PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4 - výstavba
K dostavbě D4 by se daly použít příbramské uranové haldy, zvažují Francouzi
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/k- ... i-40366039
...Použití odvalového materiálu je v režii francouzského konsorcia Via Salis, které má stavbu 32kilometrového úseku na D4 na starost. Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky musí ale prokázat, že prach není radioaktivně nebezpečný. I proto už konsorcium odebralo z hald vzorky.
„Až budou výsledky známy, budeme schopni vyhodnotit, zda je materiál vhodný a zda je zhotovitel stavby, společnost Divia Stavební, využije, nebo ne. Výsledky budou v řádu týdnů,“ řekla Právu za konsorcium Daniela Pedret...
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/k- ... i-40366039
...Použití odvalového materiálu je v režii francouzského konsorcia Via Salis, které má stavbu 32kilometrového úseku na D4 na starost. Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky musí ale prokázat, že prach není radioaktivně nebezpečný. I proto už konsorcium odebralo z hald vzorky.
„Až budou výsledky známy, budeme schopni vyhodnotit, zda je materiál vhodný a zda je zhotovitel stavby, společnost Divia Stavební, využije, nebo ne. Výsledky budou v řádu týdnů,“ řekla Právu za konsorcium Daniela Pedret...
Re: PPP na D4 - výstavba
Že by byla nová D4 po vzoru Belgie v noci osvícená?
Re: PPP na D4 - výstavba
...podsvicena. Hlavne aby nebyla po vzoru D1 zvlnena.
Re: PPP na D4 - výstavba
Frantíci chtějí na nás evidentně šetřit. Toto má potenciál možných budoucích sporů, čili okamžitě odmítnout.
Re: PPP na D4 - výstavba
Tak já nevím. Na jedné straně tvrdí Diamo či kdo, že jsou ty haldy radioaktivní a je potřeba se jich zbavit, odtěžit, rekultivovat a přestat zatěžovat životní prostředí (samozřejmě za cenu obrovského zatížení životního prostředí i zásahu do kulturní krajiny), na druhé straně z nich chce někdo stavět dálnici a tam je to najednou vlastně celkem v pohodě a záleží to na tom, kdo z toho chce stavět, jestli se pro to rozhodne. Takže když budou mosty z papíru, protože budou mít potřebnou nosnost, tak je všechno cajk, že? Nezlobte se na mě, ale už teď začínám mít obavy z té slíbené rekonstrukce předcházející předání D4 státu. A to ještě ani nezačali stavět...
Re: PPP na D4 - výstavba
Ehm... zadali jsme dalnici soukromnikovi a divime se, ze chce setrit? Prekvapive... ted uz je to jen o tom, kam mu dovolime dojit.
Re: PPP na D4 - výstavba
No nevím... Ty haldy tam stojí už 40 let... jako že doteď nesvítily a najednou pod silnicí by se rozsvítily? To je blbost, ne? Jestli nevadily jako haldy, tak proč by vadily pod silnicí?
Re: PPP na D4 - výstavba
Ony nejsou homogenni. Nekde je ciste hlusina, nekde to obsahuje i chudsi casti loziska. Osobne bych se do rozebirani moc nehrnul... problemem je podle mne hlavne to, ze by se muselo hlidat co presne v te ktere chvili vlastne odebirame. A pak takove ty drobnosti jako prasnost apod.
Re: PPP na D4 - výstavba
Jenže právě to Diamo či kdo tvrdí, že svítí. Nebo MŽP a Diamo to dostalo za úkol, už nevím. A proto se jich prý musíme zbavit...Jaroslav píše:No nevím... Ty haldy tam stojí už 40 let... jako že doteď nesvítily a najednou pod silnicí by se rozsvítily? To je blbost, ne? Jestli nevadily jako haldy, tak proč by vadily pod silnicí?
Re: PPP na D4 - výstavba
Nestavěla se z té haldy náhodou už D4 úsek Skalka - křiž. II/118? Mám za to, že jo a svícení jsem si zatím nevšiml. Nehledejme senzaci za každou cenu.
viz http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... stemu-bim/
viz http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... stemu-bim/
Při výstavbě Skanska využila i lokální přírodní zdroje. „Využili jsme kamenivo z odvalu haldy číslo 11 v přímé blízkosti stavby, která zde zůstala po těžbě uranu, která na Příbramsku probíhala od 50. do 90. let minulého století. Jde o velmi kvalitní kamenivo, kterého jsme použili zhruba 350 tisíc tun. Jednak jako deficitní materiál do násypů, ale i jako materiál do podkladních vrstev vozovek. Vše za přísné kontroly Státního úřadu pro jadernou bezpečnost,“ říká dále Řípa. „Kamenivo do podkladních vrstev vozovek, které jsme na stavbě použili, bylo tříděno a drceno přímo v místě haldy, čímž byla výrazně snížena nutnost dovozu kameniva ze vzdálenějších lokalit a tím bylo i sníženo zatížení okolních obcí staveništní dopravou,“ dodává Řípa.
Re: PPP na D4 - výstavba
Však se o použití na předchozím úseku píše i v odkazovaném článku...
Re: PPP na D4 - výstavba
Nějaký divný klid zde... Po projednání měsíční zprávy Koncesionáře se sem pokusím dát něco, co by Vás uklidnilo z hlediska obav, že se na stavbě nic neděje...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4 - výstavba
• V úseku č. 2 Háje – Milín, proběhla pochůzka staveniště s biologickým dozorem stavby za účelem uvolnění stromů ke kácení a do vytyčování obvodů staveniště pro kácení. Práce spojené s kácením stromů budou dokončeny do 30. 07. 2021. Ve vyklizených oblastech byl zahájen pyrotechnický průzkum, který je prováděn dle schváleného Technologického postupu Policií ČR.
• Na 3. úseku Milín – Lety, probíhají stejné práce jako na úseku 2. Dle dohody se zemědělci probíhá sklizen plodin z pozemků v trvalém záboru, před skrývkou ornice. Práce na sklizni budou probíhat do konce srpna a vzápětí bude následovat skrývka ornice. Dále probíhají práce na detekci a vytyčení sítí. Ve sklizených částech trvalého záboru byl zahájen Pyrotechnický průzkum.
• V úseku č. 4 Lety – Čimelice probíhají práce na vytýčení sítí, dokončuje se doplňkový inženýrsko-geologický průzkum a probíhá čerpací zkouška vydatnosti vrtu pro zásobení obalovny a SSÚD vodou.
• Na úseku č. 5 Čimelice – Mirotice probíhá úklid plodin a příprava trvalého záboru pro záchranný archeologický průzkum,
• Úseku č. 6 Mirotice – rozšíření. V následujícím týdnu proběhne pochůzka s biologických dozorem stavby, pro uvolnění lokality ke kácení mimo-lesní zeleně v záboru stavby.
• Zhotovitel oznámil jméno biologického dozoru
• Na 3. úseku Milín – Lety, probíhají stejné práce jako na úseku 2. Dle dohody se zemědělci probíhá sklizen plodin z pozemků v trvalém záboru, před skrývkou ornice. Práce na sklizni budou probíhat do konce srpna a vzápětí bude následovat skrývka ornice. Dále probíhají práce na detekci a vytyčení sítí. Ve sklizených částech trvalého záboru byl zahájen Pyrotechnický průzkum.
• V úseku č. 4 Lety – Čimelice probíhají práce na vytýčení sítí, dokončuje se doplňkový inženýrsko-geologický průzkum a probíhá čerpací zkouška vydatnosti vrtu pro zásobení obalovny a SSÚD vodou.
• Na úseku č. 5 Čimelice – Mirotice probíhá úklid plodin a příprava trvalého záboru pro záchranný archeologický průzkum,
• Úseku č. 6 Mirotice – rozšíření. V následujícím týdnu proběhne pochůzka s biologických dozorem stavby, pro uvolnění lokality ke kácení mimo-lesní zeleně v záboru stavby.
• Zhotovitel oznámil jméno biologického dozoru
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4 - výstavba
šéf české Eurovie v rozhovoru na radiožurnálu https://www.youtube.com/watch?v=zmRG3w341xQ
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D4 - výstavba
Výhoda pro stát a ve stejné míře pro koncesionáře. Proto partnerství. Není to čistá výhoda pro stát.
Taky by mohl být trochu objektivnější ... stejná míra rizik i výhod. Za velmi jasných pravidel, p. martini by mohl vykládat.
Taky by mohl být trochu objektivnější ... stejná míra rizik i výhod. Za velmi jasných pravidel, p. martini by mohl vykládat.
Re: PPP na D4 - výstavba
Instagram: dostavba_d4
Práce na dostavbě D4 běží podle plánu. V těchto dnech začaly pod dohledem biologického dozoru instalace zábran proti vstupu obojživelníků na stanovených místech v okolí vodotečí.
Celkem jich bude po trase umístěno více jak 15 km. Využívána je speciální tkanina, která zamezí, aby se obojživelníci nedostali do prostoru stavby.
Současně byl zahájen pyrotechnický průzkum stavby a dílčí skrývky ornice (v úseku mezi Milínem a Chrašticemi), kde proběhne záchranný archeologický výzkum.
https://www.instagram.com/dostavba_d4
Práce na dostavbě D4 běží podle plánu. V těchto dnech začaly pod dohledem biologického dozoru instalace zábran proti vstupu obojživelníků na stanovených místech v okolí vodotečí.
Celkem jich bude po trase umístěno více jak 15 km. Využívána je speciální tkanina, která zamezí, aby se obojživelníci nedostali do prostoru stavby.
Současně byl zahájen pyrotechnický průzkum stavby a dílčí skrývky ornice (v úseku mezi Milínem a Chrašticemi), kde proběhne záchranný archeologický výzkum.
https://www.instagram.com/dostavba_d4
Re: PPP na D4 - výstavba
DiVIa má v plánu v Letech vybudovat areál pro výrobu asfaltových a betonových směsí, které budou využívat pro výstavbu D4
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 78?lang=cs
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 78?lang=cs
Re: PPP na D4 - výstavba
Zajímavé je, že betonárku plánují provozovat jen dva roky, ale obalovnu až 10 let, tj. 2 roky oba provozy a až 8 let samostatně asfalt. K čemu jim to bude? Že by na rekonstrukce těch již hotových úseků, které převzali do správy?vondr píše:DiVIa má v plánu v Letech vybudovat areál pro výrobu asfaltových a betonových směsí, které budou využívat pro výstavbu D4
Jinak stavět by se to mělo začít v říjnu a hotovo by mělo být v červnu příštího roku.
Re: PPP na D4 - výstavba
nedělní průjezd
Re: PPP na D4 - výstavba
chvilku mi trvalo, než jsem pochopil co jsou ty natažené pingpongové zelené sítě okolo staveniště, na pár místech
Ale vondr to výše uvedl.
Ale vondr to výše uvedl.
Re: PPP na D4 - výstavba
Dnes probíhá to slibované kácení. V některých místech nadělali pěknou paseku, aniž by tam měla být nějaká nová cesta. Tak jsem na to zvědavý...
Re: PPP na D4 - výstavba
Jo, jo to už soudruh Lenin říkal, když se kácí les, létají třísky... A hned je tam paseka.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D4 - výstavba
Via Salis je tady několikrát uvedená, ale je čas přidat web: https://www.viasalis.cz/
Re: PPP na D4 - výstavba
Nevím, jak je to v tomhle případě, ale například v Praze - Troji vyrostla betonárka pro výstavbu Blanky jako stavba dočasná, jen po dobu výstavby Blanky a přitom se od začátku neoficiálně hovořilo, že jednotka dočasnosti bude v tomto případě jeden "furt". A taky tam stojí dodnes, zatímco Blanka je dávno dostavěná .....ToKro píše:Zajímavé je, že betonárku plánují provozovat jen dva roky, ale obalovnu až 10 let, tj. 2 roky oba provozy a až 8 let samostatně asfalt. K čemu jim to bude? Že by na rekonstrukce těch již hotových úseků, které převzali do správy?vondr píše:DiVIa má v plánu v Letech vybudovat areál pro výrobu asfaltových a betonových směsí, které budou využívat pro výstavbu D4
Jinak stavět by se to mělo začít v říjnu a hotovo by mělo být v červnu příštího roku.
Tím chci naznačit jenom to, že to co napíšou do záměru je jedna věc (tak aby bylo vyhověno různým požadavkům) a realita může být často úplně jiná.
Re: PPP na D4 - výstavba
Určitě se to ale bude hodit pro dostavbu MO, která se každou chvíli rozjede !Lynx píše:...Nevím, jak je to v tomhle případě, ale například v Praze - Troji vyrostla betonárka pro výstavbu Blanky jako stavba dočasná, jen po dobu výstavby Blanky a přitom se od začátku neoficiálně hovořilo, že jednotka dočasnosti bude v tomto případě jeden "furt". A taky tam stojí dodnes, zatímco Blanka je dávno dostavěná .....