D4 obecně
Re: R4 obecně
R4 má končit na Nové Hospodě, tedy na křižovatce s E49 - I/20. Díky někdejšímu píseckému starostovi Zajíčkovi a úspěšné lobby se povedlo dotáhnout čtyřpruh (a vlastně klasické R) až na kraj Písku. Je tam významná průmyslová zóna, asi to logiku má. Tah na Strakonice od konce R4 je vcelku kvalitní, snad jen několik stoupání. Ani průjezd Strakonicemi ve směru na Vimperk není špatný, problémy začínají až před Volyní. Obchvat Volyně je asi zatím nereálný, byť se představovaly projekty. A dál je celá silnice I/4 už problémová (Zlešické zatáčky, Čkyně, stoupání za Vimperkem...) Ale to patří do statě k silnicím první třídy.
Silnice I/20 je od Písku do Českých Budějovic solidní - obchvaty Protivína, Vodňan - ale zhruba 20 km před ČB je to horší - vesnice na trase, hustější provoz... Tady by bylo třeba také pomoci, alespoň od Češňovic (křiž. s II/145 směr Prachatice, Vimperk - velmi vytížená "dvojka") do ČB.
Nicméně je třeba dořešit R4 v úseku Skalka - Mirotice, alespoň okolo Dubence a obchvat Čimelic včetně křižovatky s I/19 Lety. Obchvaty Milína a Mirotic by mohly ještě nějakou dobu stačit.
Silnice I/20 je od Písku do Českých Budějovic solidní - obchvaty Protivína, Vodňan - ale zhruba 20 km před ČB je to horší - vesnice na trase, hustější provoz... Tady by bylo třeba také pomoci, alespoň od Češňovic (křiž. s II/145 směr Prachatice, Vimperk - velmi vytížená "dvojka") do ČB.
Nicméně je třeba dořešit R4 v úseku Skalka - Mirotice, alespoň okolo Dubence a obchvat Čimelic včetně křižovatky s I/19 Lety. Obchvaty Milína a Mirotic by mohly ještě nějakou dobu stačit.
Re: R4 obecně
hlavně nechápu, proč to jako R nepokračuje až do Písku
tohle je tipická past, konec silnice pro motorová vozidla na směrově děleném 4 pruhu v podstatě "jen tak"
tohle je tipická past, konec silnice pro motorová vozidla na směrově děleném 4 pruhu v podstatě "jen tak"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 obecně
Je třeba změna legislativy, to víme všichni.
Ale určitě tady zaznějí hlasy, že tě stejně těch pár km nevytrhne, že je to jen pár minut
Ale určitě tady zaznějí hlasy, že tě stejně těch pár km nevytrhne, že je to jen pár minut
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R4 obecně
Spíš uvidíme, jakou dřinu dá parlamentu škrtnout ta dvě slova "v obci"
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 obecně
Na to bude určitě potřeba sestavit nějakou tu parlamentní komisi, možná i dvě!
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R4 obecně
ČT24: Stát dostavbu silnice R4 stopnul, obce proto hledají soukromé investory
Kvůli škrtům zastavilo ministerstvo dopravy práce na rozestavěné silnici R4, obcím na Písecku a Strakonicku se ale tento záměr nelíbí. Začínají proto hledat soukromé investory, kteří by dostavbu silnice financovali. Podle silničářů zbývá dokončit 36 kilometrů silnice a náklady se pohybují kolem 12 miliard korun. Řidiči by pak na takové silnici platili mýtné. Tento plán se zamlouvá i ministerstvu dopravy a silničářům
Re: R4 obecně
Při takovéto intenzitě a ceně 2 Kč/km za osobní auto a 12 Kč/km za kamión to skutečně může být samosplatné, ale ti lidé by tam museli stále jezdit. No ať chlapci hledajíČT24 píše:Třeba v Čimelicích projede obcí denně dvanáct tisíc aut a podle starosty Josefa Hroudy (SNK-ED) mají místní problém vůbec přejít silnici.
Tak oni vážně ti lidi nevědí co chtějí....ČT24 píše:Opačný problém zase mají v nedalekých Předoticích. Tam sice obyvatele netrápí kolony aut, kvůli nedostatku peněz ale chybí sjezd z rychlostní silnice a auta tak obec míjejí, i když leží hned vedle nového úseku R4. Místní podnikatelé proto postupně zavírají své provozovny. Starosta František Voldán si postěžoval, že z obce de facto zmizel život, protože je od minulého týdne zavřený i obchod.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R4 obecně
Zatímco kdyby tam ten sjezd byl, tak by se do předotického konzumu davy koupěchtivých motoristů jen hrnuly! To chce hadr na hlavu.
Království a půl princezny za 511.
Re: R4 obecně
Neuvěřitelné... to je normálně patologický jev, taková tvrzení.
Re: R4 obecně
Jaká rozestavěná stavba na R4 je zastavená? O žádné takové nevím. Asi jsem přehledl, záhájení stavby a ty zástupy lidí a strojů, co tam pracovali.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 obecně
Jo ať si tam dají mýto, ale já tam jezdit nebudu, to radši objedu po okreskách
Jinak lidem se člověk nezavděčí, nejdřív hodně aut, pak zase málo.
Jinak lidem se člověk nezavděčí, nejdřív hodně aut, pak zase málo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R4 obecně
To je zajímavé, jak se Vaše druhá věta dá hned aplikovat na Vaši první větu .Martin z Ostravy píše:Jo ať si tam dají mýto, ale já tam jezdit nebudu, to radši objedu po okreskách
Jinak lidem se člověk nezavděčí, nejdřív hodně aut, pak zase málo.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 obecně
No dyť, to je přesná ukázka.bobrik píše:To je zajímavé, jak se Vaše druhá věta dá hned aplikovat na Vaši první větu .Martin z Ostravy píše:Jo ať si tam dají mýto, ale já tam jezdit nebudu, to radši objedu po okreskách
Jinak lidem se člověk nezavděčí, nejdřív hodně aut, pak zase málo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R4 obecně
V "superkoncepci" zbyl z R4 pouze obchvat Čimelic (2017) a Skalka - II/118 (2014), jinak zbylé úseky v kategorii "bez pokrytí finančními prostředky pro realizaci do r. 2025". Takže nejdřív za 15 let
Re: R4 obecně
kdyby Bárta místo žvanění za ty 4 roky postavil aspoň 100-160 km dálnice (tj. 25-40 km ročně). Po jeho "časové" superkoncepci za 4 roky neštěkne pes, tak jako se to stalo všem těm koncepcím dosud. Zůstává ta podstatná "koncepce" - kudy a jaké dálnice povedou a ta se v podstatě s úpravami (D3, místo D jsou R, R35 LI-HK atd.) nezměnila od 60. let 20. století.
Re: R4 obecně
Ono mezi nama, bylo by to krasne, ale musime si realne rici, ze na te R4 je nejproblemovejsi misto pouze Skalka. R4 nebude nikdy tranzitni, umoznila by max. lepsi spojeni se Sumavou a rekreacni oblasti kolem Orlika. Myslim, ze vzhledem k penezum by to dopadlo stejne i bez Superkoncepce.
Re: R4 obecně
Mezi námi - intenzity na I/4 jsou 10 až 13 tisíc, z toho 2 až 3tis. NA, cca 600 souprav (r.2005). Tranzitu směr Strážný/Německo a Dvořiště/Rakousko je na ní dost. A bez D3 přes StČ bude aut stále přibývat. Nejhorší úsek jsou Čimelice a okolí křiž. I/19 Lety.
Re: R4 obecně
Problém křižovatky je v tom, že je tu až moc dobře vidět. Ano, o křižovatce Lety se leta mluví jako o smrtelné, pár smrťáků tu asi bylo. Už za minulého režimu tu byla snížená rychlost, osazeny extravelké STOP značky a na svou dobu byly snad poprvé v republice vyfrézovány zpomalováky. I po těch pětadvaceti letech tu pořád jsou, ty původní v původním asfaltu. Na druhou stranu musím říct, že jsem tu ani jednou za 30+ let neviděl žádný karambol ani krizovou situaci, a to tu jezdím hodně často. Dle mého by se sem výborně hodil velký kruháč a bylo by vystaráno.
Čimelice podle mě taky není až takový problém. Tranzitní doprava obcí jistě není příjemná, ale žádný špunt na trase to není. Daleko nejhorší je Dubenec (tedy úsek Skalka - II/118). Tam jsou půlhodinové nedělní fronty takřka pravidlem.
Čimelice podle mě taky není až takový problém. Tranzitní doprava obcí jistě není příjemná, ale žádný špunt na trase to není. Daleko nejhorší je Dubenec (tedy úsek Skalka - II/118). Tam jsou půlhodinové nedělní fronty takřka pravidlem.
Re: R4 obecně
Jenže nejde stavět kruháč v místě, kde je naplánovaná MÚK (bez ÚR a SP nejde křižovatku přestavět na okružní a stavební úřad by to nemohl povolit kvůli rozporu s ÚP).adamos píše:Problém křižovatky je v tom, že je tu až moc dobře vidět. Ano, o křižovatce Lety se leta mluví jako o smrtelné, pár smrťáků tu asi bylo. Už za minulého režimu tu byla snížená rychlost, osazeny extravelké STOP značky a na svou dobu byly snad poprvé v republice vyfrézovány zpomalováky. I po těch pětadvaceti letech tu pořád jsou, ty původní v původním asfaltu. Na druhou stranu musím říct, že jsem tu ani jednou za 30+ let neviděl žádný karambol ani krizovou situaci, a to tu jezdím hodně často. Dle mého by se sem výborně hodil velký kruháč a bylo by vystaráno.
Čimelice podle mě taky není až takový problém. Tranzitní doprava obcí jistě není příjemná, ale žádný špunt na trase to není. Daleko nejhorší je Dubenec (tedy úsek Skalka - II/118). Tam jsou půlhodinové nedělní fronty takřka pravidlem.
Re: R4 obecně
Stejný případ byl na I/7 křižovatka Vysočany s I/27. Taky se neustále odkládala výstavba až nakonec tam postavili provizorní kruháč.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R4 obecně
Já vím. Oni ho měli postavit před 25 lety a teď by ještě dalších 15 let v pohodě kapacitně stačil. A postavit něco na 40 let by snad bývalo bylo obhajitelné...Jarda Š. píše: Jenže nejde stavět kruháč v místě, kde je naplánovaná MÚK (bez ÚR a SP nejde křižovatku přestavět na okružní a stavební úřad by to nemohl povolit kvůli rozporu s ÚP).
Re: R4 obecně
Tam to ale bylo jako provizorium v průběhu stavby, která oficiálně byla zahájená před vybudováním toho provizorního kruháku, před tím byla ta křižovatka průsečná s větvemi pro odbočení vpravo ( http://www.mapy.cz/#mm=TtTcF@x=13111568 ... 34432@z=16 ).Lenny píše:Stejný případ byl na I/7 křižovatka Vysočany s I/27. Taky se neustále odkládala výstavba až nakonec tam postavili provizorní kruháč.
Re: R4 obecně
Starosta Příbrami chce stát donutit k dokončení silnice R4. Je životně důležitá, říká
http://praha.idnes.cz/starosta-pribrami ... -zpravy_ab
http://praha.idnes.cz/starosta-pribrami ... -zpravy_ab
Re: R4 obecně
Tak ať pan starosta asi rozbije prasátko nebo já nevím... To jsou fakt dementi všichni, když přeci musí vidět, že zdrojová stránka je omezena. Vždy by měli říci, když tedy je jejich silnice ta nejdůležitější v zemi, tak která jiná se stavět nemá!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R4 obecně
Stejná krevní skupina,jak Bumbikmartini píše:Tak ať pan starosta asi rozbije prasátko nebo já nevím... To jsou fakt dementi všichni, když přeci musí vidět, že zdrojová stránka je omezena. Vždy by měli říci, když tedy je jejich silnice ta nejdůležitější v zemi, tak která jiná se stavět nemá!
akorát bohužel s pravomocema
Nemohl jsem si to odpustit