[D6] Karlovy Vary - obchvat
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Koukám, že tohle sem nikdo zatím ještě nedal: http://webmap.kr-karlovarsky.cz/upd/US_ ... letni2.pdf
Prezentace variantních řešení dopravní situace v okolí Karlových Varů, včetně jižních variant (var. 9 s několika tunely, dvěma 4,5 km dlouhými )
Prezentace variantních řešení dopravní situace v okolí Karlových Varů, včetně jižních variant (var. 9 s několika tunely, dvěma 4,5 km dlouhými )
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ty jižní varianty jsou dost odvážné a řekl bych naprosto neprůchodné. Nejen, že se jedná o průchod přes velkou oblast CHKO, ale je tam i ochranné pásmo pitné vody několika přehrad a hlavně, Vary jsou dole a ty se o léčivé prameny hodně bojí a proto se v okolí Varů nebudují žádné tunely apod. Ke všemu, k čemu by byla dálnice vyhýbající se Varům ? Největší provoz na D6 je mezi KV a Prahou a mezi Chebem, KV a Chomutovem. Ale přímo z Chebu do Prahy toho nikdy moc jezdit nebude. Tedy ne tolik, aby se z drahá horská dálnice vyplatila a podařilo se jí úspěšně dotáhnout až ke stavebnímu povolení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Díky za odkaz, velmi zajímavé počteníčko.
Souhlas s Honeym, jižní obchvat KV čistě pro tranzit po D6 je dopravně naprosto nepotřebný. Severní varianta dává o trochu větší smysl, ale je zase nejspíš příliš dlouhá, aby se vyplatilo ji použít a tudíž i postavit. A to už nemluvím o intenzitách. Nejvíce se mi líbí ta varianta s tunelem pod městem, čili číslo 2.
Osobně bych ji trochu upravil .. tunel o pár desítek metrů prodloužil, aby dálnice vylezla až za zástavbou. Ještě v tunelu by se odpojovaly pouze větve směřující na I/6, hlavní trasa by vedla samozřejmě dál na I/13. Po vyjetí z tunelu by se připojily větve z I/6 směr Ostrov. Dále bych postavil 4-pruh S13 až k Chomutovu, dostavěl D7 a na 2/3 D6 se vykváknul
Souhlas s Honeym, jižní obchvat KV čistě pro tranzit po D6 je dopravně naprosto nepotřebný. Severní varianta dává o trochu větší smysl, ale je zase nejspíš příliš dlouhá, aby se vyplatilo ji použít a tudíž i postavit. A to už nemluvím o intenzitách. Nejvíce se mi líbí ta varianta s tunelem pod městem, čili číslo 2.
Osobně bych ji trochu upravil .. tunel o pár desítek metrů prodloužil, aby dálnice vylezla až za zástavbou. Ještě v tunelu by se odpojovaly pouze větve směřující na I/6, hlavní trasa by vedla samozřejmě dál na I/13. Po vyjetí z tunelu by se připojily větve z I/6 směr Ostrov. Dále bych postavil 4-pruh S13 až k Chomutovu, dostavěl D7 a na 2/3 D6 se vykváknul
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ale Arame, ty jsi přehlédnul Honeyho nejsilnější argument - LÁZNĚ. Ty vrazí 1 000% vidle do každého tunelu...
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Kote, samozřejmě poslouchal, pokud jsou tunely mimo hru všude, i pod městem, tak se zde prostě nepostaví, já to beru. Podle mě prameny pro lázně jsou docela smysluplný důvod.
Nicméně ten tunel ve variantě č.2 určitě není výškově níž než řeka, takže bych řekl, že z pohledu pramenů je možná i reálnější. Když jsem koukal, kde jsou prameny, tak je to vše na opačné straně řeky.
Nicméně ten tunel ve variantě č.2 určitě není výškově níž než řeka, takže bych řekl, že z pohledu pramenů je možná i reálnější. Když jsem koukal, kde jsou prameny, tak je to vše na opačné straně řeky.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Coz ale vubec nic neznamena. Treba teplicke prameny souvisi s podzemni dulni vodou cerpanou v Lahosti, par km daleko.Když jsem koukal, kde jsou prameny, tak je to vše na opačné straně řeky.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Vím, že tenkrát byl s podzemní minerální vodou velký průšvih, když bylo něco nevhodně proraženo v dole M. Majerové v Královském Poříčí, tedy až u Sokolova, čímž došlo k velkému průvalu a od té doby, i když se průvaly podařilo postupně utěsnit, už nemají prameny ve Varech původní vydatnost a Vřídlo původní teplotu.
No a dalším, možná ještě citelnějším problémem Varů jsou obavy z proražení podloží, pod kterým jsou podzemní zásoby minerální vody - Vřídla. Ono podloží je velice slabé a proto má třeba řeka Teplá, protékající lázeňskou částí, to odporné betonové koryto. Prý kvůli erozi, aby se náhodou dravá řeka neprohrabala k pramenům a ty nezačaly unikat.
Je zřejmé, že na jakékoliv tunelování či vrtání pilotů by "fandové" lázní jen tak nepřistoupili a možná by je nepřesvědčily ani drahé expertizy. A dělejte si expertizy podloží bez vrtů
No a dalším, možná ještě citelnějším problémem Varů jsou obavy z proražení podloží, pod kterým jsou podzemní zásoby minerální vody - Vřídla. Ono podloží je velice slabé a proto má třeba řeka Teplá, protékající lázeňskou částí, to odporné betonové koryto. Prý kvůli erozi, aby se náhodou dravá řeka neprohrabala k pramenům a ty nezačaly unikat.
Je zřejmé, že na jakékoliv tunelování či vrtání pilotů by "fandové" lázní jen tak nepřistoupili a možná by je nepřesvědčily ani drahé expertizy. A dělejte si expertizy podloží bez vrtů
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Sice projednání již proběhlo, já sám ale neznám výsledek. Valbek navrhl jako nejvhodnější var. č. 2, tj. s tunelem pod horním nádražím a Rybářemi, avšak jak už bylo zmíněno osobně si nemyslím, že by něco takového mohlo projít kvůli pramenům. Také minimálně nebo vůbec neřeší problémovost na okraji města a zatěžuje radiální směry stejně, jako dnes - velké varianty to zároveň řeší několika obchvaty městských částí (Rybáře, Stará Role, Otovice, aj.). To o čem se zmínil Honey je pravda, tenkrát to byl opravdu problém. A nyní když ŘSD již řešení situace v KV neignoruje a zahrnulo do svých plánů řešení této oblasti, bude chtít více řešit vývoji v této oblasti.
Vzhledem k zachování nejvíce homogenity tahu D6 si myslím, že ŘSD bude spíše podporovat variantu superseverní, u této jediné kromě jižních vychází všechny oblouky dobře, samozřejmě bez části sjezdu do Karlových Varů od Olšových Vrat (Bylo by zajímavé prozkoumat variantu s tunelem pod Bukovým Vrchem / v údolí potoka Hloubka, jedna ze starších studií ji zahrnovala). To co nebylo příliš zmíněno ve studii je i to, že obchvaty dle ZÚR (Velký, malý) zasahují do ložisek nerostného bohatství.
Co je ještě třeba zmínit je, že varianty 1 i 2 neřeší kapacitu na průtahu dopravních směrů na Chomutov (I/13), s obchvaty velkými by průtah mohl sloužit výhradně místní dopravě a snížit zbytkovou. Také je zajímavé, že by se nemusela přestavovat MÚK Bor, jelikož by byla zakonponována do MÚK Vysoká a rovnou i s obchvatem.
Vzhledem k zachování nejvíce homogenity tahu D6 si myslím, že ŘSD bude spíše podporovat variantu superseverní, u této jediné kromě jižních vychází všechny oblouky dobře, samozřejmě bez části sjezdu do Karlových Varů od Olšových Vrat (Bylo by zajímavé prozkoumat variantu s tunelem pod Bukovým Vrchem / v údolí potoka Hloubka, jedna ze starších studií ji zahrnovala). To co nebylo příliš zmíněno ve studii je i to, že obchvaty dle ZÚR (Velký, malý) zasahují do ložisek nerostného bohatství.
Co je ještě třeba zmínit je, že varianty 1 i 2 neřeší kapacitu na průtahu dopravních směrů na Chomutov (I/13), s obchvaty velkými by průtah mohl sloužit výhradně místní dopravě a snížit zbytkovou. Také je zajímavé, že by se nemusela přestavovat MÚK Bor, jelikož by byla zakonponována do MÚK Vysoká a rovnou i s obchvatem.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ok, pokud je to s tím takhle, pak už možností, jak vyřešit průtah skrz Vary moc nezbývá .. Takže asi velký obchvat severně od KV.Honey72 píše:Vím, že tenkrát byl s podzemní minerální vodou velký průšvih, když bylo něco nevhodně proraženo v dole M. Majerové v Královském Poříčí, tedy až u Sokolova, čímž došlo k velkému průvalu a od té doby, i když se průvaly podařilo postupně utěsnit, už nemají prameny ve Varech původní vydatnost a Vřídlo původní teplotu.
No a dalším, možná ještě citelnějším problémem Varů jsou obavy z proražení podloží, pod kterým jsou podzemní zásoby minerální vody - Vřídla. Ono podloží je velice slabé a proto má třeba řeka Teplá, protékající lázeňskou částí, to odporné betonové koryto. Prý kvůli erozi, aby se náhodou dravá řeka neprohrabala k pramenům a ty nezačaly unikat.
Je zřejmé, že na jakékoliv tunelování či vrtání pilotů by "fandové" lázní jen tak nepřistoupili a možná by je nepřesvědčily ani drahé expertizy. A dělejte si expertizy podloží bez vrtů
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Z podobného důvodu nechtějí Poláci vést dálnici či S8 až k českým hranicím u Náchoda lázeňskou oblastí. A přes Stolové hory se jinak než tunelem s dálnicí nedostanete.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Pokud se má stavět obchvat KV, bude to kvůli nárůstu tranzitní dopravy, která v KV nezačíná ani nekončí. Proto by největší smysl dával jižní obchvat. Jižní obchvat mezi Bochovem a Sokolovem by měřil cca 25-30 km, zatímco trasa Bochov - Sokolov severním obchvatem je přes 40 km. Je to docela rozdíl.
Superseverní obchvat možná neohrožuje lázeňské prameny, což ovšem neznamená, že by nehyzdil podkrušnohorskou krajinu. Kolem KV to znám a z této trasy dálnice bych opravdu nadšený nebyl.
Pokud někdy po roce 2050 vzroste tranzit natolik, že bude nutné špunt KV řešit, jediné rozumné řešení je buď jižní obchvat (asi s astronomickými náklady) nebo zkapacitnění současného průtahu (např. vedením jednotlivých směrů v patře nad sebou), které trasu neprodlouží.
Superseverní obchvat možná neohrožuje lázeňské prameny, což ovšem neznamená, že by nehyzdil podkrušnohorskou krajinu. Kolem KV to znám a z této trasy dálnice bych opravdu nadšený nebyl.
Pokud někdy po roce 2050 vzroste tranzit natolik, že bude nutné špunt KV řešit, jediné rozumné řešení je buď jižní obchvat (asi s astronomickými náklady) nebo zkapacitnění současného průtahu (např. vedením jednotlivých směrů v patře nad sebou), které trasu neprodlouží.
Re: R6 Karlovy Vary, průtah
Ne nutne, jedna z verzi byla povrchova (ale pekelne dlouha), coz je stejna situace, jako tady.Z podobného důvodu nechtějí Poláci vést dálnici či S8 až k českým hranicím u Náchoda lázeňskou oblastí. A přes Stolové hory se jinak než tunelem s dálnicí nedostanete.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
https://karlovarsky.denik.cz/zpravy_reg ... -2021.html
Tak se prý vybrala varianta severní. To by znamenalo nedodržení normových oblouků pro rychlost 130. Alespoň zmiňují, že by spíše prozkoumali možnost odbočení dálnice již před olšovými vraty, aby obchvat úplně minul stávající sjezd do Karlových Varů (kde se nyní instaluje a spouští úsekové měření
)
Uvidíme, co přinese čas. Stále si za superseverní stojím.
Tak se prý vybrala varianta severní. To by znamenalo nedodržení normových oblouků pro rychlost 130. Alespoň zmiňují, že by spíše prozkoumali možnost odbočení dálnice již před olšovými vraty, aby obchvat úplně minul stávající sjezd do Karlových Varů (kde se nyní instaluje a spouští úsekové měření
)
Uvidíme, co přinese čas. Stále si za superseverní stojím.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Článek obecně k dopravní situaci v Karlových Varech, pojednává nemalou částí i o obchvatu.
Článek obecně k dopravní situaci v Karlových Varech, pojednává nemalou částí i o obchvatu.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
…citace z článku…
„Stále platí, že jako poslední přijdou na řadu úseky v bezprostředním okolí Karlových Varů. V roce 2027 by měly být dokončené stavby Knínice – Bošov, Žalmanov – Knínice, Olšová Vrata – Žalmanov a Karlovy Vary – Olšová Vrata.
Právě posledně jmenovaný úsek budí v některých odbornících rozpaky. Podle dopravního inženýra Oty Řezanky totiž v navrhované podobě prakticky znemožňuje realizaci severního obchvatu Karlových Varů, který je jednou z variant budoucí dopravy v krajském městě.
Plán Ředitelství silnic a dálnic nepočítá s přemostěním údolí Ohře. Schválená podoba kopíruje současnou podobu I/6 ve sjezdu od golfu do Karlových Varů. Přímo tak navazuje na stávající průtah městem.
„Je možné, že se někdy v budoucnu k severnímu obchvatu Karlových Varů vrátíme. Ale určitě to nebude nyní. Musíme dodělat to, co je připravené, a to je právě tato varianta, na kterou už existuje územní rozhodnutí. Je to rozjetý vlak, který už nelze zastavit. Je nutné si uvědomit, že jakákoliv změna trasy nás prakticky vrací o 5 až 7 let zpět,“ řekl k finální podobě dálnice Lukáš Hnízdil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
„Stále platí, že jako poslední přijdou na řadu úseky v bezprostředním okolí Karlových Varů. V roce 2027 by měly být dokončené stavby Knínice – Bošov, Žalmanov – Knínice, Olšová Vrata – Žalmanov a Karlovy Vary – Olšová Vrata.
Právě posledně jmenovaný úsek budí v některých odbornících rozpaky. Podle dopravního inženýra Oty Řezanky totiž v navrhované podobě prakticky znemožňuje realizaci severního obchvatu Karlových Varů, který je jednou z variant budoucí dopravy v krajském městě.
Plán Ředitelství silnic a dálnic nepočítá s přemostěním údolí Ohře. Schválená podoba kopíruje současnou podobu I/6 ve sjezdu od golfu do Karlových Varů. Přímo tak navazuje na stávající průtah městem.
„Je možné, že se někdy v budoucnu k severnímu obchvatu Karlových Varů vrátíme. Ale určitě to nebude nyní. Musíme dodělat to, co je připravené, a to je právě tato varianta, na kterou už existuje územní rozhodnutí. Je to rozjetý vlak, který už nelze zastavit. Je nutné si uvědomit, že jakákoliv změna trasy nás prakticky vrací o 5 až 7 let zpět,“ řekl k finální podobě dálnice Lukáš Hnízdil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Tak při vší úctě ty kecy "jakákoli jiná varianta nás vrátí o 7 let zpět", ty ať si strčí fakt někam. Máme v ČR málo případů, kdy tento přístup znamenal nejen postavení bohužel špatného řešení, ale především to, že se nestavělo vůbec nic kolikrát i 20-30 let.
Neříkám, že se má stavět severní obchvat a tato varianta nerealizovat. Ale to prohlášení o těch variantách je úplně mimo.
Neříkám, že se má stavět severní obchvat a tato varianta nerealizovat. Ale to prohlášení o těch variantách je úplně mimo.
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Tak já ty plány na obchvat KV viděl a zas takový šlágr to pro mě úplně nebyl. Pakliže by se zvolila ta severní varianta, která obkružuje KV, tak ta cena bude brutální. Pokud se podaří zkultivovat klesání do KV, tak zbytek průtahu KV na Cheb je bez větších problémů. Jezdím tudy často a nikdy jsem nezažil, že by průtah kapacitně nedostačoval. Nejsem ani přesvědčen, že s ohledem na výrazně delší trasu by severní obchvat způsobil výrazné urychlení jízdy.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Nejde o to, jestli průtah kapacitně stačí, ale že je svinstvo vést veškerou dopravu městem. Natož až povede do Varů z obou stran dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Ještě bych dodal, že město je v poměrně úzkém údolí, naštěstí v západo-východním směru, takže to převažující větry pomáhají většinu roku vyvětrat. Ale v inverzích se většinou udrží mlha nejdéle v republice a pak už to je problém, proto obchvat smysl má.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Ano. Kapacitně to stačit bude, ale dálniční tranzitní provoz prostě do měst nepatří. Dá se říct, že obdobná situace bude někdy v Brně, kde v budoucnu bude VMO pravděpodobně pro relaci S-J stačit, ale prostě tam nemá co dělat a chtělo by to D43 i kolem města. Horší je, že jsem zatím opravdu neviděl nějaké "nejlepší" řešení pro KV. Jedna varianta má příliš velké dopady na ŽP, navíc neřeší tranzit z 13, druhá, severní to řeší, ale zase je to tak dlouhá zajížďka, že nevím jestli to bude vůbec využíváno. Jedině postavit obchvat a stávající průtah velmi zásadně zklidnit. Ovšem nevím, jestli je úplně žádoucí stavět silnice tak, že se potom najede km o dost více - více emisí, apod.
Obávám se, že kvůli těmto problémům bude obchvat KV na pořadu dne opravdu až tehdy, kdy se bude plánovat/stavět napojení dálnice v Německu a z D6 se bude rýsovat nová dálniční spojnice Z-V.
Obávám se, že kvůli těmto problémům bude obchvat KV na pořadu dne opravdu až tehdy, kdy se bude plánovat/stavět napojení dálnice v Německu a z D6 se bude rýsovat nová dálniční spojnice Z-V.
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Já jako hlavní problém vidím ty peníze, ta severní trasa počítá s několika mosty a tunely... Už teď budeme rádi, když stát zvládne zaplatit alespoň dostavbu D6 do KV. Pakliže by ty peníze někdy v budoucnu byly, je pak otázkou, jestli je vrazit právě do obchvatu KV. V rámci Karlovarského kraje bych je radši investoval do silnice I/13 mezi Ostrovem a Perštejnem, kde by ten benefit za vydané peníze byl mnohem větší.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Žádná D6 neměla nikdy vznikat, dálková doprava měla vést přes D7 a I/13 a pak by stačilo zbavit KV tranzitu I/13 - Německo.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Jenže takhle to nikde moc dobře v praxi nefunguje a když se někde pokusí stáhnout na dálnici provoz ze sousední silnice, nemá to správný efekt. Zajížďka přes Chomutov je už dost velká, D7 i 13 by byly zatíženy dopravou, která na ně nepatří a čtyřproudovka zhruba k Řevničovu by stejně kvůli metropolitní oblasti vznikla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
Zajížďka na KV-Chomutov-Praha 20 km. Takže se při rychlosti 80 km/h bavíme o 15 minutách a při 130 km/h o 9 minutách?
Dálnice D6 by stačila do Nového Strašecí, tedy 32 km a předělání I/13 na "D13" by bylo dlouhé 52 km. Celkem tedy 84 km vs 115 km dálnice D6 (KV-Pha). Furt mi to vychází lépe pro trasu "D13"-D7.
Nehledě na to, že I/13 je (nebo se plánuje) ve čtyřpruhu v délce 12 (15 km) To je celkem 27 km.
Takže suma sumárum 115 km dálnice vs 57 km dálnice. Ano úsek na I/13 Damice - Boč by byl velmi náročný, ale furt je to úspora 58 km dálnice. (což je v českém měřítku zprovoznění v letech 2012-2016).
Dálnice D6 by stačila do Nového Strašecí, tedy 32 km a předělání I/13 na "D13" by bylo dlouhé 52 km. Celkem tedy 84 km vs 115 km dálnice D6 (KV-Pha). Furt mi to vychází lépe pro trasu "D13"-D7.
Nehledě na to, že I/13 je (nebo se plánuje) ve čtyřpruhu v délce 12 (15 km) To je celkem 27 km.
Takže suma sumárum 115 km dálnice vs 57 km dálnice. Ano úsek na I/13 Damice - Boč by byl velmi náročný, ale furt je to úspora 58 km dálnice. (což je v českém měřítku zprovoznění v letech 2012-2016).
Re: [D6] Karlovy Vary - obchvat
No myslím, že D1 stáhla I/23 a I/19 docela slušně. Nicméně jsem to stejně myslel jen jako nadsázku. Každopádně zajížďka by právě nebyla tak velká, aby i dálková doprava zůstala na původní silnici 6. Ta by se přesunula určitě. Kolik by poté bylo dopravy u Řevničova ? Prd. Stačil by opravdu krátký obyč 4-pruh (netroufám si říct odkud přesně) pro dopravu každodenně dojíždějící do Prahy.Honey72 píše:Jenže takhle to nikde moc dobře v praxi nefunguje a když se někde pokusí stáhnout na dálnici provoz ze sousední silnice, nemá to správný efekt. Zajížďka přes Chomutov je už dost velká, D7 i 13 by byly zatíženy dopravou, která na ně nepatří a čtyřproudovka zhruba k Řevničovu by stejně kvůli metropolitní oblasti vznikla.