[D6] Karlovy Vary - obchvat
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Jen je škoda, že se v tématu pro obchvat KV bavíte úplně o něčem jiném.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
S obchvatem to souvisí. Kdyby totiž dálnice z Prahy přicházela do Varů od Chomutova, nebyl by s trasou obchvatu takový velký problém.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Ale ono by se na to dalo dívat taky tak, že proč stavět D7, když máme D8, že?
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Nedalo. Samotná D7 totiž propojuje dost větších měst a jako celek napojuje hodně velkých měst na Prahu. Ale už to neřešte, byl to vtip. Třeba se D6 někdy dočká svého pořádného významu. I když se zelenými ve vládě v Německu horko těžko.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
D7 je ve skutečnosti naprosto zbytečná, část měst se dá obsloužit po D8, část po D6. V Německu nemá D7 kloudné pokračování, kdežto B303 je navazuje na D6 daleko lépe.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Už to tu bylo řečeno mnohokrát. Nelze se jen podívat na mapu republiky, vidět dvě silné čáry poblíž sebe (D7+D8 či D2+D52 apod.) a říct, že by stačila jen jedna uprostřed nebo jen jedna z nich. Opravdu to nefunguje tak jak si lidé s touto představou myslí. V první řadě, dálnice společná pro dva tahy znamená větší zátěž, tedy i více pruhů, delší nájezdy, složitější křižovatky. A nemusí to být nakonec jen šest, ale osm pruhů. Protože by společná dálnice byla nepřirozeně vzdálena od staletých obchodních cest, musely by k městům vést dlouhé přivaděče. Někde i čtyřpruhové. A nakonec, doprava není jen pro tranzit, či dopravu mezi Prahou a městy, ale i mezi městy navzájem. Pokud mezi nimi nepovede dálnice, nikdo to nebude zdlouhavě objíždět a bude nucen používat starou silnici. Tedy i tu bude nutné přebudovat či přeložit. Nakonec bude investice mnohem vyšší a údržba všech těch vynucených komunikací dražší.
D7 by měla dobrou návaznost už dávno, ale naším otálením se Němci rozhodli jen o částečnou úpravu B174. Až bude D7 dokončena a doprava zde kvůli výhodnosti stoupne, budou Němci nuceni s tím něco udělat.
D7 by měla dobrou návaznost už dávno, ale naším otálením se Němci rozhodli jen o částečnou úpravu B174. Až bude D7 dokončena a doprava zde kvůli výhodnosti stoupne, budou Němci nuceni s tím něco udělat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Tak jest Honey ! Lépe to napsat nešlo...
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
No, přišel jsem si sem počíst o těch plánovaných D6 tunelech severně od Varů, zajímalo mě napojení na I/13 a co bude s průtahem ve Varech, ale místo toho jsem se dozvěděl, že do Prahy by se vlastně mělo jezdit po I/13 a budoucí D7, ale ta je vlastně zbytečná, protože máme přece D8, co je blízko…
Já nevím, KV kraj mi přijde, jako že se na něj absolutně kašle. Do Plzně odtam? Po ubohé I/20, ani se nepřemýšlí o předělání na R20. I/6? Ty nejpotřebnější úseky jdou na konec.
Já nevím, to jsme raději měli celé ty sudety nechat Němcům a bylo by po problémech. Protože ten KV kraj od nás tady nikdo evidentně nechce. Přímá, nedejbože vysokorychlostní trať z Varů do Prahy? Ne. A nemyslím to, co opět objíždí půl republiky přes Ústí nebo Plzeň… To je k ničemu. Bez řádného napojení to tam bude trpět. D6 je 1 krok.
Mám s tím krajem bohaté zkušenosti.
Já nevím, KV kraj mi přijde, jako že se na něj absolutně kašle. Do Plzně odtam? Po ubohé I/20, ani se nepřemýšlí o předělání na R20. I/6? Ty nejpotřebnější úseky jdou na konec.
Já nevím, to jsme raději měli celé ty sudety nechat Němcům a bylo by po problémech. Protože ten KV kraj od nás tady nikdo evidentně nechce. Přímá, nedejbože vysokorychlostní trať z Varů do Prahy? Ne. A nemyslím to, co opět objíždí půl republiky přes Ústí nebo Plzeň… To je k ničemu. Bez řádného napojení to tam bude trpět. D6 je 1 krok.
Mám s tím krajem bohaté zkušenosti.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Trošku odběhnu, ale nemůžu nereagovat. Infrastruktura je už IMHO to poslední, co by mohlo tomuto kraji pomoci. Nevím, jak v něm funguje veřejná doprava, ale to není záležitostí státu, ale samotného kraje. KV kraj má dlouhodobě jedny z největších příjmů z RUD na jednoho obyvatele a pořád s tím nejsou schopni nic udělat.
Do KV a ÚK stát, neziskovky a já nevím kdo všechno sypou pomoc a peníze už minimálně 20 let a pořád jaksi nic. To je o lidech, ne o státu. Vzdělání je tady na tak nízké úrovni, že to asi půjde velmi pomalu, po procentech rodin, které "prozřou" a děcka nepůjdou čistě ve stopě rodičů. ÚK a Ostravsko, to je IMHO spíše čistě o rekvalifikaci horníků apod. a o vyloženě vyloučených lokalitách.
Jak říkám, dodělat infra (proto D6, jinak by tam vedla spíše pěkná jednička, na to nezapomínej) a víc už tu stát víceméně nezmůže.
Jen pro zajímavost, KV kraj má cca o 50% vyšší příjmy z RUD než třeba kraj Jihomoravský. Ale to zde nechci brečet, ten kraj to potřebuje. Centra musí dotovat venkov a odloučené regiony. Ale napsat, že na tyto kraje někdo kašle, to je hodně mimo mísu, to si spíš nevidíte na špičku nosu.
Přímá VRT je nesmysl. S D6, D7 i D/S 13 a pořádnou I/20 naprosto souhlasím. Už ale stojí také téměř "hotová" I/21.
PS: a tyto kraje se státu odvděčují tak, že volí převážně levicové strany, které tam spíše pošlou dávky, než aby řešily jádro problému.
Do KV a ÚK stát, neziskovky a já nevím kdo všechno sypou pomoc a peníze už minimálně 20 let a pořád jaksi nic. To je o lidech, ne o státu. Vzdělání je tady na tak nízké úrovni, že to asi půjde velmi pomalu, po procentech rodin, které "prozřou" a děcka nepůjdou čistě ve stopě rodičů. ÚK a Ostravsko, to je IMHO spíše čistě o rekvalifikaci horníků apod. a o vyloženě vyloučených lokalitách.
Jak říkám, dodělat infra (proto D6, jinak by tam vedla spíše pěkná jednička, na to nezapomínej) a víc už tu stát víceméně nezmůže.
Jen pro zajímavost, KV kraj má cca o 50% vyšší příjmy z RUD než třeba kraj Jihomoravský. Ale to zde nechci brečet, ten kraj to potřebuje. Centra musí dotovat venkov a odloučené regiony. Ale napsat, že na tyto kraje někdo kašle, to je hodně mimo mísu, to si spíš nevidíte na špičku nosu.
Přímá VRT je nesmysl. S D6, D7 i D/S 13 a pořádnou I/20 naprosto souhlasím. Už ale stojí také téměř "hotová" I/21.
PS: a tyto kraje se státu odvděčují tak, že volí převážně levicové strany, které tam spíše pošlou dávky, než aby řešily jádro problému.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Infrastruktura asi určitě moc nepomůže, protože ti lidé tam pojedou stejně, protože tam bydlí, pracují. Na druhou stranu, vždyť teď tam jsou už docela pěkné posuny za ty desítky let a vidím reálné celou dálnici za pár let minimálně až k Bošovu. Určitě bychom si měli připomenout, kdo zrušil 3-4 plánované obchvaty. No Vítek Bártů, údajně pravicová strana. Ostatně rozdělovat na pravicový, levicový je totální pitomost. To vidím tu pravicovou vládu, je mi špatně. Stejně tak v KV je i vysoká škola, vyšší škola, pedagogická. Takže škol je tam dost tak nepovídejte, to že všichni zdrhnou dál, to už je škoda.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
No než to povede k Bošovu, to si ještě počkáme. 2026, pokud se začne stavět tenhle rok. A to by znamenalo stavbu 4 úseků D6 najednou. To je příliš dobrý na to, aby to byla pravda.
Já teda dál zdrhnul. KV kraj je černá díra, území, co je dobrý leda tak na testování jaderných zbraní. Ale to by tam člověk musel bydlet, aby chápal. A všichni, které znám, odtam zmizeli. To už asi o něčem svědčí. Zmizel jsem daleko a hodlám zmizet ještě dál.
Posuny asi jsou, ale za mě…pozdě. Prostě je příliš pozdě. To, jak to tam bude vypadat za 10 let, tam mělo být před 25 lety.
D6, R13, R20, a přímá trať do Prahy. To je základ.
Protože v momentě, kdy cestuji nějakých 140 km stejně dlouho, jako když jedu z Prahy do Brna, tak je něco fakt špatně. A tomu něčemu se říká traktory a pomalý lidi na I/6. Předjet? Jak, když protisměr je stále plnej?
Mně je vždycky jen líto těch, co čekají na I/27.
A veřejná doprava… No, nic jinýho jsem vlastně nezažil, individuální zatím nechci, ale její stav mě teda nechává v deziluzi.
Já teda dál zdrhnul. KV kraj je černá díra, území, co je dobrý leda tak na testování jaderných zbraní. Ale to by tam člověk musel bydlet, aby chápal. A všichni, které znám, odtam zmizeli. To už asi o něčem svědčí. Zmizel jsem daleko a hodlám zmizet ještě dál.
Posuny asi jsou, ale za mě…pozdě. Prostě je příliš pozdě. To, jak to tam bude vypadat za 10 let, tam mělo být před 25 lety.
D6, R13, R20, a přímá trať do Prahy. To je základ.
Protože v momentě, kdy cestuji nějakých 140 km stejně dlouho, jako když jedu z Prahy do Brna, tak je něco fakt špatně. A tomu něčemu se říká traktory a pomalý lidi na I/6. Předjet? Jak, když protisměr je stále plnej?
Mně je vždycky jen líto těch, co čekají na I/27.
A veřejná doprava… No, nic jinýho jsem vlastně nezažil, individuální zatím nechci, ale její stav mě teda nechává v deziluzi.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Naopak, pokud chcete, aby se z nějakého regionu nestala černá díra, odkud všichni utíkají, tak je infrastruktura (nejenom dopravní) naprosto zásadní a zkrátka to musíte i trochu zadotovat. Ale ono se to pak vrátí. Bohužel jsme se dostali do druhého extrému zbožštění trhu, který všechno vyřeší a jakékoliv dotace jsou fuj, ale tak to nefunguje. Právě třeba ta dopravní infrastruktura v kombinaci s dalšími opatřeními je extrémně důležitá, protože vám tam přinese pracovní místa nebo umožní cestovat za prací na delší vzdálenost a nebudete mít takovou potřebu se stěhovat do velkého města. Typický příklad je ta silnice Karlovy Vary-Plzeň. Vzdálenostně to není zase až tak daleko.
Já se nedivím, že pořád existují regiony, kde se nostalgicky vzpomíná na období komunismu, protože lidem se skutečně objektivně žilo lépe. Sám to znám z východního Slovenska, kam to mám od sebe kousek a často tam jezdím. To je přesně taková šílená černá díra. Před rokem 1989 tam přitom byla pracovní místa, kulturní vybavenost, lékaři, na vesnicích fungovaly obchody a hospody, kamkoliv se dalo dojet veřejnou dopravou atp. atd. Do toho tu byla poměrně rozsáhlá turistická infrastruktura, která je ale z velké části naprosto zdevastovaná a zanedbaná. Ve výsledku je to dnes velmi problémový region, který se brutálně rychle vylidňuje a spousta vesnic v dohledné době úplně zmizí.
Já se nedivím, že pořád existují regiony, kde se nostalgicky vzpomíná na období komunismu, protože lidem se skutečně objektivně žilo lépe. Sám to znám z východního Slovenska, kam to mám od sebe kousek a často tam jezdím. To je přesně taková šílená černá díra. Před rokem 1989 tam přitom byla pracovní místa, kulturní vybavenost, lékaři, na vesnicích fungovaly obchody a hospody, kamkoliv se dalo dojet veřejnou dopravou atp. atd. Do toho tu byla poměrně rozsáhlá turistická infrastruktura, která je ale z velké části naprosto zdevastovaná a zanedbaná. Ve výsledku je to dnes velmi problémový region, který se brutálně rychle vylidňuje a spousta vesnic v dohledné době úplně zmizí.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Pokud nechceme, aby všichni bydleli jen v Praze a okolí, musí se investovat i do pohraničí. A infrastruktura byla vždy základem již od starověku. Budeme se bohužel ještě dlouho potýkat s dluhem z minulosti, takže výtky, proč se staví do nějaké díry, když hlavní tahy trpí? To budeme slýchat ještě nějakou dobu. A luxusu, že budeme z nudy přestavovat každou křižovatku na MÚK, protože není do čeho jiného píchnout, se jen tak nedožijeme
Ale zpátky k obchvatu. Proč vlastně stále není v plánu ani ve studii ŘSD?
Ale zpátky k obchvatu. Proč vlastně stále není v plánu ani ve studii ŘSD?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Občanská vybavenost a kulturní život je jedna věc, nicméně zde jsme na dopravním fóru, tak bych se držel pouze tématu dopravní infrastruktury. A fakt je, že na Karlovarsko se rozhodně nezapomnělo. Troufnu si naopak dokonce tvrdit, že nebýt politické snahy o rozvoj tohoto regionu, D6 se nestaví v takto velkorysých parametrech. A že měla být D6 již 10 let postavená? Jistě, jenže tento problém je úplně všude v Česku. To opravdu není o tom, že by se stát na Vary vykašlal.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Mohu se zeptat někoho na aktuální stav přípravy stavby ze strany ŘSD? Má někdo nějaké info?
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
ŘSD obchvat Karlových Varů v podobě dálnice nepřipravuje.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Veřejné projednání variant řešení obchbatu D6 x I/13 proběhne 17.4. Od 13:00 do 15:30 v krajské knihovně.
Čas teda dost nanic. Bude někdo přítomný?
Čas teda dost nanic. Bude někdo přítomný?
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Pardon 27.4., tj. Ve čtvrtek. Zjevně jsem se uklikl
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Pokud by tam někdo šel a nafotil probírané trasy, byl bych extrémně vděčný a jistě bych nebyl sám.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Jak koukám. Ta verze, kterou mají Vary v územním plánu, tu zakreslena není.
https://mmkv.cz/sites/default/files/dok ... kres_3.pdf
https://mmkv.cz/sites/default/files/dok ... kres_3.pdf
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Vždyť to píšou v textu
Pokud územní studie ve svých závěrech nenavrhne jednu ze tří podrobněji prověřených variant průtahu nebo obchvatu dálnice D6, potvrdí tím v současné době závazný koridor obchvatu D6 vymezený v platných ZÚR KK (varianta č. 6 v ÚS SD KV). Vybraná varianta bude následně prověřena v nejbližší aktualizaci ZÚR KK.
Pokud územní studie ve svých závěrech nenavrhne jednu ze tří podrobněji prověřených variant průtahu nebo obchvatu dálnice D6, potvrdí tím v současné době závazný koridor obchvatu D6 vymezený v platných ZÚR KK (varianta č. 6 v ÚS SD KV). Vybraná varianta bude následně prověřena v nejbližší aktualizaci ZÚR KK.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Zajímavé, jak tam byla jižní varianta. jen zmíněna. Nic víc. Přijde mi to trochu škoda, je to velmi zajímavá možnost.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!