Karlovy Vary - Olšová Vrata

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Jarda Š. »

Na D11 přes Krkonoše není předpoklad, že tam budou jezdit pendleři a tranzit tak velkou intenzitu mít nebude, tam 21,5 bude bohatě stačit, ale na D6 mi ta šířka přijde malá.
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Jarda Š. píše:Na D11 přes Krkonoše není předpoklad, že tam budou jezdit pendleři a tranzit tak velkou intenzitu mít nebude, tam 21,5 bude bohatě stačit, ale na D6 mi ta šířka přijde malá.
Že tranzit na D11 nebude mít tak velkou intenzitu, to bych si vůbec netroufl předpovídat. Úsek leží na nejkratší spojnici Varšava-Wroclaw-Praha-Norimberk/Mnichov.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Trucker píše:Nesouhlasím. Tim, že postavím 21,5 a ne 26, odříznu si cestu pro rozšíření, budou se muset předělávat mosty, nadjezdy, odsazení odpočívek atp. Jelikož je u Nás příprava tak strašně dlouhá (10 a vice let) může nakonec dojít k tomu, že až budeme slavnostně otevírat 21,5 budou zde intenzity na 26. To, že intenzity nebudou Vám nikdo nezajistí! Předělávat 21,5 na 26 či 27 by byla v ČR hrůza a trvala by dalších 10 let. Osobně bych vše připravoval na 26, ale nejprve bych realizoval poloviční profil a po vyčerpání kapacity dostavěl na plný.
Půlprofil to už je. Mosty v Karlovarském kraji jsou podstatně širší, akorát to je spíš půlprofil pro 21,5 a ne 25,5. Jak říkám, na tomto úseku se pohodlně dá jet i 120 a kapacitně teď stačí. Pokud se ale má stavět dálnice, tak podle koncepce celá v R25,5 není rovnou D26.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Anonym »

Trucker píše: Že tranzit na D11 nebude mít tak velkou intenzitu, to bych si vůbec netroufl předpovídat. Úsek leží na nejkratší spojnici Varšava-Wroclaw-Praha-Norimberk/Mnichov.
Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.

Z Varů do Olšových Vrat je 21,5 dobrý nápad. Pokud se bude někdy dělat obchvat Karlových Varů, tak by větší šířka byla zbytečná.
Například mezi Libercem a Turnovem je také dálnice bez odstavného a pokud se dálnice neopravuje (je pouze 1+1, nelze dát 2+1), tak je to v podstatě jedno.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Jarda Š. »

Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
michal
Příspěvky: 4575
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od michal »

Anonym píše: Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.
A mate to spocitane, ze ta trasa je take levnejsi? Cozpak jezdi rumunske kamiony z Nemecka delsi trasou po D5 a D1 kvuli krasam nasi zeme?
poljaq
Příspěvky: 171
Registrován: 25.3.2010 21:24:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od poljaq »

Jarda Š. píše:Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
Tak doufám, že takový pokrok nikoho nenapadne, když teď se tam v pohodě jezdí 90 km/h :crazy:
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Anonym »

michal píše:
Anonym píše: Wroclaw - Norimberk je kratší okolo Drážďan. Navíc Praha jako každé velké město bude mít s dopravou problémy vždy. Tranzit radši pojede jistější trasou okolo Drážďan.
A mate to spocitane, ze ta trasa je take levnejsi? Cozpak jezdi rumunske kamiony z Nemecka delsi trasou po D5 a D1 kvuli krasam nasi zeme?
Možná někdo pojede tudy díky menším poplatkům, nicméně většina pojede nejkratší trasou s nejmenšími možnými problémy.
Jarda Š. píše:Z Varů po MÚK Olšová vrata je návrh šířky 22,5 m proto, že při větší šířce by se tam D6 neúměrně prodražila (nepůjde o plnohodnotnou dálnici a dá se předpokládat, že tam bude omezená rychlost 80 km/h), ale od Olšových vrat k Praze by rozhodně měla být širší než nyní navrhovaných 21,5, které jsou nesmyslem.
21,5 je sice divná, ale pokud na ní bude 130, tak s ní problém nemám. Intenzity jsou nyní okolo 8 tisíc, i když hodně vzrostou, tak to stále bude stačit.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

130 na ní 100% nebude.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Anonym »

Sauce píše:130 na ní 100% nebude.
A to víte na 100%? Na S22,5 není 130 problém a to S22,5 má horší parametry oblouků, je bez odstavného i bez zálivů oproti R21,5.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Přečtěte si popis stavby u letáků D6 v Karlovarském Kraji. Vždy je směrodatná rychlost 110 km/h. Navíc silnice jako je I/35 Liberec - Turnov má výjimku a bude se v budoucnosti stejnak modernizovat, aby se i "podle papíru" mohlo jezdit 130. Oproti tomu je D6 Olšová Vrata - Bošov novostavbou. Při projekci stavby se s 110 počítá, zato po 1.1.2016 se nepočítalo se snížením mpr na R35
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Max »

Je pravda, že např. v letáku Knínice – Bošov píší:

Centrální komise MD dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii 21,5/100, což si vyžádá změnu územního rozhodnutí.

Tzn. že směrové oblouky zůstanou stejné jako u původního projektu, který byl 25,5/100 (ale reálně by tam 130 byla), ale kvůli výškovým obloukům tam bude 110 kmh? Nemá náhodou ta nová 21,5/100 pořád "lepší" nebo minimálně stejné výškové oblouky jako stará 22,5/100?

Na nejnovějším úseku D4 je např. ve směru na Prahu 100 kmh jen zatáčce v úseku v km 45-44,5, jinak je tam 130 kmh, a to je to celé postavené v 22,5/80.
michal
Příspěvky: 4575
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od michal »

Jako zasnít se nad tímto je krásné.
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
Ale to už budeme mít spíš SOKP 512-515 kompletně v uspořádání 4+4 než toto...
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Už se to tu objevilo i víckrát. Myslím, že obchvat KV je asi stejně daleko jako obchvat Liberce. I tak je reálnější doporučená studie, jež se napojuje už na MÚK Stará Role. Plán je stavět až 2040+. Aktuální vyjádření ŘSD je, že s obchvatem v blízké budoucnosti nepočítají a proto se musel měnit název komunikace na "kapacitní komunikaci" namísto D6 v novém územku pro KV.

Navíc jsou tu stále přítomní experti, kteří chtějí prozkoumávat jižní variantu, i když už bylo studií zpracováno několik, které vyhodnocují jižní jako nemožnou (chko+prameny, není možné tunelovat atp.). Mezitím se stěhují všelijací NIMBYsti do Jenišova atp. kteří už teď nadávají na to, že se nastěhovali vedle kaolinového dolu.

Na závěr si nemyslím, že ty studie počítají s kategoriemi D/R s provozní 130. Oblouky jsem ale nestudoval.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od HP »

Připomínám stále běžící studii https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... velka.aspx
Někdy koncem roku bude hotova návrhová část a variant tam bude nejspíš spousta. Některé jsou i na 130.
Ale že by ŘSD pokračovalo v přípravě toho, co si kraj vybere, momentálně nevypadá reálně.
ada031
Příspěvky: 2407
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od 1975 »

Uzavřena smlouva:

Dne 30. 3. 2020 byla uzavřena smlouva na zpracování DSP/IČ k SP (bez majetkoprávní přípravy).

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/96/ ... -vrata.pdf

Zase bez těch výkupů. Víte někdo proč takto?
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Šířkové uspořádání se vrací k původní variantě D 25,5 s nejvyšší povolenou
rychlostí 130 km/hod.
kategorie: S 22,5/80 a D 25,5/100
:crazy: :crazy: Nechápu, proč v těch "zatáčkách" to nebude dálnice se sníženou rychlostí. Tak či tak, je jasné, že když je potřeba výjimka, tak to jde. Normálně na chvíli na dálnici dát kategorii S xx/80, protože na 120 to prostě není. Stejně takhle bych řešil místa, která mají s něčím problém, protože "jsou dálnice" a normy. Když kočkopes, tak kočkopes. :roll:
PS: jinak ano, jsem si vědom, že tady můžeme být rádi za S 22,5. Člověk by se skoro chtěl ptát, jak mohly udělat ekonomiku předchozí úseky směrem ku Praze. Aha .. už vím, ekonomiku to udělalo politicky :crazy:
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od _jan91 »

Kategorie S apriori neznamená, že to nemůže být označené jako dálnice (viz např. D0 512 a 513). Tady bych to ale viděl na SMV jako do Liberce. V podstatě o nic nejde...
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Že to nebude dálnice jsem usoudil z toho, že je to v mapce červené ;) Jinak mě komické nepřijde to "S", ale že řeknou, že to bude celé D 25,5 a v kategorii je to asi 1/5 a zbytek S 22,5 :D
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Honey72 »

Pánové. Dálnice ani SMV to být přece nemůže. Vidíte snad někde doprovodnou komunikaci ? .-) Tou se v budoucnu (bohužel hodně vzdálené) stane právě tento úsek I/6 a jeho část i jako přivaděč do města.
A dálnice povede úplně jinudy. Tedy pokud to dopadne:
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uz ... _trasy.pdf
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Pokud to vyjde, tak stejně západní oblouky obchvatu nemají dostatečně velké poloměry, takže asi 110 SMV, nebo dálnice se sníženou MPR. Zároveň i východní oblouk u letiště na dálniční parametry nevychází. To by musel projít jeden z prvních plánů obchvatu, kdy se ještě počítalo s odpojením od stávající trasy někde v místech Andělské Hory. Stejně tak jsem i viděl někde variantní plány západního napojení až někde v místech obce Hory, s dostatečným obloukem.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Honey, díky za zlepšení dne :lol:
Takovýhle SOKKV ala D99 se obávám, že nikdy nevznikne. Jediná možnost, aby prošel, by byl extra nárůst dopravy po dostavění dálnic pro spojení Prahy a A93 potažmo Německa. Jinak doprava, která KV pouze projede bude velice malá (ne papír na to nemám, ale je to u krajského města dosti logické), dopravy v tomto kraji nebude nijak zvlášť přibývat, protože se pomalu ale jistě vylidňuje a přijde mi, že moc perspektivy nemá ani do budoucna. Bydlím hodně daleko, ale když se tak dívám na celou republiku, tak to tak prostě vidím.

A jinak doprovodka tu je, resp. silnice pro místní dopravu, čili nevidím sebemenší důvod, proč by to neměla být SMV se 110 km/h, případně lokálně sníženou rychlostí. Potkávat zde traktory, bagry a kola, by bylo opravdu hodně mimo mísu. :)
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Ano, samozřejmě vše "prostě vidíte". Vůbec zdejší poměry neznáte. Raději zůstaňte u té své D43, určitě jí rozumíte lépe jak "doprovodce co tu už je". To že důvod nevidíte neznamená, že neexistuje.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Ne neznám, ptám se akorát, jestli budeme stavět dálnici, uprostřed které se budou potkávat traktory ? To jako vážně ?
Jinak “prostě vidím” bylo použito na první část příspěvku a tu mi, nezlobte se, nemáte šanci vymluvit ;) o tom vylidňování .. takže klid a nohy v teple.
Odpovědět

Zpět na „D6“