Karlovy Vary - Olšová Vrata

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Od příštího roku se dočkáme zpoplatněného úseku KV - Cheb-sever, když už bude dokončen celý tah.

Jak nutně je potřeba stavba KV - Olšová Vrata?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
poljaq
Příspěvky: 171
Registrován: 25.3.2010 21:24:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: R6 obecně

Příspěvek od poljaq »

Jako člověk z KV nebudu úplně objektivní ;) , ale pokusím se odpovědět.
Intenzity poměrně velké, oproti jiným úsekům I/6, dáno samozřejmě všeobecným odlivem lidí z města do satelitů, které se vyskytují i na této straně. Další budou přibývat.
Směrově i sklonově špatné.
Hned první křižovatka v KV tragédie, kde nikdo moc nerespektuje 50 a je tam spousta nehod. Pak křižovatka u Olšových Vrat, kde sice nehod není tolik, ale ve špičce vyjet přes dva stoupací pruhy skoro nemožné.
Pak první oblouk v klesání ve směru od Prahy je taky velmi zrádný, než řidiči pochopí, že končí relativně rovná silnice. Obzvláště na podzim jsou auta často v protisměrných svodidlech, už je tam taky pomníček.
Ve směru od Prahy, tzn. v klesání cca 7 km nemožnost předjetí pomalejšího vozidla, protože ve směru do stoupání jsou dva pruhy a je tam dvojitá plná. Nějaká úprava nepřichází v úvahu vzhledem ke směrovým poměrům. Takže takovej naloženej kamion, kterej sjíždí z klesání pro jistotu na "dvojku" 50, přiveze do KV pořádnej vláček.
Takže stavba KV - Olšová Vrata by bylo významné zvýšení bezpečnosti na trase I/6.
Ale kdybych měl hlasovat, tak obchvat Řevničova a Lubence + Krupá přeložka, bych upřednostnil.
Já to tu znám, tak ve svodidlech nepřistanu a ten kousek za kamionem se už k domovu dohrabu 8-)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R6 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Úsek by se dal osadit lepšími značkami upozorňující na nově vzniklou situaci. Sice nevím jaké jsou zde intenzity provozu, ale je otázkou o kolik by se zkrátila jízdní doba. Pochybuji o tom, že tam bude 130 (úsek Olšová Vrata - KV) a nebo že se zde bude moci jezdit i nepovolenou 150. Podle letáku trasa bude kopírovat současnou silnici a zde dojde k minimálním úpravám výškového sklonu a podle mě tam bude max. 90 km/h. Jediné plus bude zkapacitnění úseku.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R6 obecně

Příspěvek od dd »

Myslím, že tam i nějaké značky byly. A už teď se tam směrem do kopce jezdí docela svižně. O Hlinkovi taky říkali, že jel nejmíň 120 a ještě měl nějaký alkohol.

Určitě se zlepší se cesta do KV.Když chytnete na začátku kamion, tak je to sice zdržení jen o pár minut. Ale hlavně by se odstranila všechna úrovňová křížení, takže se zlepší bezpečnost (viz. ten Hlinka).
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: R6 obecně

Příspěvek od Marty - KV »

Změní se nějak v budoucnu křižovatka I/6 (R6) x I/13? Návrh křižovatky na začátku KV v Drahovicích se mi docela líbí, ale tahle je opravdu tragická. Pravý pruh (vyřazovací) na Ostrov, prostřední rovně směr Otovice a pouze levý na pokračování po I/6. Chápu, že tam i díky třeba tomu autosalonu není moc místa, ale nešlo by to tam nějak předělat? Kvůli bezpečnosti a zvýšení propustnosti.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 obecně

Příspěvek od Lenny »

Stavba KV-OV není ve stylu, tady máme postaveny jeden jízdní pás a k tomu dostavíme druhý, ale na řadě míst stavající trasu opouští, nebo přechází stávající trasa "z jedné strany na druhou", některé se některé poloměry "zatáček zvětšovat" se budou apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R6 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Podle letáku až u Olšových Vrat bude plnohodnotná rychlostka, jinak to bude jen jako silnice nejspíš do 80 km/h. Díky úpravám terénu a výstavbě mostů (jak se zmiňuje Lenny) se cena stavby za dílo pohybuje taky poměrně vysoko... 3,37 mld.Kč na 8 km. Docela i tak se celé dokončení od KV do Prahy pohybuje 25 mld.Kč.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: R6 obecně

Příspěvek od Marty - KV »

Nejde mi o KV-Ostrov, ale o samotnou křižovatku I/6 x I/13. Zajímá mě nějaká možnost přestavby v budoucnu, protože to opravdu není moc podařené dílo.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R6 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Nevím nic o tom, že by se měla měnit. Možná co nevyhovuje jsou krátké připojovací a odpojovací pruhy + napojení na Dalovickou ulici. A v čem je špatná? Je celá mimoúrovňová...
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: R6 obecně

Příspěvek od Bobek »

Tak poloměry nic moc, délky připojovacích pruhů nic moc. Ale ono tam těžko něco lepšího vymýšlet.
Království a půl princezny za 511.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R6 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Není tam dost místa aby tam mohla být vyšší rychlost. Kolik se tam jezdí dnes?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 obecně

Příspěvek od Lenny »

Prodloužit připojovací a odbočovací pruhy by se dalo.

Rychlost na KV-OV bych řekl, že bude minimálně 90 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
poljaq
Příspěvky: 171
Registrován: 25.3.2010 21:24:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: R6 obecně

Příspěvek od poljaq »

Je to ještě v obci, takže je tam 70 návěstěná značkou. A prodloužit ten pruh o kterém se mluví, vzhledem k blízkosti větví asi možné není. Prodloužit následný připojovací taky není kam, neboť je tam most, který se letos opravoval a ani náznak rozšíření :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 obecně

Příspěvek od Lenny »

Šly by vytvořit s tím, že by se rozšířil podchod a byla by vybudována opěrná zeď. Od lávky by klidně mohl být odbočovací pruh a v opačném směru připojovací by byl kratší s ohledem na dům čp. 26.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Jirka L »

aktuální stav výkupů pozemků:

odkaz na plné rozlišení:
Obrázek

náhled v polovičním rozlišení:
Obrázek

přestože je již dokončeno DSP, není zatím nejspíš vykoupený žádný pozemek.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 15.3.2015 0:51:31, celkem upraveno 1 x.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od dvs »

Kdy se stavěla současná přeložka údolím?
Trošku mne překvapilo, jak nová trasa opouští současnou trasu, jak se tu píše už výše. Když jsem tudy jel, tak jsem si říkal, zda by nešlo postavit nejdřív múk, vyasfaltovat polňačky a tím odstranit bodové závady. Pohled do letáku mi dal odpověď, že takto jednoduše by to nešlo. Škoda.
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

Oznámení předběžných informací:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638065

Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DSP/IČ k SP bez majetkoprávní přípravy.

Popis potřeb, které mají být splněním VZ naplněny: Vypracování projektové dokumentace DSP včetně zajištění IČ k SP bez majetkoprávní přípravy stavby.
Popis vzájemného vztahu VZ a potřeb zadavatele: Pokračování investorské přípravy stavby dalším projektovým stupněm a související inženýrskou činností.
Předpokládaný termín splnění VZ: Koncept DSP do 6 měsíců od písemné výzvy objednatele k zahájení plnění na této dílčí části předmětu veřejné zakázky, záborový elaborát do 3 měsíců od konečného odsouhlasení návrhu technického řešení stavby objednatele na výrobním výboru, termíny zpracování jednotlivých geometrických plánů budou dohodnuty na výrobním výboru s cílem zajistit co nejrychlejší postup majetkoprávní přípravy, čistopis DSP do 1 měsíce od protokolárního předání všech připomínek objednatele ke konceptu DSP. Podání žádosti o vydání všech stavebních povolení do 4 měsíců od vydání rozhodnutí o posledním vyvlastnění (majetkoprávní činnost zajišťuje objednatel). Technická pomoc při získání pravomocného stavebního povolení po dobu 6 měsíců od podání žádosti o vydání posledního pravomocného stavebního povolení na stavbu.
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

D6 Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

Oznámení o zakázce - DSP/IČ:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/647090

Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DSP/IČ k SP bez majetkoprávní přípravy na akci R6 "Karlovy Vary - Olšová Vrata"
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

Aktualizovaný leták:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 372626.pdf

Centrální komise MD dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii 21,5/100, což si vyžádá změnu územního rozhodnutí.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Jirka L »

jen oprava, v letáku je
"bude zadána aktualizace dokumentace pro stavební povolení."
tedy ne změna ÚR
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

Každopádně mám problém s navrhovanou kategorií R 21,5 .......
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od _jan91 »

To já taky, takže budeme mít všude šířku 24,5 - 25,5 a najednou se to někde v polích u Bošova změní na 21,5. Fakt nechápu. Za X let se pak bude řešit chybějící odstavný pruh alá D46 protože to např. někdo napálí do odstaveného náklaďáku, který nestihl dojet do zálivu. Pozemky jsou už beztak vykupovány pro původní profil 25,5 a ještě se vyhodí miliony za aktualizaci DSP. Neskutečný... dtto D11.
(Jinak nic proti kategorii 21,5 - ta je ale vhodná jinde než na dálnici spojující DE a KV s Prahou.)
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od NoOne »

Stejnou kravinou jsou na kazdem sjezdu kruhove objezdy v polich, az po Bochov.
At to radeji postavi takhle, nez vubec ...
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Dobrý den,
Souhlasím, kategorie R21,5/100 není vhodná pro žádný úsek dálnice takového významu z těchto důvodů:
1) Po zprovoznění celé D6, komunikace na sebe natáhne tranzitní dopravu ve směru východ-západ a bude silným "konkurentem" D5, v případě opravy 1/2 dálnice nebude možné dopravu vést v režimu 2+2.
2) Po dálnice D6 je vedena mezinárodní silnice E48.
3) Z hlediska vynaložených fin. prostředků na výkup pozemků (kat. 25,5) je to nehospodárné počínání. Kdo vysvětlí daňovým poplatníkům, že část jejich peněz nebyla využita v souladu s maximalizací bezpečnosti provozu? Znamená to, že 4m šířky (všech postižených úseků) jsou/budou vykoupeny zbytečně?
V letáku se píše "Centrální komise MD doporučila". Jde zjistit konkrétně, kteří lidé toto uspořádání doporučili? (pro případ tragické dopravní nehody, dle scénáře _jan91).
Přijde mi to, že některé připravované úseky "rádoby" dálnic vlastně ani nebudou dálnicemi, neboť nebudou ani zdaleka splňovat šířkové uspořádání pro D...
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od dd »

Taky ze zhoršení kategorie nemám radost a rád bych viděl D6 dokončenou.

Ale realisticky - D6 nemá až takový význam. Intezity oproti jiným dálnicím má nízké, Karlovy Vary jsou jedno z nejmenších krajských měst a tranzit z D5 nepřevezme, neb v Německu chybí pokračování.

Důležité je rychle začít stavět úseky na části Nové Strašecí - Lubenec, kde I/6 vede obcemi. To ostatní je už dnes dle letáků (tj. nejoptimističtější verze) plánováno kolem 2022 a do té doby se priority změní nejméně 6x.
Odpovědět

Zpět na „D6“