R6 Nové Sedlo – Sokolov (most přes Ohři)

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
martin29
Příspěvky: 63
Registrován: 15.4.2009 23:41:55
Bydliště: Sokolov - Vítězná

R6 Nové Sedlo – Sokolov (most přes Ohři)

Příspěvek od martin29 »

Podle ŘSD se tento úsek začne oficiálně stavět 23.4.2009 spíše dojde k slavnostnímu zahájení a pak budem půl roku čekat než se něco začne dít jako tomu bylo u trasy Sokolov Tisová :lol:
Bonsetti
Příspěvky: 10
Registrován: 22.4.2009 9:47:36

Re: Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Bonsetti »

23.4.2009 je slavnostní zahájení, 21.4.2009 proběhlo předání staveniště a nultý kontrolní den. Takže stavět se může klidně začít. Otázkou je ovšem - na základě jakých stavební povolení práce začnou. Stavební povolení na hlavní trasu zatím vydáno nebylo.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Lenny »

A ani neprobíhá stavební řízení na hlavní trasu. Jediné co můžou dělat je příprava RDS, příprava stavby, skrývku ornice, smýcení apod., možná bylo vydáno nějaké SP na menší objekty a přeložky nižších tříd. Jen aby to pak nedopadlo jako 4901.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martin29
Příspěvky: 63
Registrován: 15.4.2009 23:41:55
Bydliště: Sokolov - Vítězná

Re: Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od martin29 »

Myslim si že se zítra jen tak nezačne protože úsek není celý odlesněn a pár týdnů se tam ani nic neděje.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... y-a-chebem
Úsek je dlouhý 7,5 km a jeho zprovoznění je plánováno na rok 2011.

Na začátku úpravy trasa navazuje na právě realizovanou stavbu silnice R6 Nové Sedlo–Jenišov, odkud pokračuje jihozápadním směrem souběžně se stávající silnicí I/6. V místě od začátku úseku až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) se silnicí III/2099 Sokolov–Loket se stávající silnice rozšíří vlevo. Od MÚK se silnicí III/2099 až po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II/210 je navržen přechodový úsek, kde přechází nová polovina komunikace na pravou stranu. Konec úpravy navazuje na stavbu R6 Sokolov–Tisová, která je v realizaci. Celková délka úpravy je 7480 metrů. Trasa je navržena v kategorii R 24,5/100, tedy střední pruh šířky 3 metry, šířka jízdního pruhu 2x 3,75 metru a zpevněná krajnice 2 metry. V místech připojení mimoúrovňových křižovatek jsou navrženy připojovací a odpojovací pruhy. Pouze v části úseku, kde trasa překračuje Ohři je silnice v kategorii R 17,5/80.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Most přes Ohři u Sokolova

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Co to je za kategorii R17,5/80? A z jakého důvodu je na trase?

Pozn. mod. přesunuto z R6 Nové Sedlo-Sokolov
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

Jedná se most přes Ohři, původní záměr byl postavit vedle stávajícího obloukového mostu druhý stejný. Nicméně z ekologických důvodů to bylo zamítnuto, takže bylo přistoupeno k tomu, že se stávající most !!za provozu!! přestaví na čtyřpruh, kde budou čtyři standardní jízdní pruhy a cca metrový střední dělící pás s betonovým svodidlem.

Více info na http://stavby.karlovarska.net/stavba.php?ID=200424
Foto: http://expedice.rps.cz/lokality/10332-m ... -most.html
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Thomas »

... a postupem času se přijde na to, že u snížení kategorie z R 25,5 na R 17,5 musí být taky rychlostní omezení (kdo zná I/48, pochopí), nervózní řidič původně jednoucí 130km/h, který náhle vjede do zúžení, začně zmatkovat a buď prudce brzdit, nebo se cpát doprostřed, aby měl pocit stability ...

No nevím. Obloukové mosty zapadají do krajiny vždy lépe, docela by mě zajímalo, co to bylo z ekologické důvody. Ptáci? Mloci? ...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

Odchylné řešení v šířkovém uspořádání je v místě stávajícího obloukového mostu přes údolí Ohře a následné odpočívky u Transmotelu. Údolí Ohře je památkově chráněnou součástí "Přírodní památky Údolí Ohře" s pseudokrasovými jevy.

Možnost rozšíření dvoupruhového mostu pro čtyřpruhovou komunikaci bez stavebního zásahu do památkově chráněného údolí bylo řešeno v předstihu v samostatné dokumentaci "Rekonstrukce mostu přes Ohři".
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

K tomu rychlostnímu omezení, v podstatě téměř stejná situace je na D1 na mostě Šmejkalka: http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... d1f20.html - dva standardní jízdní pruhy 3,75 m a žádný odstavný pruh a pokud vím, tak je tam jen upozornění na zúžení. A nevšiml jsem si že by se tam řidiči chovali jinak :) No tady je to ještě užší v tom středovém pásu, nicméně nemusí to automaticky znamenat rychlostní omezení. Na druhou stranu si osobně myslím, že i kvůli přítomnosti oné odpočívky u Transmotelu tu bude osazena 100ka... No uvidíme za dva roky :)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Thomas »

Na té šířce 20 m, kteríé tím mohou být stavebně zasaženy novým mostem podle mě nemůže být tolik krasových jevů, ale to už je jedno.

Spíš si myslím, že zúžení z 25,5 na 17,5 bude znatelné, protože se zúží i pruhy, pokud se nepletu a nebude žádný odstavný, zatímco Šmejkalka je pokud mne pamět neplete v parametru 28 (i když je to za Mirošovicemi, měl tam být ještě třípruh).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

Thomas píše:Spíš si myslím, že zúžení z 25,5 na 17,5 bude znatelné, protože se zúží i pruhy, pokud se nepletu a nebude žádný odstavný, zatímco Šmejkalka je pokud mne pamět neplete v parametru 28 (i když je to za Mirošovicemi, měl tam být ještě třípruh).
No tak dobře, já to napíšu ještě jednou a doslova.

D1 Šmejkalka:
  • dva jízdní pruhy o šířce 3,75 m,
    středový pás 3,5 m,
    vodící proužky po obou stranách,
    odstavný pruh chybí,
    za vodicím proužkem vpravo bezprostředně následuje svodidlo
Je to to zúžené místo uprostřed na této fotografii: http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... d1f20.html

R6 most přes Ohři výhled:
  • dva jízdní pruhy o šířce 3,75 m,
    středový pás 0,8 m,
    vodící proužky po obou stranách,
    odstavný pruh chybí,
    za vodicím proužkem vpravo bezprostředně následuje svodidlo
Výklad ke kategoriím tady: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... komunikaci

Čili jediný rozdíl mezi oběma je v šířce středního dělícího pásu, kdy D1 na Šmejkalce má 3,5 m a ocelová svodidla a R6 nad Ohří 0,8 m s jednolitým vysokým betonovým svodidlem typu NewJersey.

Tolik fakta. Jestli tam bude omezení rychlosti, nezáleží pouze na šířce komunikace, ale taky na tom jak budou z hlediska bezpečnosti posouzeny zkrácené připojovací a odbočovací pruhy na odpočívku, to už je celkem pádný důvod pro omezení, i když víme mnozí jaká je realita na R6 nebo R46...
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Thomas »

OK
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Lenny »

Bude tam trvale snížena rychlost, jednak z důvodu mostů a pak z nedostatečné délky připojovacího a odbočovacího pruhu u Transmotelu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: (K) Staví se poslední úsek silnice R6 mezi Chebem a K. Vary

Příspěvek od Country »

Hm.... nejsou peníze ani na rozestavěné úseky dálnic, a začínáme stavět další ?! :shock:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

A já myslel že je to dobře ;) Zrovna tahle stavba je v seznamu staveb určených ke spolufinancování z OPD, takže jen ať se staví...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od martini »

Peníze jsou v rozpočtu nějakým způsobem rozděleny mezi jednotlivé stavby, takže tam fyzicky jsou, problém je u staveb, které potřebují všechny peníze teď hned a rychle najednou (R1, D47) aby mohly být dokončeny... Na započetí zemních prací (R6 např.) peníze jsou i když jich je aktuálně méně. Ale co udělá pokles 15% příjmů s rozpočtem stavby 3 mld Kč a co udělá s 0,3 mld Kč je snad jasně viditelný rozdíl, kde se mě ty práce omezí více...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martin29
Příspěvky: 63
Registrován: 15.4.2009 23:41:55
Bydliště: Sokolov - Vítězná

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od martin29 »

Neví někdo jaká je situace ohledně stavby?a kdy se začne fyzicky stavět?rekonstrukce mostu u transmotelu začne až v říjnu :roll:
Jinak stavba je prý celá finančně zajištěna z evropských fondů.
Rallyman
Příspěvky: 63
Registrován: 15.3.2009 22:23:10

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Rallyman »

Tak se dívám na mapy.cz tam jsou ty mosty 2, jeden malej přes železniční trat, ten se bude taky přestavovat, nebo se postaví nový?? A pak ten velkej přes Ohři, mimochodem tu přestavbu to musela podle mě vymyslet hlava skopová.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

Přestavbu nevymyslela hlava skopová, přestavbu musel projektant naplánovat z důvodu, že v procesu EIA neprošla varianta s výstavbou nového mostu vedle původního, čili jsme opět u problému ochrany životního prostředí...

Ještě pár citací:
Výrazné dopravní omezení s sebou přinese právě započatá výstavba dalšího úseku rychlostní silnice R6 mezi Sokolovem a Novým Sedlem. Kvůli plánované rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu budou muset auta jedoucí od Chebu jezdit přes Sokolov. Trasa z Karlových Varů bude otevřená pro jednosměrný provoz. Už dnes zaznívají názory, že stavba způsobí nemalé dopravní komplikace. Jak moc, to ale ukáže až realita.

„Jelikož se tento úsek bude dělat za provozu, tak jistě nastane řada problémů, které budeme muset řešit. Já věřím, že uděláme všechno pro to, abychom konečný termín, který jsme stanovili – září roku 2011, splnili v kvalitě, jaká se od nás očekává,“ prohlásil na čtvrtečním zahájení stavby ředitel odštěpného závodu České Budějovice Strabag Vladimír Boršek.

Původně se uvažovalo, že by se most u Transmotelu rekonstruoval za plného provozu. „Díky projektantovi i policii se ale podařilo přesvědčit okolní obce, jako je Sokolov či Březová, že přes most nakonec povede jednosměrný provoz. K tomu bych rád řekl, že se zde bude pracovat ve čtyřicetimetrové výšce, takže to určitě bude dost složité, a kdybychom vše dělali za plného provozu, tak bychom se nevyhnuli kritickým okamžikům,“ zdůraznil Radomil Havrda z karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Navržená objížďka povede hlavně přes Sokolov. Ovlivní ale i další obce. Směrem od Chebu totiž doprava zahne u Černého Mlýna do Citic, tudy dál na jižní lom a do Sokolova. Od světelné křižovatky v ulici Kraslické pak auta pojedou na severní obchvat. Na hlavní trasu se opět napojí u Louček.
Z článku http://karlovarsky.denik.cz/zpravy_regi ... 90426.html
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od mapman »

Ten most přes železnici už bude v plném profilu R 25,5, takže přestavba se vším všudy, za provozu...
slimmer
Příspěvky: 26
Registrován: 14.3.2009 15:04:55

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od slimmer »

Lenny na svych strankach pise: "31. července zveřejněno oznámení o zahájení stavebního řízení, ústní projednání se uskuteční 3. září 2009 v 10:00 na ŘSD Správa Karlovy Vary."

Neni to nejake divne? Myslel jsem, ze uz je "papirovani" dokonceno, vzdyt uz v dubnu bylo slavnostni zahajeni a za MUK u Noveho Sedla ve stoupani ve smeru na Sokolov jsem pred cca mesicem videl uz nejake zemni prace... Nebo tenhle kousek je jeste soucasti useku Jenisov-Nove Sedlo???
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od Lenny »

slimmer píše:Lenny na svych strankach pise: "31. července zveřejněno oznámení o zahájení stavebního řízení, ústní projednání se uskuteční 3. září 2009 v 10:00 na ŘSD Správa Karlovy Vary."

Neni to nejake divne? Myslel jsem, ze uz je "papirovani" dokonceno, vzdyt uz v dubnu bylo slavnostni zahajeni a za MUK u Noveho Sedla ve stoupani ve smeru na Sokolov jsem pred cca mesicem videl uz nejake zemni prace... Nebo tenhle kousek je jeste soucasti useku Jenisov-Nove Sedlo???
A co je na tom divného? Tady je odkaz s podrobnostmi.

Spousta staveb je slavnostně zahájena bez stavebního povolení. Stavebník pak staví a dělá věci, na které SP nepotřebuje.

Jaké zemní práce se jedná? Na skrývku ornice není třeba SP
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od martini »

Zahájení stavby v praxi značí předání staveniště zhotoviteli... ne začátek prací na celém úseku v maximálním rozsahu. Přesně jak říká Lenny.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
anasazi
Příspěvky: 85
Registrován: 14.3.2009 13:54:30
Bydliště: Karlovy Vary

Re: R6 Nové Sedlo-Sokolov

Příspěvek od anasazi »

Nevím, co je už povoleno a co ne, ale mezi N. Sedlema Sokolovem se normálně maká. Před pár dny jsem tam jel, dělá se: přeložka místní komunikace, na ní mostek přes nějaký potok, odtěžování terénu po celelém úseku, na pohled normální stavba.
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Odpovědět

Zpět na „D6“