Karlovy Vary - Olšová Vrata

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Sauce píše:A jaký by to byl z pohledu nákladů rozdíl? Pozemky skoro stejné jen vyšší bezpečnost a materiály. Stejně jako u Palačovské spojky, proč to rovnou nestavět na dálniční parametry? Stejně tak u D11...
Není to jen o nákladech na výstavbu, ale i údržbu, kdy údržba je v čase mnohem větší náklad než výstavba. Je třeba se na to podívat ne optikou -však jsou to jen 4 metry, tak co. Ale je to 400000m2 povrchu, který je třeba udržovat a to už v čase nějaké peníze stojí, což se právě porovnává vzhledem k přínosům.
Mi by se taky líbilo mít všude 4 pruhy a frčet tam 130, ale v dlouhodobém horizontu na to nemáme a radši budu mít jedničku v dobrém stavu než rozmlácený 4 pruh.
R48 -> D48 se podařilo!
Sauce
Příspěvky: 614
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

I/6 je v Karlovarském kraji dostatečně dobrá na to, aby ji nechali v takovém stavu v jakém je a dodělali ho v kategorii D27 třeba až za dvě dekády až to ekonomicky vyjde. Tohle řešení mi přijde zbytečné. Stejně se budou všechny dálnice jednou modernizovat, tak to mohou postavit až potom. O to mi jde. Nejsem YIMBYsta.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Kuba »

Lenny píše:A jak chcete stavět? Stylem tady by se mi líbil třípruh anebo S 11,5, tak ho postavíme. Takhle to opravdu nejde. Proto bylo zavedeno vyhodnocení stavby pomocí metodiky HDM-4, aby se posoudilo, jestli navržená stavba je ekonomicky přínosná či není. A pokud tady máme 100 staveb, u kterých ekonomika vyšla, znamená to, že jsou pro společnost prospěšnější než ta u které ekonomika nevyšla. Bohužel může to být stavba, která se někoho bezprostředně dotýká, ale proto se nepostaví ve čtyřpruhu (např. Bílina obchvat), ale jen třeba jako S 11,5 anebo se výstavba odloží na pozdější dobu (např. obchvat Babylonu - nevyšla, zvýšila se intenzita + omezení rychlostí => vyšla ekonomika)
Právě metodu HDM-4 vidím jako zcela zcestnou a nereprezentující ani současné potřeby, natož vzdálenější budoucnost. Údajně jsou ty modely založené na prognózách demografického vývoje, že ČR bude mít v roce 2040 celkem 8,5 mil. obyvatel. Pak ty dopravní proudy nevychází. Jenomže skutečnost demografického vývoje jde zcela opačně. Vnitřní migrace v rámci ČR i do ČR v rámci EU probíhá a bude pokračovat, stejně tak migrace z dalších evropských zemí mimo EU. Vývoj automobilové dopravy taky vykazuje neustálý nárůst. Tady si lžeme do kapsy. Tento model je podle mě pochybnou konstrukcí Luďka Sosny - ředitele odboru strategie na MD, který je v řadě věcí žábou na prameni. Divím se, že se tam tenhle člověk takové dlouhé roky drží.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od HP »

Samotná metoda HDM-4 počítá již jen se vstupními hodnotami intenzit dopravy, které se zpracovávají zvlášť v prognózách dopravy pomocí dopravních modelů. V těch se samozřejmě zohledňuje demografický vývoj. A přiznejme si to, ten v Karlovarském kraji moc příznivý není.
Anonym
Příspěvky: 818
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Anonym »

Ohledně demografického vývoje - za posledních 10 let ubylo v Karlovarském kraji 10 tis lidí -3,4% a to v situaci, kdy se za stejné období zvětšil počet obyvatel ČR o 200 tisíc. Za 10 let začnou umírat silné poválečné ročníky a děti budou mít slabé porevoluční ročníky (po roce 1997), pokles obyvatel Karlovarského kraje se ještě urychlí. I po dostavbě D6 se situace příliš nezlepší. I kdyby se nějakým zázrakem podařilo vyřešit tragickou dopravní situaci okolo Prahy, tak na dojíždění do Prahy jsou Karlovy Vary příliš daleko.
Ten model s 8,5 mil. obyvatel je ale bez migrace. Jiné modely predikují, že počet obyvatel ČR bude přibližně stejný jako dnes díky migraci. Loni díky migraci přibylo v ČR 40 tis nových lidí. Nicméně ti se nestěhují do Karlovarského kraje, ale do velkých měst.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Sauce píše:I/6 je v Karlovarském kraji dostatečně dobrá na to, aby ji nechali v takovém stavu v jakém je a dodělali ho v kategorii D27 třeba až za dvě dekády až to ekonomicky vyjde. Tohle řešení mi přijde zbytečné. Stejně se budou všechny dálnice jednou modernizovat, tak to mohou postavit až potom. O to mi jde. Nejsem YIMBYsta.
OK, ale vysvětli to andrejovi, který se rozčiloval, proč se staví D7, když priorita má být napojení císařských lázní Karlových Varů s Prahou po D6. Vysvětluj to i dalším politikům, jak na kraji, tak v obcích, že jejich dálnice se bude stavět až po roce 2040. To nevysvětlíš, oni to nebudou chtít pochopit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sauce
Příspěvky: 614
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Lenny píše:OK, ale vysvětli to andrejovi, který se rozčiloval, proč se staví D7, když priorita má být napojení císařských lázní Karlových Varů s Prahou po D6. Vysvětluj to i dalším politikům, jak na kraji, tak v obcích, že jejich dálnice se bude stavět až po roce 2040. To nevysvětlíš, oni to nebudou chtít pochopit.
[sarkasmus]Náhodou bych o jednom řešení věděl, západočeský princ Patrik :lol: [/sarkasmus]
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Jenže to sice odložíš realizaci, ale stavba je stále připravována v kategorii R 21,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sauce
Příspěvky: 614
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Lenny píše:Jenže to sice odložíš realizaci, ale stavba je stále připravována v kategorii R 21,5.
To možná ano, ale vysvětlení k důvodu proč se jejich silnice nerozšiřuje bych měl.
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Na tomto případu je krásně vidět degradace úrovně našich tzv. "dálnic".
V této šířkové kategorii (přibližně k současné R21,5) by se nedala postavit dálnice ani v Hitlerovském Německu v roce 1939! a my v ČR ji navrhujeme o 80 let později, to je tedy pokrok :lol: . Byl bych pro to abychom, tedy pokud na tom úřednici z CK MD trvají, nenazývali tento úsek (KV-Bošov) pozemní komunikace dálnicí, protože to žádná dálnice nebude.
Sauce
Příspěvky: 614
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Taky že to má být jen smv, ne? Akorát to mají v letácích špatně.
outdoor
Příspěvky: 119
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od outdoor »

není to krapet slabé, když se uvažuje o převedení i z I/20 u Bochova
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Já si myslím, že budovat některé dálnice bez odstavných, je pěkný nesmysl a ukazuje to akorát na to, že jsme asi chudáci, když nemáme na ty 3 m navíc. To mluvím např. o D11. My jsme chudáci i na to, že kolikrát vedeme dálnice kousek od obcí a místo 5-10 m hlubokých zářezů, to máme na rovině nebo na náspu a ještě bez protihlukových stěn nebo bez širokých pásů stromů. O tom, že by se některé dálnice mohly stavět (z většiny to měly být bohužel ty již postavené D5, D1, D11 a především D0) se SDP šířky 12 m nebo alespoň dostatečným zemním tělesem, aby byla rezerva, o tom ani nemluvím.
Na druhou stranu bych ale řekl, že přestavět I/6 na 4-pruh byť bez odstavných, je opravdu dosti luxusním řešením. Neměla by se pak označovat jako dálnice, ale jako SMV čili 1.třída, s tím naprostý souhlas. Máme tu spousty jedniček, kde jsou intenzity vyšší a také to není/nebude dálnice. Stejně tak se nebudu ani za nic zlobit, když bude severní část D43 4-pruh bez odstavných nebo dokonce 3-pruh, který prostě na intenzity do cca 12 000 je podle mě dostačující, jen musí být směrově rozdělený a se 110 km/h, jinak funkci neplní ani ze čtvrtiny jako S21,5.

D35 bez odstavných je naprosto mimo a při jakékoli nejbližší opravě by se měly dostavět. Že se chybějící kousek u Olomouce chystá také podle starých plánů je naprosto mimo a pouze ukazuje na to, co tam sedí za debily.
Za mě měla D35 být plánována na 27,5 ale chápu, že na to prostě bylo pozdě, ale když se podíváte, že většina chybějících úseků získává/získala ÚR teprve v nedávné době, říkám si, proč se to za tak dlouhou dobu nezměnilo ?
V čem je D35 méně důležitá než D3, která 27,5 má ? Aha už vím, je to EU koridor a vede z Prahy přímo :D (jen řečnická otázka a OT rýpnutí)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sosa »

Tak už si zvykněte, že nejsme ropná monarchie a na vše prostě nemáme.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Sosa píše:Tak už si zvykněte, že nejsme ropná monarchie a na vše prostě nemáme.
Tohle je naprosto mimo. Třetina Evropy je chudší než my, také ropu nemá a dálnice staví a často i lepší ;)
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od mts »

to je sice pravda, otazka je na jaky dluh je stavi a jak u nich vypada zdravotnictvi, skolstvi atd...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

mts píše:to je sice pravda, otazka je na jaky dluh je stavi a jak u nich vypada zdravotnictvi, skolstvi atd...
To už sem ale nepatří, jde o to, že když už ty dálnice staví, tak pořádně. My ale stavíme hromadu úseků silnic první třídy, kde pravděpodobně budou stejné intenzity, a také je někde odstavný. Nevím .. u příhraničních úseků dálnic, byť tam budou nižší intenzity, bych prostě stavěl plnohodnotné dálnice, čili D26,0/130 podle nové normy. 4-pruhy bez odstavných bych nechal na úseky, které jsou pro vnitrostátní dálnice/silnice s malými intenzitami.
Pokud zde nebude odstavný, tak to ale nemá být dálnice. D11 na Polsko bez odstavných mi přijde jako naprostý nesmysl, když hned za hranicemi bude začínat dálnice s odstavným a to jde o rychlostní komunikaci. :lol:
PS: zdravotnictví je jedna z mála věcí, na které můžeme doma být opravdu hrdí .. co se týče školství, tak tam dáváme procentuálně z HDP jako jedni z nejméně z celé Evropy, i SK a PL je na tom lépe ;)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sosa »

Patří, neboť na státní rozpočet se musíte dívat jako na celek.
Na SK sice staví lepší dálnice, ale podívejte se na silnice I třídy, ty dle informací mají určitě v horším stavu. Navíc je určitě lepší byť užší dálnice hotová, než se skvělými parametry na papíře.
Sauce
Příspěvky: 614
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Sosa píše:Patří, neboť na státní rozpočet se musíte dívat jako na celek.
Na SK sice staví lepší dálnice, ale podívejte se na silnice I třídy, ty dle informací mají určitě v horším stavu.
S touto částí naprosto souhlasím. Na Slovesnku jsem byl před pár týdny a musím říct, že jedničky jsou všechno tankodromy po kterých se mnohdy nedá ani přiblížit mpr.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Aram96 »

Ano, s těmi silnicemi první třídy v ČR vs SK taky určitě souhlas, že máme lepší. Já jen reagoval na to prohlášení, že nemáme ropu, tak nemáme na odstavné, to mi přijde opravdu jako zcestný argument pro nestavění odstavných na příhraničních či méně vytížených úsecích dálnic. Díval bych se spíše na bezpečnost provozu.
Ono další věc zrovna u D6 je ta, že po dokončení celé dálnice ta doprava jistě vzroste. Netvrdím, že nějak závratně, ale přes 10-12 000 vozidel/24 hodin zcela určitě.
Ještě jednou, nejsem nějaký bojovník za kompletování D6, spíše bych to viděl tak, stavět ji právě až za 10 let a jako plnohodnotnou dálnici :) Ne v době, kdy intenzity na ní opravdu na 4-pruh nejsou a stavět proto levné paskvily bez odstavných. Je totiž velmi pravděpodobné, že většina 4-pruhů postavených bez odstavných, dostavbu odstavných vyžaduje po pár letech provozu kvůli nárůstu dopravy.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sosa »

Ani za 10 let vám na plnohodnotnou dálnici nevyjde ekonomicky.
Staví se dnes hlavně proto, že je připravená a jsou peníze. Né že by v ČR nebyly důležitější silnice, ale všechny důležitější, které mají povolení, se staví. Za 10 let může být úplně jiná situace a nemusí se stavět vůbec nic. Proto jsem rád, že se staví alespoň tak.
Jenom tak, pokud byste si mohl vybrat, zda stavět dnes třeba D43 bez odstavného, nebo nestavět, jaká by byla volba?
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Ony výhledové intenzity ,které se zde předpokládají jsou však zatíženy značnou mírou nejistoty. Je zde mnoho parametrů, které v žádném případě nelze od stolu odhadnout (ekon. síla země, vývoj HDP, vnucená imigrace, turismus, ne/existence rychl. žel spojení PHA-KV, atraktivita KV kraje pro investory, výše výkonového zpoplatnění pro NA v ČR a alternativních trasách (A, PL) atd. Dalším nepředvídatelným parametrem je např. apetit developerů pro stavbu skladů v okolí budoucí D6, kteří vám mohou zahýbat s intenzitami NA o několikanásobek! Dle mého je odhad (byť kvalifikovaný) intenzit na budoucí D6 věštěním z křišťálové koule a spíše by byl použitelnější v centr. řízené ekonomice než v ekonomice tržní závislé z 75% na té Německé.
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Sosa píše:Ani za 10 let vám na plnohodnotnou dálnici nevyjde ekonomicky.
Staví se dnes hlavně proto, že je připravená a jsou peníze. Né že by v ČR nebyly důležitější silnice, ale všechny důležitější, které mají povolení, se staví. Za 10 let může být úplně jiná situace a nemusí se stavět vůbec nic. Proto jsem rád, že se staví alespoň tak.
Jenom tak, pokud byste si mohl vybrat, zda stavět dnes třeba D43 bez odstavného, nebo nestavět, jaká by byla volba?
A v tom je právě ten problém, u nás se nepřipravuje a nestaví koncepčně, ale podle toho jestli jsou nebo nejsou peníze. Pak je jakékoliv ekonomické hodnocení příslušnou metodikou bezpředmětné, neboť se neměří přidaná hodnota existence dané silnice v daném místě a čase ,ale spíše množství peněz a efektivita čerpání z EU fondů resp. investic do dopr. infrastruktury ze zdrojů národních v určitém volebním období a to je politická otázka.
Další mnohem závažnějším projevem i v případě řešení tohoto úseku D6 je přístup. Na jednu stranu určitá míra absence "ambiciózního myšlení" (rozuměj budeme prosazovat všemi prostředky tu nejlevnější variantu tj. D21,5 a použiji k prosazení např. HDM-4, když se to bude hodit) a na druhou stranu určitá očekávání a sen o vysoké životní úrovni sousedního Německa, které je vzorem pro ČR. Skutečností ovšem je, že nebýt ambiciózního přístupu a určité velkorysosti při budování dálnic v Německu nikdy by Německo nebylo tam kde je a nesloužilo by jako vzor pro zbytek Evropy.
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od m@rtin »

Kdyby se Němci rozhodli postavit dálnici z Bayreuthu do Marktredwitzu a dále do Chebu, začne být D6 do Würzburgu, Frankfurtu a dále na Benelux rychlejší než D5 spodem přes Plzeň a Norimberk. Nicmémě prodloužení A70 v Německu je také spíš hudba vzdálené budoucnosti. Přesto i mě trochu zaráží, že se profil 21,5 m použil právě na úsecích D6 a D11 a ne na méně významných dálnicích. Přeci jen D6 spojuje kraj s hlavním městem a D11 Varšavu s Prahou. Na druhou stranu, stojí-li otázka tak, že bude buď D6 21,5 nebo nic, tak to také raději tu 21,5.
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

m@rtin píše:Kdyby se Němci rozhodli postavit dálnici z Bayreuthu do Marktredwitzu a dále do Chebu, začne být D6 do Würzburgu, Frankfurtu a dále na Benelux rychlejší než D5 spodem přes Plzeň a Norimberk. Nicmémě prodloužení A70 v Německu je také spíš hudba vzdálené budoucnosti. Přesto i mě trochu zaráží, že se profil 21,5 m použil právě na úsecích D6 a D11 a ne na méně významných dálnicích. Přeci jen D6 spojuje kraj s hlavním městem a D11 Varšavu s Prahou. Na druhou stranu, stojí-li otázka tak, že bude buď D6 21,5 nebo nic, tak to také raději tu 21,5.
Nesouhlasím. Tim, že postavím 21,5 a ne 26, odříznu si cestu pro rozšíření, budou se muset předělávat mosty, nadjezdy, odsazení odpočívek atp. Jelikož je u Nás příprava tak strašně dlouhá (10 a vice let) může nakonec dojít k tomu, že až budeme slavnostně otevírat 21,5 budou zde intenzity na 26. To, že intenzity nebudou Vám nikdo nezajistí! Předělávat 21,5 na 26 či 27 by byla v ČR hrůza a trvala by dalších 10 let. Osobně bych vše připravoval na 26, ale nejprve bych realizoval poloviční profil a po vyčerpání kapacity dostavěl na plný.
Odpovědět

Zpět na „D6“