Re: D6 Petrohrad (I/27) – Lubenec – Bošov
Napsal: 19.12.2017 10:06:17
Aktualizovaný leták: Petrohrad-Lubenec
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf
fórum návštěvníků stránek
https://forum.ceskedalnice.cz/
Na obchvatu Dubence na D4 je R22,5/80 a taky je tam MPR 130Aram96 píše: bude na té dálnici normálně 130, když v letáku je R25,5/100 ??
Dost mimo. Píšu snad, že by neměla být 130 ?? Já se ptal jestli bude 130 ? A souvislost s normou dávám proto, že 100 se dává na nové úseky jedniček, 4-pruhů směrově rozdělených, kde počítám, že bude rychlost 110 jako na všech SMV. Na dálnicích, které se chystaly i dřív jako dálnice je návrhová 120, tam je jasné, že bude 130. Chtěl jsem se proto ujistit, že i tam, kde je návrhová 100, bude maximální 130. Už vůbec bych ani neuvažoval o tom, že by se tyto rychlosti měly rovnat, nevím z čeho to usuzujete... Stejně tak jako jsem nikde nenapsal, že 25,5 je málo. Napsal jsem proč někde je 20,75 někde 21,5 někde 22,5 někde 24 atd. Jediné co jsem napsal, že je hloupost vůbec přemýšlet o dálničních úsecích bez odstavných pruhů. Naopak, že beru, že někde je 26,5/27,5 a někde 25,5. V tom problém nevidím.Sauce píše:Proč by na D6 nemělo být 130? návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou rychlost na komunikaci. Je to tak všude a vždy to tak i bylo. Nebývá časté, že je návrhová rychlost rovna rychlosti reálné povolené na daném úseku. Kdyby se měla ve všech případech rovnat pak na naprosté většině dálnic nyní jezdíte 100-110 km/h. Ani nově navržené dálnice nejsou navrženy v rychlostech 130 (necitujte prosím, se všemi ponovelizačními stavbami nejsem obeznámen). Navíc řidič rozdíl mezi 25,5 vs 26,5 pocítí naprosto minimálně, jízdní pásy jsou stejně široké a obě kategorie mají vrámci své koruny dostatečně velký odstavný pruh.
Pokud jsem vlákno o 21,5 pochopil správně - dálnice v tomto úseku byla navržena v době kdy se upřednostňovaly výjimky v legislativách, což je v tomto případě zapříčiněno průchodem chráněným územím.
Ano, víceméně proto trochu nechápu zavádění norem, když se stejně u staveb plánovaných v polovině příštího desetiletí používají dál staré normy, o to mi šlo. Nemluvě o tom, že na spoustě nových staveb, přestože jsou teprve na začátku přípravy, najdem také hromadu různých šířkových uspořádání. Někde je 20,75 někde 21,5 někde další atd. nechápu. To mluvím jen o jedničkách bez odstavných. Proč prostě není 4-pruh dálnice - D28, 4-pruh SMV - 25,5, 4-pruh bez odstavných - plácnu 21,5. Prostě jednaMax píše:D6 měla i v době R6 ve všech letácích vždy návrhovku 100 a ne 120. Stejně jako je 100 v navržených i postavených úsecích na D10 a ve většině i na D4 a D7.
Co prosím? Ano, podle všeho se ptáte, zda-li na D6 bude MPR 130, což dokládá, že si myslíte, že tam 130 nebude / si tím nejste jistý. Vy jste chtěl vědět jestli tam 130 bude, a já se vás zeptal z čeho usuzujete, že by tam 130 být neměla. V příspěvku který jsem napsal je jasně vidět, že návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou - z vašeho příspěvku je patrné, že zrovna rychlosti nechápete. Navíc už slovo dálnice určuje MPR podle legislativy. Já jsem se vám to snažil vysvětlit na příkladech, podle mého má odpověď "mimo" rozhodně nebyla.Aram96 píše:Dost mimo. Píšu snad, že by neměla být 130 ?? Já se ptal jestli bude 130 ? A souvislost s normou dávám proto, že 100 se dává na nové úseky jedniček, 4-pruhů směrově rozdělených, kde počítám, že bude rychlost 110 jako na všech SMV. Na dálnicích, které se chystaly i dřív jako dálnice je návrhová 120, tam je jasné, že bude 130. Chtěl jsem se proto ujistit, že i tam, kde je návrhová 100, bude maximální 130. Už vůbec bych ani neuvažoval o tom, že by se tyto rychlosti měly rovnat, nevím z čeho to usuzujete... Stejně tak jako jsem nikde nenapsal, že 25,5 je málo. Napsal jsem proč někde je 20,75 někde 21,5 někde 22,5 někde 24 atd. Jediné co jsem napsal, že je hloupost vůbec přemýšlet o dálničních úsecích bez odstavných pruhů. Naopak, že beru, že někde je 26,5/27,5 a někde 25,5. V tom problém nevidím.Sauce píše:Proč by na D6 nemělo být 130? návrhová rychlost neurčuje maximální povolenou rychlost na komunikaci. Je to tak všude a vždy to tak i bylo. Nebývá časté, že je návrhová rychlost rovna rychlosti reálné povolené na daném úseku. Kdyby se měla ve všech případech rovnat pak na naprosté většině dálnic nyní jezdíte 100-110 km/h. Ani nově navržené dálnice nejsou navrženy v rychlostech 130 (necitujte prosím, se všemi ponovelizačními stavbami nejsem obeznámen). Navíc řidič rozdíl mezi 25,5 vs 26,5 pocítí naprosto minimálně, jízdní pásy jsou stejně široké a obě kategorie mají vrámci své koruny dostatečně velký odstavný pruh.
Pokud jsem vlákno o 21,5 pochopil správně - dálnice v tomto úseku byla navržena v době kdy se upřednostňovaly výjimky v legislativách, což je v tomto případě zapříčiněno průchodem chráněným územím.
Ohledně 21,5 - psal jsem o konkrétním úseku plánované dálnice u Olomouce, kde se plánuje dostavět 4 km dlouhý úsek bez odstavných, když hned vedle na asi 30 km úseku jsou potřeba dostavět odstavné - to mi přijde prasárna. Žádným chráněným územím tu dálnice neprochází.
Jinak všem ostatním díky za potvrzení, že 130 tam může být a bude