PPP na D4 - výstavba
PPP D4 - výstavba
Dovolím si založit nové vlákno pro zprávy přímo ze zahajované výstavby
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP D4 - výstavba
Zahajovačka je tedy v pondělí 7.6.2021?
Re: PPP D4 - výstavba
Hlásím, že mezi múk s II/118 a Jesenicí zmizel komplet les pro přeložku II/604 a skoro vše pro dálnici.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D4
Na margo této zprávy: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prvn ... ska-150383 bych snad jen doplnil, že:
SETEC International je v roli supervizora výstavby nového úseku dálnice D4. (nevím, proč nepotvrdit )
Historicky se firma opravdu podílela na stavbě tunelu pod Lamanšským průlivem.
Doplním, že česká pobočka SETEC podepsala smlouvu se společností APOGEO na komplexní daňové a účetní poradenství.
https://www.apogeo.cz/kontakty/?fbclid= ... tYKjSNwpVY
https://www.apogeo.cz/clanky-a-rozhovor ... e-d4-4604/
SETEC International je v roli supervizora výstavby nového úseku dálnice D4. (nevím, proč nepotvrdit )
Historicky se firma opravdu podílela na stavbě tunelu pod Lamanšským průlivem.
Doplním, že česká pobočka SETEC podepsala smlouvu se společností APOGEO na komplexní daňové a účetní poradenství.
https://www.apogeo.cz/kontakty/?fbclid= ... tYKjSNwpVY
https://www.apogeo.cz/clanky-a-rozhovor ... e-d4-4604/
Re: PPP na D4
všech 5 úseků je již na webu ŘSD v červených číslech
Re: PPP D4 - výstavba
online ze slavnostního zahájení
Re: PPP D4 - výstavba
jsou správné ty informace bureše, že jde o nejdelší úsek ve výstavbě (D11?) a že jde letos nejvíc peněz do ŘSD a SŽ ever?
Re: PPP D4 - výstavba
To první nevím (ale čekal bych že ano, u nás se dlouhé úseky obecně moc nestaví), druhé pravda je. Rekordní už byl v podstatě i loni, kdy se ještě v rámci strategie „proinvestovat se z krize“ v průběhu roku navýšil rozpočet SFDI.
SŽ tak loni měla 43,4 mld. Kč, což byl druhý nejvyšší rozpočet od roku 2015, kdy byl 50,2 mld., což ale bylo zkresleno tím, že končil unijní operační program Doprava. Letos je rozpočet SŽ 53,074 mld. a je tak rekordní. V případě ŘSD byl po navýšení loni (též rekordní) rozpočet 55 mld. a letos je to 61 mld.
SŽ tak loni měla 43,4 mld. Kč, což byl druhý nejvyšší rozpočet od roku 2015, kdy byl 50,2 mld., což ale bylo zkresleno tím, že končil unijní operační program Doprava. Letos je rozpočet SŽ 53,074 mld. a je tak rekordní. V případě ŘSD byl po navýšení loni (též rekordní) rozpočet 55 mld. a letos je to 61 mld.
Re: PPP D4 - výstavba
Průjezd celou stavbou z neděle:
Místo, kde se o den později odehrával šutrklep: https://youtu.be/GERhcdrRkCY?t=324 (je tam vidět i základní kámen)
Další info v popisku videa
Jinak jsem sloučil témata PPP na D4 a toto. Asi by nemělo smysl nechávat obě.
Místo, kde se o den později odehrával šutrklep: https://youtu.be/GERhcdrRkCY?t=324 (je tam vidět i základní kámen)
Další info v popisku videa
Jinak jsem sloučil témata PPP na D4 a toto. Asi by nemělo smysl nechávat obě.
Re: PPP na D4 - výstavba
Rozhovor na ČT24 s ředitelem Eurovie CS k dostavbě D4. Je tam i něco málo o opravě dálnice v Ostravě.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... znys-ct24/
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... znys-ct24/
Re: PPP na D4 - výstavba
pomalinku se něco na stavbě děje. Před Milínem (viz mapa) dnes naváželi a rovnali štěrk a odpoledne to vypadalo,že tam mají složené ocelové pažnice pro vrtání pilot.
Re: PPP na D4 - výstavba
Je koncesionář nějak motivován dokončit práci před termínem, pokud to dokáže v požadované kvalitě?
Re: PPP na D4 - výstavba
Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že obecně čím dřív to zprovozní, tím dřív mu stát začne platit. Takže minimálně skrz CF ano.
Re: PPP na D4 - výstavba
Jinými slovy, první peníze dostane od státu koncesionář až bude celá stavba hotová a uvedená do provozu? nebo je počátek plnění odvislý třeba od hotového úseku?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D4 - výstavba
Obecně - to tak není. (to jen logika člověka napovídá, že by být mohlo - že se nebude na tu hotovou dálnici jen koukat z vedle přeplněné silnice) Pokud neustanovuje koncesní smlouva, tak platí především termíny. Státy velmi neradi financují něco, co neplánují financovat, protože na to nemají v rozpočtu peníze. Proto příliš brzo se nevyplácí stejně jako moc pozdě. (nevýhoda zase pro koncesionáře)Aram96 píše:Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že obecně čím dřív to zprovozní, tím dřív mu stát začne platit. Takže minimálně skrz CF ano.
Svým způsobem je dodatek v podobě "požadované kvality" zbytečným vzhledem k délce provozování. Pokud by vyšlo lépe postavit dálnici se životností na dobu 25 let a pak všechny mosty postavit znova, tak se to tak udělá a kvalita jde "ta tam". První část, před termínem - závisí vždy od domluvy se státem.dusek píše:Je koncesionář nějak motivován dokončit práci před termínem, pokud to dokáže v požadované kvalitě?
Lze se spíš občas domluvit, že úsek se do provozu odevzdá o něco dříve a stát začne platit klidně s odstupem. Ty měsíce nehrají roli u dobře vykonané práce; ale všechno je vždy o byrokracii; tam to může narážet na další překážky; zpoplatnění pro motoristy, které je od nějaké doby plánováno, cestování kolem v rámci tras pro zemědělce atd.
Re: PPP na D4 - výstavba
Nemohou to uvést do provozu dříve než ve smlouvou daném termínu, resp. mohou, ale nebude jim stát schopen dříve platit. Vysvětlování by bohužel bylo na déle, ale váže to na okamžiky zesmluvněného zahájení splácení úvěrů. Lze to určitě řešit, ale ne bez dodatkování a protože lze čekat velký tlak na podobné "zlepšováky", je potřeba být velmi obezřetní.Aram96 píše:Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že obecně čím dřív to zprovozní, tím dřív mu stát začne platit. Takže minimálně skrz CF ano.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4 - výstavba
V tom případě mi přijde PPP dost na prd a úplně mi to mění pohled na to. Tohle mi přijde jako zcela zásadní nevýhoda.
Re: PPP na D4 - výstavba
Obdobný "problém" je už skutečností na slovenské R7. ( hoďte okem na příslušné vlákno )
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D4 - výstavba
Ani se to často nevyplácí. Je za tím zkušenost nadměrné státní administrativy ve vztahu ke všemu co se váže na jiné datum, stojí to čas a peníze, ty úřady mají svojí agendu a přehazovat tu činnost se nevyplácí. Pak je tam rozdíl třeba ve výsledku nepatrný; řekněme dostaví se 3 měsíce před termínem. Administrace všeho trvá 2 měsíce a výsledek je odevzdání do užívání 1 měsíc před termínem. I úvěr lze řešit, ale těch 30d ve výsledku nestojí za tu námahu. Ve 3/4 případů, pokud se to stačí postavit rychleji, se to takto nepraktizuje.martini píše:Nemohou to uvést do provozu dříve než ve smlouvou daném termínu, resp. mohou, ale nebude jim stát schopen dříve platit. Vysvětlování by bohužel bylo na déle, ale váže to na okamžiky zesmluvněného zahájení splácení úvěrů. Lze to určitě řešit, ale ne bez dodatkování a protože lze čekat velký tlak na podobné "zlepšováky", je potřeba být velmi obezřetní.Aram96 píše:Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že obecně čím dřív to zprovozní, tím dřív mu stát začne platit. Takže minimálně skrz CF ano.
Pak ale nechápete podstatě samotného PPP. Jde o jasná kritéria plnění soukromého a veřejného sektoru, nikoliv změny na počkání ať pro jednu nebo druhou stranu. Ať finanční nebo provozní. Jsou daleko horší zásadní nevýhody, než právě tohle. Ale názor vám neberu.Saljack píše:V tom případě mi přijde PPP dost na prd a úplně mi to mění pohled na to. Tohle mi přijde jako zcela zásadní nevýhoda.
Re: PPP na D4 - výstavba
Projel jsem po I/4 od Mirotic po Skalku, a kromě dvou dělníků pracujících na jednou sloupu el. vedení, hromady hlíny u Letů a jedné vrtající pragovky před Milínem teda žádná sláva. Tedy přesněji řečeno vůbec nic. Postupujeme Pěkně Pomalu...
Re: PPP na D4 - výstavba
Když se stavba rozjíždí, tak jsou práce vesměs "neviditelné" či postupojící s pomalým náběhem...michal píše:Projel jsem po I/4 od Mirotic po Skalku, a kromě dvou dělníků pracujících na jednou sloupu el. vedení, hromady hlíny u Letů a jedné vrtající pragovky před Milínem teda žádná sláva. Tedy přesněji řečeno vůbec nic. Postupujeme Pěkně Pomalu...
Re: PPP na D4 - výstavba
- Eurovia si upravila prostor pro techniku u Milína, ve směru na Prahu vlevo nahoře před MUK
- Eurovia si dle mých informací pronajala kanceláře v Kostkách - kanc. budova v Příbrami (ve stejné budově je měla Skanska při stavbě posledního úseku D4).
- Eurovia si dle mých informací pronajala kanceláře v Kostkách - kanc. budova v Příbrami (ve stejné budově je měla Skanska při stavbě posledního úseku D4).
Re: PPP na D4 - výstavba
Přeci máme termín, který určuje UP. A jak víme, s urychlením stavby byť jen o jeden měsíc, smlouva nepočítá a ani počítat nemůže.
Re: PPP na D4 - výstavba
Vezměte to tak, že součástí smlouvy je i projektování, čili opravdu čilý stavební ruch nelze nyní příliš očekávat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4 - výstavba
Stavba už má svou webovou stránku: https://www.viasalis.cz/o-projektu
Dle harmonogramu by mělo v 07/2021 být zahájení hlavních stavebních prací
Po dnešním průjezdu se už u odbočky na Orlík pomalu připravuje zahájení skrývky ornice.
Dle harmonogramu by mělo v 07/2021 být zahájení hlavních stavebních prací
Po dnešním průjezdu se už u odbočky na Orlík pomalu připravuje zahájení skrývky ornice.