R6 Karlovy Vary, průtah
R6 Karlovy Vary, průtah
několikrát jsem v posledních dnech projížděl trasu Praha - Německo přes Karlovy Vary, když jsem si uvědomil, že po dokončení celé R6 (Praha - hranice) bude město Karlovy Vary jakýmsi problémem - zpomalením celé trasy. Trasa vede středem města, je tam (logicky) omezení rychlosti, a dá se předpokládat že i hustota provozu bude vlivem místního využití nadstandardní.
Nevíte prosím někdo, zda není ve výhledu nějaký obchvat Varů, nebo obdobné řešení?
děkuji za odpověď.
Nevíte prosím někdo, zda není ve výhledu nějaký obchvat Varů, nebo obdobné řešení?
děkuji za odpověď.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
A všiml jste si taky okolního terénu? Tam neni kudy nějakej obchvat protáhnout, prostě na chvíli sundáte nohu z plynu, stejně jako v Liberci nebo třeba Regensburgu.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
jasně že ten kopec nahoru je děsnej... (jak jsem ho jel celý na čtyřku, tak jsem nahoře zapomněl přeřadit na pětku a na čtyřku jsem jel dalších deset kilometrů, jak nějakej jouda )jonáš píše:A všiml jste si taky okolního terénu? Tam neni kudy nějakej obchvat protáhnout, prostě na chvíli sundáte nohu z plynu, stejně jako v Liberci nebo třeba Regensburgu.
nisméně dotaz byl na vizi... existuje nějaká představa jak neničit krásné město dálnicí?
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Přesn tak, v Regensburgu sice sundáte nohu z plynu, ale podjedeteho tunelem. Ve Varech se jede prostě přes město po povrchu. Což je podle mě podstatnej rozdíl.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Taky jsem nad tím nedávno přemýšlel, když jsem Vary projížděl...Ono těch řešení moc není. Šlo by to samozřejmě řešit nějakým tunelem, ale v téhle oblasti je velký problém v podobě léčivých pramenů, které tu jsou...Myslím, že najít trasu která by ničemu nevadila by byl velký oříšek. Jinak což o to, člověk přežije že nejede pořád 130, ale spíš jde o intenzity..Za jistých okolností by tam mohl vzniknout nepříjemný špunt. I když ono to tak samozřejmě vůbec být nemusí, Karlovy Vary nejsou Praha, navíc ani tranzit tu nebude nikdy tak velký jako třeba na D5 si myslím. D5 vede v trase E50, spojuje ČR s velkoměsty typu Mnichov, Nürnberg, Stuttgart...R6 půjde využít snad jen pro cestu do severního Bavorska a teoreticky jako menší zkratku do Frankfurtu, i když zde se ty dálnice dost motají, navíc kdyby nebyla A70 až k nám tak se vůbec není o čem bavit...To už bych viděl větší potenciál v R7 a jejím pokračování v Německu. Oproti cestě po D8 by se jednalo o docela dost přímou cestu do oblasti Essenu, Dortmundu...Ale to je již jiné téma, sorry za offtopic.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
No v tom Regen bejval tunel jen pod tamnim Valíkem za řekou, nebo vlastně před řekou, městem se jezdilo normálně 80 po povrchu. Ten zakopanej tunel (kterym se jezdí taky tak, když byla prve stížnost na zpomalení) tam stavěli až dávno po protažení dálnice během provozu, stejně jak na průtahu kolem Dunaja ve Viedni, skoro tak deset let, a hotovej je poměrně nedavno. Tohle by se třeba dalo ve Varech i jinde časem udělat taky, jen nevim jak je to tam s hladinou podzemní vody. Rozhodně je to lepší řešení než třeba ty protihlukový osmimetrový stěny v Hradci, protože to nepřekáží a povrch nad tunelem zůstane obyvatelům k dispozici.
Obejít vary neni kudy, leda kdyby byly někde zbytečný prachy na hodně dlouhej tunel /a stejně by se muselo někde ve městě přes vodu. Nebo že by se inspirovali Trojou a vyrazili ho i pod Ohří? Ale oni tam budou na díry do země dost hákliví, aby jim to nestrhlo prameny/.
Obejít vary neni kudy, leda kdyby byly někde zbytečný prachy na hodně dlouhej tunel /a stejně by se muselo někde ve městě přes vodu. Nebo že by se inspirovali Trojou a vyrazili ho i pod Ohří? Ale oni tam budou na díry do země dost hákliví, aby jim to nestrhlo prameny/.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Zkuste se podívat sem: http://gis.kr-karlovarsky.cz/website2/vuc/viewer.htm
Karovarský kraj navrhuje ve svých ZÚR severní krátkou i dlouhou trasu obchvatu v několika variantách, teď ještě vybrat tu nejméně "škodící"
Karovarský kraj navrhuje ve svých ZÚR severní krátkou i dlouhou trasu obchvatu v několika variantách, teď ještě vybrat tu nejméně "škodící"
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Pro ZÚR je určitě dobré tam trasu držet, ale každopádně nemyslím si, že by intenzity měly vzrůst na takovou mez, že by to "nešlo" projet po současné trase. Nový průjezd je hodně luxusní, byť ano s onou bodovou závadou po úplném dokončení R6 to bude pravda. V podstatě jediným místem, které by mohlo vytvářet problém, tak je připojení/odpojení na/z I/13, kde jsou velmi krátké připojovací/odbočovací pruhy. A pak samozřejmě hluk a emise v KV, ale tak pokud tam nebudou intenzity přes 40.000, což si myslím, že ani výhledově nebudou, tak to pořád jde.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Před dokončením průtahu byl návrh na vybudování tunelu pod Bohaticemi. Bohužel z finančních důvodů, a také proto že průtah - východ byl již hotov se o tom ani nejednalo. Kdysi byl na netu i plánek, bohužel ho nemohu najít, tak to aspoň nakreslím do mapy: http://www.mapy.cz/#x=129535488@y=13656 ... 6640-35328
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Rekl bych, ze prujezd pres Karlovy Vary bude predstavovat diky mensi povolene rychlosti minimalni zpozdeni (v desitkach sekund, maximalne jednotky minut), ale nebude predstavovat nikdy spunt. Jedine mene propustne misto bude MUK I-6/I-13 hned za mostem pres Ohri, ktere je ve smeru Cheb-Praha i naopak pouze jednopruhove, ale podobnych mnohem vice vytizenych krizovatek je u nas dost a dopravu dobre pobiraji...
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Nevím, jak to bude vypadat po dokončení celé R6, pokud se toho dožiju , ale zatím není na průtahu městem žádné krizové místo, ani na nepříliš vydařené MUK R6xR13
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
No kilometrovej tunel žádnej problém ale pak to stejně prochází městem a odřezává rozvojová území. Spíš bych to obešel většim obloukem, s novym mostem přes Ohři mapa ovšem nezkoumal jsem detailně strmost vrstevnic -- ten územní plán zachovává stávající most a za nim se udělá vpravo vbok, což mi nepřijde nejlepší, na druhou stranu i krátká varianta se vrací na trasu průtahu R6 až někde u Jenišova. Ovšem ten jejich gis server se chová nějak nervózně (asi nerad lišky) takže si to nemůžu pořádně prohlédnout. Ale s průchodem podle trati by asi byly s ohledem na zástavbu už taky problémy.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
To je vidět A asi nebudeš místní. Stříhnul jsi to přímo přes údolí Ohře, na sever od řeky je to hodně do kopce. Můžeš si všimnout, že i na R13 do Ostrova je v tom místě most. A to jde podél řeky. Musela by tam podle tvého návrhu být tak 1 km dlouhá místy dost vysoká estakáda.jonáš píše:ovšem nezkoumal jsem detailně strmost vrstevnic
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
No střih bych to spíš blíž k Bohaticům, abych netrefil zrovna ten brdek ale ono je to jedno,podle návrhu ÚP tam bude slušivá serpentina od mostu původního, kterou víc jak 80 stejně neprojedete.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
I když se jakkoliv překoná kopec do Bohatic, stavba se na dlouhá léta zasekne v oblasti Sedlec - Otovice. Tam se má v příštím desetiletí zahájit těžba kaolinu a obchvat má vést až na okraji lomu a zrekultivovaném území. Takže buďme rádi za průtah. Zatím kapacitně stačí nejen průjezdu městem, ale navíc výrazně odlehčuje dopravě ve městě. A to můžu říct z vlastní zkušenosti. Místo min. 15 min teď projedu město po průtahu za 5 min
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Průjezd Karlovými Vary je celkem v pohodě, je však třeba trochu sundat nohu z plynu a sledovat provoz. Nedávno se na průtahu staly tři těžké dopravní nehody, takže s citem, pánové a dámy! Na suché silnici a při malém provozu lze město projet běžně i rychlostí 110 km/h, ovšem POZOR, nejvyšší povolená je 80 resp. 70 km/h
Pokud jde o případný obchvat, nevím kudy by měl vést. Současná trasa není žádná katastrofa, avšak dávejte bacha na prudší zatáčky a na velmi krátké nájezdy. Pro komfortní jízdu na průtahu doporučuji jet levým jízdním pruhem. Nebudete tak omezovat sebe, ani vozidla, co se zařazují do pravého jízdního pruhu.
anastazi: Všiml jsem si, že silnici do Ostrova nazýváš R13. Taky ti nejde na mozek, proč se na tom čtyřpruhovém úseku smí jet jen 90 km/h
Pokud jde o případný obchvat, nevím kudy by měl vést. Současná trasa není žádná katastrofa, avšak dávejte bacha na prudší zatáčky a na velmi krátké nájezdy. Pro komfortní jízdu na průtahu doporučuji jet levým jízdním pruhem. Nebudete tak omezovat sebe, ani vozidla, co se zařazují do pravého jízdního pruhu.
anastazi: Všiml jsem si, že silnici do Ostrova nazýváš R13. Taky ti nejde na mozek, proč se na tom čtyřpruhovém úseku smí jet jen 90 km/h
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
Je pouze v územních plánech a všechno jsou to tunely. Dá se to dohledat v UP Karlovarského kraje, případně je textovej popis na stránkách http://www.dalnice-silnice.cz . V každym případě všechny varianty vedou severní stranou, protože na logištějším jihu je trošku koplikovanější terén, ale hlavně CHKO Slavkovský les, takže neprůchozí...Západočech píše:Pokud jde o případný obchvat, nevím kudy by měl vést.
Re: Průjezd R6 Karlovými Vary
To Západočech: Já stejně neznám nikoho, kdo tam těch 90 jezdí Pokud jde o to R13, zatím to asi neplatí, ale v budoucnu to má být Krušnohorská magistrála z Varů do Ústí n/L
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Průtah KV nebude asi nikdy označen značkou autíčka, je to stavěno jako MS 20, tedy čtyřpruh bez odstavného pruhu. Je to pěkný tobogán...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ale autíčkem být označen může, to by se mělo dávat na silnice, které splňují tyto požadavky:
- směrově dělené (případně poloviční profily směrově dělených)
- bez přímých připojení sousedních nemovitostí
- bez úrovňových křížení (hlavně teda bez levých odbočení)
Parametry komunikace jsou věc jiná, to se dá řešit omezením rychlosti, proč by tam nemhlo být autíčko + 80ka nebo 70ka?
- směrově dělené (případně poloviční profily směrově dělených)
- bez přímých připojení sousedních nemovitostí
- bez úrovňových křížení (hlavně teda bez levých odbočení)
Parametry komunikace jsou věc jiná, to se dá řešit omezením rychlosti, proč by tam nemhlo být autíčko + 80ka nebo 70ka?
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Tak jinak, nebude to nikdy klasická R6, maximálně jen silnice pro motorová vozidla.
70 je tam již dnes.
70 je tam již dnes.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ano, nikdy to nebude "dálnice", ty hlavně do měst ani nepatří. Ale to autíčko bych tam jednou rád viděl taky, pokud už bude na KV - Ostrov...
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
To by byl pěkný úcelý tah Ostrov - KV - Cheb. Tak by to taky mohli snáze prosadit, jako eRko délky cca 60 km.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Já si myslím, že tam to bude třeba stejně přehodnotit a místo R6, zhomogenizovat tu R13.
Má to dle mého mnohem větší potenciál.
Má to dle mého mnohem větší potenciál.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Problém je v tom, že silnice Vary - Ostrov nesplňuje současné normy. Nemá např. odbočovací a připojovací pruhy. Chtělo by to malou modernizaci.
Stránka o stavbě dálnice D6 na Facebooku https://www.facebook.com/dalnice6/