darwousek píše:Tebhle newsletter je skoro jediný zdroj informací z oficiálních zdrojů.
Tak ale to vždy předse hlavní web projektu je hlavním zdrojem informací z oficiálních zdrojů, nebo ne? (jediný snad není, protože občasně lze číst o tomto projektu v rámci silničních portálů, finančních portálů pro PPP infrastrukturu atd., ale i tyto převážně zase odkazují na via salis, ale tak by to mělo být, protože tady se nemá odkazovat na ŘSD). Ještě když tak, MD.
Na margo mnoha jiných dotazů, které jsem četl.
Co se týče slabší mediální propagace, tak ta je omezená již vztahem mezi státem a koncesionářem i v základním rámci, hlavně třeba bodem 60.4, což je hodně limitující kvůli velikosti této země. (počet lidí a firem na straně zadavatele limituje druhou stranu) Já manažoval část R1 a vím, že se dal zapojit prvek, který byl na straně "státu" a jeho organizací do činností monitorující výstavbu, její průběh. A byla průběžná videa na nějaké bázi a opakovaně aktualizována včetně masivních fotek. Ale to je vždy od zadání, resp. omezení u projektů. A dnes (rozdíl 1,5 dekády změnil velkou část legislativy a omezil využívání dronů atd.) není snadné formálně zajistit prezentaci, pokud to má být oficiálního charakteru. Naopak, neoficiálně lze využít velmi snadno obyčejné školy do projektů. To se bavíme o legislativě a omezení toho co a jak natočíte. Nechci do toho extra rýt, ale vztahy jsou vysoce korektní a formální po všech zkušenostech, takže tak jak není leccos povinností, tak se to nad rámec neplní pro pěkné oči, protože naopak, všechno co je v povinnostech se plnit musí.
Osobně jsem ale názoru, že něco se z mediální propagace zajišťuje a přijde lepší takříkajíc doba ve výstavbě, že to bude zajímavější.
Bezpečnost a možné teoretické dopady i na tento projekt:
1. Až bude jednou v provozu, tak bude pod dozorem video pokrytí pomocí 112 kamer. Jestli bude přenos ze všech, s ohledem na dnešní situaci, lze těžko odhadovat.
2. VINCI a jiní co nyní realizují různé projekty výstavby, prakticky snižují tvorbu "dalekosáhlých" (širší pokrytí rázu země) info materiálů z obrazu krajiny. I mnoho pořizovaných fotek projde "kontrolou" bezp. expertů, protože jde i o to co se kam a jak instaluje a jde o to jak toho může někdo v budoucnu zneužít. Jsou stavby za miliardy € a informací z nich je od Francie přes Německo po Itálii opravdu minimum proti minulosti. Když i "fanoušek" něco natočí, tak je hodně videií z mnoha kanálů do dne-dvou odstraněno. Vždy to tak bylo, že zhoršení bezpečnosti přineslo cenzuru a zvýšený dohled nad civilním životem ...
Důležité je, aby se povedlo projekt dokončit dle smlouvy a byl k užitku.
A ano, jak jsem taky četl - tak je fakt, že se hledají resp. na základě modelů z příprav je snaha vyladit co nejrozumnější řešení v poměru kvality pro údržbu po dobu dekád s ohledem na vstupní investici. Jednoduše se dnes staví některé původně navržené konstrukce za větší peníze s nižším efektem, než je přínos na snížené údržbě po dobu těch let a všechna taková řešení je snaha změnit. A to se netýká jen tady této jedné dálnice ...