Stránka 2 z 7

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 16.9.2017 16:05:19
od Hanes
Naprostý souhlas, na německé straně nikdo nepřemýšlí o prodloužení A70 v úseku Bayreuth - Cheb. Jediné možné je rozšíření B303 od hranic pozemku A93 na 2+1. Takže osa východ-západ nebude kompletní, navíc musíš na konci A70 sjet na A7 a cca 30 km jet na jih k A3 (Würzburg ).
Vzhledem k uvedeným skutečnostem pokud pojedu například Olomouc - Frankfurt am Main je pro mne trasa přes KV po dokončení D6 nerentabilní, neboť chybí propojení mezi A93 a počátkem A70. Navíc v Praze najedu 5km navíc a k Würzburgu potřebuji dalších 30 km. Než bude D6 dostavěna, tak už bude A3 v úseku Nürnberg - Würzburg dávno 3+3.
Možná je to teď lepší, když D6 není kompletní a kamiony platí mýto jen na pár kilometrech. Ale po dokončení lze uvažovat o této trase pouze jako o objízdné.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 16.9.2017 17:09:57
od ada031
Jak už jsem řekl, mám problém s kategorií R 21,5, a dále mám problém s argumentací o intenzitách dopravy... Protože pak by jsme mohli každých 10 km stavět v jiné kategorii. Snad stavíme dálnici a ta by dle mého měla být nejméně R 25,5. Stejný důvod mě vytáčí u D11 úsek 1109 .....

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 16.9.2017 21:05:44
od Martin z Ostravy
Přesně tak, je to dlouhodobá investice a teď na to prostředky jsou.
Jednou je to dálnice, tak to tak má vypadat, je to opět ukázka nekoncepčního myšlení, které panuje na MD, respektive které pořád jen řeší čísla a neřeší podstatu.
V konečném důsledku se stejně nic neušetří nebo částka vzhledem k nákladům zcela nevýznamná.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 16.9.2017 23:03:26
od Jarda Š.
ada031: 1109 je přeshraniční úsek, kde nebude vysoká intenzita dopravy, tam úzká dálnice vadit nebude, ale u krajského města ve směru na hlavní město mi to ale také přijde nerozumné.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 14:37:49
od Honey72
1. Dálnice D6 bude dostavěna v parametrech původní R, nyní D II. třídy. Pokud by se projekt předělával na širší dálnici, asi by se muselo předělat vše od začátku. Buďme rádi, že se začne stavět aspoň něco. Ať se to klidně rozšíří za deset let, než o dalších deset let čekat na stavbu.

2. D6 propojení s A70 mít přece bude, i když ne přímé, ale pomocí krátké (17 km) peáže po A9, aby se obešlo pohoří Smrčiny (Fichtelgebirge). Dálnice, či "žlutá dálnice" se od českých hranic vyhne Smrčinám severním obloukem a na A9 se napojí mezi exitem 36 a 37 (u Stambachu).

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 15:03:30
od Hanes
A to prodloužení té A70 jsi vyčetl kde? Dle oficiálních informací se od tohoto upustilo. Jediné co zůstalo jen rozšíření B303 mezi Pomezím a A93 u Marktredwitz o stoupací pruhy.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 16:58:02
od P_V
Honey72 píše:1. Dálnice D6 bude dostavěna v parametrech původní R, nyní D II. třídy. Pokud by se projekt předělával na širší dálnici, asi by se muselo předělat vše od začátku. Buďme rádi, že se začne stavět aspoň něco. Ať se to klidně rozšíří za deset let, než o dalších deset let čekat na stavbu.
Nevím do jaké míry je R21,5 "původní". Například v této zdejší už hodně dlouho neaktualizované mapce, je R25,5. A v některých letácách se píše, že kvůli změně na R21,5 se bude muset změnit územní rozhodnutí.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 19:07:23
od Lenny
Od Varů po MÚK Olšová Vrata byla kategorie S 22,5/80 a dále ku Praze pak R 25,5/100.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 19:26:54
od dvs
Treba to vyjde jako 3+3 :)
Do kopce stoupaci a z kopce "klesaci" jako na D8.
Prikladem je I/7 Chomutov - Křimov, ktera je S11,5.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 17.9.2017 21:55:46
od Lynx
Jak vůbec někoho napadne, házet do toho takto vidle ? ! Jakoby nestačilo, že všechny schvalovací procesy trvají v naší republice nejdéle na světě, tak se ještě vymyslí umělý problém, který vyžaduje nové ÚR a přitom jde o ZHORŠENÍ a ne zlepšení parametrů dálnice !!! ...... Výsledkem změny tedy bude, že budeme mít horší dálnici a navíc později ! To je i na ten náš Kocourkov silná káva. To už mi připadá, že se někdo zbláznil. A nebo jsou na odpovědných místech sabotéři, co jsou vlastně proti výstavbě dálnic.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 18.9.2017 7:16:19
od dvs
Lynx: Ty vidle jsou tam zapíchlé už dva roky.
O té normě se mluví už 4 roky. Dá se říci, že je součástí tzv. dědictví Bárty a krizových let.

Zde se ta diskuse rozproudila, že tu větu nakopírovali do nových letáků pro dané úseky.

Já bych zatleskal tomu, kdo by měl odvahu ty vidle zase vytáhnout a předělat povolení zpět na R24,5. U těchto úseků by se to mohlo ještě stačit napravit. U D11 bych to asi už nechal.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 18.9.2017 15:11:15
od Lynx
Taky bych zatleskal tomu, kdo by vrátil situaci do normálu. Ukazuje se, že Bárta byl ještě dalo větší zlo, než to původně vypadalo. To je až neuvěřitelné, jak dokázal za poměrně krátkou dobu poškodit práci vlastního resortu nejméně na 10 let dopředu. Nejenom že nic nepostavil a naopak stavby nesmyslně zastavoval, ale navíc takhle podělal přípravu dalších x staveb.

Bárta se choval úplně stejně jako negramotný člověk na sociálních dávkách, co si bere "výhodnou" půjčku a nezajímá ho, že za to v budoucnu zaplatí 10 x tolik. Hlavně, že teď má v ruce peníze. Kdyby někdo spočítal kolik nás stála každá jedna "ušetřená" miliarda tímhle nýmandem, tak bych se nedivil číslu 5-10 miliard.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 10:20:54
od Kuba
No a teď začal proti Ťokově úsporné kategorii R21,5 protestovat Karlovarský kraj a senátor Horník. To jim to trvalo, mohli začít už předloni. Sice je Ťok pryč, ale s vidinou docházejících financí na dopravní infrastrukturu tomu moc nedávám. Že je ta kategorii paskvil jsem říkal vždy - nejen tady, ale i Trutnov - Královec.
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 11:55:15
od Sauce
Není všem dnům konec, EIA je prý zpracovaná pro kategorii R25,5

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 12:26:33
od vodouch2000
Nová EIA se zadávala někdy v 6/2017, kdy se ještě počítalo s kategorií R25,5/100.
Ke změně kategorie na R21,5/100 podle mě došlo někdy v té době, tipuju ale spíš až během léta 2017. Čili to, co píše Sauce, by mohla být pravda.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 15:32:17
od Lenny
Kategorie R 25,5 z EIA je v rozporu ze schválenými závěry CK MD, která rozhodla na základě zpracované tahové studie o kategorii R 21,5/100 pro úsek Bošov - Karlovy Vary. Opět někdo nerespektuje závěry CK.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 17:14:45
od Trucker
Závěr CK MD je dogma?
Apropo kdo sedí v CK MD? Konkrétně kteří lidé toto (R 21,5/100) rozhodli? A vezmou si tito lidé na svědomí následky příp. další nehody podobné té co se stala nedávno na D35? Tam také nebyl odstavný pruh. Kolik mrtvých lidí má cenu uspořených 1,3 mld oproti D25,5/130?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 17:45:23
od Lenny
Zástupci z MD, ŘSD a SFDI, jmenný seznam psát nebudu.

A po pravdě, silnice I/6 nemá na plný profil R 25,5, nevyšla ekonomika hodnocení. Bylo štěstí, že byla rozestavěna stavba Lubenec - Bošov v kategorii R 25,5, jinak by od Nového Strašecího až do Varů byla jen R 21,5.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 18:09:31
od 1975
Takže to trochu je buď R21,5, nebo nic?

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 18:26:57
od Martin z Ostravy
Přesně.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 18:41:14
od 1975
Tak to pri vsi ucte ke karlovarskemu festaku jednou za rok za me raději 21,5.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 18:43:49
od Martin z Ostravy
Jsem téhož názoru, na ty intenzity bohatě, krom průjezdu obcí, stačí stávající I/6, 4 pruh bude luxus, který cestu dost zkrátí a zpříjemní.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 19:26:52
od Mišda
Mě akorát mrzí, jak se všechno staví bez nějaké vize do budoucna.
Buduje se silnice I.třídy a je navrhnutá v kategorii 9,5/70, poté kdyby z ní chtěli udělat střídavý třípruh, tak se musí znovu vykupovat pozemky a další procesy s tímto úkonem spojené, jež byly už jednou projednávané.
Stejné mi to přijde i zde a ještě navíc při situaci, kdy na 8 kilometrů je potřeba vykoupit jen okolo 50 LV. To by je to zabilo, postavit dálnici rovnou v plné šíři??? Jsem zvědavý, komu se bude chtít to za pár let přebudovávat??

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 20:13:39
od Sauce
A jaký by to byl z pohledu nákladů rozdíl? Pozemky skoro stejné jen vyšší bezpečnost a materiály. Stejně jako u Palačovské spojky, proč to rovnou nestavět na dálniční parametry? Stejně tak u D11...

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Napsal: 25.6.2019 20:18:22
od Lenny
A jak chcete stavět? Stylem tady by se mi líbil třípruh anebo S 11,5, tak ho postavíme. Takhle to opravdu nejde. Proto bylo zavedeno vyhodnocení stavby pomocí metodiky HDM-4, aby se posoudilo, jestli navržená stavba je ekonomicky přínosná či není. A pokud tady máme 100 staveb, u kterých ekonomika vyšla, znamená to, že jsou pro společnost prospěšnější než ta u které ekonomika nevyšla. Bohužel může to být stavba, která se někoho bezprostředně dotýká, ale proto se nepostaví ve čtyřpruhu (např. Bílina obchvat), ale jen třeba jako S 11,5 anebo se výstavba odloží na pozdější dobu (např. obchvat Babylonu - nevyšla, zvýšila se intenzita + omezení rychlostí => vyšla ekonomika)