Na úsecích D55, kde má být půlprofil se ještě vykupovat nezačalo. Jde se o úseky 5510 Bzenec - Bzenec-Přívoz a 5511 Bzenec-Přívoz - Rohatec.dvs píše: Na R55 se vykupují dnes na plný a mluvilo se o půlprofilu viz. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p153118
jenomže tam to vypadá, že se připravuje v tom diskutovaném úseku plný.
D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Vykoupit pozemek pro plný profil je možná to nejlevnější, už kvůli tomu, že se většinou jedná o stejný pozemek jako pro první polovinu. Nemusí se tedy obesílat a jednat s majitelem dvakrát včetně nového povolení atd. Mnohem nákladnější a kvůli čemu se půlprofily ve světě stavějí je údržba celého profilu, který přitom není plně využit a postačila by zatím jen běžná silnice. Jenže málokdo si troufne prosadit vyšší cenu stavby jen kvůli tomu, že v budoucnu a nikdo neví kdy a kdo ví jestli, se ta silnice rozšíří a pozemky co by se vykoupily budou i desítky let ležet ladem. I ty někdo musí celou tu dobu udržovat. Takže se do toho zdá se nikdo nehrne.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Vykoupené pozemky přeci nemusí ležet ladem, bude se na nich normálně hospodařit.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Á tak to je pravda, pozemky pouze vykoupené, kterých se vůbec nedotkne výstavba půlprofilu a nestane se z nich třeba svah náspu, ochranná zeleň apod. lze bezplatně pronajmout původním majitelům za údržbu. Myslel jsem spíš pozemky již upravené pro těleso, jako třeba u Loun nebo Medlešic, kde se celou dobu musí sekat tráva
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
MOL vlastni pozemky pouze pod cerpacimi stanicemi, tam kde byly spedice s parkovistem, to maji nejaci vietnamci a zbytek je mestsky nebo statni (vcetne druhe cerpacky Armex a FreeShopu).Martin z Ostravy píše:Ty ČSPH bude třeba na odpočívky přestavět (což bude vzhledem k tomu, že pozemky patří MOL, dost složité) a tu vpravo hlavně zvětšit, protože je před hranicemi.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
To už jsme měli a k čemu to bylo? A pěknejch pár let.Svatosp píše:Toho se dalo marketingove skvele vyuzit, budeme mit dalnici u hranice dřív nez nemcouri, to bude panecku halo...
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Psal jsem to už do vlákna Německo / Bayern-Bavorsko, ale myslím, že je to relevantní i tady pro blízkost ke hranicím. Němci pomalu pokračují ve stavbě rozšíření B303 u Schirdningu, která má v budoucnu navazovat na naši D6, na čtyřpruh. O víkendu otáčeli nový most přes B303, spojující Schirnding s Fischern, viz:
https://baustellenmaus.rajce.idnes.cz/B ... 24.3.2019/
https://baustellenmaus.rajce.idnes.cz/B ... 24.3.2019/
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
podle map od googlu se rozšiřuje jen malý úsek
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
- Přílohy
-
- B303.jpg (96.3 KiB) Zobrazeno 17729 x
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Až nyní jsem si na mapy.cz všiml předznačenou budoucí komunikaci vedoucí těsně pod Hohenbergem až k Ohři a né přes Reslavu, jako kdyby dále měla v tom místě překročit Ohři a minout po levé straně v.n. Skalku. Nevíte někdo jesti to má být budoucí A70, doprovodná komunikace či něco jiného?
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 2%3A132%7D
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 2%3A132%7D
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Spíš to vypadá na nějaký omyl. A70 se tím směrem určitě trasovat nebude, vzhledem k tomu, že se aktuálně staví (rozšiřuje) podél 303, viz ta mapka nahoře.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
To je pozůstatek sudetské dálnice, vizte: https://lms.cuzk.cz/lms/LMS_wms_02e.htm ... 08/1948/AS
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Navážu na cca 11let starý dotaz na začátku tohoto vlákna, je aktuálně v plánu po dokončení všech ostatních úseků D6 dodělat i tento úsek až k hranici? Jelikož se příprava a výstavba D6 poměrně rozjela, tak by mě zajímal i tento úsek. Dle letáku se udělala 2015 tehnická studie a dál nic. Pokud by mělo dojít k dostavbě třeba do 10 let, byl by nejvyšší čas začít s přípravou - EIA, záměr projektu, atd...
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Tak si tu i sám odpovím, respektive odpověděl RM na Twitteru:alabastr píše:Navážu na cca 11let starý dotaz na začátku tohoto vlákna, je aktuálně v plánu po dokončení všech ostatních úseků D6 dodělat i tento úsek až k hranici? Jelikož se příprava a výstavba D6 poměrně rozjela, tak by mě zajímal i tento úsek. Dle letáku se udělala 2015 tehnická studie a dál nic. Pokud by mělo dojít k dostavbě třeba do 10 let, byl by nejvyšší čas začít s přípravou - EIA, záměr projektu, atd...
Zatím výstavba tohoto úseku v nejbližším plánu není. Často jednáme s německými kolegy v Bavorsku a zatím ani oni nemají souhlas připravovat s stavět úsek směrem k našim hranicím. To je základní předpoklad po efektivnost dostavby tohoto hraničního úseku v ČR.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Souhlasím. Debaty o čtyřpruhu za Chebem jsou momentálně mimo stůl. Tam není s kapacitou žádný problém a problém bezpečnosti se dá řešit jinak než dostavbou na plný profil.evilcleaner píše:nechtěl bych se teď dotknout žádného z lokálních patriotů a osobně jsem rád za každý km postavené dálnice, ale asi nejde popřít fakt, že jestliže rozdělíme zbývající nepostavenou síť dálnic v čr do dvou skupin "must have" a "nice to have", tak většina úseků na D6 patří do té druhé, zatímco ta první má ten seznam ještě hodně dlouhý (D0,D1,D3,D35,D42,D52... nemluvě o spoustě dalších jedniček).
Netvařme se ale, že do KV se nedá dostat, vzhledem k intenzitám je ta silnice na většině míst dost v pohodě. Pokud se podaří dostavět ty tři úseky k křižovatce s I/27, tak je to vzhledem k české realitě docela luxus.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Problém je ale i v návaznosti na druhé straně. Přes Fichtelgebirge vede sice slušná, ale pořád jen Bundeska, místy s průjezdem obcemi a dálnice (A70) tam nejspíš nikdy nebude. Pokud nějaká propojka vznikne, tak spíš někde pod Hofem a to už bude lepší tranzit směřovat na I/64 a plánovanou přeložku na druhé straně hranice někam k Rehau. Stejně tak chybí a bude chybět severozápadní obchvat Würzburgu (A81), takže D6 nebude mít žádnou přímou návaznou tranzitní dálnici. Hlavní možností tak bude dát se A9 buď na sever k A4 a nebo přes A70 se dostat opět na severojížní A7 a z ní opět odbočit na nějakou západovýchodní osu.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Flaky: poloviční profily se staví proto, aby se pohodlně dostavěl plný profil, až to intenzity či bezpečnost vyžadují. Vzhledem k tomu, že tam jsou už nyní MÚK, pak nevidím smysl pro plný profil. Prostě není potřeba, tak nevím, proč ho stavět.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
A pak tady máme SHIT na státní silnici 48, kde je rezerva pro dostavbu a která bude realizována kdy? Asi až bude celá S52 do Krakowa a třeba, až bude probíhat kompletní rekonstrukce mostu při úplném uzavření všech jízdních pruhů.
Dostavba M15 (HU), M10 (UA) a dalších trvá. Zkrátka, po dostavbě půl profilu je složitější dostavba na plný profil.
Osobně mi stavba polovičních profilů a nebo hybridů u hranic mi nedává smysl v době Schengenu. Je to můj názor a za tím si stojím. Zde nelze měřit intenzitou... TO by se takhle mohly postavit všechny hraniční úseky a pak čekat.
Dostavba M15 (HU), M10 (UA) a dalších trvá. Zkrátka, po dostavbě půl profilu je složitější dostavba na plný profil.
Osobně mi stavba polovičních profilů a nebo hybridů u hranic mi nedává smysl v době Schengenu. Je to můj názor a za tím si stojím. Zde nelze měřit intenzitou... TO by se takhle mohly postavit všechny hraniční úseky a pak čekat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Flaky, to už je ale trochu jiná debata. Tady jde o to, že už ten poloviční profil stojí, proto nevidím potřebu jej dostavovat. Kdyby se měla ta dálnice zde stavět až teď, pak bych asi také byl za dostavbu plného profilu až na hranice, protože těch ušetřených peněz za pár km asi nebude zase tolik ... Kdyby byla ale situace, že 30 km před hranicemi mají být intenzity 4000 aut, a na Německé straně dálnice v nedohlednu, pak je poloviční profil rozhodně správné řešení, nemyslíš ? Na co dálnici prostě ?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Trošku si protiřečíš Arame Nedávno jsi se čertil, že D11 u polských hranic nebude mít odstavné pruhy a u Pomezí by jsi klíďo píďo nechal současný poloviční profil. A to tam je doslova vše připraveno. Přitom intenzita dopravy bude u hraničních úseků obou dálnic přiměřeně stejně velká.
A dále, na co jsme tu všichni asi zapomněli. Kdyby Němci postavili alespoň část zamýšlené přeložky silnice 303, stačilo by jen k dálnici A93 k exitu 10 Höchstädt, tak by bylo Pomezí rázem dosti vytíženým přechodem. Jenže tato přeložka chybí a tak je o 20 km kratší jezdit k A93 směrem na sever přes Aš.
A dále, na co jsme tu všichni asi zapomněli. Kdyby Němci postavili alespoň část zamýšlené přeložky silnice 303, stačilo by jen k dálnici A93 k exitu 10 Höchstädt, tak by bylo Pomezí rázem dosti vytíženým přechodem. Jenže tato přeložka chybí a tak je o 20 km kratší jezdit k A93 směrem na sever přes Aš.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Možná je to jen věc psychologie a dobrého pocitu, ale já bych uvítal dálnici až k hranici. Konečně bychom to byli jednou my, kdo je napřed oproti zahraničí ... Navíc by nás to moc nestálo, tak proč nemít plnohodnotnou dálnici a neprodloužit D6 ? I to je (nejen) psychologicky dobrá věc, mít zase o kus delší ucelený úsek dálnice. Navíc v Německu by to vytvořilo větší tlak na dostavbu přeložek o kterých mluví výše Honey72
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Planung und Bau von Autobahnen
Stand: März 2020
Stand: März 2020
- Přílohy
-
- Beze jména.jpg (137.85 KiB) Zobrazeno 10804 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Taky je potřeba dodat, že šedivou barvou jsou na této mapě tzv. "Vervorfene Planungen" tj. zamítnuté/opuštěné plány. Kdyby se s tím počítalo, tak to bude světle žluté.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Ano, ale nikdy neříkej nikdy .-) Takových "šedých" dálnic a rychlostních silnic je a bývalo zakresleno mnoho a u spousty bych se vážně divil, kdyby je nakonec nerealizovali. Spíš k nim v současné době není nakloněno veřejné mínění. Např. B15n nebo A98 u Bodamského jezera či chybějící propojení dálnic u Trevíru a poloviční profily uprostřed Evropy u belgických hranic. A zase jiné dálnice vyznačené žlutě už desítky let, kterým chybí jen kousínek k dokončení, se potýkají s problémy, např. A1. A krátký úsek A44 už stavějí celou věčnost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023