PPP na D4 - výstavba

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
Odpovědět
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Likas »

Ale jedna podmínka tam je a byla. Stavba musí být zahájena do dvou let od vydání povolení. To podle mě nesplnil.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

Na doprovodné komunikaci se kolem Jesenice už dělají konstrukční vrstvy vozovky, vypadá to pěkně. Patrné je i provizorní napojení na dálnici. Stav doprovodné komunikace za areálem Eurotrans neznám, ale podél I/4 a dál směrem k památníku teda žádná sláva...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

michal píše:Stav doprovodné komunikace za areálem Eurotrans neznám, ale podél I/4 a dál směrem k památníku teda žádná sláva...
Tam je jeden z těch dvou posledních pozemků trvalého záboru, který zatím v rámci celé stavby D4 nemáme :-( - p.č. 696/84 v k.ú. Milín - https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObj ... ef0UqmzdiA
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martink »

V úseku od konce stávající dálnice, až po křižovatku u Eurotransu se již pokládá asfalt na novou komunikaci, vybudovanou u hranic lesa. Předpokládám, že je to nová doprovodná komunikace, nebo nová obslužná.

Jenom se mi zdálky zdá docela úzká - to bude komunikace pro obousměrný provoz?
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martink »

vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

A kdy by měla být uvedena do provozu?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

vondr píše:A kdy by měla být uvedena do provozu?
15.8.2022, ale bude to jen po Eurotrans, v té zbylé části ještě musí proběhnout zavkladování toho posledního vyvlastněného pozemku, což si vyžádá nějaký čas s ohledem na logický nesouhlas vyvlastňovaného s vyvlastněním, kde lze čekat i žalobu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

Tak snad jen doufám nikoho nenapadne, že po tom počátečním pomalém rozjezdu je najednou potřeba co nejrychleji převést dopravu na doprovodnou komunikaci i za cenu toho, že bude provoz z I/4 najíždět na stávající "čtyřku" přes dvě ostrá odbočení u Buku... :roll: Jinak díval jsem se, kde ty pozemky jsou, a jsou teda jinde, než kde nevidím žádnou moc velkou aktivitu na doprovodné komunikaci.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

Je to tak, jak píšeš, od Hájů po Eurotrans po doprovodné komunikaci S 7,5 (budoucí II/604), tam bude okružka, z té zpět na I/4 a tady do vingle směr Strakonice, resp. v druhém směru opačně, hlavní směr bude samozřejmě vyznačen I/4. Ten pozemek, co byl předmětem vyvlastnění je tento https://mapy.cz/s/fapavaroca a pak ještě jeden v sousedství té okružky nutný pro její definitivní provedení.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od kot »

Kdo si zaplatí dálniční známku, neřeší tento problém. ( pokud tedy nebude D4 v tu chvíli uzavřena )
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

Neeee!!!!! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: Jsem doufal, že ten pidipozemek ten kruháč zastaví a bude klid. Tak nic, no... :roll: Tady už jen chybí zpráva o tom, že se před Milínem bude zase sjíždět na kruháč u Silmetu, protože se bude od 15. 8. 100 dní odtěžovat zářez u Milína...
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

Nedělní průjezd stavbou. Nejvíce viditelný pokrok je na mostě u Nového rybníka před Chraštičkami
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

Dostavba D4 - PPP projekt - ViaSalis/DIVia stavební – červen 2022
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

michal píše:Neeee!!!!! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: Jsem doufal, že ten pidipozemek ten kruháč zastaví a bude klid. Tak nic, no... :roll: Tady už jen chybí zpráva o tom, že se před Milínem bude zase sjíždět na kruháč u Silmetu, protože se bude od 15. 8. 100 dní odtěžovat zářez u Milína...
Nee, letošní odstřely budou, ale uzavírka bude vždy jen na okamžik odstřelu a odklizení sutin ze silnice, tj. krátkodobé uzavírky cca na 30 minut, pak se provoz pustí zpět do zářezu... Ty cenné hodiny, které mají povolené na úplnou uzavírku zářezu si šetří, protože budou potřebné i na výstavbu hlavní trasy, kdy v zářezu se oproti původnímu projektu i trochu mění (zvyšuje) nivelita...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

Tentokrát z trošku jiného úhlu. Ten násep bude fakt vysoký, ono se to nezdá, ale je to díra jak prase...
Přílohy
Milin1.jpg
Milin1.jpg (312.08 KiB) Zobrazeno 4068 x
Milin2.jpg
Milin2.jpg (298.87 KiB) Zobrazeno 4068 x
Vitapb
Příspěvky: 152
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Vitapb »

V čem prosím spočívá modernizace úseků Skalka - Háje a Mirotice - Krašovice, zmíněná v 0:06 ve videu od ViaSalis?
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

martini píše:
michal píše: Ty cenné hodiny, které mají povolené na úplnou uzavírku zářezu si šetří, protože budou potřebné i na výstavbu hlavní trasy, kdy v zářezu se oproti původnímu projektu i trochu mění (zvyšuje) nivelita...
Toho stávajícího mostu nad silnicí Milín-Pečičky se to nějak týká? Původně se měla jen o pár decimetrú rozšířit mostovka, ne?
ToKro
Příspěvky: 36
Registrován: 10.11.2020 10:33:29

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od ToKro »

michal píše:Tentokrát z trošku jiného úhlu. Ten násep bude fakt vysoký, ono se to nezdá, ale je to díra jak prase...
Také mě to zaujalo, na takovém místě bych čekal spíš estakádu. Ale asi holt snaha využít ten stávající násep a jen ho rozšířit... Btw na FB Via Salis se dokonce píše, že ten násep bude ještě nad úrovní současné silnice. Celkem tam mluví o 12 m zeminy.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

Vitapb píše:V čem prosím spočívá modernizace úseků Skalka - Háje a Mirotice - Krašovice, zmíněná v 0:06 ve videu od ViaSalis?
Především doplnění zálivů a telematiky a oprava povrchů do parametrů vyžadovaných koncesionářskou smlouvou.
michal píše:
martini píše:
michal píše: Ty cenné hodiny, které mají povolené na úplnou uzavírku zářezu si šetří, protože budou potřebné i na výstavbu hlavní trasy, kdy v zářezu se oproti původnímu projektu i trochu mění (zvyšuje) nivelita...
Toho stávajícího mostu nad silnicí Milín-Pečičky se to nějak týká? Původně se měla jen o pár decimetrú rozšířit mostovka, ne?
Koncesionář změnil technické řešení, most přes III. třídu do Pečiček půjde dolů (původní DSP to mělo jak jste psal) a bude nový, který do zářezu vejde ještě cca o 1,5m výše než ten současný. Snaha byla zřejmá - snížit objem odstřelů v zářezu a optimalizovat bilance v rámci celé stavby.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od kot »

Člověka potěší, že u své práce někdo přemýšlí a výsledkem je výrazné zlepšení...
Vitapb
Příspěvky: 152
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Vitapb »

Koncesionář změnil technické řešení, most přes III. třídu do Pečiček půjde dolů (původní DSP to mělo jak jste psal) a bude nový, který do zářezu vejde ještě cca o 1,5m výše než ten současný. Snaha byla zřejmá - snížit objem odstřelů v zářezu a optimalizovat bilance v rámci celé stavby.

To zní dobře, po konci provozování koncesionářem bude most jen 20 let starý namísto nějakých 60ti? Jak to bude provedeno technicky, když má koncesionář pouze 100 dní uzavírek okolo Milína? Odstřílení, postavení půlprofilu a převedení dopravy na něj a následné dokončení?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

Vitapb píše:To zní dobře, po konci provozování koncesionářem bude most jen 20 let starý namísto nějakých 60ti?
To byla hlavní obava Koncesionáře, že kdyby to udělal dle DSP, že by nám to na konci projektu nebyl schopen předat v požadované kondici (stav mostu 2 ze 7mi bodové škály, viz příloha č. 14 Koncesionářské smlouvy)
Vitapb píše:Jak to bude provedeno technicky, když má koncesionář pouze 100 dní uzavírek okolo Milína? Odstřílení, postavení půlprofilu a převedení dopravy na něj a následné dokončení?
Ano, takto se to předpokládá, cíl to plní, prostě motivovat Koncesionáře, aby se jezdilo přes Milín co nejméně... Jen na ty jízdy přes Milín je tam 4800 hodin (část 10 Přílohy č. 2), což je 200 dní a ne 100, jestli jsem někde výše uvedl 100, byla to má chyba... Pak je tam ještě teoreticky možnost jít na 1200 hodin kyvadlového provozu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

martini píše:To byla hlavní obava Koncesionáře, že kdyby to udělal dle DSP, že by nám to na konci projektu nebyl schopen předat v požadované kondici (stav mostu 2 ze 7mi bodové škály, viz příloha č. 14 Koncesionářské smlouvy)
To je milé. Nejdu se s tím hledat, jen připomenu, že když jsem se tady divil, že koncesionář ten most nezbourá a nepostaví pro sichr znova, bylo mi řečeno, že je most v dobrém stavu a bourat jej by byly vyhozené peníze, když stačí rozšířit mostovku. A ejhle, ono to najednou není jen o šířce a niveletě, ale i o stavu... :crazy:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

michal píše:To je milé. Nejdu se s tím hledat, jen připomenu, že když jsem se tady divil, že koncesionář ten most nezbourá a nepostaví pro sichr znova, bylo mi řečeno, že je most v dobrém stavu a bourat jej by byly vyhozené peníze, když stačí rozšířit mostovku. A ejhle, ono to najednou není jen o šířce a niveletě, ale i o stavu... :crazy:
Uznávám, mě je těch mostů SO 203 a SO 204, které jsou z roku 1995 prostě pořád líto, jen jsme neměli tu odvahu koncesionáři nařídit "jen" rekonstrukci s nějakou výjimkou pro zpětné předání, takže jsme šli touto cestou... U mostu přes D4 na I/66 je ten příběh podobný, nicméně tam jsme již "provedení dle DSP" vyžadovali a přesto jsou zde snahy, aby ten most šel dolů a byl nový... žádná "výluka" pro zpětné předání tohoto mostu tam není...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

stránky o výstavbě byly upraveny a nově je například sekce pro řidiče, informující o jednotlivých uzavírkách a postupu prací:
https://www.viasalis.cz/pro-ridice
Odpovědět

Zpět na „D4“