[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
D0 nebude nikdy klasická dálnice s výjezdy po 10 kilometrech a dodržením všech pravidel pro vzdálenost křižovatek a podobně. Podobné je to s začátkem dálnic vybíhajících z Prahy - zde tedy u D7.
Nedávno jsme se zde bavili například o začátku D10 u Horních Počernic. Tam není dodrženo vůbec nic, například vzdálenost mezi koncem připojovací pruhu z odpočívky Radonice směrem Mladá Boleslav a začátkem odpojovacího pruhu MÚK Radonice je asi 100 metrů. Tady je nutné smířit se s tím, že to normové ideály nikdy nenaplní a kompromisy jsou nevyhnutelné. Dá se diskutovat akorát o tom, co je větší zlo, a co menší.
Nedávno jsme se zde bavili například o začátku D10 u Horních Počernic. Tam není dodrženo vůbec nic, například vzdálenost mezi koncem připojovací pruhu z odpočívky Radonice směrem Mladá Boleslav a začátkem odpojovacího pruhu MÚK Radonice je asi 100 metrů. Tady je nutné smířit se s tím, že to normové ideály nikdy nenaplní a kompromisy jsou nevyhnutelné. Dá se diskutovat akorát o tom, co je větší zlo, a co menší.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Problém je spíše s vozidly jedoucími od letiště směrem k 518. V případě zachování současné trasy by nebyl prostor k vykřížení s vozidly jedoucími po D7. I s esíčkem bude na vykřízení jen asi 500 m.Max píše: Otázka je, jestli by pak nevzniklo nové kolizní místo přímo na D0 - směr na jih od D7 by se sice napojil v původní trase, ale po cca 600-800 m už by bylo zas odpojení na Evropskou.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Vím s tím směrem na 518 jsem to psal v předchozím postu.
Ad menší a větší zlo: dívam se na to podobně, ale ve výsledku je pro mě menší zlo plynulejší provoz na D0 a horší větve na MÚK s D7, tedy v podstatě tak, jak je to navrženo. Jinak fakt, že D0 tou hustotou exitů není klasická dálnice, je pochopitelný, někde to funguje (515) a někde už moc ne (MÚK Chlumecká na 510). U té D10 za problémy paradoxně nejvíc může až ten kruháč u vjezdu do areálu skladů.
Ad menší a větší zlo: dívam se na to podobně, ale ve výsledku je pro mě menší zlo plynulejší provoz na D0 a horší větve na MÚK s D7, tedy v podstatě tak, jak je to navrženo. Jinak fakt, že D0 tou hustotou exitů není klasická dálnice, je pochopitelný, někde to funguje (515) a někde už moc ne (MÚK Chlumecká na 510). U té D10 za problémy paradoxně nejvíc může až ten kruháč u vjezdu do areálu skladů.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Jedine, ze toho plynuleho provozu na D0 si asi moc neuziji ...
V lepsim pripade se cas od casu svezu sikanou, kde bude radar na 60km/h.
Uz tu chodim na forum nejaky patek, ale stejne mne vysledek , ktery je realizovatelny, ale je k h.v.n. s.r., sorry jako:)
V lepsim pripade se cas od casu svezu sikanou, kde bude radar na 60km/h.
Uz tu chodim na forum nejaky patek, ale stejne mne vysledek , ktery je realizovatelny, ale je k h.v.n. s.r., sorry jako:)
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Souhlas, dle mne je největší pra...na ten šílený přechod na čtyřpruhu o kus dále a připojení od letiště.Max píše:Vím s tím směrem na 518 jsem to psal v předchozím postu.
Ad menší a větší zlo: dívam se na to podobně, ale ve výsledku je pro mě menší zlo plynulejší provoz na D0 a horší větve na MÚK s D7, tedy v podstatě tak, jak je to navrženo. Jinak fakt, že D0 tou hustotou exitů není klasická dálnice, je pochopitelný, někde to funguje (515) a někde už moc ne (MÚK Chlumecká na 510). U té D10 za problémy paradoxně nejvíc může až ten kruháč u vjezdu do areálu skladů.
Jinak odpůrcům paralelní ranveje je třeba připomenout, že má EIA.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Nové letáky - posunutí ZS o rok.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
Je u MÚK Aviatická ta cena správně? Přijde mi prapodivné, aby jedna MÚK o délce 1 km stála více jak zkapacitnění D5 Praha - Beroun a to víc jak o mld
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
Je u MÚK Aviatická ta cena správně? Přijde mi prapodivné, aby jedna MÚK o délce 1 km stála více jak zkapacitnění D5 Praha - Beroun a to víc jak o mld
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
..třeba je to včetně výkupů a je tam nějaké ropné pole....7,5 mld.? ..a doba výstavby 4 roky?
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A kdyby tam bylo jen prostě o jednu nulu více, to by bylo zase málo asi, že ?
Každopádně nevím, jestli tvrzení
A ještě jedna věc ... jak je tedy navržena D0 v prostoru MÚK Přední Kopanina ? Měl jsem za to, že po odpojení ramp, čili v "průchodu křižovatkou" bude pouze 4-pruh, ale teď je to v letáku napsáno tak, jak kdyby měl být okruh celou dobu v 6-pruhu (pokud by k tomu byly 2-pruhové odbočováky a připojováky), tak to by u nás bylo téměř nevídané (netvrdím, že by ten 4-pruh nestačil, za mě ano, i ve výhledu, 6-pruh by byl jen jakýmsi komfortem navíc).
Každopádně nevím, jestli tvrzení
znamená, že přestavba křižovatky počítá s budoucím rozšířením D7 na 6-pruh, tak jak v těch "plánech ŘSD na zkapacitňování" stálo... Nevím, jak by to bylo ale řešeno na tom úseku mezi MÚK Aviatická a D0, tam by asi byl poté potřeba 10-pruh protože připojovat a odpojovat letiště jedním pruhem, by byl zločinHlavní trasa je navržena v kategorii R25,5/80,
v místě MÚK Aviatická je rozšířena o přídatné pruhy.
A ještě jedna věc ... jak je tedy navržena D0 v prostoru MÚK Přední Kopanina ? Měl jsem za to, že po odpojení ramp, čili v "průchodu křižovatkou" bude pouze 4-pruh, ale teď je to v letáku napsáno tak, jak kdyby měl být okruh celou dobu v 6-pruhu (pokud by k tomu byly 2-pruhové odbočováky a připojováky), tak to by u nás bylo téměř nevídané (netvrdím, že by ten 4-pruh nestačil, za mě ano, i ve výhledu, 6-pruh by byl jen jakýmsi komfortem navíc).
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Na začátku D7 je uspořádání 2+2+2+2, tj. 4 průběžné a 4 přídatné pruhy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
to je jasné, ale co průchod křižovatkou ? Pokud je hlavní trasa navržená jako 25,5, tak jak se může "plánovat" zkapacitnění na 6-pruh ? To by se musela ta přestavba křižovatky tomu přizpůsobit, o tom tam ale nic nepíšou ...Lenny píše:Na začátku D7 je uspořádání 2+2+2+2, tj. 4 průběžné a 4 přídatné pruhy.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D7 všeobecně
Aktualizace okolo Aviatické:
MÚK Aviatická SP Q1 2020 (už je čistopis DSP, ale bylo o SP zažádno? A vykupuje se tam něco? ZS 2021. Pozitivní je také úprava ceny na 782 Mio. (z těch cca 7mld.)
...ale...
D7 MÚK Aviatická - MÚK Ruzyně. posun SP na 2021, ZS 2022.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
..a divný text...
Z pohledu bezpečnosti leteckého provozu VPD délky 3550 m zasahuje do stavby přeložky I/7. Na základě těchto skutečností řeší MD pokračovíní přípravy. Práce na DÚR jsou pozastaveny – byla zpracována SAFETY STUDIE. Zapracování návrhu doporučení pro zlepšení bezpečnosti letového provozu by mělo zásadní vliv již rozpracovanou přeložku I/7 a část SOKP 518.
...měl jsem za to, že jim vadilo, kdyby to bylo rovně, ve stopě dnešní I/7, a výsledkem že je ten "hrb"...Jak to tedy je?
MÚK Aviatická SP Q1 2020 (už je čistopis DSP, ale bylo o SP zažádno? A vykupuje se tam něco? ZS 2021. Pozitivní je také úprava ceny na 782 Mio. (z těch cca 7mld.)
...ale...
D7 MÚK Aviatická - MÚK Ruzyně. posun SP na 2021, ZS 2022.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
..a divný text...
Z pohledu bezpečnosti leteckého provozu VPD délky 3550 m zasahuje do stavby přeložky I/7. Na základě těchto skutečností řeší MD pokračovíní přípravy. Práce na DÚR jsou pozastaveny – byla zpracována SAFETY STUDIE. Zapracování návrhu doporučení pro zlepšení bezpečnosti letového provozu by mělo zásadní vliv již rozpracovanou přeložku I/7 a část SOKP 518.
...měl jsem za to, že jim vadilo, kdyby to bylo rovně, ve stopě dnešní I/7, a výsledkem že je ten "hrb"...Jak to tedy je?
Re: D7 všeobecně
SOKP určitě zasahuje do světelné naváděcí soustavy. Určitě se také řeší odstínění světel automobilů a také bude záležet na (ne)instalaci EMAS.
http://media.flysfo.com.s3.amazonaws.co ... verrun.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LY4k_IUPza
http://www.aulickengineering.com/wp-con ... .00.20.jpg
http://media.flysfo.com.s3.amazonaws.co ... verrun.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LY4k_IUPza
http://www.aulickengineering.com/wp-con ... .00.20.jpg
Re: D7 všeobecně
Já tohle moc nechápu ... z laického pohledu - na spoustě míst létají nad dálnicemi (ať už vedle nebo přes) letadla. Tady je s tím hrozný problém. Samozřejmě pochopitelné je, že dálnice nemůže vést přesně tam, kde končí runway, ale když jsem četl před časem vysvětlení, proč je ten tvar MÚK Přední Kopanina tak zbytečně zkroucený, tak vysvětlením bylo osvětlování letadel auty. Proto nechápu, proč se rampa D7>518 nenarovná tak, aby se po ní dalo jet 120 km/h a zakopala se pod D0. Díky tomu bude vyřešeno oslňování letadel, zbytečný klikyhák na rampě a dvojité přemostění okruhu, resp. 2 rampy na mostech. Pokud se staví takováhle MÚK na zelené louce, mohla by vypadat jako některé uzly v zahraničí, i když si samozřejmě uvědomuji, že to není doslova na rovné zelené louce, ale jde o to, že u Černého mostu je logické, že se nikdy velká křižovatka nepostaví, kdežto tady by to mohlo jít ... navíc je to rozplet, kde D7 vzniká, tudíž počet aut na rampách bude o dost větší než např. na MÚK s D5,D8,D1 apod.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D7 všeobecně
...nový, poupravený leták na D7 MÚK Aviatická - MÚK Ruzyně. Zůstalo SP na 2021, ZS 2022.
Dne 10. 4. 2017 bylo vydáno rozhodnutí MHMP ŽP, že stavba přeložky I/7 nebude posuzována
procesem EIA.
V 06/2018 byl předán koncept DÚR k připomínkám. V 03/2019 se uskutečnilo jednání za účelem koordinace přeložky I/7 s plánovanou vzletovou a přistávací dráhou (VPD) Letiště Praha.
V současné době probíhá s ohledem na bezpečnost letového provozu koordinace s Letištěm Praha. Předpoklad zahájení inženýrské činnosti ve 4.Q.2019. Předpoklad získání pravomocného ÚR ve 4.Q.2020.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
Dne 10. 4. 2017 bylo vydáno rozhodnutí MHMP ŽP, že stavba přeložky I/7 nebude posuzována
procesem EIA.
V 06/2018 byl předán koncept DÚR k připomínkám. V 03/2019 se uskutečnilo jednání za účelem koordinace přeložky I/7 s plánovanou vzletovou a přistávací dráhou (VPD) Letiště Praha.
V současné době probíhá s ohledem na bezpečnost letového provozu koordinace s Letištěm Praha. Předpoklad zahájení inženýrské činnosti ve 4.Q.2019. Předpoklad získání pravomocného ÚR ve 4.Q.2020.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Je vydaný nový, a oddělený leták na stavbu MÚK Aviatická.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
V čem je nový? Mimochodem datum uvnitř má září 2019...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A v čem oddělený?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
MÚK Aviatická má samostatný leták od prosince 2016, bohužel vydaný se špatným názvem "MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně", to je asi důvod, proč to zmátlo uživatele Chobotcz Oprava názvu stavby na správné "MÚK Aviatická" proběhlo s vydáním srpnového letáku 2019.
V lednu 2019 pak vydali samostatný leták pro MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, který do té doby chyběl.
Konec hlášení o zmatcích v letácích
V lednu 2019 pak vydali samostatný leták pro MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, který do té doby chyběl.
Konec hlášení o zmatcích v letácích
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Jen nechápu, proč ty honosné kecy o zkapacitňování D7 až po Kladno, když tahle stavba s tím nepočítá .. já vím, že 6-pruh tady je tak za 15 let reálně nejdříve, ale přestavba takovéhle křižovatky je snad tak velká akce, která by rezervu měla obsahovat, ne ?
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak jsem jen tak ze zvědavosti koukal na letecké snímky současné MÚK a překvapilo mě tam to červené "UFO" !? Na panoramě to není a nevzpomínám si, že bych tam něco takového viděl. Pravda že na letiště jezdím spíš jen výjimečně.
Netuší někdo co to je nebo bylo?
Edit. Už asi vím... Vzpomněl sem si že máme také Google
Netuší někdo co to je nebo bylo?
Edit. Už asi vím... Vzpomněl sem si že máme také Google
- Přílohy
-
- IMG_20191203_234419.jpg (317.19 KiB) Zobrazeno 16211 x
-
- IMG_20191203_233414.jpg (440.32 KiB) Zobrazeno 16215 x
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
MÚK Aviatická, aktuální stav vlastnictví pozemků:
plné rozlišení
náhled: legenda: Trvalý zábor stavby zakreslen podle DÚR po aktualizaci v 06/2016.
Parcely Prahy/MČ nebo obcí mimo trvalý zábor tentokrát nejsou zakresleny.
plné rozlišení
náhled: legenda: Trvalý zábor stavby zakreslen podle DÚR po aktualizaci v 06/2016.
Parcely Prahy/MČ nebo obcí mimo trvalý zábor tentokrát nejsou zakresleny.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Letištní klasika - Nové letáky
D7xD0
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
ZS 2022; UP 2025
Letištní křižovatka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
ZS 2021; UP 2025
D7xD0
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
ZS 2022; UP 2025
Letištní křižovatka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
ZS 2021; UP 2025
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Předpoklad podání žádosti o SP je do konce 01/2020.mikeyb píše: Letištní křižovatka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
ZS 2021; UP 2025
Je k tomu nějaké nové info?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
...jak říká Majkii...."sleduj úřední desku MD" )
ale taky bych uvítal proaktivnější informování od ŘSD...bohužel je vidět, že stále je velký rozdíl v jednotlivých stavbách/letácích...
ale taky bych uvítal proaktivnější informování od ŘSD...bohužel je vidět, že stále je velký rozdíl v jednotlivých stavbách/letácích...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Dotaz .. D0 v průchodu křižovatkou s D7 (Přední Kopanina) bude pořád S 34/100 nebo se 6-pruh rozdělí na 2+2 a obdobně zase vytvoří z 2+2 ? Říkám si, že když jde o dálnici, která na D0 vzniká, mohl by průchod jako 4-pruh stačit, ovšem když se podíváme, jak má vypadat přestavba MÚK D0xD11, kde i v průchodu uzlem bude 6-pruh a 2-pruhové odbočováky a připojováky, tak tady by to už asi chtělo také tak udělat