D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Nevíte, kdy bude poloviční profil tohoto úseku ke státní hranici doplněn o zbylé dva jízdní pruhy? Co jsem viděl, tak bylo postaveno pouze čtyřpruhové přemostění přehradní nádrže Skalka a dále silnice běží jako obyčejná čtyřproudovka až k hraničnímu přechodu Pomezí/Schirnding.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Viděl bych to tak, že plný profil se dostaví, až nebude stačit kapacita dvoupruhu (zní to logicky, ne? ). Velmi podstatný faktor zde hraje dokončení celé R6 až do Prahy, to se tudy pak povalí i značná část tranzitu, co teď využívá D5. Takže dokončení nejdříve poté a hlavně v kooridinaci s Němci, kterým tam také ještě chybí cca 15 km čtyřpruhu a bez těch to nemá cenu...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Ovšem s tím dodatkem, že na německé straně, pokud se bude čtyřpruh vůbec stavět, nepůjde o dálnici, ale nanejvýš o čtyřproudovou spolkovou silnici B303. Spousta tamních obyvatel odmítá stavbu Smrčinské dálnice "Fichtelgebirgsautobahn". Osobně se domnívám, že na německé straně rozšíření posledního úseku R6 vůbec nevisí a o žádnou koordinaci s Němci nepůjde.martini píše:Viděl bych to tak, že plný profil se dostaví, až nebude stačit kapacita dvoupruhu (zní to logicky, ne? ). Velmi podstatný faktor zde hraje dokončení celé R6 až do Prahy, to se tudy pak povalí i značná část tranzitu, co teď využívá D5. Takže dokončení nejdříve poté a hlavně v kooridinaci s Němci, kterým tam také ještě chybí cca 15 km čtyřpruhu a bez těch to nemá cenu...
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
ono i kdyby ten kousek dostavěli jako dálnici, tak to stejně nebude nikdo používat, protože A70 končí v polích a nikam nevede.... Dokud bude A70 končit u Wernecku tak bude každý používat D5/A3 a nepojede přes Vary...Západočech píše:
Ovšem s tím dodatkem, že na německé straně, pokud se bude čtyřpruh vůbec stavět, nepůjde o dálnici, ale nanejvýš o čtyřproudovou spolkovou silnici B303. Spousta tamních obyvatel odmítá stavbu Smrčinské dálnice "Fichtelgebirgsautobahn". Osobně se domnívám, že na německé straně rozšíření posledního úseku R6 vůbec nevisí a o žádnou koordinaci s Němci nepůjde.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
D5 je hezká volba ale tak pro tranzit z polska do španělska. Já když jedu z Rakovníka do Dortmundu nebo Holandska tak rozhodně nejezdím přes Rozvadov
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
1) A70 je spojnicí mezi A9 a A7, docela důležitá a často využívaná dálnice a navíc součást trasy Schweinfurt - Bamberg - Bayreuth - Cheb.Jaroslav píše:ono i kdyby ten kousek dostavěli jako dálnici, tak to stejně nebude nikdo používat, protože A70 končí v polích a nikam nevede.... Dokud bude A70 končit u Wernecku tak bude každý používat D5/A3 a nepojede přes Vary...Západočech píše:
Ovšem s tím dodatkem, že na německé straně, pokud se bude čtyřpruh vůbec stavět, nepůjde o dálnici, ale nanejvýš o čtyřproudovou spolkovou silnici B303. Spousta tamních obyvatel odmítá stavbu Smrčinské dálnice "Fichtelgebirgsautobahn". Osobně se domnívám, že na německé straně rozšíření posledního úseku R6 vůbec nevisí a o žádnou koordinaci s Němci nepůjde.
2) D5 přechází v A6 (ale to jen pro upřesnění).
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Ja napriklad jezdim 2x za mesic Frankfurt - Melnik a pouzivam ted temer vyhradne trasu A66-A70-B303-I/6 uz ted. Je to o dost kratsi a ve spickach, kdy jezdim, je to i rychlejsi.
Absence posledniho useku R6 ve ctyrpruhu nevadi. Kapacita B303 od I/6 az po A9 je take zatim dostacujici.
Absence posledniho useku R6 ve ctyrpruhu nevadi. Kapacita B303 od I/6 az po A9 je take zatim dostacujici.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Viděl jsi dobře.Západočech píše:Nevíte, kdy bude poloviční profil tohoto úseku ke státní hranici doplněn o zbylé dva jízdní pruhy? Co jsem viděl, tak bylo postaveno pouze čtyřpruhové přemostění přehradní nádrže Skalka a dále silnice běží jako obyčejná čtyřproudovka až k hraničnímu přechodu Pomezí/Schirnding.
Někde jsem viděl termín 2015-17, ale nakolik je aktuální tak to netuším.
Jinak těleso využívá původní těleso Sudetské dálnice v délce cca 3,5 km.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
... a odklání se od něho kousek před křižovatkou Cheb-sever. Mimochodem, předloni jsem se byl podívat, jak je u této křižovatky staré těleso vidět, ale moc tam toho není, spíš náznaky. Nebylo ani co fotit.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Tak po těch 60 letech je těleso zarostlé, pěkně je to vidět z letadla. Nebyl tam prý údajně zahájen ani jeden most a dokonce ani propustek. Je tam prý funkční středová kanalizace.Thomas píše:... a odklání se od něho kousek před křižovatkou Cheb-sever. Mimochodem, předloni jsem se byl podívat, jak je u této křižovatky staré těleso vidět, ale moc tam toho není, spíš náznaky. Nebylo ani co fotit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
podle toho co jsem viděl na křížení s I/21 jsem usoudil, že v tomto místě se udělala nejvýš skrývka ornice a rozdíl v terénu lze poznat pouze podle toho, že to není integrální součástí okolních polí. Navíc (co mě překvapilo nejvíc) - v trase tělesa je dokonce jakýsi rybníček, zjevně pozdějšího data. Výrazná část tělesa začíná až asi 3 km na SV.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Záleží jaká tam měla být nivelita vozovky, pokud vedla po terenu, tak je to ted neznatelnější než pokud tam měla vést po náspu či zářezu.Thomas píše:podle toho co jsem viděl na křížení s I/21 jsem usoudil, že v tomto místě se udělala nejvýš skrývka ornice a rozdíl v terénu lze poznat pouze podle toho, že to není integrální součástí okolních polí. Navíc (co mě překvapilo nejvíc) - v trase tělesa je dokonce jakýsi rybníček, zjevně pozdějšího data. Výrazná část tělesa začíná až asi 3 km na SV.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
To mě taky napadlo, ale myslím, že i kouse dál na západ je násep patrný na rozdíl od tohoto místa a tady to na můj vkus tak nějak klesalo příliš přirozeně (rozumněj kopírovalo terén). Když to srovnám s A 88, která má taky úseky soubežné se zemí, tak jsem tuhle myšlenku zavrhl.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
jj, mimochodem když jsem tam, bylo to pro mě zklamání, čekal jsem více a bohužel jsem neměl čas se podívat na ty úseky, kde je násep/výkop zřetelný.
Na leteckém snímku je vedení i v tomto místě patrné, v reálu v terénu už méně, a právě z toho jsem usoudil, že se provedly výkupy (no vzhledem k době prostě možná faktický zábor) a skryla se ornice a později to částečně zarostlo náletem)
Na leteckém snímku je vedení i v tomto místě patrné, v reálu v terénu už méně, a právě z toho jsem usoudil, že se provedly výkupy (no vzhledem k době prostě možná faktický zábor) a skryla se ornice a později to částečně zarostlo náletem)
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Pokud chcete vidět přibližný průběh celé plánované dálnice na území Sudet, pak doporučuji vaší pozornosti mapu MB 36/22 z kolekce map Jihočeské vědecké knihovny v Českých Budějovicích
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
dost zajímavé - dnes se úpěnlivě dbá na trasování tak, aby se co nejméně procházelo komplikovaným terénem, zatímco tehdy jim nevadilo plánovat to přes Doupovské hory a České středohoří, ačkoli se cesta dá vést výrazně lehčím terénem. Ta ostrá zatáčka u Liberce je taky zajímavá.
Re: R6 Cheb-sever - Pomezí
Původně na tom webu byla dostupná ještě jedna mapa s vyznačením části téhle dálnice, mám pocit že to byla MC 5 nebo 6. Na ní je přibližně vyznačena trasa od Českého středohoří až k té "zatáčce", ta je tam ovšem zakreslena jako křižovatka a dálnice měla pokračovat vedle směru na Liberec taky dál rovně, nicméně to je na mapě pouze naznačeno. Ostatně kdysi jsem z nějakého webu (snad dalnice.com) získal schématickou mapku s němci plánovanými dálnicemi na našem území a tam je u Liberce zakreslená úplná křižovatka, směr rovně byl plánován na Vratislav a křížit jí měla dálnice přibližně odpovídající R35, jako první se ovšem měla podle popisky stavět právě trasa Cheb - Liberec.Thomas píše:dost zajímavé - dnes se úpěnlivě dbá na trasování tak, aby se co nejméně procházelo komplikovaným terénem, zatímco tehdy jim nevadilo plánovat to přes Doupovské hory a České středohoří, ačkoli se cesta dá vést výrazně lehčím terénem. Ta ostrá zatáčka u Liberce je taky zajímavá.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Připravuje se výstavba čerpací stanice na obchvatu Chebu
viz záměr EIA
viz záměr EIA
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Mám dotaz k dvoupruhové kategorii tohoto úseku. Uvádí se, že je stavěná R11,5/100. Proč to není R24,5/100 v půlprofilu, když i ty dva mosty nad ním jsou připraveny pro čtyřpruh?
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
R11,5 je defacto polovicka R24,5
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Ne není, šířka vozovky je 10,5 m oproti 10,25 m u R 24,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Důvod je jednoduchý, norma mluví o tom, že se v případě že není potřeba čtyřpruh může v trase dálnice nebo rychlostní silnice navrhnout dvoupruhová silnice a norma nezná "poloviční profil", ale S 11,5 už ano.
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Ok rozumim. Já měl za to, že i dvoupruh, který je plánován na 4 pruh se kategorizuje plným číslem s dovětkem půlprofil. Kolikrát jsem totiž četl v letácích, že se plánuje v té kategorii, ale půlprofil.
Re: R6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Němci avízovali, že připravují rozšíření B303 na čtyřpruh a tato že nahradí dříve zvažované pokračování k A70, které je neprůchodné kvůli ŽP. Mezi A93 a A9 zatím bez konkrétních návrhů, ale neprůchodnost ŽP se týká celého úseku...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!