Karlovy Vary - Olšová Vrata
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Na D11 přes Krkonoše není předpoklad, že tam budou jezdit pendleři a tranzit tak velkou intenzitu mít nebude, tam 21,5 bude bohatě stačit, ale na D6 mi ta šířka přijde malá.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Že tranzit na D11 nebude mít tak velkou intenzitu, to bych si vůbec netroufl předpovídat. Úsek leží na nejkratší spojnici Varšava-Wroclaw-Praha-Norimberk/Mnichov.Jarda Š. píše:Na D11 přes Krkonoše není předpoklad, že tam budou jezdit pendleři a tranzit tak velkou intenzitu mít nebude, tam 21,5 bude bohatě stačit, ale na D6 mi ta šířka přijde malá.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Půlprofil to už je. Mosty v Karlovarském kraji jsou podstatně širší, akorát to je spíš půlprofil pro 21,5 a ne 25,5. Jak říkám, na tomto úseku se pohodlně dá jet i 120 a kapacitně teď stačí. Pokud se ale má stavět dálnice, tak podle koncepce celá v R25,5 není rovnou D26.Trucker píše:Nesouhlasím. Tim, že postavím 21,5 a ne 26, odříznu si cestu pro rozšíření, budou se muset předělávat mosty, nadjezdy, odsazení odpočívek atp. Jelikož je u Nás příprava tak strašně dlouhá (10 a vice let) může nakonec dojít k tomu, že až budeme slavnostně otevírat 21,5 budou zde intenzity na 26. To, že intenzity nebudou Vám nikdo nezajistí! Předělávat 21,5 na 26 či 27 by byla v ČR hrůza a trvala by dalších 10 let. Osobně bych vše připravoval na 26, ale nejprve bych realizoval poloviční profil a po vyčerpání kapacity dostavěl na plný.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.Trucker píše: Že tranzit na D11 nebude mít tak velkou intenzitu, to bych si vůbec netroufl předpovídat. Úsek leží na nejkratší spojnici Varšava-Wroclaw-Praha-Norimberk/Mnichov.
Z Varů do Olšových Vrat je 21,5 dobrý nápad. Pokud se bude někdy dělat obchvat Karlových Varů, tak by větší šířka byla zbytečná.
Například mezi Libercem a Turnovem je také dálnice bez odstavného a pokud se dálnice neopravuje (je pouze 1+1, nelze dát 2+1), tak je to v podstatě jedno.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
A mate to spocitane, ze ta trasa je take levnejsi? Cozpak jezdi rumunske kamiony z Nemecka delsi trasou po D5 a D1 kvuli krasam nasi zeme?Anonym píše: Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Tak doufám, že takový pokrok nikoho nenapadne, když teď se tam v pohodě jezdí 90 km/hJarda Š. píše:Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Možná někdo pojede tudy díky menším poplatkům, nicméně většina pojede nejkratší trasou s nejmenšími možnými problémy.michal píše:A mate to spocitane, ze ta trasa je take levnejsi? Cozpak jezdi rumunske kamiony z Nemecka delsi trasou po D5 a D1 kvuli krasam nasi zeme?Anonym píše: Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.
21,5 je sice divná, ale pokud na ní bude 130, tak s ní problém nemám. Intenzity jsou nyní okolo 8 tisíc, i když hodně vzrostou, tak to stále bude stačit.Jarda Š. píše:Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
130 na ní 100% nebude.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
A to víte na 100%? Na S22,5 není 130 problém a to S22,5 má horší parametry oblouků, je bez odstavného i bez zálivů oproti R21,5.Sauce píše:130 na ní 100% nebude.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Přečtěte si popis stavby u letáků D6 v Karlovarském Kraji. Vždy je směrodatná rychlost 110 km/h. Navíc silnice jako je I/35 Liberec - Turnov má výjimku a bude se v budoucnosti stejnak modernizovat, aby se i "podle papíru" mohlo jezdit 130. Oproti tomu je D6 Olšová Vrata - Bošov novostavbou. Při projekci stavby se s 110 počítá, zato po 1.1.2016 se nepočítalo se snížením mpr na R35
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Je pravda, že např. v letáku Knínice – Bošov píší:
Centrální komise MD dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii 21,5/100, což si vyžádá změnu územního rozhodnutí.
Tzn. že směrové oblouky zůstanou stejné jako u původního projektu, který byl 25,5/100 (ale reálně by tam 130 byla), ale kvůli výškovým obloukům tam bude 110 kmh? Nemá náhodou ta nová 21,5/100 pořád "lepší" nebo minimálně stejné výškové oblouky jako stará 22,5/100?
Na nejnovějším úseku D4 je např. ve směru na Prahu 100 kmh jen zatáčce v úseku v km 45-44,5, jinak je tam 130 kmh, a to je to celé postavené v 22,5/80.
Centrální komise MD dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii 21,5/100, což si vyžádá změnu územního rozhodnutí.
Tzn. že směrové oblouky zůstanou stejné jako u původního projektu, který byl 25,5/100 (ale reálně by tam 130 byla), ale kvůli výškovým obloukům tam bude 110 kmh? Nemá náhodou ta nová 21,5/100 pořád "lepší" nebo minimálně stejné výškové oblouky jako stará 22,5/100?
Na nejnovějším úseku D4 je např. ve směru na Prahu 100 kmh jen zatáčce v úseku v km 45-44,5, jinak je tam 130 kmh, a to je to celé postavené v 22,5/80.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Jako zasnít se nad tímto je krásné.
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
Ale to už budeme mít spíš SOKP 512-515 kompletně v uspořádání 4+4 než toto...
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
Ale to už budeme mít spíš SOKP 512-515 kompletně v uspořádání 4+4 než toto...
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Už se to tu objevilo i víckrát. Myslím, že obchvat KV je asi stejně daleko jako obchvat Liberce. I tak je reálnější doporučená studie, jež se napojuje už na MÚK Stará Role. Plán je stavět až 2040+. Aktuální vyjádření ŘSD je, že s obchvatem v blízké budoucnosti nepočítají a proto se musel měnit název komunikace na "kapacitní komunikaci" namísto D6 v novém územku pro KV.
Navíc jsou tu stále přítomní experti, kteří chtějí prozkoumávat jižní variantu, i když už bylo studií zpracováno několik, které vyhodnocují jižní jako nemožnou (chko+prameny, není možné tunelovat atp.). Mezitím se stěhují všelijací NIMBYsti do Jenišova atp. kteří už teď nadávají na to, že se nastěhovali vedle kaolinového dolu.
Na závěr si nemyslím, že ty studie počítají s kategoriemi D/R s provozní 130. Oblouky jsem ale nestudoval.
Navíc jsou tu stále přítomní experti, kteří chtějí prozkoumávat jižní variantu, i když už bylo studií zpracováno několik, které vyhodnocují jižní jako nemožnou (chko+prameny, není možné tunelovat atp.). Mezitím se stěhují všelijací NIMBYsti do Jenišova atp. kteří už teď nadávají na to, že se nastěhovali vedle kaolinového dolu.
Na závěr si nemyslím, že ty studie počítají s kategoriemi D/R s provozní 130. Oblouky jsem ale nestudoval.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Připomínám stále běžící studii https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... velka.aspx
Někdy koncem roku bude hotova návrhová část a variant tam bude nejspíš spousta. Některé jsou i na 130.
Ale že by ŘSD pokračovalo v přípravě toho, co si kraj vybere, momentálně nevypadá reálně.
Někdy koncem roku bude hotova návrhová část a variant tam bude nejspíš spousta. Některé jsou i na 130.
Ale že by ŘSD pokračovalo v přípravě toho, co si kraj vybere, momentálně nevypadá reálně.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Uzavřena smlouva:
Dne 30. 3. 2020 byla uzavřena smlouva na zpracování DSP/IČ k SP (bez majetkoprávní přípravy).
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/96/ ... -vrata.pdf
Zase bez těch výkupů. Víte někdo proč takto?
Dne 30. 3. 2020 byla uzavřena smlouva na zpracování DSP/IČ k SP (bez majetkoprávní přípravy).
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/96/ ... -vrata.pdf
Zase bez těch výkupů. Víte někdo proč takto?
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Šířkové uspořádání se vrací k původní variantě D 25,5 s nejvyšší povolenou
rychlostí 130 km/hod.
Nechápu, proč v těch "zatáčkách" to nebude dálnice se sníženou rychlostí. Tak či tak, je jasné, že když je potřeba výjimka, tak to jde. Normálně na chvíli na dálnici dát kategorii S xx/80, protože na 120 to prostě není. Stejně takhle bych řešil místa, která mají s něčím problém, protože "jsou dálnice" a normy. Když kočkopes, tak kočkopes.kategorie: S 22,5/80 a D 25,5/100
PS: jinak ano, jsem si vědom, že tady můžeme být rádi za S 22,5. Člověk by se skoro chtěl ptát, jak mohly udělat ekonomiku předchozí úseky směrem ku Praze. Aha .. už vím, ekonomiku to udělalo politicky
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Kategorie S apriori neznamená, že to nemůže být označené jako dálnice (viz např. D0 512 a 513). Tady bych to ale viděl na SMV jako do Liberce. V podstatě o nic nejde...
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Že to nebude dálnice jsem usoudil z toho, že je to v mapce červené Jinak mě komické nepřijde to "S", ale že řeknou, že to bude celé D 25,5 a v kategorii je to asi 1/5 a zbytek S 22,5
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Pánové. Dálnice ani SMV to být přece nemůže. Vidíte snad někde doprovodnou komunikaci ? .-) Tou se v budoucnu (bohužel hodně vzdálené) stane právě tento úsek I/6 a jeho část i jako přivaděč do města.
A dálnice povede úplně jinudy. Tedy pokud to dopadne:
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
A dálnice povede úplně jinudy. Tedy pokud to dopadne:
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Pokud to vyjde, tak stejně západní oblouky obchvatu nemají dostatečně velké poloměry, takže asi 110 SMV, nebo dálnice se sníženou MPR. Zároveň i východní oblouk u letiště na dálniční parametry nevychází. To by musel projít jeden z prvních plánů obchvatu, kdy se ještě počítalo s odpojením od stávající trasy někde v místech Andělské Hory. Stejně tak jsem i viděl někde variantní plány západního napojení až někde v místech obce Hory, s dostatečným obloukem.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Honey, díky za zlepšení dne
Takovýhle SOKKV ala D99 se obávám, že nikdy nevznikne. Jediná možnost, aby prošel, by byl extra nárůst dopravy po dostavění dálnic pro spojení Prahy a A93 potažmo Německa. Jinak doprava, která KV pouze projede bude velice malá (ne papír na to nemám, ale je to u krajského města dosti logické), dopravy v tomto kraji nebude nijak zvlášť přibývat, protože se pomalu ale jistě vylidňuje a přijde mi, že moc perspektivy nemá ani do budoucna. Bydlím hodně daleko, ale když se tak dívám na celou republiku, tak to tak prostě vidím.
A jinak doprovodka tu je, resp. silnice pro místní dopravu, čili nevidím sebemenší důvod, proč by to neměla být SMV se 110 km/h, případně lokálně sníženou rychlostí. Potkávat zde traktory, bagry a kola, by bylo opravdu hodně mimo mísu.
Takovýhle SOKKV ala D99 se obávám, že nikdy nevznikne. Jediná možnost, aby prošel, by byl extra nárůst dopravy po dostavění dálnic pro spojení Prahy a A93 potažmo Německa. Jinak doprava, která KV pouze projede bude velice malá (ne papír na to nemám, ale je to u krajského města dosti logické), dopravy v tomto kraji nebude nijak zvlášť přibývat, protože se pomalu ale jistě vylidňuje a přijde mi, že moc perspektivy nemá ani do budoucna. Bydlím hodně daleko, ale když se tak dívám na celou republiku, tak to tak prostě vidím.
A jinak doprovodka tu je, resp. silnice pro místní dopravu, čili nevidím sebemenší důvod, proč by to neměla být SMV se 110 km/h, případně lokálně sníženou rychlostí. Potkávat zde traktory, bagry a kola, by bylo opravdu hodně mimo mísu.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Ano, samozřejmě vše "prostě vidíte". Vůbec zdejší poměry neznáte. Raději zůstaňte u té své D43, určitě jí rozumíte lépe jak "doprovodce co tu už je". To že důvod nevidíte neznamená, že neexistuje.
Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata
Ne neznám, ptám se akorát, jestli budeme stavět dálnici, uprostřed které se budou potkávat traktory ? To jako vážně ?
Jinak “prostě vidím” bylo použito na první část příspěvku a tu mi, nezlobte se, nemáte šanci vymluvit o tom vylidňování .. takže klid a nohy v teple.
Jinak “prostě vidím” bylo použito na první část příspěvku a tu mi, nezlobte se, nemáte šanci vymluvit o tom vylidňování .. takže klid a nohy v teple.