Já si myslím, že budovat některé dálnice bez odstavných, je pěkný nesmysl a ukazuje to akorát na to, že jsme asi chudáci, když nemáme na ty 3 m navíc. To mluvím např. o D11. My jsme chudáci i na to, že kolikrát vedeme dálnice kousek od obcí a místo 5-10 m hlubokých zářezů, to máme na rovině nebo na náspu a ještě bez protihlukových stěn nebo bez širokých pásů stromů. O tom, že by se některé dálnice mohly stavět (z většiny to měly být bohužel ty již postavené D5, D1, D11 a především D0) se SDP šířky 12 m nebo alespoň dostatečným zemním tělesem, aby byla rezerva, o tom ani nemluvím.
Na druhou stranu bych ale řekl, že přestavět I/6 na 4-pruh byť bez odstavných, je opravdu dosti luxusním řešením. Neměla by se pak označovat jako dálnice, ale jako SMV čili 1.třída, s tím naprostý souhlas. Máme tu spousty jedniček, kde jsou intenzity vyšší a také to není/nebude dálnice. Stejně tak se nebudu ani za nic zlobit, když bude severní část D43 4-pruh bez odstavných nebo dokonce 3-pruh, který prostě na intenzity do cca 12 000 je podle mě dostačující, jen musí být směrově rozdělený a se 110 km/h, jinak funkci neplní ani ze čtvrtiny jako S21,5.
D35 bez odstavných je naprosto mimo a při jakékoli nejbližší opravě by se měly dostavět. Že se chybějící kousek u Olomouce chystá také podle starých plánů je naprosto mimo a pouze ukazuje na to, co tam sedí za debily.
Za mě měla D35 být plánována na 27,5 ale chápu, že na to prostě bylo pozdě, ale když se podíváte, že většina chybějících úseků získává/získala ÚR teprve v nedávné době, říkám si, proč se to za tak dlouhou dobu nezměnilo ?
V čem je D35 méně důležitá než D3, která 27,5 má ? Aha už vím, je to EU koridor a vede z Prahy přímo
(jen řečnická otázka a OT rýpnutí)