PPP na D4 - výstavba

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
Odpovědět
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: PPP na D4

Příspěvek od Japao Joe »

Ještě jedno doplnění, při obohacování nedochází k "obohacování jader", ale ke změně množství jednotlivých izotopů uranu ve výsledném materiálu (produktem je obohacený a ochuzený uran).
Hejkal
Příspěvky: 54
Registrován: 21.1.2015 19:55:47

Re: PPP na D4

Příspěvek od Hejkal »

Díky za uvedení na pravou míru.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Už ho jednou Skanska použila u Dubence, co vím.
Ano, je to tak. Použitý materiál je plně v riziku Koncesionáře.

Btw: Museli jsme kvůli COVID-19 posunout termín pro nabídky, aktuálně 16.6.2020. Situace na finančních trzích je dost turbulentní, jako při každé nestandartnosti.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D4

Příspěvek od vaclav »

martiny, beru jako jednu z hlavnich vyhod PPP pro stat to, ze podobne financni krize nemaji na vystavbu a nasledne spravcovani useku vliv, resp. ze riziko je na stane koncesionare. nebo je tam taky vis maior klauzule?
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4

Příspěvek od kot »

martini tím nejspíše chtěl říci, že i koncesionář si "jde" k nějaké bance pro finanční prostředky. Teď je vše nejisté a postaveno na hlavu. Stačí se juknout co udělal kurz koruny vůči forexu, podniky i banky ruší vyplácení dividend ze zisku (např.KB a další) a podobné patálie jsou i s úvěrovými penězi.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D4

Příspěvek od vaclav »

rozumim, je jasne, ze letos podane nabídky mohou byt vyssi nez podane vloni. nebo se nedaji prachy dohromady vůbec... muj dotaz je o tom, zda koncesionar muze vyzískat na státu vic penez při takove pandemii například.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: PPP na D4

Příspěvek od Michal R »

to vaclav:
úplně přesně vám to napsat (bude-li moci) martini, ale v obecné rovině je to tak, jak píše kot, že uchazeči o zakázku - tedy budoucí konsesionáři - mají dopředu zajištěné finanční krytí, nicméně u těchto projektů se podmínky ladí vždy "ve finále". Takže nyní, kdy bankovní domy jsou vzhůru nohama, není ideální čas prakticky na cokoliv. Proto ten odklad. Nicméně to souvisí i s vaší otázkou, a to zda ty nové (nejen české, ale globální) podmínky může uplatnit vůči státu? No samozřejmě že tak nyní činí, mění se cena vstupů, která se projeví v oné červnové nabídce. Docela by mě zajímalo, o kolik se to díky tomuto fenoménu zdraží, ale se pravděpodobně nikdy přesně nedovíme....
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D4

Příspěvek od vaclav »

ano, navyseni ted, před odevzdani nabídky, je jasne. jde mi o to, zda se upravuje cena po zasmluvneni. doufam, ze ne. turbulence na fin trzích musí byt riziko koncesionare. ani třeba za 10 let muzou byt peníze naopak smesne levne.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D4

Příspěvek od theodor less »

martini píše:Btw: Museli jsme kvůli COVID-19 posunout termín pro nabídky, aktuálně 16.6.2020. Situace na finančních trzích je dost turbulentní, jako při každé nestandartnosti.
Že zrovna MD předloží důkaz, že PPP je nezodpovědný hazard, jsem nečekal. PPP je projekt na třicet let; člověk by očekával, že bankéři budou uvažovat v tomto horizontu. Ti však nevidí dál než na roční prémie a pandemie je úplně rozhodí. Že se nějaká pandemie dřív nebo později objeví bylo statisticky předvídatelné.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

Částečně to již bylo správně řečeno. Zkusím tuto velmi komplexní problematiku jednoduše. Je to celé o tom, že financování se fixuje na celou dobu projektu, ale k tomu dochází až při tzv. finančním uzavření. Tento okamžik nastane do 3 měsíců od podpisu samotné koncesionářské smlouvy. Aby bylo zřejmé, za jakých podmínek se finančně uzavře, musí účastníci spolu s nabídkou předložit závazné parametry financování (závazné přísliby bank) v délce trvání platnosti příslibu 6 měsíců (závazná marže nad základní obchodovaný úrokový základ pro daný úvěrový produkt). A to je teď částečně problém, protože finanční trhy jsou znejistělé, neříkáme my a ani účastníci, že získat přísliby je zcela nemožné, ale zkrátka na to dojednání účastníci potřebují více času než kdyby situace byla "normální".
Jako asi v každé robustní smlouvě tato obsahuje samozřejmě také ustanovení o událostech vyšší moci, ale tam je to spíše o úlevách, pokud by to ovlivnilo postup prací, samotná cena financování se po zafixování už nemění. Pokud by bylo finančně uzavřeno za méně vhodných podmínek, má stát jednou ročně možnost požádat Koncesionáře o refinancování, pokud cítí, že podmínky na trhu jsou lepší a Koncesionář nemůže odmítnout pokud k tomu nejsou skutečně objektivní důvody.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D4

Příspěvek od vaclav »

wow, diky martini. takze je veskere riziko skutecne u koncesionare. a stat muze dokonce jednou rocne pozadovat refinance, wow wow. a to si maloktery odpurce PPP uvedomuje tohleto…
jinak pamatuji, jak klekly zasmluvnene a rozjete PPPcka na slovensku po financni krizi 2008...
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4

Příspěvek od kot »

No, snad se situace s penězi do léta stabilizuje. Ta zkouška toho PPP by za to stála ! Když to jde jinde ve světě...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

Bohužel jsme byli nuceni odložit termín pro nabídky až na výroční sovětské okupace, snad už se to dále posouvat nebude nebo jenom minimálně kvůli případným změnám zadávací dokumentace, pokud by se situace nestabilizovala, každopádně politické zadání mít formálně zahájeno do konce 2020 už asi nesplníme, ale konzumaci maximálního času stavební sezóny 2021 to zatím nenarušuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

...to je zlá zpráva, byť vzhledem k okolnostem...ten odklad chtějí účastníci, nebo MD? Bylo by tedy dobré naopak zrychlit ty věci, které by zahájit letos šlo - D6 Krupá, D3 Třebonín-Kaplice, a když mluvíme o MD, kdy vydáte SP na D49 Hulín-Fryšták?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

No, nabídky prostě teď není možné v požadované podobě předložit, takže zájem o to je na straně účastníků i MD, ty dvě stavby začátek až 2021 také, ale se začátkem sezóny věřím... D49 je příběh sám pro sebe, můžu zkusit u kolegů zjistit, ale neplevelme toto vlákno dále
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D4

Příspěvek od Aram96 »

Bohužel D4 táhla většinu zahájených letošních km, bez ní se na ČT pomějou ;) zatím špatná vizitka pro PPP, když to takhle celé zdržuje, byť zatím v řádech měsíců naštěstí :(
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: PPP na D4

Příspěvek od alabastr »

Koronavirus odsouvá stavbu první české soukromé dálnice
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

alabastr píše:Koronavirus odsouvá stavbu první české soukromé dálnice
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
Diskuse k tomu zde http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p213123
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D4

Příspěvek od theodor less »

Lenny píše:Chystá se využití "Využití odvalového materiálu odvalu jámy č. 15 při realizaci dopravních staveb"
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP495
Je zvláštní, že kolem využití není vedena žádná veřejná diskuze. Václav Cílek píše, že v Příbrami byly zdroji kontaminace úlety (emise tuhých částic) z hutí, které dosahovaly v 70-tých letech 620 tun za rok. Dalším průse.m bylo protržení flotačních odkališť v letech 1932 a 1952, kdy se přemístilo cca 700 000 m3 kontaminovaného sedimentu do nivy řeky Litávky. Během běžných zvýšení jarních průtoků jsou tyto sedimenty dále transportovány k ústí řeky v Berouně. V roce 2006 bylo během čtyř dní transportováno 2954 kg olova, 5811 kg zinku a 74 kg kadmia. Průsaky z odvalů dolů; respektive průsaky z budoucích násypů se zřejmě v těchto množstvích "ztratí".
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D4

Příspěvek od Aram96 »

No zaplaťpánbůh, že to je u D4. Když by takovéhle zdržování a nejistota postihly např. prioritní D0 nebo D35, to si neumím představit, co by se dělo :crazy:
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D4

Příspěvek od vaclav »

kdyz uz jsem to tak pracne vygooglil tak to dam i sem.
doba od otevreni nabídek do zacatku skutecnych stavebnich praci:

PPP R1 - cca 16 mesicu
11/08 ceny (nejnizsi strabag+porr)
12/08 komise vybrala vinci
03/09 smlouva
03/10 naplno se stavi

PPP Bratislava - cca 18 mesicu
12/15 ceny
05/16 smlouva
08/17 naplno se stavi

takze z toho mi vychazi, ze pokud se v srpnu povede odevzdat ceny, tak se opravdu zacne naplno pracovat na jare 2022
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: PPP na D4

Příspěvek od Majkii »

Nějaké informace o použití kameniva z odvalů v reportážích místní regionální TV?:
https://www.youtube.com/watch?v=t9SIVqMNihM
https://www.youtube.com/watch?v=0roRuMEDCps

Já tomu moc nerozumím, tak ani nevím, jestli tam zaznělo něco nového...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

vaclav píše:kdyz uz jsem to tak pracne vygooglil tak to dam i sem.
doba od otevreni nabídek do zacatku skutecnych stavebnich praci:

PPP R1 - cca 16 mesicu
11/08 ceny (nejnizsi strabag+porr)
12/08 komise vybrala vinci
03/09 smlouva
03/10 naplno se stavi

PPP Bratislava - cca 18 mesicu
12/15 ceny
05/16 smlouva
08/17 naplno se stavi

takze z toho mi vychazi, ze pokud se v srpnu povede odevzdat ceny, tak se opravdu zacne naplno pracovat na jare 2022
Ano je jasné, že začít se musí přípravou území a především těmi archeologiemi + Koncesionář bude projednávat změny oproti námi zajištěným stavebním povolením, tj. ano plnohodnotná stavba v 2021 to rozhodně nebude, ale důležité, že se začne a v poměrně zásadním rozsahu, možná i přípravné práce na zakládání mostů atp...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

theodor less píše:
Lenny píše:Chystá se využití "Využití odvalového materiálu odvalu jámy č. 15 při realizaci dopravních staveb"
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP495
Ještě je tam podobný na odval z jámy č. 11 a č. 19. https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP494
Závěry zjišťovacích řízení by mohly být dle sondáže u příslušného úřadu do konce června, není to úplně jednoduchá problematika a údajně přišlo i dost vyjádření...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

Aktuálně termín pro předložení nabídek posunut na 15.9.2020...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „D4“