[D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Re: R6 Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Aktualizované letáky
úsek Nové Strašecí - Řevničov
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 569358.pdf
úsek Řevničov obchvat
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 499607.pdf
úsek Nové Strašecí - Řevničov
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 569358.pdf
úsek Řevničov obchvat
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 499607.pdf
Re: R6 Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Oznámení o zadání zakázky - Projektové práce ve stupni VD-ZDS/AD:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638127
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638127
Re: D6 Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Oznámení o zadání zakázky - Projektové práce ve stupni VD-ZDS/AD - na úsek D6 Řevničov - obchvat:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638568
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638568
Re: D6 Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Aktuální letáky z 12/2015:
Řevničov, obchvat: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 899664.pdf
Nové Strašecí – Řevničov: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 808257.pdf
Příprava obou staveb se přibližuje zdárnému konci, bohužel zde bude problém s EIA, která je z roku 2001.
Řevničov, obchvat: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 899664.pdf
Nové Strašecí – Řevničov: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 808257.pdf
Příprava obou staveb se přibližuje zdárnému konci, bohužel zde bude problém s EIA, která je z roku 2001.
Re: D6 Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Proč by měl být problém s EIA? Došlo tam k nějakým významným změnám v krajině?
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
K změnám v krajině nedošlo, ale oba úseky byly posuzovány dle starého zákona k EIA, nový byl účinný až od 1.1.2002.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
EIA není problém, klidně se může stavět i se starým stanoviskem bez ověřovacího stanoviska, jen na tu stavbu nelze žádat dotace z EU. (Takže nám takto diktuje co můžeme a co nemůžeme stavět).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Stavět tedy můžeme, ale jen za své ? Rozumím tomu dobře ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Přesně tak jsem z toho celého nabyl dojem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Pak ale může být problém s financováním staveb. Za prvé jsou obě zařazeny pouze v zásobníku na rok 2016 se zahájením dle rozpočtu SFDI v 6/2016 a dle letáku ŘSD v 10/2016, čemu by i odpovídaly finance plánované na rok 2016 a za druhé, že financování staveb je plánováno i v rámci rozpočtu OPD II.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Lenny to Tvoje tvrzeni plati jedine, kdyz uz je SP a stavi se a chces to proplatit po EU.
Pro nove stavby potrebujes "EIA stempl" na UR i SP at to plati kdokoli v kazde fazi dokumentace.
Pro nove stavby potrebujes "EIA stempl" na UR i SP at to plati kdokoli v kazde fazi dokumentace.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Díky za doplnění, to jsem nevěděl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Takže nám takto diktuje co můžeme a co nemůžeme stavět
No, tak to samozřejmě není. Jen nám sděluje, na co nám dá/nedá dotace... Takže si můžeme klidně stavět jako v Číně a buldozerama bořit baráky, ale EU nám na to nepřispěje.
OT: Osobně si myslím, že by to nebylo od věci (omezení dotací). Aspoň by se stavělo to, co je skutečně potřeba, a ne to, co je nejméně komplikované, "aby se využily dotace".
No, tak to samozřejmě není. Jen nám sděluje, na co nám dá/nedá dotace... Takže si můžeme klidně stavět jako v Číně a buldozerama bořit baráky, ale EU nám na to nepřispěje.
OT: Osobně si myslím, že by to nebylo od věci (omezení dotací). Aspoň by se stavělo to, co je skutečně potřeba, a ne to, co je nejméně komplikované, "aby se využily dotace".
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
"Takže si můžeme klidně stavět jako v Číně a buldozerama bořit baráky, ale EU nám na to nepřispěje."
to je samozřejmě naprostý nesmysl, výsledkem je jasná pokuta pro ČR, protože musí platit soulad s komunitárním právem. (neříkám, že je to dobře nebo špatně)
Už jsem si zvykl, že podstatná část příspěvků na fóru je odborně dost mimo, ale aspoň trochu reality prosím
----
Pokud se jedná o odpovědnost členského státu, plynoucí z komunitárního práva, může být založena na sekundární povinnosti:
•uvést své jednání, porušující primární povinnost, nebo obsah vnitrostátních právních předpisů do souladu s komunitárním řádem,
•reparovat škodu, vzniklou jednotlivci porušením norem komunitárního práva členským státem, resp. jeho orgány, a to finanční kompenzací (náhradou), případně restitucí, pokud to lze rozumně požadovat a
•nést břemeno peněžitých sankcí uložených ESD.
----
to je samozřejmě naprostý nesmysl, výsledkem je jasná pokuta pro ČR, protože musí platit soulad s komunitárním právem. (neříkám, že je to dobře nebo špatně)
Už jsem si zvykl, že podstatná část příspěvků na fóru je odborně dost mimo, ale aspoň trochu reality prosím
----
Pokud se jedná o odpovědnost členského státu, plynoucí z komunitárního práva, může být založena na sekundární povinnosti:
•uvést své jednání, porušující primární povinnost, nebo obsah vnitrostátních právních předpisů do souladu s komunitárním řádem,
•reparovat škodu, vzniklou jednotlivci porušením norem komunitárního práva členským státem, resp. jeho orgány, a to finanční kompenzací (náhradou), případně restitucí, pokud to lze rozumně požadovat a
•nést břemeno peněžitých sankcí uložených ESD.
----
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Konečně článek, kde je srozumitelně vysvětlen problém s EIA.
První zákon o EIA je již z roku 1992, tehdy jak již bylo řečeno obsahovalo posouzení vlivu text na pár stránek á4. S účinností od 1.1.2002 začal platit zákon č. 100/2001 Sb., který již částečně reagoval na požadavky EU a konečně po nějakých 10-ti letech vstoupila v účinnost novela zákona č. 39/2015 Sb., která upravovala zákon č. 100/2001 Sb. dle požadavků směrnic EU.
A teď máme problém:
Stavby posouzené dle EIA z roku 1992 nám EU nechce posvětit. EIA je sice dle platné legislativy ČR platná, ale EU má problém s uznáním případného souhlasného stanoviska a to i u staveb, kde již bylo vydáno stavební povolení a stavba již byla zahájená. Pro nás to znamená, že na tyto stavby nedostaneme prostředky z EU, a tedy pokud chceme stavět tak buď nová EIA nebo financovat vše z národních prostředků !!!!
První zákon o EIA je již z roku 1992, tehdy jak již bylo řečeno obsahovalo posouzení vlivu text na pár stránek á4. S účinností od 1.1.2002 začal platit zákon č. 100/2001 Sb., který již částečně reagoval na požadavky EU a konečně po nějakých 10-ti letech vstoupila v účinnost novela zákona č. 39/2015 Sb., která upravovala zákon č. 100/2001 Sb. dle požadavků směrnic EU.
A teď máme problém:
Stavby posouzené dle EIA z roku 1992 nám EU nechce posvětit. EIA je sice dle platné legislativy ČR platná, ale EU má problém s uznáním případného souhlasného stanoviska a to i u staveb, kde již bylo vydáno stavební povolení a stavba již byla zahájená. Pro nás to znamená, že na tyto stavby nedostaneme prostředky z EU, a tedy pokud chceme stavět tak buď nová EIA nebo financovat vše z národních prostředků !!!!
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Mohl bych poprosit o překlad do češtiny ? Jaké konkrétní důsledky pro ČR tedy toto bude mít ? Znamená to, že EU bude stavby financovat, ale něco si strhne jako pokutu ? Nebo jak ?musklin píše:"Takže si můžeme klidně stavět jako v Číně a buldozerama bořit baráky, ale EU nám na to nepřispěje."
to je samozřejmě naprostý nesmysl, výsledkem je jasná pokuta pro ČR, protože musí platit soulad s komunitárním právem. (neříkám, že je to dobře nebo špatně)
Už jsem si zvykl, že podstatná část příspěvků na fóru je odborně dost mimo, ale aspoň trochu reality prosím
----
Pokud se jedná o odpovědnost členského státu, plynoucí z komunitárního práva, může být založena na sekundární povinnosti:
•uvést své jednání, porušující primární povinnost, nebo obsah vnitrostátních právních předpisů do souladu s komunitárním řádem,
•reparovat škodu, vzniklou jednotlivci porušením norem komunitárního práva členským státem, resp. jeho orgány, a to finanční kompenzací (náhradou), případně restitucí, pokud to lze rozumně požadovat a
•nést břemeno peněžitých sankcí uložených ESD.
----
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
že to EU nebude financovat pokud EIU neuzná je jasné.
Ten hlavní problém je, zda se aplikuje přístup pomazánkové máslo. Tedy není v souladu s právem EU nelze vyrábět / provozovat.
Pak ty úseky nemůžeme postavit ani za vlastní peníze.
Navíc (už jsem psal) pokud například na sílu někdo prosadí D0 a EU zavede jednotné mýto, může se stát, že EU zakáže vybírat mýto na úsecích, které byly postaveny proti právu EU.
Ten hlavní problém je, zda se aplikuje přístup pomazánkové máslo. Tedy není v souladu s právem EU nelze vyrábět / provozovat.
Pak ty úseky nemůžeme postavit ani za vlastní peníze.
Navíc (už jsem psal) pokud například na sílu někdo prosadí D0 a EU zavede jednotné mýto, může se stát, že EU zakáže vybírat mýto na úsecích, které byly postaveny proti právu EU.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
A dá se stavět za vlastní, dodelat eiu a zažádat o financování zpětně? Asi ne
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Zákaz provozování by dle mého připadal v úvahu pouze v případě, že by EU nechala vypracovat novou studii EIA v souladu s evropskými směrnicemi a ta by vyšla tak, že komunikace je z hlediska ochrany přírody a životního prostředí nepřijatelná. Rozhodovat o tom, kde se bude a nebude vybírat mýto, není v kompetenci EU, ale výlučně jednotlivých států, EU může do mýtného systému zasáhnout jen v případě, že by byl nastaven jako diskriminační pro osoby z jiných členských zemí. (Mýto je součástí daňového systému a k zavádění jednotných evropských daní zatím není a asi ještě dlouho nebude politická vůle.)musklin píše:že to EU nebude financovat pokud EIU neuzná je jasné.
Ten hlavní problém je, zda se aplikuje přístup pomazánkové máslo. Tedy není v souladu s právem EU nelze vyrábět / provozovat.
Pak ty úseky nemůžeme postavit ani za vlastní peníze.
Navíc (už jsem psal) pokud například na sílu někdo prosadí D0 a EU zavede jednotné mýto, může se stát, že EU zakáže vybírat mýto na úsecích, které byly postaveny proti právu EU.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Myslím si, že jakékoliv úvahy o povolování užívání jsou zbytečné, situace je jasná.
EU nechce povolit možnost vydání "Souhlasného závazného stanoviska" v intencích zákona č. 39/2015 Sb., který měnil zákon č. 100/2001 Sb. u stanovisek EIA, která byla vydána dle starého zákona č. 244/1992 Sb.
Souhlasné závazné stanovisko je podmínkou pro zařazení stavby k hrazení z Operačního programu Doprava II.
Bohužel na nemalé množství staveb, které se blíží konečně k zahájení je vydaná EIA dle starého zákona a to i v případě, že byla vydána až po účinnosti nového zákona, tedy po 1.1.2002, neboť tento zákon obsahoval "bohužel" přechodné stanovisko:
Posuzování vlivů na životní prostředí, zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se dokončí podle dosavadních právních předpisů.
Což vedlo k tomu, že nemalé množství posuzování se uměle zahájilo dne 21.12.2001, ale ukončení bylo třeba až v roce 2005 nebo 2006, ale podle starých pravidel.
Bohužel EU podmiňuje stanovisko z nové EIA ve vztahu k úhradě z OPD i u již probíhajících staveb.
EU nechce povolit možnost vydání "Souhlasného závazného stanoviska" v intencích zákona č. 39/2015 Sb., který měnil zákon č. 100/2001 Sb. u stanovisek EIA, která byla vydána dle starého zákona č. 244/1992 Sb.
Souhlasné závazné stanovisko je podmínkou pro zařazení stavby k hrazení z Operačního programu Doprava II.
Bohužel na nemalé množství staveb, které se blíží konečně k zahájení je vydaná EIA dle starého zákona a to i v případě, že byla vydána až po účinnosti nového zákona, tedy po 1.1.2002, neboť tento zákon obsahoval "bohužel" přechodné stanovisko:
Posuzování vlivů na životní prostředí, zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se dokončí podle dosavadních právních předpisů.
Což vedlo k tomu, že nemalé množství posuzování se uměle zahájilo dne 21.12.2001, ale ukončení bylo třeba až v roce 2005 nebo 2006, ale podle starých pravidel.
Bohužel EU podmiňuje stanovisko z nové EIA ve vztahu k úhradě z OPD i u již probíhajících staveb.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
Jenže takhle to není a už to tu bylo i někde zmíněnoJarda Š. píše: Rozhodovat o tom, kde se bude a nebude vybírat mýto, není v kompetenci EU, ale výlučně jednotlivých států, EU může do mýtného systému zasáhnout jen v případě, že by byl nastaven jako diskriminační pro osoby z jiných členských zemí. (Mýto je součástí daňového systému a k zavádění jednotných evropských daní zatím není a asi ještě dlouho nebude politická vůle.)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... t-uz-letos
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
ada031 píše:Myslím si, že jakékoliv úvahy o povolování užívání jsou zbytečné, situace je jasná.
No jasná. Tak jako EU čekala 10 let na EIU a pak sklaplo a my teď žebráme. Tak stejně může čekat deset let a pak sklapne s provozováním a mýtem.
Situace kdy 27 zemí je schopno plnit a stavět a jedna země ne, je dlouhodobě neudržitelná.
Představa, že v roce 2025 bude zahájena na základě čerstvě vydaného UR stavba s EIA z roku 2012, která nebyla v souladu s právem EU a EU bude dělat, že to nevidí a ještě na ní povolí mýto je dost naivní.
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
V roce 2025 už žádná EU existovat naštěstí nebude
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D6] Nové Strašecí – Řevničov – Krupá – Petrohrad (I/27)
no nevim
rád bych sdílel ten optimismus
ale předchůdce to vydržel přes 70let
rád bych sdílel ten optimismus
ale předchůdce to vydržel přes 70let
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit