[D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
[D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
jestli to chápu dobře, R4 by měla v budoucnu začínat na MÚK s R1. Vyhovuje tato MÚK normám pro křížení dvou dálnic (resp. erek) ? Mám na mysli ty průplety na kruháči...
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
No, v zásadě vyhovuje, není tam žádný semafor, žádná stopka, v zásadě by tu měl být plynulý provoz, ostatní zaručí dodržení délky odbočovacích a připojovacích pruhů na hlavní trase...
Poznámka k věci: V UK není až tak neobvyklé řešit křížení dvou dálnic pomocí kruháče řízeného semafory, k tomu se snad doufám nedopracujeme...
Poznámka k věci: V UK není až tak neobvyklé řešit křížení dvou dálnic pomocí kruháče řízeného semafory, k tomu se snad doufám nedopracujeme...
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Problém ale je, že nikdo neuvažuje o "protažení" R4 až k Okruhu - chybí doprovodná-odjízdná trasa, což je bohužel papírově nepřekonatelný problém
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
hh píše:Problém ale je, že nikdo neuvažuje o "protažení" R4 až k Okruhu - chybí doprovodná-odjízdná trasa, což je bohužel papírově nepřekonatelný problém
Jak chybí? A co třeba toto: http://www.mapy.cz/#x=132899840@y=13538 ... 5296+27648
Je to sice delší než po stávající I/4, ale to by zase tolik nemuselo vadit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Ta tvoje "trasa" má hned dvě větší mušky...Lenny píše:Jak chybí? A co třeba toto: http://www.mapy.cz/#x=132899840@y=13538 ... 5296+27648
Je to sice delší než po stávající I/4, ale to by zase tolik nemuselo vadit.
Dvakrát překonává Berounku v místech, kde není silniční most... :)
Nebo si chtěl nechat vybudovat přívozy?
---
Dnešní "orientační" video průjezdu od Slap k Lahovičkám http://www.stream.cz/video/279989-muk-strakonicka
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Dělal jsem to rychle a nevšiml si, že tam nejsou mosty, když tam z obou stran vede komunikace . Tak tady je nová lepší varianta:kasme píše:Ta tvoje "trasa" má hned dvě větší mušky...
Dvakrát překonává Berounku v místech, kde není silniční most... :)
Nebo si chtěl nechat vybudovat přívozy?
http://www.mapy.cz/#x=132955136@y=13545 ... 6448+28672
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Ideálním řešením je postavit mezi Báněmi a Jílovištěm ten kousek silnice třetí třidy, nejlépe po pravé (západní) straně R4, aby obsloužila vysílač Cukrák. Pak se bude dělat nová MÚK a nový podchod, který vyřeší tu zpropadenou padesátku. Pak už tomu skoro nic nechybí Snad jen zrušit ty autobusové zastávky...
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Nechápu, proč by jako objízdná trasa nebo doprovodná komunikace nemohla sloužit už od Mníšku kombinace II/116, II/115 a II/101 - jsou to všechno slušné silnice a rozhodně je to lepší, než zavlékat další dopravu do Všenor po velmi úzké silnici s jedním z nejstrmějších převýšení široko daleko. Nebude to rozhodně horší, než situace kolem D1.
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Já osobně bych to vedl po východní straně, ušetřil by se jeden most. Takhle by totiž musela ta silnice překonávat dvakrát I/4. Pokud půjde po východní straně, stačí postavit jen jeden most u Cukráku, aby se k němu dalo zajet. Samozřejmě dal by se využít ten most před Zbraslaví, takže by stačil jen jeden most u Jíloviště i pro tu západní trasu, když nad tím tak přemýšlím. mapa
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Tož projektanti : Argument, že není doprovodná komunikace je skutečně out, protože jde jenom o Jíloviště a maximálně Řitku a pravopřežní Dobřichovice. Jinak skutečně od Mníšku poslouží II/116 a následně II/115. Pro úvahu jsem si také něco načmáral: Modernizace lesní cesty na silnici III. třídy: http://www.mapy.cz/#x=132897536@y=13541 ... +2752+5440
Spíš jde podle mne o to, že to nikdo skutečně řešit nepotřebuje (až na přechod, který lze řešit zvlášť).
Spíš jde podle mne o to, že to nikdo skutečně řešit nepotřebuje (až na přechod, který lze řešit zvlášť).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Vždyť to jde zvládnout i bez mostu.
Království a půl princezny za 511.
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
a nevíte někdo, jestli se tedy opravdu oficiálně plánuje zkoordinovat otevření 513/514 s prodloužením R4 na MÚK R4/R1 ?
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Ne, žádná takováto koordinace přeci není nutná... R1 se prostě bude nadále křížit s "kapacitní" I/4.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Bohuzel u nas plati credo - co se vlece neutece. A tak Strakonicka jen kvuli byrokratum bude I/44 jeste dalsich 200 let.
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Kdy bude převeden provoz na R4 na rampu tak, aby mohla být dostavěna estakáda i nad I/4?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R4 MÚK Strakonická (R4xR1)
Tak jsem zaslech ze smer z Prahy uz je provizorne prelozenej. Tak kdo pak to prvni nafoti
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Nepamatujete si někdo stav, jak to bylo dříve. Byl vždycky úsek Praha - Jíloviště neoznačen značkou silnice pro motorová vozidla, resp. byla vždycky cedule silnice pro motorová vozidla, tam kde je dnes?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
No před tím slavným přechodem pro chodce určitě nikdy nebyla . Před začátkem stavby R1xR4 byla tam kde je teď. Jestli tam byla odjakživa to netuším, neb na to sem moc malý pívo.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Jesm přesvědčenej že jo -- ona totiž mezi Zbraslaví a Jílovištěm neni jiná komunikace.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Ano, silnice pro motorová vozidla se tu poprvé objevila kolem roku 1983 a začínala ve stejném místě, jako dnes.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Ačkoliv zcela úplně nerozumím požadavku na skutečnost, že pokud m být komunikace přeznačena na kategorii R(D) musí být doprovodná komunikace. Chápal bych smysl úpravy, pokud by se jednalo o dělení R4 s poplatkem (Jíloviště - křižovatka s I/20) a R4 bez poplatku díky absenci doprovodné komunikace (křižovatka SOKP/R4 - Jíloviště).
Nicméně připouštím, že z nějakého důvodu doprovodná komunikace být MUSÍ a tak přikládám následující dotaz:
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=132907520+ ... 12224@z=12
Kde je problém? Jíloviště i okolí Cukráku docela dobře znám, oněch 650m silnice v kategorii S11,5/70 není problém ani stavební, ani environmentální, snad jedině správní....
Přijde mi to tak samozřejmé a levné řešení, že váhám, zda jsem neudělal někde chybu.
Nicméně připouštím, že z nějakého důvodu doprovodná komunikace být MUSÍ a tak přikládám následující dotaz:
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=132907520+ ... 12224@z=12
Kde je problém? Jíloviště i okolí Cukráku docela dobře znám, oněch 650m silnice v kategorii S11,5/70 není problém ani stavební, ani environmentální, snad jedině správní....
Přijde mi to tak samozřejmé a levné řešení, že váhám, zda jsem neudělal někde chybu.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Udělal, 650m je jen ten poslední úsek.
Království a půl princezny za 511.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Ono ani 2,5 km není nepřekonatelný úsek, že
Jinak důvod je zřejmej, někudy tam taky musej jezdit povozy, traktory, cyklisti-babetisti a lesáci se dřevem. Čili by se musel ještě asi někde u Cukráku udělat most, nebo doprovodka i po druhý straně. Zatim patrně neni politická vůle to řešit, stejně jako ten přechod na Baních.
Jinak důvod je zřejmej, někudy tam taky musej jezdit povozy, traktory, cyklisti-babetisti a lesáci se dřevem. Čili by se musel ještě asi někde u Cukráku udělat most, nebo doprovodka i po druhý straně. Zatim patrně neni politická vůle to řešit, stejně jako ten přechod na Baních.
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
to Bobek: no jasně, jedná se o chybějící úsek. Zbývající část objízdné komunikace by mohla být trasována skrze Zbraslav až ke křížení R1xR4.
Trasování objízdné komunikace dle norem není možné přes Zbraslav?
Trasování objízdné komunikace dle norem není možné přes Zbraslav?
Re: R4 Lahovice (×R1) - Jíloviště
Je možné. Prakticky jde jen o to, z lesních cest udělat silnice III. třídy v takových parametrech, aby po nich mohla jezdit MHD a místo přechodu na Baních udělat podchod nebo nadchod.Michal R píše:to Bobek: no jasně, jedná se o chybějící úsek. Zbývající část objízdné komunikace by mohla být trasována skrze Zbraslav až ke křížení R1xR4.
Trasování objízdné komunikace dle norem není možné přes Zbraslav?