Stránka 4 z 4

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 19.12.2017 10:06:17
od vondr
Aktualizovaný leták: Petrohrad-Lubenec
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 19.12.2017 17:32:29
od Mipe
Zahajeni 2022 ?
Ja myslem ,ze do te doby bude D6 hotova .

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 27.11.2018 18:34:34
od Kuba
MŽP vydalo souhlasné stanovisko EIA na úsek Petrohrad - Lubenec:
https://zdopravy.cz/mzp-odsouhlasilo-se ... 026-19753/

Tady je aktualizovaný leták, tak tahle informace ale ještě není uvedena :)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 21.1.2019 16:57:53
od 1975
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf

Nový leták, najdi sedm rozdílů:o)
ZS 2022 už tam bylo minule, ne? Vykoupeno 10%, opět údaj k 10/2018, když je aktualizace v lednu. Ach jo.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 21.1.2019 22:58:52
od Aram96
Nikdy jsem se o D6 nějak moc nezajímal, ale bude na té dálnici normálně 130, když v letáku je R25,5/100 ?? Jako proč ty normy a předpisy a kategorie a já nevím co děláme, když 800 km dálniční sítě stejně plánujeme stavět podle starých norem, protože příprava před 150 lety začala na této kategorii :mrgreen: Ještě chápu, že zůstává na většině eRek 25,5. To beru, ale nechápu rychlosti a případné další zvěrstva jako dálnice bez odstavných. Úplný extrém pak D35 u Olomouce R21,5 :roll:

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 21.1.2019 23:56:49
od Sauce
Proč by na D6 nemělo být 130? návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou rychlost na komunikaci. Je to tak všude a vždy to tak i bylo. Nebývá časté, že je návrhová rychlost rovna rychlosti reálné povolené na daném úseku. Kdyby se měla ve všech případech rovnat pak na naprosté většině dálnic nyní jezdíte 100-110 km/h. Ani nově navržené dálnice nejsou navrženy v rychlostech 130 (necitujte prosím, se všemi ponovelizačními stavbami nejsem obeznámen). Navíc řidič rozdíl mezi 25,5 vs 26,5 pocítí naprosto minimálně, jízdní pásy jsou stejně široké a obě kategorie mají vrámci své koruny dostatečně velký odstavný pruh.

Pokud jsem vlákno o 21,5 pochopil správně - dálnice v tomto úseku byla navržena v době kdy se upřednostňovaly výjimky v legislativách, což je v tomto případě zapříčiněno průchodem chráněným územím.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 8:29:33
od Jirka L
Aram96 píše: bude na té dálnici normálně 130, když v letáku je R25,5/100 ??
Na obchvatu Dubence na D4 je R22,5/80 a taky je tam MPR 130

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 9:53:27
od Japao Joe
Tu rychlost berte jako minimální pro návrh (oblouky ...). V některých případech (terén …) se nižší kategorie použije z důvodu nižších nákladů a v místě, kde se nedá jet 130, je maximální rychlost snížena.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 10:45:08
od Max
D6 měla i v době R6 ve všech letácích vždy návrhovku 100 a ne 120. Stejně jako je 100 v navržených i postavených úsecích na D10 a ve většině i na D4 a D7.

Myslim že 120 u bývalých R najdeme plánovanou víceméně jenom u D35 (v úseku HK - Mohelnice), a novějších úseků D48. A postavenou na D0 na úsecích 516 a 517.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 11:40:11
od vodouch2000
Výjimku tvoří úseky Praha-Pavlov a nově i Chlumeček-st. hranice, které mají Vn=120.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 13:25:58
od Aram96
Sauce píše:Proč by na D6 nemělo být 130? návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou rychlost na komunikaci. Je to tak všude a vždy to tak i bylo. Nebývá časté, že je návrhová rychlost rovna rychlosti reálné povolené na daném úseku. Kdyby se měla ve všech případech rovnat pak na naprosté většině dálnic nyní jezdíte 100-110 km/h. Ani nově navržené dálnice nejsou navrženy v rychlostech 130 (necitujte prosím, se všemi ponovelizačními stavbami nejsem obeznámen). Navíc řidič rozdíl mezi 25,5 vs 26,5 pocítí naprosto minimálně, jízdní pásy jsou stejně široké a obě kategorie mají vrámci své koruny dostatečně velký odstavný pruh.

Pokud jsem vlákno o 21,5 pochopil správně - dálnice v tomto úseku byla navržena v době kdy se upřednostňovaly výjimky v legislativách, což je v tomto případě zapříčiněno průchodem chráněným územím.
Dost mimo. Píšu snad, že by neměla být 130 ?? Já se ptal jestli bude 130 ? A souvislost s normou dávám proto, že 100 se dává na nové úseky jedniček, 4-pruhů směrově rozdělených, kde počítám, že bude rychlost 110 jako na všech SMV. Na dálnicích, které se chystaly i dřív jako dálnice je návrhová 120, tam je jasné, že bude 130. Chtěl jsem se proto ujistit, že i tam, kde je návrhová 100, bude maximální 130. Už vůbec bych ani neuvažoval o tom, že by se tyto rychlosti měly rovnat, nevím z čeho to usuzujete... Stejně tak jako jsem nikde nenapsal, že 25,5 je málo. Napsal jsem proč někde je 20,75 někde 21,5 někde 22,5 někde 24 atd. Jediné co jsem napsal, že je hloupost vůbec přemýšlet o dálničních úsecích bez odstavných pruhů. Naopak, že beru, že někde je 26,5/27,5 a někde 25,5. V tom problém nevidím. ;)
Ohledně 21,5 - psal jsem o konkrétním úseku plánované dálnice u Olomouce, kde se plánuje dostavět 4 km dlouhý úsek bez odstavných, když hned vedle na asi 30 km úseku jsou potřeba dostavět odstavné - to mi přijde prasárna. Žádným chráněným územím tu dálnice neprochází.

Jinak všem ostatním díky za potvrzení, že 130 tam může být a bude :)

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 13:30:24
od Aram96
Max píše:D6 měla i v době R6 ve všech letácích vždy návrhovku 100 a ne 120. Stejně jako je 100 v navržených i postavených úsecích na D10 a ve většině i na D4 a D7.
Ano, víceméně proto trochu nechápu zavádění norem, když se stejně u staveb plánovaných v polovině příštího desetiletí používají dál staré normy, o to mi šlo. Nemluvě o tom, že na spoustě nových staveb, přestože jsou teprve na začátku přípravy, najdem také hromadu různých šířkových uspořádání. Někde je 20,75 někde 21,5 někde další atd. nechápu. To mluvím jen o jedničkách bez odstavných. Proč prostě není 4-pruh dálnice - D28, 4-pruh SMV - 25,5, 4-pruh bez odstavných - plácnu 21,5. Prostě jedna :D

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 13:56:23
od Honey72
Nemusí to být staré normy, ale každá je pro jiné podmínky, intenzitu dopravy, typ zástavby, hornatost, chráněné území apod. I běžné silnice první třídy mají různé šířky v obcích, mimo obec, když jde o peážní úsek, evropskou silnici, aglomerační úsek ... Pokud bychom všude chtěli ideální D28, asi bychom v naší kotlině nepostavili nic. :-) Ale byla by jednotná norma prima.

Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov

Napsal: 22.1.2019 14:58:50
od Sauce
Aram96 píše:
Sauce píše:Proč by na D6 nemělo být 130? návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou rychlost na komunikaci. Je to tak všude a vždy to tak i bylo. Nebývá časté, že je návrhová rychlost rovna rychlosti reálné povolené na daném úseku. Kdyby se měla ve všech případech rovnat pak na naprosté většině dálnic nyní jezdíte 100-110 km/h. Ani nově navržené dálnice nejsou navrženy v rychlostech 130 (necitujte prosím, se všemi ponovelizačními stavbami nejsem obeznámen). Navíc řidič rozdíl mezi 25,5 vs 26,5 pocítí naprosto minimálně, jízdní pásy jsou stejně široké a obě kategorie mají vrámci své koruny dostatečně velký odstavný pruh.

Pokud jsem vlákno o 21,5 pochopil správně - dálnice v tomto úseku byla navržena v době kdy se upřednostňovaly výjimky v legislativách, což je v tomto případě zapříčiněno průchodem chráněným územím.
Dost mimo. Píšu snad, že by neměla být 130 ?? Já se ptal jestli bude 130 ? A souvislost s normou dávám proto, že 100 se dává na nové úseky jedniček, 4-pruhů směrově rozdělených, kde počítám, že bude rychlost 110 jako na všech SMV. Na dálnicích, které se chystaly i dřív jako dálnice je návrhová 120, tam je jasné, že bude 130. Chtěl jsem se proto ujistit, že i tam, kde je návrhová 100, bude maximální 130. Už vůbec bych ani neuvažoval o tom, že by se tyto rychlosti měly rovnat, nevím z čeho to usuzujete... Stejně tak jako jsem nikde nenapsal, že 25,5 je málo. Napsal jsem proč někde je 20,75 někde 21,5 někde 22,5 někde 24 atd. Jediné co jsem napsal, že je hloupost vůbec přemýšlet o dálničních úsecích bez odstavných pruhů. Naopak, že beru, že někde je 26,5/27,5 a někde 25,5. V tom problém nevidím. ;)
Ohledně 21,5 - psal jsem o konkrétním úseku plánované dálnice u Olomouce, kde se plánuje dostavět 4 km dlouhý úsek bez odstavných, když hned vedle na asi 30 km úseku jsou potřeba dostavět odstavné - to mi přijde prasárna. Žádným chráněným územím tu dálnice neprochází.

Jinak všem ostatním díky za potvrzení, že 130 tam může být a bude :)
Co prosím? Ano, podle všeho se ptáte, zda-li na D6 bude MPR 130, což dokládá, že si myslíte, že tam 130 nebude / si tím nejste jistý. Vy jste chtěl vědět jestli tam 130 bude, a já se vás zeptal z čeho usuzujete, že by tam 130 být neměla. V příspěvku který jsem napsal je jasně vidět, že návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou - z vašeho příspěvku je patrné, že zrovna rychlosti nechápete. Navíc už slovo dálnice určuje MPR podle legislativy. Já jsem se vám to snažil vysvětlit na příkladech, podle mého má odpověď "mimo" rozhodně nebyla.