provozem, siliničářema na trase, nehodou atd. (třeba tento týden v úterý jsem to jel přes dvě hodiny kvůli nehodě v Olbramovicích). Proto jednotlivé trasy vybírám podle toho, na jaké místo v Praze jedu... A také po dostavbě D4 bude jednoznačně nejlépe vycházet trasa přes Písek...
Re: D4 obecně
Po dostavbě D4 se začne překopávat I/20 a D3 bude snad již prodloužená za Budějovice, což může být pro někoho taky zlepšení než projíždět přes celé Budějovice. Ale sám jsem zvědavý. Navíc, když by D4 vzala podstatnou část z D3, tak se I/3 taky dost uvolní.
Re: D4 obecně
Tušíte někdo, co se schovává pod posledním bodem z příspěvku pana středočeského radního pro dopravu?
Doufáme také, že Ministerstvo dopravy přestane odmítat vybudování bus pruhu D4 - Praha (třetí pruh směr na Prahu).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D4 obecně
To je nějaký "supr trupr nápad" pana radního, který si myslí, že na D4 stojí denně do Prahy kolony a že tomu BUS pruh pomůže. Přitom každodenní dojížděči vědí, že ten problém je od Zbraslavi do centra a ne před tím. BUS pruh odmítá nejen MD, ale i ŘSD, protože nemá žádné dopravně inženýrské opodstatnění.
Re: D4 obecně
Nevíte někdo o historii obchvatů Mníšku pod Brdy? V archivu ČUZK lze najít fotomapa z r. 1957, kde je vidět budovaný nebo čerstvě zprovozněný obchvat města na I/4, tedy 20 let předtím, než se tam začala stavět R4: https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html ... BR22.09273
Je stávající II/116 vlastně tento "starý" obchvat?
Je stávající II/116 vlastně tento "starý" obchvat?
Re: D4 obecně
Mám jen otázečku myslíte si že někdy do budoucna povede D4 do Strakonic ?
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
Jsem ze severu Čech, takže názor mám asi zkreslený, ale mám pocit, že by se muselo změnit něco v dopravě i na bavorské straně. Zatím mám pocit, že D4 dává smysl po odbočku mezi Pískem a Strakonicemi, respektive dál supluje chybějící D3 směrem na České Budějovice.
Re: D4 obecně
Ano, urcite to ma smysl. Naopak si dovolim tvrdit, ze by to chtelo min. 2+1 poradnou komunikaci az na hranicni prechod Strazny, ta komunikace tam je silena a zatizeni extremni.darwousek píše:Mám jen otázečku myslíte si že někdy do budoucna povede D4 do Strakonic ?
Re: D4 obecně
O prodloužení D4 z křižovatky Nová Hospoda, kde D4 končí, směrem na Strakonice a dále na hraniční přechod Strážný se nejspíš neuvažuje. Silnice I/4 od konce dálnice do Strakonic je pohodová, v územním plánu Strakonic je jakýsi východní obchvat, kterým by se nechalo Strakonicím vyhnout. Dále za Strakonicemi je ještě kus směrem k Volyni dobrý, pak už je to horší. Těsně po roce 1989 se řešil možný obchvat Volyně, který se nikdy nerealizoval - jedna jeho verze byla jen víceméně jen vyhnutí se náměstí. Co vím, tak lze na nějakém vláknu dohledat nějaké studie, zajímavý je například možný tunel pod Kubovou Hutí. Určitě bych za sebe nějaké řešení přivítal, na trase Strakonice-Vimperk-Strážný je několik nebezpečných úseků (Volyně, Zlešické zatáčky, Čkyně, výjezd z Vimperku apod.
Jinak pro méně znalé - rychlostní komunikace pokračuje od ukončení D4 směrem na Písek (silnice I/20), kterým prochází poměrně dobře a směrem k Protivínu a dále na Vodňany a České Budějovice to je už víceméně klasická silnice s problémovými úseky. Od Českých Budějovic se připravuje úprava nejméně k Češňovicím (odbočení na Prachatice a Vimperk po slušné II/145) v čtyřpruhovém uspořádání - a dále se mluví o uspořádání 2+1, i když by se asi zbylých cca 40 km mohlo někdy proměnit v dálnici. V každém případě dostavba nějaké D20 od Písku k ČB je taky nejspíš v nedohlednu a pochybuji, že bych se jí dožil.
Jinak pro méně znalé - rychlostní komunikace pokračuje od ukončení D4 směrem na Písek (silnice I/20), kterým prochází poměrně dobře a směrem k Protivínu a dále na Vodňany a České Budějovice to je už víceméně klasická silnice s problémovými úseky. Od Českých Budějovic se připravuje úprava nejméně k Češňovicím (odbočení na Prachatice a Vimperk po slušné II/145) v čtyřpruhovém uspořádání - a dále se mluví o uspořádání 2+1, i když by se asi zbylých cca 40 km mohlo někdy proměnit v dálnici. V každém případě dostavba nějaké D20 od Písku k ČB je taky nejspíš v nedohlednu a pochybuji, že bych se jí dožil.
Re: D4 obecně
Já bych chtěl tu D4 k Strakonicím je to hezká představa najet ve Strakonicích na dálnici a v Praze vyjet
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
Subfórum I/4HBA píše:Co vím, tak lze na nějakém vláknu dohledat nějaké studie
Re: D4 obecně
Jaká je budoucnost této restaurace https://mapy.cz/zakladni?x=14.0804028&y ... d=13125247 v letáku to vypadá že jí zruší
nebo takto výjezd z křižovatky k ní na letáku je ale pochybuji že restaurace bude fungovat
nebo takto výjezd z křižovatky k ní na letáku je ale pochybuji že restaurace bude fungovat
Naposledy upravil(a) darwousek dne 23.12.2021 20:00:02, celkem upraveno 1 x.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
To samé benzínka
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
Obojí zůstane přístupné, nic z toho se bourat nemá. I v letáku to je celkem zřejmé.
Re: D4 obecně
To ano ale myslím si že restauraci se nevyplatí fungovat když pochybuji že se tam zastaví jeden člověk z 1000 co pojede po D4
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
Ta hospoda je zajímavý případ. Postavena zkraje devadesátek, pak rozestavěná asi 15 let chátrala, aby se z jednoho stavení stala snad poměrně slušná hospoda. Nikdy ale nepochopím, kdo jí povolil přímo pod vedením VVN v ochranném pásmu. Inu, devadesátky...
Re: D4 obecně
K té D4 do Strakonic/na hranice "Uvažuje se o pokračování A 94 severně od Pasova ve směru k české hranici. Doprava v současnosti proudí z Pasova směrem na Prahu po spolkové silnici 12, pro kterou je plánováno rozšíření na tři jízdní pruhy. A 94 má být napojena na českou dálnici (do roku 2015 rychlostní silnici) D4 ve směru na Prahu . Konkrétní plány na pokračování obou silnic přes Bavorský les a Šumavu však německá ani česká strana nemají"
zdroj: https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesaut ... te_note-18
zdroj: https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesaut ... te_note-18
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Pochybuji, že by se o dálnici či jiné kapacitní komunikaci mezi Pasovem a Strakonicemi vážně uvažovalo. A94 možná vypadá, že míří k českým hranicím, ale ve skutečnosti k rakouským. A jen kvůli Rakušanům musela být trasa odkloněna na sever k Pasovu, protože trasu přes Rakousko zrušili a zbylo z ní pouhé torzo https://www.google.cz/maps/@48.2455574, ... a=!3m1!1e3 Na německé straně je několik desítek let stará komunikace až k hranicím, která bude maximálně upravena na tři pruhy. Ale to spíše kvůli kopcovitému terénu než nedostačujícímu provozu. Na české straně se v budoucnu plánuje téměř kompletní přeložení silnice, ale zatím jen dvoupruh. Provoz tu není a nikdy nebude tak silný a navýšení kapacity přes národní park a CHKO je spíš nežádoucí. Ke všemu existuje hned několik alternativ, kudy se dá do této části Bavorska pohodlně dojet.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Dle mého dává smysl maximálně to prodloužení D4 do Strakonic já jen že jsem tohle našel na německé wiki a vcelku mě to zarazilo protože jsem žádné takové plány nikde jinde nenašel
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D4 obecně
Za mě osobně velká škoda, že to v projektu dopadlo tak, jak to dopadlo. Sice je to alibisticky obslouženo tím apendixem, ale myslím, že v praxi hospoda bude odepsaná a ta pumpa bude skomírat hůř, než skomírá teď. Pumpa je celkem rozlehlá a je škoda, že tedy bude zřejmě opuštěna. Mohla se přebudovat na pěknou odpočívku s napojením jak na D4 tak i na I/19. Místo toho zůstane stát, pravděpodobně tak jak je a zabere se k tomu fůra metrů na nové odpočívky u Čimelic. Ty navíc nebudou obslouženy žádnou místní komunikací, takže jezdit tam (nejen) do práce z okolí bude lahůdka. Pokud by tam pracoval například někdo z nedalekého Pohoří, musí udělat kvůli práci denně mazácké kolečko v délce pár desítek kilometrů. Vím, jsem přílišný idealista, ale prostě mi přijde že se to dalo udělat lépe a že okoli křížení D4 a I/19 by pro to bylo vcelku ideální místo.darwousek píše:Jaká je budoucnost této restaurace https://mapy.cz/zakladni?x=14.0804028&y ... d=13125247 v letáku to vypadá že jí zruší
nebo takto výjezd z křižovatky k ní na letáku je ale pochybuji že restaurace bude fungovat
Re: D4 obecně
No právě mohla by to být krásná odpočívka ..... místo toho se u čimelic postaví zbrusu nová
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.