D6 obecně

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Geo »

Vzhledem k tomu, že už jsou tady OT všichni, tak se taky přidám. Z mého pohledu je D6 dálnice co nikdo tak moc nechtěl, ale spoustou drobných okolností se její realizace stala realitou.

1. Vznik krajů a zejména vznik kraje Karlovarského (obojí považuji spíše za nesmysl, KV pak obvzlášť). Bez toho by myslím byla poptávka spíš halvně po spojení do Plzně nebo Ústí. I když Prahu samozřejmě nelze zanedbat, tak si myslím, že tady převažují politické, než dopravní zájmy (z hlediska potřeby napojení krajského města).

2. V ČR stavíme dálnice v nejvyšších parametrech, pak dlouho nic, a pak silnice I. třídy v "ne zrovna nejlepších parametrech". I když se to časem stále lepší, tak v Řevničově je hned za sjezdem na I/16 co? Kruhák. Pro připomenutí (padlo zde v diskuzi). Cheb - Praha přes KV je 160 km, přes Plzeň 190 km. Kvalitní I/21 by poptávku po D6 dost snižovala.

3. Střevočechy a Přípraží. Praha má 1.3 mil, StČ 1.3 milónu. Poslední odhad Pha + Přípraží jsem viděl historicky 1.7 mil. Ale při pohledu na aktuální počet v okresech dá 400 tisíc jen Pha-V, Pha-Z, Kladno a dalších 300 zvládne Benešov, Beroun a 1/2 Mělníka. Dálniční síť se středem v Praze se mi nemusí líbit, ale tohle těžko pokryju jinak, než kapacitníma komunikacema do vzdálenosti 30-40km od Prahy a okruhem. A tak mám torzo D6 i D7 tak jako tak.

4. Doupovské hory. Vojenský újezd by se asi dal osekat. Kopce už hůř. Severně postavit cokoliv kapacitního (I/13) bude dost problém, i když to nebude dálnice. Takže zbývá jižní varianta, a to už jsem někde u Lubence. A to už se k hranici Přípraží můžu vydat klidně rovnou, než nějakým hybridem D6D7 okolo Žatce.

5. Salámová metoda. Ta nedává (nedávala) žádnou šanci na nějaké souvislé nové tahy, a třeba na "přeložení" Podkrušnohorské magistrály nebo hybridy D6D7, D8D7.

D6. Současná I/6 je peklo. Od Krušovic po Lubenec. Přejezdy, nutnost obchavatů, levá odbočení...
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od FlakY` »

Nevím, proč zde tolik lidí pokračuje v OT diskuzi. Ať někdo "rozumný" udělá odkaz na jiné vlákno a řešte si to tam. Potřebnost vybudování dálniční sítě zajímá nás všechny, ale s hraničním úsekem D6 to nijak nesouvisí!

Zpět k tématu.

Celá D6 by měla být dostavěna bez ohledu na to, že se přes KV bude dlouhou dobu jezdit přes město.
Plnohodnotná dostavba hraničního úseku je možná (šířka volného území pro komunikaci odpovídá již dnes). To, že Němci zde dálnici a nebo kapacitní silnici postaví později je čistě jejich věc. B303 je celá vedena mimo obce s MÚK. Celá hraniční stavba by šla spojit s modernizací obou odpočívek.

Z historického hlediska bylo uvažováno jen o 2 dálnicích D5 a D8. Je tomu teprve pár let, co jsme provedli změnu kategorizace R6 a R7 na D.
Takže nyní MY plánujeme do Německa 3 dálniční spojení. D7 k hranicím nikdy nepovede.

Na intenzitách hraničního přechodu může mít vliv silnice II/214 a B299, která není dostavěna celá a z části kopíruje bývalou trasu železnice. Je na ní napojena průmyslová oblast Chebu a přeci jen je to kratší cesta než po I/6.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2061
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: D6 obecně

Příspěvek od Jirka L »

Jen pro úplnost: v úsecích Bošov - Karlovy Vary se ohledně výkupů pozemků nic nového neudálo.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: D6 obecně

Příspěvek od Martin96 »

Při cestě přes Karlovy Vary jsem si dnes povšiml změny staničení, kde uprostřed města se z km 115 stane km 126. Mně tak napadlo, podle čeho takhle čísla poskočí, jestli kvůli rezervě pro výhledový obchvat (který bude kdo ví kdy). V reálu tedy je MÚK Cheb západ na km 169, ve skutečnosti ale km 158...

Podobně by mne zajímalo, jak to mají pořešené s D35, proč od MÚK Sedlice je to km 126 (ale to už není otázka pro toto vlákno).
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: D6 obecně

Příspěvek od mbmat »

Martin96 píše:Při cestě přes Karlovy Vary jsem si dnes povšiml změny staničení, kde uprostřed města se z km 115 stane km 126. Mně tak napadlo, podle čeho takhle čísla poskočí, jestli kvůli rezervě pro výhledový obchvat (který bude kdo ví kdy). V reálu tedy je MÚK Cheb západ na km 169, ve skutečnosti ale km 158...

Podobně by mne zajímalo, jak to mají pořešené s D35, proč od MÚK Sedlice je to km 126 (ale to už není otázka pro toto vlákno).
Na D35 je to protože komunikace č. 35 (schválně hovořím o komunikaci) začíná jinde než samotná dálnice, tudíž se bere jako začátek staničení samotný začátek komunikace. A jelikož I/35 začíná u Hrádku nad Nisou, končí v Bumbálce u slovenských hranic a dálnice je to jen v některé části, tak je jasné, že dálnice nebude začínat zase od 0.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D6 obecně

Příspěvek od Lenny »

Dle mě je to, že na části KV - Cheb se vzalo staničení I/6 vycházející z jejího původního začátku na křiž. s I/8 v Holešovicích. Takto se označila zprovozněná R6 (dnes D6) a mezitím se úsek na území Prahy převedl do jejího majetku a 0 je na MÚK Řepy. To je těch 11 km rozdílu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D6 obecně

Příspěvek od mapman »

Dle mých informací staničení na D6 za Karlovými Vary vychází ze stavebního staničení stavby R6 Tisová - Kamenný Dvůr a pro ostatní úseky pak bylo z tohoto mezi Chebem a KV dopočítáno. Nejspíš vychází ještě ze starého staničení I/6, která před rokem 1997 začínala v centru Prahy...

EDIT: Lenny byl rychlejší :)
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D6 obecně

Příspěvek od _jan91 »

Ze starých eRek asi nejluxusnější svezení. V celém středočeském úseku šířka dostačujících minimálně 24,5 m a pohodlné trasování. I sjezdy a nájezdy na poměry R kategorie relativně ucházející. Kam se hrabe sousední tragická D7. Jen v nejstarším úseku jsem zaznamenal dost zvlněný povrch - zde by chtělo při rekonstrukci reprofilovat niveletu. I VDZ je zde značené rozdílně oproti novějším úsekům (jízdní pruh 3,5 vs 3,75 m a širší vs užší zpevněná krajnice).
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D6 obecně

Příspěvek od martas »

Sice je reportáž zejména o opravě u Bochova, ale je tam i o přípravě D6: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/836893

Příspěvky související s příhraničním úsekem přesunuty sem. Jirka L.
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D6 obecně

Příspěvek od michal »

Vzhledem k počtu smrtelných nehod z posledních týdnů by to možná chtělo na I/6 dát do toho stoupání u KV alespoň betonová svodidla místo dvojité čary, když dálnice je v nedohlednu...
dondr
Příspěvky: 32
Registrován: 10.8.2015 14:32:00

Re: D6 obecně

Příspěvek od dondr »

D6_nasregion_20-01-2022.jpg
D6_nasregion_20-01-2022.jpg (341.86 KiB) Zobrazeno 8942 x
kot
Příspěvky: 10510
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 obecně

Příspěvek od kot »

Pokud by byl plán naplněn ve všech aspektech viz výše, byly by to opravdu světlé zítřky... /v dobrém/
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D6 obecně

Příspěvek od martas »

Vydáno územko na stavbu SSÚD u Lubence: https://www.kr-ustecky.cz/rozhodnuti-o- ... /p1=273224
dondr
Příspěvky: 32
Registrován: 10.8.2015 14:32:00

Re: D6 obecně

Příspěvek od dondr »

:D Tak 2027? Apríl! :D

Dálnice z Varů do Prahy má být hotová v roce 2027. Později, než se čekalo
1. dubna 2022 13:43, iDnes.cz, Karlovarský kraj

Ředitelství silnic dálnic aktualizovalo plán dostavby dálnice D6. Spojení Karlových Varů s Prahou by podle něj mělo být dokončeno až v roce 2027, tedy od dva roky později, než předpokládal dosavadní odhad. Aktuálně stavbaři od března pracují na výstavbě obchvatu Krupé, skončit by tam měli za dva roky.

Pro to, aby D6 byla plnohodnotnou mezinárodní silnicí, je potřeba také aktivovat německou stranu kvůli dostavbě navazujícího úseku ze státní hranice k dálnici A93.

Až bude 6,5 kilometru dlouhý obchvat Krupé dokončen, dálniční stotřicítkou bude možné tuto distanci překonat za necelou půlhodinu. Z dálničního propojení Karlových Varů s Prahou zbývá dokončit 63,2 kilometru.

Termín dokončení celé dálnice je ovšem ještě pět let vzdálený. Podle sice optimistického, ale v případě, že vše půjde dobře, reálného harmonogramu, by se tak mělo stát v roce 2027.

Při loňském zprovoznění obchvatu Lubence přitom tehdejší premiér Andrej Babiš uvedl, že dálnice povede do Karlových Varů už v roce 2025. Nejaktuálnější harmonogram prací ovšem počítá s tím, že v tomto roce začne stavba jednoho z posledních úseků z Olšových Vrat do Žalmanova.

Začátkem výstavby obchvatu Krupé se dálniční spojení Karlových Varů s Prahou dostává do druhé poloviny.

„Po jeho dostavbě pojedeme do Karlovarského kraje jen po silnicích, nikoliv přes obce a města, což bude podstatně bezpečnější pro obyvatele obcí i řidiče. Budeme dál usilovat o urychlené dokončení úseků na území Karlovarského kraje a také aktivovat německou stranu, aby pokud možno synchronizovaně byla připravena dostavba chybějícího úseku ze státní hranice k dálnici A93. D6 se pak stane plnohodnotnou evropskou komunikací,“ řekl při zahájení stavby hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.

Problém jsou výkupy pozemků
„Složitější než samotná stavba je její příprava,“ uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic. Nejproblematičtější jsou pak podle něj výkupy pozemků.

„Jsou to stovky vlastníků, s nimiž se musíme dohodnout. Jejich představy o ceně se mnohdy rozcházejí s našimi možnostmi. Pozemky vykupujeme podle ceny v čase a místě obvyklém, kterou stanovuje znalec,“ popsal problém všech silničních staveb Hnízdil.

Přesto však zůstává optimistou, co se termínu dokončení D6 týká. „Ovšem pouze za předpokladu, že příprava staveb pojede v normálním režimu. Tedy že už dále nebudou obstruovat různé spolky, výběrová řízení na zhotovitele neskončí u antimonopolního úřadu či do ní nezasáhne covid, případně jiné vnější vlivy. A samozřejmě za předpokladu, že stát bude mít potřebné finance,“ konstatoval Hnízdil.

Dokončení dálnice by podle předpokladu mělo přijít na více než 19 miliard korun. V této částce je už započítaná vytendrovaná cena za obchvat Krupé, který by měl být hotový v roce 2024. V letošním roce by měly přijít na řadu ještě obchvaty Hořoviček a Hořesedel.

Stále platí, že jako poslední přijdou na řadu úseky v bezprostředním okolí Karlových Varů. V roce 2027 by měly být dokončené stavby Knínice – Bošov, Žalmanov – Knínice, Olšová Vrata – Žalmanov a Karlovy Vary – Olšová Vrata.

Právě posledně jmenovaný úsek budí v některých odbornících rozpaky. Podle dopravního inženýra Oty Řezanky totiž v navrhované podobě prakticky znemožňuje realizaci severního obchvatu Karlových Varů, který je jednou z variant budoucí dopravy v krajském městě.

Plán Ředitelství silnic a dálnic nepočítá s přemostěním údolí Ohře. Schválená podoba kopíruje současnou podobu I/6 ve sjezdu od golfu do Karlových Varů. Přímo tak navazuje na stávající průtah městem.

„Je možné, že se někdy v budoucnu k severnímu obchvatu Karlových Varů vrátíme. Ale určitě to nebude nyní. Musíme dodělat to, co je připravené, a to je právě tato varianta, na kterou už existuje územní rozhodnutí. Je to rozjetý vlak, který už nelze zastavit. Je nutné si uvědomit, že jakákoliv změna trasy nás prakticky vrací o 5 až 7 let zpět,“ řekl k finální podobě dálnice Lukáš Hnízdil.

Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Vikingkiller
Příspěvky: 656
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 obecně

Příspěvek od Vikingkiller »

michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D6 obecně

Příspěvek od michal »

A tím myslí i hotový severní obchvat, nebo jako poslední úsek berou Olšová Vrata-KV? :D :D :D
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D6 obecně

Příspěvek od Sauce »

No esem v rukávu může ještě k výše zmíněnému být i příhraniční úsek Cheb-HP Pomezí.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: D6 obecně

Příspěvek od kalanis »

V karlovarském kraji zbývají 4 stavby. Katastrálně je zcela oddělená 1 (Knínice-Bošov) a částečně taky 1 (Žalmanov-Knínice). Vychází to asi takhle. V letácích je pro obě jako rok zahájení ten příští a uvedení do provozu stejně 2027. Na té první stavbě je to o výkupech a na té druhé i o oddělení v katastrech. Územní plány dotčených obcí už vypadjí OK. Prý proběhlo i nějaké základní archeo.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: D6 obecně

Příspěvek od darwousek »

No je hezká představa jet v roce 2027 Praha-Cheb komplet po čtyřpruhu s múk. Jenom ty Vary no .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: D6 obecně

Příspěvek od NullDeVoid »

Za mě je zcela nejdůležitější úsek „Karlovy Vary – Olšová Vrata“. Tím se mělo začít kdysi dávno, když se stavěl průtah Varama. A samozřejmě, tenhle úsek jde na konec.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: D6 obecně

Příspěvek od darwousek »

Za mě se k průtahu Vary měla připojit alespoň můk Drahovice.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Vikingkiller
Příspěvky: 656
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 obecně

Příspěvek od Vikingkiller »

kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: D6 obecně

Příspěvek od kalanis »

A pro velkou zábavu i ČT24 - Události, komentáře, kde je v čase 18:00 zmínka, že se bude dodělávat čtyřpruh až na hranici. Dál tam hejtman říká, že má být doděláno do 2028 (v případě průserů).
kot
Příspěvky: 10510
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 obecně

Příspěvek od kot »

kalanisi, finální termíny sype z rukávu jako správný politik. Tj. většinou jsou to žvásty.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: D6 obecně

Příspěvek od Papuanec »

Nejhorší na dálnici D6 je výkup pozemků. Hotová bude snad v roce 2027
Zdroj: https://zatecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 30216.html

/ROZHOVOR/ Dostavba dálnice D6 je v Ústeckém kraji důležitá hlavně pro Podbořansko a Žatecko. Velký význam má ale pro Karlovarsko a západní část středních Čech. Deník na toto téma vyzpovídal generálního ředitele ŘSD Radka Mátla.

V roce 2000 Zemanova vláda slíbila, že za deset let bude dálnice D6 Praha – Karlovy Vary hotová. Pak se naopak řešilo, zda je vůbec potřeba. Výsledkem nenaplněných slibů a debat je, že stále chybí dostavět přes 60 kilometrů ve třech krajích. V poslední době ale výstavba karlovarské dálnice nabrala rychlé tempo. „Cílem je, abychom do konce roku 2025 všechny úseky začali stavět a dálnice byla v roce 2027 nebo 2028 hotová,“ uvedl v rozhovoru pro Deník generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

D6 jste loni začali stavět u Krupé na Rakovnicku, před pár dny jste zahájili navazující úsek u Hořesedel, v březnu přijde na řadu obchvat Hořoviček. Nás zajímá úsek v Ústeckém kraji - kdy zahájíte stavbu trasy Petrohrad – Lubenec?
U tohoto úseku vypíšeme v průběhu dubna výběrové řízení na zhotovitele. Na obě jeho části máme pravomocné stavební povolení, ale potřebujeme ještě dokončit poměrně ve velkém rozsahu majetkoprávní přípravu. Předpokládám, že se nám to během letoška ve většině případů podaří, abychom mohli stavbu na konci letošního roku zahájit. Tedy pokud budeme mít zhotovitele.

Myslíte, že se vám povede výběrové řízení za osm měsíců dokončit? Přece jenom jde o 12 kilometrů dlouhý úsek, náklady očekáváte 4,5 miliardy korun. V případě Hořesedel nebo Hořoviček, což jsou menší stavby, trvala výběrová řízení rok.
Je fakt, že na posledních stavbách jsme se potýkali s velkým množstvím doplňujících dotazů, výběrová řízení se protahují a trvají opravdu zhruba rok. Nyní ale soutěžíme úsek na dálnici D35 Janov – Opatovec, který je podobné délky a ceny jako Petrohrad – Lubenec. V říjnu jsme vyhlásili výběrové řízení, teď začneme posuzovat nabídky. U této stavby to tedy není rok, ale i s procesem výběru šest, sedm měsíců. Šance, že úsek D6 Petrohrad – Lubenec začneme ještě letos, existuje, ale neslibuji to. Pro nás je důležité, abychom na přelomu let 2023 a 2024 udělali zimní práce, jako jsou skrývky ornice a kácení zeleně, aby se stavba na začátku sezony příštího roku naplno rozjela a za tři roky byla hotová.

Kdy se bude pokračovat dál směrem na Karlovy Vary?
Nejdál s přípravou jsme u navazujícího úseku Bošov – Knínice, tam bychom chtěli na konci letošního roku zahájit výběrové řízení na zhotovitele stavby. Věřím, že v roce 2024 jsme schopní zahájit stavbu, bude to první úsek, který se v Karlovarském kraji začne. U zbylých tří je těžké v tuto chvíli predikovat zahájení stavby, ale příprava pokračuje u všech. U dvou, kde máme územní rozhodnutí, vykupujeme pozemky, u jednoho o něj ještě žádáme. Cílem je, abychom do konce roku 2025 všechny čtyři úseky v celkové délce 30 kilometrů na Karlovarsku začali stavět a dálnice byla v roce 2027 nebo 2028 hotová.

Který úsek územní rozhodnutí ještě nemá?
Je to část mezi Knínicemi a Olšovými Vraty. Prakticky celý loňský rok jsme tam řešili s památkáři ochranu Andělské Hory, nakonec jsme se dohodli, ale museli jsme dopracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí. O to jsme teď požádali. Jakmile ho získáme, věřím, že proti tomu nebude žádný odpor a bude to v prvním pololetí letošního roku, uvolní nám to cestu k tomu, abychom mohli začít vykupovat pozemky. U této stavby už máme zpracovanou dokumentaci ke stavebnímu povolením, snažíme se přípravu maximálně urychlit, aby byla do dvou let připravena k realizaci.

Stavba D6 má z pohledu stavbařů to štěstí, že není proti ní žádný velký a soustavný odpor jako u jiných českých dálnic. Třeba D3 na jih Čech nebo D49 kolem Zlína na Slovensko. Cítíte to také tak?
To je pravda, stavební povolení získáváme u D6 celkem hladce, bez zásadního odporu, věřím, že to tak zůstane i u zbylých úseků na Karlovarsku. Největší trable tak jsou s výkupy pozemků, jejich nájmy a věcnými břemeny, což spolu s vyvlastňovacími procesy přípravu časově prodlužuje. Třeba u úseku u Hořesedel, který jsme začali stavět, ne vše už máme po majetkoprávní stránce dořešeno. Ten proces probíhá i v průběhu stavby.

Musím se samozřejmě zeptat na peníze. Bude je ŘSD mít na celou dálnici D6?
V současné době můžeme na stavby typu dálnice D6 čerpat z operačního programu Doprava 3. V České republice je ale velká rozestavěnost dálnic a další se připravují, takže na všechny peníze z Evropské unie určitě stačit nebudou. Věřím, že úseky D6 ve středních Čechách a Ústeckém kraji bez problémů finančně pokryjeme, u částí na Karlovarsku to takto jasně deklarovat schopný nejsem. Čekají nás obrovské stavby na dálnicích D11 do Polska, D35 mezi Čechy a Moravou nebo D3 na jih Čech a do Rakouska, Česká republika bude muset hledat další zdroje, aby byla schopná všechny finančně pokrýt. Jde například o PPP projekty se zapojením soukromého financování, dluhopisy Státního fondu dopravní infrastruktury nebo půjčky z Evropské investiční banky.
Odpovědět

Zpět na „D6“