Stránka 7 z 72

Re: PPP na D4

Napsal: 13.2.2019 12:47:41
od martini
dvs píše:martini: Jak to dopadlo se zahrnutím stávajícího úseku do PPP tj. rekonstrukce/modernizace hlavně úseků u Prahy včetně toho kolem Cukráku až k D0.
O tom se rozhodlo už v Q4/2015, že ten úsek ku Praze v PPP nebude. PPP tak zahrnuje úsek od MÚK Skalka po MÚK Krašovice u Písku. K té modernizaci ku Praze není žádná dokumentace, koncepce, to se ještě musí vyvinout.

Re: PPP na D4

Napsal: 13.2.2019 13:52:26
od Sosa
theodor less píše:PPP projekty jsou odpovědí na otázku, jak jít dál, a proto chceme tento model vyzkoušet, připomenul náměstek ministra dopravy a státní tajemník Tomáš Čoček.

ŘSD zkouší napsat standardní smlouvy se zhotoviteli tak, aby byly neprůstřelné. Za třicet let se jim to nepodařilo. Teď budou zkoušet PPP. Kdy bude odzkoušeno? Za cca 30 let, až budou firmy odevzdávat dálnici, uvedenou do bezchybného stavu.......
A Vy znáte nějakou neprůstřelnou smlouvu? Já tedy ne a myslím, že každý kdo pracuje se smlouvami řekne, že žádná taková neexistuje.

Re: PPP na D4

Napsal: 2.3.2019 9:25:05
od dusek
Novinka na pppd4.cz: 13.2.2019 MINISTERSTVO DOPRAVY VYZVALO ÚČASTNÍKY TENDRU K ÚČASTI V SOUTĚŽNÍM DIALOGU

Pro mě nejzajímavější body:
  • do další fáze postoupili 4 účastníci
  • nepostupující nepodali námitky
  • budou 4 kola soutěžního dialogu (výzva k dialogu pro postupující z 12.2.)
  • 1. kolo v dubnu 2019
  • dokončení všech kol v 2019/Q4
  • zahájení přípravných prací ve stavební sezoně 2020
  • dokončení 2023

Re: PPP na D4

Napsal: 11.4.2019 8:22:05
od martini
Exklusivně před zveřejněním na webu www.pppd4.cz:
Proběhlo první kolo soutěžního dialogu

Ve dnech 2.4.2019 a 3.4.2019 se na Ministerstvu dopravy uskutečnilo první kolo soutěžního dialogu v rámci zadávacího řízení na výběr koncesionáře pro projekt PPP D4. Z celkového počtu 4 účastníků, kteří byli vybráni z původně 7 přihlášených konsorcií, se bohužel jeden z účastníků, společnost PPP D4 DAJL (tvořená společnostmi DIF Infra 5 Participations 1 B.V., Acciona Concesiones S.L. a John Laing Investments Ltd.) vzdala dne 13.3.2019 své další účasti v zadávacím řízení, přičemž však tento účastník sdělil, že toto jeho rozhodnutí bylo čistě z důvodů na jeho straně a nejednalo se o žádné pochybení na straně zadavatele. Úvodní kolo se tak konalo postupně s jednotlivými zbývajícími uchazeči - DIVia (tvořený společnostmi VINCI Highways SAS, VINCI Concessions SAS a Meridiam Investments SAS); HO-ST South Bohemian Link (tvořený společnostmi HOCHTIEF PPP Solutions GmbH a STRABAG AG); Via 4 - jižní spojení (tvořený společnostmi PORR Beteiligungen und Management GmbH, Macquarie Corporate Holdings Pty Limited (UK Branch), Obrascon Huarte Lain, S.A. a Egis Projects S.A.). Diskutována byla zásadní koncepční témata ovlivňující nejvíce podobu koncesionářské smlouvy. Jednalo se o následující: 1.) Přístup k předání, provozu a údržbě stávajících úseků zahrnutých do projektu (16 km); 2.) Měna, ve které bude přijat dlouhodobý úvěr koncesionáře, resp. ve které bude vyplácena platba za dostupnost (CZK vs. EUR); 3.) Aplikace BIM pro odpovědnou správu aktiv v rámci projektu; 4.) Změny technického řešení, o kterých uchazeči rámcově uvažují a jejich dopad do povolovacích procesů; 5.) Odůvodnění volby kvalitativního hodnotící kritéria pro hodnocení nabídek 6.) Archeologické průzkumy a způsob jejich zajištění. Druhé kolo soutěžního dialogu se uskuteční v druhé polovině června a bude zaměřeno především na technické otázky. Ukončení fáze soutěžního dialogu zadavatel předpokládá v listopadu 2019 s následným odesláním výzvy k podání nabídek. Po podání nabídek bude následovat jejich hodnocení a schvalovací procesy na úrovni vlády a Poslanecké sněmovny, které jsou potřebné pro uzavření smlouvy. Přípravné stavební práce by se pak mohly rozběhnout od poloviny roku 2020.

Re: PPP na D4

Napsal: 11.4.2019 8:30:21
od 1975
martini, díky za informace, vypadá to tedy, že to zatím jede podle "tvého" plánu? :o)

Re: PPP na D4

Napsal: 11.4.2019 8:35:59
od theodor less
[quote="martini"Diskutována byla zásadní koncepční témata ovlivňující nejvíce podobu koncesionářské smlouvy. Jednalo se o následující:
2.) Měna, ve které bude přijat dlouhodobý úvěr koncesionáře, resp. ve které bude vyplácena platba za dostupnost (CZK vs. EUR);
5.) Odůvodnění volby kvalitativního hodnotící kritéria pro hodnocení nabídek
6.) Archeologické průzkumy a způsob jejich zajištění.[/quote]

Ví ten stát, co vlastně požaduje? Proč se soutěžících ptá v jaké měně mu budou platit? Proč se nezeptá na názor Bankovní rady? Proč zdůvodňuje hodnocení nabídek? Soudce se taky ptá obžalovaného, podle kterých zákonů by měl napsat rozsudek? Proč jasně nestanoví, jak bude vypadat archeologický průzkum? Ony to ty stavební firmy vědí lépe než stát se svými archeology z ústavů, vysokých škol, Akademie věd a muzeí?

Re: PPP na D4

Napsal: 11.4.2019 8:47:58
od Houdini
Soutěžní dialog
Filosofický význam dialogu plyne z pochopení a uznání, že člověk se může mýlit nebo zastávat jednostranné stanovisko a že mu tedy může pomoci setkání s názorem druhého a druhých. Setkávání a střetání názorů může vést k lepšímu, pravdě bližšímu názoru než měli účastníci před setkáním.

Re: PPP na D4

Napsal: 22.5.2019 18:48:34
od 1975
Výkupy podle letáků z 20.5.2019:

Háje – Milín – 72%
Milín - Lety – 81%
Lety – Čimelice – 100%
Čimelice-Mirotice – 97%
Mirotice rozšíření – 88%

Re: PPP na D4

Napsal: 25.5.2019 0:46:12
od theodor less
Houdini píše:Soutěžní dialogSetkávání a střetání názorů může vést k lepšímu, pravdě bližšímu názoru než měli účastníci před setkáním.[/i]
Pokud vystupuji pracovníci Ministerstva dopravy jako hledači pravdy , nevzali to za správný konec. Já bych je raději viděl v roli obchodníků, kteří chtějí koupit kvalitní a levné služby a posléze i stavební dílo v dobrém stavu.

Re: PPP na D4

Napsal: 25.5.2019 6:57:22
od michal
Ty vykupy vypada velmi nadejne. Ovsem s vyvlastnovanim nema smysl spechat, tohle bude jeste na dlouho...

Re: PPP na D4

Napsal: 3.6.2019 13:43:50
od martini
Vyvlastňování jede na plno, naopak, to je teď hlavní překážka dokončení majetkoprávní přípravy spolu s dokončením vypořádání pozemků mezi státními institucemi. Věcně vypadá ta situace ještě lépe než ta ukázaná % LV, protože např. na Úseku 2 jsou již jen dva neukončené případy vypořádání s FO, jedna se vyvlastňuje, u druhé se ještě jedná, zbytek jsou mnohá LV, na kterých mají podíl Lesy ČR. Ono to naskočí doufám brzy výše. Nejhůře je na tom stále Úsek 3 Milín - Lety, kde ty pozemky byly neuvěřitelně rozdrobené a i zde se ta chybějící % dotýkají pouze minimálního podílu celkové plochy záboru.

Re: PPP na D4

Napsal: 3.6.2019 15:00:16
od 1975
A dokdy tedy musejí být vykoupeny/vyřešeny? Do toho listopadu, kdy má být Ukončení fáze soutěžního dialogu? Nebo jindy?

Re: PPP na D4

Napsal: 25.6.2019 8:29:06
od vondr
neví někdo, zda-li již proběhlo druhé kolo soutěžního dialogu na výběr PPP. Psalo se,že by mělo být ve druhé polovině června

Re: PPP na D4

Napsal: 1.7.2019 13:10:43
od vondr
Proběhlo druhé kolo soutěžního dialogu
https://www.pppd4.cz/cs/novinky/probehl ... ho-dialogu

Re: PPP na D4

Napsal: 2.7.2019 17:50:03
od kot
No, neběží to sice rychlostí světla, ale uvádějí další kroky i s termíny. Pokud se je podaří dodržovat, tak za mě určitě :ok: Přece jen je to u nás novinka...

Re: PPP na D4

Napsal: 2.7.2019 20:07:59
od Mike
stejně to nakonec bude tunel...

Re: PPP na D4

Napsal: 2.7.2019 20:22:17
od kot
Miku, ale alespoň jeden pokus s PPP bychom mohli dát. Jezdím dost pravidelně na Slovensko. U výstavby R2 jsem fakt valil oči na nasazení techniky a následnou kvalitu. Až jsem to našim sousedům "záviděl". / Úmyslně to dávám do úvozovek, neboť jsem trouba, který ani závidět neumí a každému přeje úspěch /

Re: PPP na D4

Napsal: 2.7.2019 21:49:06
od Martin z Ostravy
Nemyslel si spíš R1?

Re: PPP na D4

Napsal: 5.7.2019 11:15:24
od kot
Pravdu díš Martine - R1 ! Díky za opravu...

Re: PPP na D4

Napsal: 19.7.2019 9:21:51
od martini
I u nás bude kritériem rychlost výstavby, byť zprostředkovaně, neboť hlavním hodnotícím kritériem je plánována čistá současná hodnota budoucích plateb za dostupnost, tj. rychlejší doba výstavby Vás v tomto přístupu zvýhodní... Doufám, že by těch 32 km mohli dát za 2,5 roku, tj. zprovozňování na podzim 2023. I ta motivace spustit do najednou je do toho dobře zakomponována přes platební mechanismus.

Re: PPP na D4

Napsal: 19.7.2019 9:23:18
od 1975
Martini, díky - a jak postupují výkupy?

Re: PPP na D4

Napsal: 19.7.2019 9:36:04
od martini
Upgrade budu mít příští středu, tak se pak zkusím podělit, z hlavy vím:

Háje - Milín - zbývá již jen rozběhlé vyvlastnění s 1 FO a uzavřít kupní smlouvy s Lesy (více LV).
Milín - Lety: Zde je dokončení výkupů podmíněno změnou ÚR, která snad bude vydána během srpna/září, otázka aby včas nabyla právní moci
Lety - Čimelice - poslední věcná břemena, některá se i vyvlastňují
Čimelice - Mirotice - 100% TZ + VB asi 70%
Mirotice, rozšíření cca 87% TZ, asi 3 ks vyvlastnění, zbytek se ještě řeší + VB

Re: PPP na D4

Napsal: 12.8.2019 15:00:43
od 1975
martini, máš prosím nějaký ten slibovaný update? Podařilo se něco dál nad ty tvoje poznámky z půlky července? Dík

Re: PPP na D4

Napsal: 9.9.2019 7:49:52
od 1975
Martini, kdyz mame to druhe SP...kdy budou ta zbyla a je nejaky pokrok v pozemcich/vykupech?

Re: PPP na D4

Napsal: 25.9.2019 9:38:24
od vondr
Tento týden by mělo proběhnout další kolo dialogu. Nemá někdo více informací?