D6 obecně

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od dvs »

Co stavba D13 (I/13)?
Spíš tomu řikejme třeba modernizace nebo revitalizace, homogenizace. Ta by na tento úsek taky mohla mít vliv. Tady podle mne jde hlavně o špunt Bílina a údolí Ohře mezi Kláštercem a Ostrovem. Podle mne díky těmto dvěma místům si to každý rozmyslí.
Každopádně tento úsek by mohl být docela slušný kandidát na SMV stejně jako I/35 kolem Hrádku nad Nisou. Koukal jsem, že se ani o tom moc nikdy neuvažovalo.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Ono .. kdyby byla pořádná S13 z KV až do Chomutova (4-pruh nebo 3-pruh, kde kamiony jedou max rychlostí), tak není ta D6 zdaleka tak potřeba. :mrgreen: (ty stavby by šly ekonomicky proti sobě) Takže předpokládám, že až se D6 dostaví, začne se o S13 uvažovat. Za mě v dnešní koncepci jednoznačně chybí, souhlas.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Honey72 »

Ano, trasa přes Plzeň-Norimberk nebo přes Drážďany-Kassel bude do Porůří vždycky trošku kratší, ale trasa přes Cheb bude volnější. Osobně volím po Německu mimo špičku či rekreační období jiné než jednociferné dálnice. Jsou sice většinou šestipruhové, ale dost zatížené. A právě po A70 a po navazujících německých silnicích jezdím kolikrát raději. Ale nejprve se úspěšně dostat do Varů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
outdoor
Příspěvky: 119
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od outdoor »

celá koncepce D6 je zajímavá, když si vezmu jak se upravuje I/21 (Cheb-D5), tak se místo D6 mohla zlepšit I/13 a dodělat spíš D7 (pro napojení Vary-Praha),chebsko může jezdit přes D5 (jako nyní)

stejně si říkám proč se nepředělá E49 na I/21 (místo D6+I/20). je to kvůli Varům?
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od cawez »

outdoor píše:celá koncepce D6 je zajímavá, když si vezmu jak se upravuje I/21 (Cheb-D5), tak se místo D6 mohla zlepšit I/13 a dodělat spíš D7 (pro napojení Vary-Praha),chebsko může jezdit přes D5 (jako nyní)

stejně si říkám proč se nepředělá E49 na I/21 (místo D6+I/20). je to kvůli Varům?
Na co D7? Stačilo by přestavět I/13 k Ústí a lidé z Varů mohli jezdit do Prahy po D8.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

To zase ne, to mě připadá už opravdu moc. Zajížďka by byla tak velká, že většina dopravy by zůstala na současné I/6. Naopak po kapacitní I/13 (která je stejně potřeba tak jako tak) + D7 by to většina dopravy vzala tudy (byť by to o pár km delší bylo). Jde především o to, že D6 na cestě do KV na své trase nemá jediný pořádný cíl, který by odpovídal dálnici, na rozdíl právě od D7. Poté by stačil nějaký krátký 4-pruh před Prahou pro příměstskou dopravu (nejdále od Nového Strašecí/Rakovníka max). Doprava, která směřuje do Prahy od Řevničova a dál ze západu by do ní mohla jet i po kapacitní I/16 (která by v tangenciální dálniční síti také měla své místo) + D7. Ale to už nikdo nezmění, to je jasné. :mrgreen:
Ono tohle ale celkově souvisí s tím, že naše dálniční síť v Čechách je celá radiální a všechny dálnice vedou do Prahy přímo (někde bohužel takhle paralelně vedle sebe). Pak se střetávají na pražském okruhu, kde ani není místo na pořádné křižovatky a kapacitně by to na něm chtělo do budoucna min. všude 6-pruh někde možná více. :kladivo: Není se pak čemu divit, když zde vznikají plány na nějaké velké obkroužení Prahy a stavby paralelních komunikací (I/16, I/38, I/19).

D6 ve své trase by mohla naopak ekonomicky nakopnout vzdálenější region na západ od Prahy, což je určitě plus :ok: Akorát by na to možná stačila jen jedna dálnice a pár obchvatů na I/6 a ne 2 dálnice no. :D
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od JirkaS »

cawez píše:Na co D7? Stačilo by přestavět I/13 k Ústí a lidé z Varů mohli jezdit do Prahy po D8.
Takhle hloupě se jede do Varů vlakem. Proto tak moc lidí nejezdí...
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od cawez »

JirkaS píše:
cawez píše:Na co D7? Stačilo by přestavět I/13 k Ústí a lidé z Varů mohli jezdit do Prahy po D8.
Takhle hloupě se jede do Varů vlakem. Proto tak moc lidí nejezdí...
Fakt si někdo myslí, že jsem to myslel vážně? Že se z Varů má jezdit do Prahy přes Ústí? Naopak proboha, z Varů má vést do Prahy samozřejmě D6 a představa, že Cheb má jezdit do Prahy přes Plzeň a Vary přes Chomutov, je úplně nesmyslná. Z téhle logiky se můžeme vykašlat na D35, protože do Olomouce a Ostravy nechť se jezdí přes Brno. A vůbec, co má být co krajské město, navíc největší lázeňské, napojené přímou dálnicí na hlavní město, že. Vůbec nebudou mít lidi z Karlovarského kraje pocit, že se na ně Praha vykašlala. Dálnice nejsou jen intenzity, ale i politika - a je to tak správně.

Navíc tahle dálnice samozřejmě celý ten kraj podrží, lidi potřebují mobilitu, bude končit (konečně) těžba uhlí a bude se cestovat víc za prací, právě třeba do Prahy.

Nechápu, co furt někdo chce zpochybňovat existenci téhle dálnice. Proč by se z Varů mělo jezdit přes Chomutov? Jsou snad v cestě nějaké Alpy, že by tam musel být 20 km tunel? Je snad D6 spojená s nějakými astronomickými náklady? Za relativně obstojné peníze tady získáme zcela relevantní dopravní obslužnost krajského města, potažmo celého kraje. Navíc je to i mezinárodní spojení, které bych vůbec nepodceňoval. Jezdí tudy spousta Němců, stejně jako Čechů do Německa. Navíc až se D6 dostaví, tak pochopitelně i v Německu bude větší tlak na A70 a ta pravděpodobně v budoucnu vznikne. A pak tohle bude plnohodnotný mezinárodní tah.

A k tématu tohoto vlákna: Vůbec nechápu, že se tenhle úsek nepostaví co nejdříve. Je úplně jedno, jaké tu jsou intenzity. Za pár peněz bychom byli na hranicích, měli bychom o jeden dálniční přechod navíc, měli bychom o pár km dálnice navíc. A vůči Německu by to byla hozená rukavice, že nám na spojení s ním záleží.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Evidentně jsi nic nepochopil .. D35 napojuje x měst a relativně i obydlenou oblast nad ní. Na I/35 jsou intenzity, které na velké části dálniční sítě ani nejsou, proto je tam dálnice. Obhájí se sama, podobně jako D46, D48 vs D1, D52 vs D2. D6 nic z toho nesplňuje, proto to moje zamyšlení ;) A spojení KV-Praha, potažmo dál do Německa by byla po D7+S13 o nějakých 20 km dál, máš pocit, že to je nějaká závratná vzdálenost ? :shock: To opravdu není. Kdybych použil tvé trochu zkreslené argumenty, tak proč se nebuduje dálnice mezi ČB a Brnem, proč se má jezdit po D3+D1 zajížďkou ještě větší ... proč není Uherské Hradiště a celá tahle obydlená oblast spojena s Brnem také dálnicí ? Ale jen 2-pruhem a s průtahy obcemi :roll:

Plusy dálnice pro region jsou samozřejmě jasné, to jsem psal. D6 má výhodu, že nemá být tak drahá, jinak by opravdu nedávala smysl, ne v dnešní době, možná za 10 let.
Potřeba tohoto hraničního úseku je ještě násobně menší, fakt nechápu tu tvou logiku. Pokud není dálnice na druhé straně (resp. nechystá se) nevidím potřebu dostavovat druhou polovinu. Jezdí tam proboha 4000 aut/24 h, žádná obec, MÚK, 6 km. :roll:

Ale celou dobu mi šlo o to, proč když D6, tak proč ne např. 3-pruhy na I/53, I/16, vůbec obchvaty na I/20, I/50, I/35 za Valmezem (také to tvé mezinárodní spojení) atd. atd. :) Prostě dvojí metr, na 8000 vozidel velice často nevychází ekonomika na 3-pruh, když už ŘSD chce. Tady ale "vychází" dokonce dálnice s odstavným, o to jde ..
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od cawez »

Aram96 píše:Evidentně jsi nic nepochopil .. D35 napojuje x měst a relativně i obydlenou oblast nad ní. Na I/35 jsou intenzity, které na velké části dálniční sítě ani nejsou, proto je tam dálnice. Obhájí se sama, podobně jako D46, D48 vs D1, D52 vs D2. D6 nic z toho nesplňuje, proto to moje zamyšlení ;) A spojení KV-Praha, potažmo dál do Německa by byla po D7+S13 o nějakých 20 km dál, máš pocit, že to je nějaká závratná vzdálenost ? :shock: To opravdu není. Kdybych použil tvé trochu zkreslené argumenty, tak proč se nebuduje dálnice mezi ČB a Brnem, proč se má jezdit po D3+D1 zajížďkou ještě větší ... proč není Uherské Hradiště a celá tahle obydlená oblast spojena s Brnem také dálnicí ? Ale jen 2-pruhem a s průtahy obcemi :roll:

Plusy dálnice pro region jsou samozřejmě jasné, to jsem psal. D6 má výhodu, že nemá být tak drahá, jinak by opravdu nedávala smysl, ne v dnešní době, možná za 10 let.
Potřeba tohoto hraničního úseku je ještě násobně menší, fakt nechápu tu tvou logiku. Pokud není dálnice na druhé straně (resp. nechystá se) nevidím potřebu dostavovat druhou polovinu. Jezdí tam proboha 4000 aut/24 h, žádná obec, MÚK, 6 km. :roll:

Ale celou dobu mi šlo o to, proč když D6, tak proč ne např. 3-pruhy na I/53, I/16, vůbec obchvaty na I/20, I/50, I/35 za Valmezem (také to tvé mezinárodní spojení) atd. atd. :) Prostě dvojí metr, na 8000 vozidel velice často nevychází ekonomika na 3-pruh, když už ŘSD chce. Tady ale "vychází" dokonce dálnice s odstavným, o to jde ..
Jako sorry, ale ty jsi naprostý demagog. Vybíráš si jen co chceš, na naprostou většinu mých argumentů jsi neodpoveděl. A vkládáš mi do úst něco, co jsem vůbec neřekl.
A argumenty typu "jinde to není, tak tady to taky nemá být" jsou vůbec ty úplně nejlepší. A spojení dvou krajských měst opravdu není to stejné jako spojení krajského města se značným turistickým ruchem s hlavním městem země.

Nevykládej si to špatně, ale ty neumíš přemýšlet jinak, než v současných intenzitách. Vůbec nebereš v potaz politické hledisko, atraktivitu regionu, atraktivitu ČR jako celku pro investory v počtu dálničních spojení, rozvoj do budoucna, zvýšení atraktivity spojení a tím ulehčení jiným tahům (Cheb - když bude dálnice celá z Varů do Prahy, nikoho už nenapadne jet odtud do Prahy přes Plzeň - ulehčí to D5 u Prahy).

Navíc D6 je TEN-T, takže co to tady zase proboha povídáme o nějaké sběrné komunikaci sídel okolo dálnice? Opravdu by ČR neměla být schopna dostát svým mezinárodním závazkům?

Ale to už jsme řešili kdysi u D49.

A úplně vtipné je, že řekneš, že by to snad bylo potřeba za 10 let. Ve chvíli, kdy D6 při nejoptimističtějších scénářích bude do Varů za 6 let.

S tím příhraničním úsekem viz argument výše. Navíc není pravda, že tam Němci nic neplánují, jen mají problémy to prosadit.

A víš co? Klika je, že je tahle debata úplně zbytečná, protože D6 stát bude a už to naštěstí nic nezmění.
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Marty - KV »

Aram96: k tomu, cos napsal… "Naopak po kapacitní I/13 (která je stejně potřeba tak jako tak) + D7 by to většina dopravy vzala tudy (byť by to o pár km delší bylo)."

Proc myslis, ze je I/13 potreba jako kapacitni? Ano, uvital bych ji (bydlim kousek od Ostrova), bylo by fajn, pokud by nekdo uvazoval ve smyslu celeho tahu az do Usti, nicmene neni to nezbytne. Udoli mezi Ostrovem a Klastercem je na houby, ale jinak tuhle cestu vyuzivaji vetsinou lide z Ostrova a okoli pracujici v zonach v Klasterci a Kadani (a nekteri pak jeste dal v zonach v Chomutove nebo Zatci). Tj. za me resit tento usek rozumnou jednickou, I tak to tam bude neskutecne komplikovane.

Chapu, ze D6 nema v republice moc fanousku, ze jsou mista a silnice, kde uz dalnice davno mela byt. Ale porovnavat D6 s tim, ze bych ji nepostavil a radeji volil I/13 a D7...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Standa »

Jenom pár postřehů (ono už to ale mezitím zaznělo):
1) stavba D13 by mezi KV a Chomutovem byla asi dost náročná, určitě víc, než D6. Uvidíme, jak si tam ŘSD poradí už jen s narovnáním trasy (já jsem samozřejmě pro D6 i D13 v plné palbě :) );
2) lepší cesta na Frankfurt znamená i lepší spojení na Kolín nad Rýnem, Rotterdam, Brusel (a tedy i část tranzitu z UK), což už může být zajímavé;
3) záleží ovšem i na postoji Německa a Německo dle nějaké smlouvy chce dálnici k nám jen na D5 a D8; dokonce se snad zdrhl i nějaký obchvat na "béčku" hned za hranicemi, čili ještě daleko před A70 (a dokonce i A93) - uvidíme, až bude jednou celá D6.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Sauce »

No jo, Aram si zase pustil pusu na špacír ve vlákně D6. Vůbec nejradši mám ty jeho argumenty typu "jinak by opravdu nedávala smysl, ne v dnešní době, možná za 10 let". K tomu by se snad hodilo jen encyklopedické [Citation needed].
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

cawez píše:Jako sorry, ale ty jsi naprostý demagog. Vybíráš si jen co chceš, na naprostou většinu mých argumentů jsi neodpoveděl. A vkládáš mi do úst něco, co jsem vůbec neřekl.
A argumenty typu "jinde to není, tak tady to taky nemá být" jsou vůbec ty úplně nejlepší. A spojení dvou krajských měst opravdu není to stejné jako spojení krajského města se značným turistickým ruchem s hlavním městem země.

Nevykládej si to špatně, ale ty neumíš přemýšlet jinak, než v současných intenzitách. Vůbec nebereš v potaz politické hledisko, atraktivitu regionu, atraktivitu ČR jako celku pro investory v počtu dálničních spojení, rozvoj do budoucna, zvýšení atraktivity spojení a tím ulehčení jiným tahům (Cheb - když bude dálnice celá z Varů do Prahy, nikoho už nenapadne jet odtud do Prahy přes Plzeň - ulehčí to D5 u Prahy).

Navíc D6 je TEN-T, takže co to tady zase proboha povídáme o nějaké sběrné komunikaci sídel okolo dálnice? Opravdu by ČR neměla být schopna dostát svým mezinárodním závazkům?

Ale to už jsme řešili kdysi u D49.

A úplně vtipné je, že řekneš, že by to snad bylo potřeba za 10 let. Ve chvíli, kdy D6 při nejoptimističtějších scénářích bude do Varů za 6 let.

S tím příhraničním úsekem viz argument výše. Navíc není pravda, že tam Němci nic neplánují, jen mají problémy to prosadit.

A víš co? Klika je, že je tahle debata úplně zbytečná, protože D6 stát bude a už to naštěstí nic nezmění.
Já nevím, jestli umíš číst, ale několikrát jsem naopak napsal, že ano , postavme D6, ale stavme podobně i jinde. NE ABYCHOM NESTAVĚLI D6. :roll: Vadí mi skutečnost, že se ZÁROVEŇ staví D6 a ZÁVOVEŇ jinde po republice jsou stavěny či plánovány 2-pruhy, protože prý 3-pruh ekonomicky nevychází, přitom intenzity jsou tam kolikrát i vyšší než zde. Chápeš ?

Naopak právě beru sociální hledisko, proto tu D6 chápu a podporuji i přesto, že by tam dálnice být úplně nemusela. Úplně stejně můžeme uvažovat o 2-pruhovém propojení Jesenicka s Olomoucem. Je to úplně stejný případ (místo lázní hory, vylidňovaný region, atd. akorát méně obyvatel obecně, proto 2-pruh), ale tam to jaksi nejde. :crazy: Ale to už je hodně OT, nevím, proč do toho tolik zabředávat. Míst pro porovnání je po celé ČR spousta.

Zbytek nehodlám komentovat, ten tvůj příspěvek stojí celý na tom, že říkám: "nestavme D6", což je nesmysl. Těch 10 let jsem měl na mysli kvůli případnému financování = stavme dálnici pro nižší intenzity prostě až poté, co budou vyřešeny obce, kterými proudí 15 tisíc aut (neber to prosimtě zase úplně doslova).
Když použiju tvé vyjadřování, tak ty se naopak snažíš tu dálnici obhájit vším možným co tě napadne, bez ohledu na skutečnosti.
Marty - KV píše:Aram96: k tomu, cos napsal… "Naopak po kapacitní I/13 (která je stejně potřeba tak jako tak) + D7 by to většina dopravy vzala tudy (byť by to o pár km delší bylo)."

Proc myslis, ze je I/13 potreba jako kapacitni? Ano, uvital bych ji (bydlim kousek od Ostrova), bylo by fajn, pokud by nekdo uvazoval ve smyslu celeho tahu az do Usti, nicmene neni to nezbytne. Udoli mezi Ostrovem a Klastercem je na houby, ale jinak tuhle cestu vyuzivaji vetsinou lide z Ostrova a okoli pracujici v zonach v Klasterci a Kadani (a nekteri pak jeste dal v zonach v Chomutove nebo Zatci). Tj. za me resit tento usek rozumnou jednickou, I tak to tam bude neskutecne komplikovane.

Chapu, ze D6 nema v republice moc fanousku, ze jsou mista a silnice, kde uz dalnice davno mela byt. Ale porovnavat D6 s tim, ze bych ji nepostavil a radeji volil I/13 a D7...
Popravdě, když vede 4-pruh KV-Ostrov, poté Chomutov-D8 (téměř) připadá mi logické to celé propojit. Klášterec n.O.-Chomutov už dnes má intenzity na 4-pruh, Ostrov-Klášterec řekněme na 3-pruh. Proč to nepostavit a nemít tak ucelený kapacitní tah navíc s další návazností dál za D8 ? :) Nemluvil jsem o dálnici, ale o kapacitním spojení, které je prostě z 80% již postaveno. Někde to může plnit 3-pruh (směrově dělený se 110 km/h kór).

Každopádně spojení KV-Praha s pomocí S13+D7 byla pouze myšlenka, že by to takhle šlo, kdyby se v minulosti uvažovalo jinak, byl tam i smajlík - špetka nadsázky. Je jasné, že se to už nikdy nezmění, také jsem to tam napsal, jenže to by cawez musel číst všechno a ne jen to, co ho práskne do oka. Takže pro něj ještě jednou: stavme D6 dokud jsou peníze, ale stavme tam, kde jezdí podobné intenzity, alespoň obchvaty a ideálně 3-pruhy (především na tazích dlouhých nebo s vyšším podílem NA). :kladivo:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Sauce píše:No jo, Aram si zase pustil pusu na špacír ve vlákně D6. Vůbec nejradši mám ty jeho argumenty typu "jinak by opravdu nedávala smysl, ne v dnešní době, možná za 10 let". K tomu by se snad hodilo jen encyklopedické [Citation needed].
Napsal jsem jen a pouze tohle:
Aram96 píše:Bez navazující dálnice v Německu nemá smysl polovina celé D6, tedy v té kategorii, v jaké se připravuje. Celá tady ta dálnice je čistě politické rozhodnutí. Máme tu silnice první třídy, kde jezdí úplně stejné intenzity (a nemálo, kde jezdí znatelně více) a jsme tam rádi za 2-pruh a pomalu slýchám, že na 3-pruh tam nejsou ani intenzity, natož že by vyšla ekonomika. :zvraci: A tady bude dálnice i včetně odstavného. Jen tak na zamyšlení. :crazy:
PS: přeju jim dálnici i tady, nicméně nevím, proč se tedy jinde měří dvojím metrem. Taková I/16, I/53, I/11 by mohly vyprávět .. :kladivo:
a tohle jako reakci na dvs (který mimochodem jako první přišel s nějakou modernizací I/13):
Aram96 píše:Ono .. kdyby byla pořádná S13 z KV až do Chomutova (4-pruh nebo 3-pruh, kde kamiony jedou max rychlostí), tak není ta D6 zdaleka tak potřeba. :mrgreen: (ty stavby by šly ekonomicky proti sobě) Takže předpokládám, že až se D6 dostaví, začne se o S13 uvažovat. Za mě v dnešní koncepci jednoznačně chybí, souhlas.
Potom akorát reakce na připomínky (z čehož některé už dosti útočné a s nepravdami). Takže pokud nemáš nic, tak si ty své invektivy laskavě nech pro sebe. ;)
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od evilcleaner »

nechtěl bych se teď dotknout žádného z lokálních patriotů a osobně jsem rád za každý km postavené dálnice, ale asi nejde popřít fakt, že jestliže rozdělíme zbývající nepostavenou síť dálnic v čr do dvou skupin "must have" a "nice to have", tak většina úseků na D6 patří do té druhé, zatímco ta první má ten seznam ještě hodně dlouhý (D0,D1,D3,D35,D42,D52... nemluvě o spoustě dalších jedniček).

Netvařme se ale, že do KV se nedá dostat, vzhledem k intenzitám je ta silnice na většině míst dost v pohodě. Pokud se podaří dostavět ty tři úseky k křižovatce s I/27, tak je to vzhledem k české realitě docela luxus.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Honey72 »

Ano, D6 možná nemá takovou prioritu jako jiné dálnice v republice. Ale kdybychom měli stavět všechno jen podle tabulek intenzity dopravy a dopravních priorit, měla by dnes obchvat či přeložku pouze páteřní síť a husté aglomerace a zbytek státu bychom hodili přes palubu. Jenže i tyto kouty republiky se podílejí na společné ekonomice a mají tudíž právo se cítit rovnocenně. Obce v pohraničí nemohou za to, že přes ně vede silnice s intenzitou jen pár tisíc aut denně a přesto mají právo na to mít obchvat. Nelze tedy stavět obchvaty a nové komunikace nejprve v těch potřebnějších a v těch méně důležitějších až nakonec. To by se na ně také mohlo dostat až za desítky let a oni už desítky let čekají.
Podobně nelze tabulkově posuzovat nutnost výstavby D6. Karlovarský kraj přináší české ekonomice také dost (lázně, turismus, těžba...) a už při pohledu na mapu Česka je jasné, že i tímto směrem by dálnice vést měla :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od cawez »

evilcleaner píše:nechtěl bych se teď dotknout žádného z lokálních patriotů a osobně jsem rád za každý km postavené dálnice, ale asi nejde popřít fakt, že jestliže rozdělíme zbývající nepostavenou síť dálnic v čr do dvou skupin "must have" a "nice to have", tak většina úseků na D6 patří do té druhé, zatímco ta první má ten seznam ještě hodně dlouhý (D0,D1,D3,D35,D42,D52... nemluvě o spoustě dalších jedniček).

Netvařme se ale, že do KV se nedá dostat, vzhledem k intenzitám je ta silnice na většině míst dost v pohodě. Pokud se podaří dostavět ty tři úseky k křižovatce s I/27, tak je to vzhledem k české realitě docela luxus.
Já nejsem lokální patriot, já vůbec neposuzuju potřebnost dálnic tím, jestli jsou důležité pro mě, ale tím, jestli jsou důležitá pro stát. A tahle dálnice je součást TEN-T a jako taková tam má stát. A Vary mají být napojené dálnicí na hlavní město, stejně jako jakékoliv jiné krajské město. Pokud nechcete vytvářet v lidech pocit pragocentrismu a toho, že se na regiony kašle, tak to tak má být. Tohle jsou mimořádně důležité věci z hlediska rovnováhy v zemi. Navíc ten argument, že jsou jiné cesty potřeba víc ... no a co? ČR je snad schopná stavět v pořádí potřebnosti? Takže dokud nebude stát D0 tak nemá právo jakákoliv jiná stavba vzniknout? Jak dlouho bychom touhle logikou stavěli dálniční síť? Tohle je ve světle reality absolutní nonsens. Nebo kvůli D6 snad nejsou na jinou stavbu peníze?

Tyhle nářky bych pochopil, kdyby to bylo tak, že by se rozhodovalo, že D6 je absolutní priorita a že ostatní dálnice musí počkat, protože na ně nejsou peníze, i když mají vydaná stavební povolení. Děje se tady snad něco takového? Někdo někde řekl, že kvůli D6 nejsou na jinou stavbu peníze? Takže jak by to mělo být? Má se říct, že na D6 se kašle, nechá se rozkouskovaná dálnice s 3 samostatnými úseky jak někde v Tramtárii a místo toho se ty peníze mají převést ze SFDI do nějakých kapitol MPSV, protože SFDI je není schopno utratit a na MPSV si s nimi určitě rádi poradí, jak je rozpustit pro dobro občanů?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

evilcleaner píše:nechtěl bych se teď dotknout žádného z lokálních patriotů a osobně jsem rád za každý km postavené dálnice, ale asi nejde popřít fakt, že jestliže rozdělíme zbývající nepostavenou síť dálnic v čr do dvou skupin "must have" a "nice to have", tak většina úseků na D6 patří do té druhé, zatímco ta první má ten seznam ještě hodně dlouhý (D0,D1,D3,D35,D42,D52... nemluvě o spoustě dalších jedniček).

Netvařme se ale, že do KV se nedá dostat, vzhledem k intenzitám je ta silnice na většině míst dost v pohodě. Pokud se podaří dostavět ty tři úseky k křižovatce s I/27, tak je to vzhledem k české realitě docela luxus.
Přesně. Proto stavme D6 (mám na mysli KV-Praha), když je připravená (na rozdíl od jiných dálnic) a peníze jsou. Nemám s tím problém. Výše jsem akorát psal, že je divné, že na jiných místech na to peníze nejsou resp.ani nemohou být, když je ta stavba hozena do šuplíku hned na začátku "kvůli ekonomice".
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od alabastr »

A já který jsem svým dotazem diskusi tak trochu rozpoutal podotýkám že mi šlo čistě o informaci ohledně tohoto posledního úseku, nejsem ani jeho horlivým odpůrcem ani zastáncem, pouze jsem NEVĚDĚL, tak jsem se zeptal abych VĚDĚL a teď už VÍM ;) .

Všeobecně ohledně D6 jsem jednoznačně pro aby se dostavila (do těch KV, ale klidně později i na hranice), přestože tam jedu v průměru 1x za rok, stejnětak jako jsem pro doStavbu např. D48, D49, D55 kudy jsem jel možná jednou dvakrát za život(kdoví jestli) a tolikrát tam ještě v životě možná pojedu. Každý KM dálnice ve finále dobrý! :ok:
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od vodouch2000 »

Aneb jak se diskuze o úseku Cheb - státní hranice zvrtla k diskuzi o potřebnosti celé D6. A takhle tady žijem :-)
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Marty - KV »

Aram96: Popravdě, když vede 4-pruh KV-Ostrov, poté Chomutov-D8 (téměř) připadá mi logické to celé propojit. Klášterec n.O.-Chomutov už dnes má intenzity na 4-pruh, Ostrov-Klášterec řekněme na 3-pruh. Proč to nepostavit a nemít tak ucelený kapacitní tah navíc s další návazností dál za D8 ? :) Nemluvil jsem o dálnici, ale o kapacitním spojení, které je prostě z 80% již postaveno. Někde to může plnit 3-pruh (směrově dělený se 110 km/h kór).

Mel jsem zato, ze nejdriv bys tedy chtel dokoncit tu opravdu potrebnou paterni sit. Propojit ctyrpruh u Ostrova s D7 u Chomutova by bylo super, ale na jakem miste to v seznamu priorit tak muze byt? Toho se treba ja, byt stredniho veku, rozhodne nedoziju.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Jestli tedy můžu odpovědět tady, i když je to zde OT (za to se tu opravdu omlouvám, strhl jsem pozornost i k jiným částem D6), tak osobně bych viděl ty větší přestavby důležitých jedniček převážně na příští dekádu :( , tzn. 2030-2040, spolu s většinou 6-pruhů. Konkrétně ta I/13 asi určitě, protože příprava je na začátku a to ne ani všude. Ale nemalá část se dá stihnout i v této dekádě, příprava běží, jen mi někde chybí ucelenost (chystá se 20 km ze 40 a těch druhých 20 nemá započatou ani přípravu) a právě spíše ta krátkozrakost - plánují (nebo nyní staví) se tam 2-pruhy s průsečnými křižovatkami místo 3-pruhu s MÚK. Ale ono těch hlavních není zase tak moc, když to vztáhneme k celkové potřebě obchvatů na jedničkách. Ty přestavby bych bral právě spíše jako doplněk dálniční sítě, některé části budou na 4-pruh, některé na 3-pruh.
Každopádně to tak nějak počítám s tím, že se v této dekádě stihne většina dálniční sítě dokončit :mrgreen: (zbydou nejvíce blokované části dálnic) a určitě to bude vyžadovat roční rozpočet ŘSD tak 70 mld, možná i 80, aby se mohlo pořád stabilně opravovat a ještě budovat ve velkém odpočívky. :kladivo: Proto bude téměř jistě potřeba zapojit PPP ("neviditelný dluh"), jinak je jasné, že se takový rozpočet neudrží.
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Vikingkiller »

Když OT, tak pořádně !!!

Na úvod musím poznamenat, že patřím mezi zaujaté "patrioty" neboť jsem z Chomutova a do Prahy a KV jezdím dost často. Dneska jsem měl to "štěstí" absolvovat smrtelný trojúhelník:

Chomutov -> KV -> Praha -> Chomutov , takže mám velmi čerstvé zážitky a informace pro porovnání :D !

Part 1) Chomutov -> KV: Na cestě z Chomutova do Pernštejna jsou 2 špunty (vesnice Málkov+ Zelená a hlavně Klášterec n. O). Tento úsek má i největší intenzity (lidé dojíždějící do průmyslových zón za prací) v rámci cesty do KV. Jednoznačně nejhorší je část Pernštejn - Ostrov. Silnice 1/13 okolo Ohře se velmi klikatí, namrzá a za deště dost klouže. Za špatného počasí nehody obden a dost často vedou k uzavření celé silnice. Předjíždění je až na 1 čestnou výjimku nemožné a s ohledem na kopcovitý terén se dost často stává, že člověk jede velmi pomalu za přeloženým kamionem. Od Ostrova do KV je to již "pohoda" - směrově oddělený čtyřproud s oficiálně 90 km/h, reálně se jezdí +-110 km/h.

Pozn. k silnici I/13 - tato "podkrušnohorská magistrála" je ojedinělá v rámci celé ČR a to z toho důvodu, že po řadě historicky spojuje zpravidla okresní/krajská města KV (50 tis.), Klášterec n.O. (15 tis.), Chomutov+Jirkov (70 tis.), Most (66 tis.), Bílina (17 tis.), Teplice (50 tis.), Ústí n.L. (90 tis.), Děčín (50 tis.). Od Teplic už je tedy vedení/značení hlavní trasy jiné, nicméně tato silnice tato města propojuje.

Part 2) KV -> Praha. První část z KV do Lubence je velmi příjemný. Intenzity snesitelné (reálně nižší, než na I/13) a trasa je vedena "rovně" mimo obce s častým výskytem stoupacích pruhů. S nadhledem lze mluvit skoro i střídavém trojpruhu. Od Lubence po Krušovice intenzity již narůstají a trasa I/6 prochází několika vesnicemi (Lubenec, Petrohrad, Hořovičky, Hořosedly a Krupá). Mezi těmi vesnicemi je sice I/6 vedena zpravidla "rovně", nicméně cesta již tolik "neubíhá". Od včerejška je od Krušovic do Prahy pohoda :-). Nová část dálnice je opravdu fajn. Po napojení Kladna intenzity výrazně vzrůstají, ale stále jsou nižší než na D7 od Kladna k letišti.

Pozn. k D6 resp. I/6 - pokud se ŘSD podaří v příštím roce zahájena výstavba obchvatu Krupé, Hořosedel a Hořoviček, tak bude z celkové trasy KV-Praha odstraněna ta nejvíce problematická část. Pokud by se podařilo dálnici protáhnout až k Lubenci, je v podstatě vyhráno. Část za Lubencem si dálnici samozřejmě také zaslouží, nicméně časový benefit D6 oproti stávající trase již není tak velký. Na úseku mezi KV a Lubencem jsou nebezpečím zejména úrovňové křižovatky.

Part 3) Praha - CV. Tuto trasu jezdím pravidelně cca 3x týdně v pracovní dny, takže mám opravdu bohaté zkušenosti. Od Prahy ke Slanému jsou intenzity dosti vysoké, úplně nejvyšší pochopitelně na úseku ke Kladnu. Část vozidel se "odpojí" na Slaný, nicméně většina pokračuje dál. Obchvat Slaného je již postaven v půlprofilu a teoreticky nabízí možnosti k předjíždění, nicméně celý obchvat je "jedna velká zatáčka" (chybí dlouhá rovina) a s ohledem na hustotu provozu je předjíždění vesměs nebezpečné. Úsek od Slaného dál je zpravidla veden v půlprofilu budoucí D7, nicméně většina trasy je s "dvojitou plnou", takže v případě pomalého kamionu je stejně "vyhráno". Velká část aut poté odbočuje do Loun, což se projeví snížením intenzity provozu. Je pravdou, že nějaká auta se od Loun zase připojí a směřuje směr Chomutov/Žatec, je jich ale méně. Navíc úsek obchvatu Loun je i v půlprofilu relativně přehledný a dá se zde předjíždět, pokud to intenzita provozu dovoluje. Problém nastává, pokud se rozhodnou jedinci předjíždět i v případě hustého provozu. Riziko čelní srážky je zde vysoké. Nejnižší provoz je od Loun až po sjezd Bítozeves na D7. Od průmyslové zóny Triangle (hlavně fabrika Nexen) dochází k určitému (ne nijak výraznému) nárůstu dopravy.

Pozn. k I/7 resp. D7 - celkově je intenzita dopravy oproti I/6 resp D6 vyšší. Další výhodou je, že většina trasy I/7 je již vedena v půl profilu budoucí D7. S ohledem na rozmístění průmyslových zón (Louny, Žatec, Chomutovsko) je velká část dopravy tvořena NA. Nicméně zcela zásadní bude výstavba úseku ve Středočeském kraji (hlavně doplnění obchvatu Slaného).

P.S. Rýpavé komenty diskutujících z Ostravska o nepotřebnosti D6 a D7 jsou zcela irelevantní. Zvlášť potom, co AB odhalil, že k vám vedou 3 slovy TŘI dálnice :D :D :D
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Mikulik »

I když jsme mimo, tak ohledn třináctky mezi Ostrovem a Pernštejnem jsme kdysi plánovali 3 trasy, s tím že se plánovaly tunely, aby se vůbec nemuselo jet kolem vody.
Odpovědět

Zpět na „D6“