D6 Řevničov - obchvat

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Sauce »

Z jiného soudku a zpět ke stavbě - Dnes ráno mne opravdu překvapilo kolik dělníků (dvojciferná čísla) se v 7:00 za tmy v mrazu pohybovalo a pracovalo na staveništi. Od zaměstnankyně firmy, jež dohlíží na plnění harmonogramu apod. jsem se dozvěděl, že právě kvůli promrzlé půdě a minimálnímu sněhu se velmi dobře odtěžují právě zářezy, či se naváží násypy. Můžete mi to nějak víc vysvětlit? Chápu, že se netvroří bahno, ale se zrmzlou půdou se taky nemůže přece pracovat zrovna nejlépe, nebo?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Lenny »

Půda je zmrzlá jen do určité hloubky a dál už ne. Záleží na tom, jak dlouho a kolik mrzne. Může to být 20 cm nebo i 50 cm.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Sauce »

Ah, to by dávalo smysl. Díky :ok:
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, klidně třeba jen prvních 5-10 cm, což stačí pro pohodlný pohyb strojů, žádné bahno a boření se :)
Jinak nevím kolik tam bylo stupňů přes den, ale právě to, že tam byli za tmy ráno je logické, protože se často stává že těch pár cm zmrzne přes noc, a ráno než vysvitne slunko a rozpustí to světlem, se dá po zmrzlé jezdit. Odpoledne už to často nemusí jít
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od theodor less »

Sauce píše: právě kvůli promrzlé půdě a minimálnímu sněhu se velmi dobře odtěžují právě zářezy, či se naváží násypy.
Při teplotách nižších než – 5° C je dovoleno provádět násypy pouze ze sypaniny z tvrdých skalních hornin (s obsahem zrn do 2 mm max.15 %).
Navážený materiál je nutno ihned rozhrnout a zhutnit, aby nedošlo k jeho zmrznutí před zhutněním a vytvoření hrud. Pokud není reálný předpoklad pro jeho zhutnění, je nutno ihned navážení zastavit.
Další vrstva nesmí být sypána na poslední zmrzlou vrstvu, která byla nakypřena ledem v pórech.
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Geo »

Lynx: ty kruhacovy orgie jsou sjezdy do nejakejch vesnic u cesty. To si myslim, ze je sakra rozdil od odbocky na silnici I/16.

Aram96: mne zase prijde neuveritelne, ze nekde je schopen dneska chtit setrit tim, ze polnacku svede an silnic I. tridy.

Snad by se melo smerovat k nejake kvalite, nakonec proc vubec stavet D6, kdyz do tech Varu se dojede i za 2 hodiny bez ni.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Lynx »

Japao Joe píše:No a co zkusit něco aktuálnějšího?

https://mapy.cz/zakladni?x=13.8025336&y ... ni%C4%8Dov

Takhle dovedu manipulovat taky. No ale vážně - podle sčítání je na I/6 v Řevničově 12000. A z toho 2000 je místní provoz.
obviňujete mě z manipulace a přitom se jí dopouštíte sám, byť asi omylem.

Celou dobu tady všichni mluvíme o napojení I/16 na D6. Opakuji I/16. Čili mluvíme o intenzitách na I/16, nikoliv o provozu na I/6, která se změní na D6. Ta nás z hlediska provozu na křižovatce zas až tak moc nezajímá.

Po té diskutované větvi křižovatky tedy bude jezdit +- totéž co jezdí po dnešní I/6 skrz Řevničov (+ něco navíc, jak tady někteří lidé zmiňují, ale žádná radikální změna se asi očekávat nedá). A právě z I/16 z Řevničova jsou moje obrázky. Mým úmyslem nebylo niják manipulovat jak mi podsouváte, prostě jsem na dvou místech kliknul do mapy Řevničova a na obou místech je úplně prázdná I/6. To jsem nemusel niják hledat a manipulovat. A podle mé osobní zkušenosti je tam opravdu velmi malý provoz, takže ta prázdná silnice není niják obzvláštní náhoda.
Geo píše:Lynx: ty kruhacovy orgie jsou sjezdy do nejakejch vesnic u cesty. To si myslim, ze je sakra rozdil od odbocky na silnici I/16.

Aram96: mne zase prijde neuveritelne, ze nekde je schopen dneska chtit setrit tim, ze polnacku svede an silnic I. tridy.

Snad by se melo smerovat k nejake kvalite, nakonec proc vubec stavet D6, kdyz do tech Varu se dojede i za 2 hodiny bez ni.
Jak už bylo mnohokrát zmíněno, tak intenzity na I/16 jsou opravdu malé. Takže tahle kvalita je opravdu za dost vysokou cenu. A o to je celá diskuze, jestli tohle má smysl, když celá republika je plná o několik řádů horších nekvalit , které se dotýkají řádově většího počtu lidí a na to peníze nejsou.

Takže když použiji hodinářské přirovnání, tak tady stavíme "hodinky s vodotryskem řízené atomovým časem " pro pár lidí a jinde nemáme ani na zprovoznění sovětského budíku natahovaného kličkou, který se každý den o hodinu zpožďuje a dotýká se to přitom tisíců lidí.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Geo píše:Lynx: ty kruhacovy orgie jsou sjezdy do nejakejch vesnic u cesty. To si myslim, ze je sakra rozdil od odbocky na silnici I/16.

Aram96: mne zase prijde neuveritelne, ze nekde je schopen dneska chtit setrit tim, ze polnacku svede an silnic I. tridy.

Snad by se melo smerovat k nejake kvalite, nakonec proc vubec stavet D6, kdyz do tech Varu se dojede i za 2 hodiny bez ni.
Když byste četl lépe, tak píšu, že jsem rád za tak komfortní řešení, ale štve mě, že na 99% staveb v ČR se šetří na mnohem závažnějších věcech, které se dotknou více lidí a mají hlavně, a to zdůrazňuji, kladný vliv na bezpečnost. Tady by bezpečnost připojením do rampy nebyla téměř snížena. Ale neříkám, pojďte to zrušit a připojte do rampy. Říkám, děkuji za takové řešení, proč není na zbytku staveb podobné myšlení, pojďme takhle uvažovat na zbytku ČR !!

A jinak s tou D6 s vámi naprosto souhlasím. V republice není snad méně potřebnější dálnice než tato. Pokud by měli být někdy problémem peníze, tak okamžitě zastavit zahajování nerozestavěných úseků a investovat jinde (možná s výjimkou obchvatů). Teď si to díkybohu dovolit můžeme, takže to beru, ať se staví co to jde, teda spíš, co je připraveno. A tu větu o tom zastavení myslím smrtelné vážně ;)
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Lynx »

Aram96 píše: A jinak s tou D6 s vámi naprosto souhlasím. V republice není snad méně potřebnější dálnice než tato.
Souhlasím. Také si myslím ohledně dálnice do KV, tedy D6, že je opravdu hodně málo potřebná. Jsem rád, že se staví plnohodnotná, v plném profilu, protože jsem rád za to pohodlí i za co nejrozšířenější dálniční síť, ale divím se, že na něco takového vyšlo ekonomické posouzení (pokud se tedy dělalo). Připadá mi to spíš jako politické rozhodnutí, protože pro nějákých 10-12 tisíc vozidel u Řevničova (i třeba s výhledem na 15 tisíc) a o kousek dál na západ ještě méně (tak 5-10 tisíc) se to podle mě čistě ekonomicky nemůže vyplatit a nějáký třípruh by z tohoto hlediska bohatě stačil.

Ale jak jsem psal výše, jsem rád za plnohodnotnou dálnici, i když zrovna tato je potřeba asi nejméně ze všech.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Podobné zastavení "nepotřebných staveb" už tu jednou bylo a následky pociťujeme dodnes. .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od HP »

Ekonomické hodnocení se provádí u všech nových staveb financovaných SFDI, takže se jistě provedlo i tady. A muselo vyjít ;-)
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Podobné zastavení "nepotřebných staveb" už tu jednou bylo a následky pociťujeme dodnes. .-)
Souhlas, to byly "nepotřebné" stavby. Já psal o nepotřebných ;)
Ekonomické hodnocení se provádí u všech nových staveb financovaných SFDI, takže se jistě provedlo i tady. A muselo vyjít ;-)
Já nenapsal ani slovo o výhodnosti této dálnice. Určitě se vyplatí, připojí KV na Prahu, do budoucna spojí s Německem. Jen píšu, že ji využívá tak málo aut, že prostě pokud by měly být problém peníze, je to stavba, která by jako první měla být odložena (z dálničních staveb). Protože se na mnoha místech poté používají naprosto absurdní argumenty, že pro 15 000 aut se nepotřebuje zkapacitňovat, že až od 20 000. Tady se staví DÁLNICE pro 8000 aut ;) Teď na to máme, proč ne, až nebudou peníze ...
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Anonym »

S podobným přístupem by se nevyplatily ani dálnice v příhraničních oblastech. D11 i D3 budou mít u hranic nižší intenzity než na D6. Peníze jsou a spíše je problém je prostavět do konce této EU sedmiletky (2020). Příští EU sedmiletku 2021-2027 také peníze budou, jen bude větší podíl státu. Místo podílu státu 1/3, to budou třeba 2/3. Tato změna se projeví v OP Doprava tím, že ze státního rozpočtu nepůjde za rok 10 miliard na výstavbu silnic a železnic ale třeba 20 miliard. Státní dluh stejně lítá +-50 miliard, takže nějakých 10 miliard navíc se řešit nebude.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Jsou dvě hlediska. Kdyby byl omezený balík peněz, a zítra se bez problémů mohlo stavět kdekoliv, jistě by dostala přednost nejzatíženější místa. Jenže to ideálně rozestavět nejde.
A pak je tu ještě vize do budoucna. Karlovarská, či zmíněné dálniční úseky u hranic nikdy nebudou mít "tabulkovou" zátěž, ale je tam zase šance či jistota, že auta zmizí z jiných přechodů nebo silnic. Kamiony z Náchoda zmizí jen když jinudy pojedou po dálnici. Pokud by se přes Královec vybudoval jen jeden profil, postačující tabulkově zátěži, nikdo tam ty kamiony nedostane. Podobně to vidím u karlovarské D6. Současný provoz tu může být nižší, protože spousta řidičů jezdí po D5 a I/21 nebo po D7. Pak se může karta obrátit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od dd »

Další pohled je, že dnešní I/6 je mezi Strašecím a Lubencem dost mizerná jednička oproti ostatním. Něco se postavit musí. Mohli jsme 20 let stavět novou jedničku nebo půlprofil a pak zjistit, že je to tak akorát a za 20 let to stačit nebude. Tak se zvolila cesta 30+ let stavět dálnici, která bude kapacitně navíc, ale už asi nikdy nebude třeba rozšiřovat. Lepší nebo horší nehodnotím, už je to jednou rozjeté, tak, ať se to hlavně dodělá.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od kot »

Jen si dovolím malinko doplnit kolegu dd, s jehož příspěvkem se bezvýhradně ztotožňuji : je to D projektované s invencí a s výhledem do daleké budoucnosti. To je něco, co u hodně současných projektů chybí, a proti čemuž tady řada lidí oprávněně bojuje...
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Anonym píše:S podobným přístupem by se nevyplatily ani dálnice v příhraničních oblastech. D11 i D3 budou mít u hranic nižší intenzity než na D6. Peníze jsou a spíše je problém je prostavět do konce této EU sedmiletky (2020). Příští EU sedmiletku 2021-2027 také peníze budou, jen bude větší podíl státu. Místo podílu státu 1/3, to budou třeba 2/3. Tato změna se projeví v OP Doprava tím, že ze státního rozpočtu nepůjde za rok 10 miliard na výstavbu silnic a železnic ale třeba 20 miliard. Státní dluh stejně lítá +-50 miliard, takže nějakých 10 miliard navíc se řešit nebude.
Příhraniční úseky se ale nestaví kvůli intenzitám (většinou) ale kvůli propojení s vedlejší zemí a jejich dálnicí, nevím jak tohle můžete srovnávat s polovinou D6, která vede pořád uprostřed země. Kdyby bylo propojení s Německem pomocí D6 nějak životně důležité, tak mám na D6 také jiný názor, ale tato situace tady není. Peníze se řešit určitě budou (někdy) protože kdykoli čtu nějaké starší články okolo let 2007 2010 apod. tak se u dálnic píše, že nejsou finanční prostředky. Někdy to je hlavní důvod, někdy druhotný, ale problém byl a někdy určitě nastane znovu. Myslím, že bychom do roku 2030 měli postavit co nejvíce dálnic, protože pak bude potřeba rvát většinu peněz do VRT ...
butrus
Příspěvky: 46
Registrován: 9.12.2017 22:40:34

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od butrus »

Anonym píše:Napojovat na rampy polňačky je nesmysl, je to nepřehledné a jako řidič jedoucí Z D6 na I/16 bych křížení s jinou cestou nečekal. Intenzity na I/16 jsou nyní malé, to se ale může změnit. Po dokončení obchvatu Slaného, který se staví, se intenzity zvýší i tady. Po dokončení celé D6 se také zvednou intenzity, D6 bude alternativa D5.
Navíc, kdyby se ta cesta napojila přímo na sjezd, tak jim tam budou ve dne v noci parkovat všelijaký prasata kamioňácký, což chápu, že místní nebudou zrovna chtít...
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Mikulik »

Určitě udělat obchvaty co to jde. I/6 je totálně mizerná sedmička, jestli se jede do Varů asi přes více než 13 vesnič a 2 železniční přejezdy. Když to porovnám s Chomutovskou, tak to to je nebe a dudy. Průjezd jednou vesnicí, kde si aspoň ale můžete nakoupit brambory.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Anonym »

Aram96 píše: Příhraniční úseky se ale nestaví kvůli intenzitám (většinou) ale kvůli propojení s vedlejší zemí a jejich dálnicí, nevím jak tohle můžete srovnávat s polovinou D6, která vede pořád uprostřed země. Kdyby bylo propojení s Německem pomocí D6 nějak životně důležité, tak mám na D6 také jiný názor, ale tato situace tady není. Peníze se řešit určitě budou (někdy) protože kdykoli čtu nějaké starší články okolo let 2007 2010 apod. tak se u dálnic píše, že nejsou finanční prostředky. Někdy to je hlavní důvod, někdy druhotný, ale problém byl a někdy určitě nastane znovu. Myslím, že bychom do roku 2030 měli postavit co nejvíce dálnic, protože pak bude potřeba rvát většinu peněz do VRT ...
Podle mne jsou daleko důležitější intenzity než nějaké propojení s vedlejšími zeměmi. Čím větší intenzita, tím více se ušetří času řidičů a je jedno, jestli pojede do Varů nebo do Rakouska. Proto je také jen poloviční profil na D6 do Německa nebo na I/11 na Slovensko a zatím v pohodě stačí.
I/6 je tragická, samá obec. Pokud by jste chtěl ušetřit, tak spíše než šetřit na obchvatech na D6, tak nezkapacitňovat obchvaty na D7 nebo postavit D11 od Trutnova jen v polovičním profilu. V současné době stejně z nejprioritnějších staveb není příliš co stavět. U D3 do Tábora, okruhu Prahy nebo u D35 se ještě ani nezačaly vykupovat pozemky.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jo souhlas, vždyť píšu skoro to samé, že beru, že se staví D6 protože jsou peníze a za prioritní stavby mám víceméně to samé (D0,3,35), ale když nejsou připravené, tak beru, že se staví připravená D6. Jediné co jsem napsal, že až budou problémem peníze, tak by to měla být asi poslední z "priorit". Souhlas zkapacitňování D7 mezi Chomutovem a Postoloprty mi taky přijde trochu nesmyslné, ale zase - až budou problém peníze, teď ne, budiž.

Osobně se také dívám hlavně na intenzity, a z tohoto důvodu, byť to bude znít hrozně, bych řekl, že důležitější je rozhodně D43 než D52 vyjma obchvatu Mikulova, ten je na prvním místě v JMK. Ale D52 je potřeba brát jako totální ostudu ČR, protože ještě v roce mám zato že 2000, se Češi Rakušákům smáli, že než oni budou u hranic, tak my budeme mít dávno hotovo .. a kde jsme :zvraci: :zvraci: . Rakouško bude do pár let u hranic s polovičním profilem délky 8 km, a to jen kvůli naší totální neschopnosti na všech úrovních (státu, MD, JMK, poslanců obecně) postavit 16 km dálnice. V Rakousku za tu dobu vzniklo přes 50 km :D Čili poloviční profily u hranic mi dávají smysl tam, kde se nenapojí na dálnici, nebo tam bude jezdit fakt málo aut a zároveň ten úsek bude hodně dlouhý. Nedává mi smysl postavit dálnici 5 km k hranicím s 15 000 auty, a posledních 5 km postavit z půlky, protože tam jezdí jen 8000, to bychom byly k smíchu snad celému světu. Něco jiného by bylo kdyby mělo jezdit 5000 aut třeba 20 km.
anasazi
Příspěvky: 86
Registrován: 14.3.2009 13:54:30
Bydliště: Karlovy Vary

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od anasazi »

Aktuální situace na stavbě mostu nad obcí Krušovice
53817066_317311462467504_2841324374739386368_n.jpg
53817066_317311462467504_2841324374739386368_n.jpg (175.76 KiB) Zobrazeno 12891 x
53751095_624192781324917_8420708778843832320_n.jpg
53751095_624192781324917_8420708778843832320_n.jpg (222.07 KiB) Zobrazeno 12891 x
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Mišda
Příspěvky: 126
Registrován: 9.3.2013 21:50:45

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Mišda »

Pár aktuálních zpráv o obchvatu Krupé a o datu zprovoznění dálnice.
http://raport.cz/noviny/2019-12_u-kruso ... m/2019-12/
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od Sauce »

Konečně nový videoprůjezd stavbou ze směru od Nového Strašecí:

vondr
Příspěvky: 2917
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: D6 Řevničov - obchvat

Příspěvek od vondr »

dnešní videoprůjezd od Krušovic https://youtu.be/63dpxIWxsSQ
Na mostech mi chybí větší nasazení (hlavně v úseku Nové Strašecí -řevničov)- tam to od prosince moc nepoporostlo.
Odpovědět

Zpět na „D6“