[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Hlavně pokud toto esíčko vznikne, tak bude věčným mementem plánů na severní okruh.
Vnuci se nás budou ptát, proč se tam jezdí takto nelogicky a v tolika pruzích.
Jediné plus je likvidace toho nesmyslného přechodu.
Vnuci se nás budou ptát, proč se tam jezdí takto nelogicky a v tolika pruzích.
Jediné plus je likvidace toho nesmyslného přechodu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Aby to nebylo i memento planu na paralelni drahu
Kolik je polomer te zatacky? Pokud by ji nekdo prirovnal k nejake soucasne, tak by to bylo perfektni srovnani.
Kolik je polomer te zatacky? Pokud by ji nekdo prirovnal k nejake soucasne, tak by to bylo perfektni srovnani.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Levý R=150 m, pravý R=160,05 m. Přirovnání nevím.
Ad pruhy:
PJP od D5:
Začátek stavby v km 28,547 jsou vedeny 3 pruhy. Na MÚK Evropská se připojovací pruh stane 4. pruhem. V km 29,4 stahovačka na 3 pruhy. Po provizorním převedení 3 pruhy bez odstavného. Od napojení na definitivní stav následují 4 pruhy bez odstavného.
LJP od Kladna:
4 pruhy bez odstavného po 260 m stahovačka na 3 pruhy + odstavný u SDP. Na konci definitivního stavu začátek 3 pruhů bez odstavného, kterým je stavba převedena po větvi MÚK. Od km cca 30,030 4 pruhy s odstavným. Na konci se ze 4 pruhu stane odbočovací na MÚK Evropská.
Ad pruhy:
PJP od D5:
Začátek stavby v km 28,547 jsou vedeny 3 pruhy. Na MÚK Evropská se připojovací pruh stane 4. pruhem. V km 29,4 stahovačka na 3 pruhy. Po provizorním převedení 3 pruhy bez odstavného. Od napojení na definitivní stav následují 4 pruhy bez odstavného.
LJP od Kladna:
4 pruhy bez odstavného po 260 m stahovačka na 3 pruhy + odstavný u SDP. Na konci definitivního stavu začátek 3 pruhů bez odstavného, kterým je stavba převedena po větvi MÚK. Od km cca 30,030 4 pruhy s odstavným. Na konci se ze 4 pruhu stane odbočovací na MÚK Evropská.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
přímo křižovatkou budou procházet na hlavní trase D0 2+2 pruhyAram96 píše: Jinak se ještě zeptám - až se bude stavět 518, tak samotné rozplety na D0 jsou také myšleny jako 2+2 (z tří pruhů > 2 na D7 + 2 na D0) nebo křižovatkou budou procházet pořád 3 a odbočovací pruhy jsou myšleny dvoupruhové ? Asi první možnost, že ? Dle mě v pořádku, dostačující.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
no R=150 m je hodně málo, to se dá projet za sucha v 90 km/h. očekávám že tam bude omezení na 70 nebo 60, takže proti přechodu nic moc změna. měření ukazují že v běžném provozu řidiči jezdí 90 (a více) v obloucích R=250 m a větších.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Já optimisticky doufám, že tam bude 80, jako u velmi podobného oblouku na Jižní spojce
https://mapy.cz/s/3jCaX.
https://mapy.cz/s/3jCaX.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Ted jsem koukal na mapu a poloměrem oblouku by to odpovídalo rampě HK D11 --> R35 Opatovice. Tam je to také o 180 stupňů. Překvapilo mne to, že tato rampa je bez omezení. Ono se tam dá tak těch 80 km/h a ani se to tam nemusí dávat na ceduli.
Na té jižní spojce je ten oblouk jenom asi 30 stupňů.
Naopak oblouk rampy D1 Brno -> D0 směr Plzeň v Modleticích má poloměr cca 250m.
Na té jižní spojce je ten oblouk jenom asi 30 stupňů.
Naopak oblouk rampy D1 Brno -> D0 směr Plzeň v Modleticích má poloměr cca 250m.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Též přesně R=150 m má rampa D11-D0 jih. A tam je (pokud se nepletu) omezení 60 km/h, reálně se tam dá jet 100 km/h za sucha.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tam je to ale o tom, že tam absolutně není vidět a ve špičce se dojíždí do kolony. Tam si myslím, že je 60 naprosto oprávněně.jannnn píše:Též přesně R=150 m má rampa D11-D0 jih. A tam je (pokud se nepletu) omezení 60 km/h, reálně se tam dá jet 100 km/h za sucha.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
To já nijak nerozporuji
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
jsme tu OT
ale oprávněně by tam mělo být proměnné značení a 60kmh ve špičce, což jsou asi 3hod denně
po zbytek doby je tam 60kmh neoprávněně
ale oprávněně by tam mělo být proměnné značení a 60kmh ve špičce, což jsou asi 3hod denně
po zbytek doby je tam 60kmh neoprávněně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak tohle je čiré zvěrstvo. Nevím proč má silniční stavba, která je ve veřejném zájmu, ustupovat zájmům navýšení zisků firmy Letiště Praha a její paralelní dráhy. Udělat z Ruzyně nákladní letiště a přiblížit dráhu o 1,5 km k centru což zasáhne víc lidí, tak to veřejný zájem rozhodně není.Max píše:Tak dnes šel ven leták se správnou mapou
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Zkuste také něco napsat o státním podstrojování téže firmě se zkapacitňováním MÚK Aviatická a stavbou rychlodráhy. Nebo vůbec o tom, proč by měl stát stavět nějaké silnice, když po nich jezdí převážně pracovníci soukromých firem.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Nepodsouvejte mi názory, které nezastávám.
Čemu přesně nerozumíte na větě "Udělat z Ruzyně nákladní letiště a přiblížit dráhu o 1,5 km k centru což zasáhne víc lidí, tak to veřejný zájem rozhodně není." ?
MÚK Aviatická, stejně jako rychlodráha je ve veřejném zájmu, slouží osobní letecké dopravě. Naopak rozvoj cargo letiště a větší zatížení pražanů leteckým provozem rozhodně ve veřejném zájmu není. Stejně jako dokurvení křižovatky D7/D0 naprosto prasáckým způsobem.
Čemu přesně nerozumíte na větě "Udělat z Ruzyně nákladní letiště a přiblížit dráhu o 1,5 km k centru což zasáhne víc lidí, tak to veřejný zájem rozhodně není." ?
MÚK Aviatická, stejně jako rychlodráha je ve veřejném zájmu, slouží osobní letecké dopravě. Naopak rozvoj cargo letiště a větší zatížení pražanů leteckým provozem rozhodně ve veřejném zájmu není. Stejně jako dokurvení křižovatky D7/D0 naprosto prasáckým způsobem.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Proti tomu, o kolik musela uhnout 511 je toto jen kosmeticka uprava...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Na D6 existuje už cca 10 let příprava na zakrytí kvůli téže dosud neexistující ranveji
https://goo.gl/maps/pqYYtuKN2Xy
Pokud tedy chtějí ranveji ustupovat a myslí si, že je potřeba (což já si nemyslím) ale to je na jinou diskuzi, tak ať udělají podobné zakrytí i u Ruzyně.
A ne tu zatáčkovou vopičárnu co tam vymysleli. Viz leták.
https://goo.gl/maps/pqYYtuKN2Xy
Pokud tedy chtějí ranveji ustupovat a myslí si, že je potřeba (což já si nemyslím) ale to je na jinou diskuzi, tak ať udělají podobné zakrytí i u Ruzyně.
A ne tu zatáčkovou vopičárnu co tam vymysleli. Viz leták.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Jaká zatáčková vopočírna? Vždyť ten okruh bude pokračovat dále na Suchdol. Kde by měla být v případě zakrytí MÚK D0xD7?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Vopičárnou je míněn malý poloměr v budoucí křižovatce. Chápu že se těžko hledala taková podoba, která by nepřekážela letovému provozu. Škoda že se nevymyslelo něco ještě lepšího. Znamenalo by to nutnost MÚK Aviatická překopat zásadněji, D7 odklonit už v ní, namísto snahy se trefit do D7 v této křižovatce tak jak je. Možná za tím byla i příprava akcí "přeložka D7" a "přestavba MÚK Aviatická" jako dvě nezávislé stavby, namísto jedné stavby, která by to souvisle vyřešila lépe, dala by budoucí křižovatce víc místa. Ale zas by měla větší zásah do okraje Přední Kopaniny.
V EIA se píše: Při výstavbě VPD v plné délce při ponechání I/7 ve stávající stopě by bylo nutné na stávající I/7 vybudovat tunel délky cca 700 m. V této variantě s tunelem by nejdříve musela být vybudována přeložka silnice I/7 mimo stávající komunikaci. Dále by byla stávající komunikace zahloubena o cca 8 m pod úroveň stávající a byl by vybudován tunel. Úskalí této varianty jsou značné finanční nároky jak na realizaci, tak i na provoz, varianta by vyžadovalo dále trvalé čerpání vody z tunelu a bezpečnostní rizika.
V EIA se píše: Při výstavbě VPD v plné délce při ponechání I/7 ve stávající stopě by bylo nutné na stávající I/7 vybudovat tunel délky cca 700 m. V této variantě s tunelem by nejdříve musela být vybudována přeložka silnice I/7 mimo stávající komunikaci. Dále by byla stávající komunikace zahloubena o cca 8 m pod úroveň stávající a byl by vybudován tunel. Úskalí této varianty jsou značné finanční nároky jak na realizaci, tak i na provoz, varianta by vyžadovalo dále trvalé čerpání vody z tunelu a bezpečnostní rizika.
Naposledy upravil(a) P_V dne 13.1.2019 23:12:14, celkem upraveno 3 x.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
To není tak jisté, že okruh povede přes Suchdol. Je možné, že se nakonec rozhodne pro severní variantu, která je dle mě mnohem příznivější především pro dálkový tranzit např. D11->D6. Co se týče té "prudké" zatáčky na začátku D7 tak by vůbec nemusela býti, kdyby rampa D7->D0(směrD5) vedla ve stopě současné I/7 a u "Padesátníku" byla zahloubena taky aby ji VPD překonala např.přesypaným mostem.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Navržené řešení ani není moc pohodlné pro ty co pojedou z centra tj. po Evropské ul. na letiště. Do r. 2001 překonávali 1MÚK, dnes 2MÚK a po realizaci navrženého řešení vč. dávno překonané jižní varianty DO (přes Suchdol) to budou už 3MÚK.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Přímý směr D7-D0 (směr jih) a naopak by mohl být veden +- v trase, v jaké je dnes, akorát zakopaný a zakrytý. A ne tím esíčkem, tak jak je navrženo. Divím se, že na jedné straně je zde spousta lidí co se pohoršuje nad poloměry ramp a podobně a tohle tady vadí jenom mě. Přitom mi to přijde jako opravdu hodně velká šílenost.Lenny píše:Jaká zatáčková vopočírna? Vždyť ten okruh bude pokračovat dále na Suchdol. Kde by měla být v případě zakrytí MÚK D0xD7?
Ta vopičárna je znázorněna v tomto letáku a podle mě tedy nemá obdoby
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
A přitom se to celé dělá kvůli dvěma stavbám, které jsou nejisté a to jak okruh přes Suchdol, tak paralelní ranvej. Takže nakonec tam zbyde jen to nějákým chorým mozkem vymyšlené esíčko a u něj zbyde jen doplnit ceduli "Vítejte v Kocourkově".
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tu je EIA. Na straně 387 je přehledná situace. Mapka u ŘSD je moc hrubá.
Zdůvodnění, proč ne přímo, jsem tu citoval. Nicméně jsou to argumenty tahané odkudsi z paty. Protože: z přehledné situace mi nevyplývá, proč by tunel musel být dlouhý 700m, když v tom místě už není runway, jen světla. Ulice K letišti tam má tunel délky jen 250 m. Rychlodráha ten tunel bude muset mít taky. Oba asi včetně asi toho čerpání. A jinde v EIA se píše, že nová silnice bude odvodněna rovněž čerpáním...
Nicméně je tu ještě jeden důvod proti přímému vedení D7-D0 517, a sice že by vzdálenost křižovatky Aviatická a oddělení větve směr D0 518 byla děsně krátká. Takhle se to rozdělení posune o nějakých 500 m dál. I tak to bude průpletový mazec a nějaká omezená rychlost tam bude nutná.
Zdůvodnění, proč ne přímo, jsem tu citoval. Nicméně jsou to argumenty tahané odkudsi z paty. Protože: z přehledné situace mi nevyplývá, proč by tunel musel být dlouhý 700m, když v tom místě už není runway, jen světla. Ulice K letišti tam má tunel délky jen 250 m. Rychlodráha ten tunel bude muset mít taky. Oba asi včetně asi toho čerpání. A jinde v EIA se píše, že nová silnice bude odvodněna rovněž čerpáním...
Nicméně je tu ještě jeden důvod proti přímému vedení D7-D0 517, a sice že by vzdálenost křižovatky Aviatická a oddělení větve směr D0 518 byla děsně krátká. Takhle se to rozdělení posune o nějakých 500 m dál. I tak to bude průpletový mazec a nějaká omezená rychlost tam bude nutná.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A takovéhle esíčko, jako je navržené v letáku, snad normové je ? Bude se tam jezdit 130 km/hod ? Já nevím, normy neznám, ale z hlediska selského rozumu mi to připadá jako mnohonásobně horší věc, než nějáká nenormová vzdálenost křižovatek, když přitom ve směru D7-D0 (jih) a naopak lze vést dálnici přímo.
Mimochodem, to zakrytí nad D6 má být přímo pojížděné letadly, tedy ranvej má být "na střeše" dálnice. Tady na D7 je dálnice, až za ranvejí. Takže i ten tunel by nemusel být tak masivně únosný.
A to že by musel být dlouhý 700 metrů ? To taky nechápu, kde vzali. Spíš to vypadá, že tu variantu se zakrytím úmyslně vykreslili co nejhůř, aby mohli vybrat jiné řešení. Podle mého je tedy toto příklad šetření na nepravém místě. Zakrytí silnic a dálnic u letišť není nic tak neobvyklého a dělat kvůli tomu, abych se vyhnul tunelu takové vylomeniny jako je zmíněné esíčko, to mi přijde naprosto neadekvátní.
Mimochodem, to zakrytí nad D6 má být přímo pojížděné letadly, tedy ranvej má být "na střeše" dálnice. Tady na D7 je dálnice, až za ranvejí. Takže i ten tunel by nemusel být tak masivně únosný.
A to že by musel být dlouhý 700 metrů ? To taky nechápu, kde vzali. Spíš to vypadá, že tu variantu se zakrytím úmyslně vykreslili co nejhůř, aby mohli vybrat jiné řešení. Podle mého je tedy toto příklad šetření na nepravém místě. Zakrytí silnic a dálnic u letišť není nic tak neobvyklého a dělat kvůli tomu, abych se vyhnul tunelu takové vylomeniny jako je zmíněné esíčko, to mi přijde naprosto neadekvátní.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
130 Asi ne? Bude to normální sjezd z okruhu na dálnici, takže není důvod, aby tam bylo 130. Na D6 ani D5 se taky nenajíždí 130. Navíc odpadne milovaný přechod přes okruh, takže nebude na tomto úseku potřeba jet 50 + žádné kolony, takže celkový čas průjezdu bude ještě rychlejší než předtím.Lynx píše:A takovéhle esíčko, jako je navržené v letáku, snad normové je ? Bude se tam jezdit 130 km/hod ?
Do výstavby okruhu přes Suchdol to bude asi působit lehce zvláštně, ale jsem zvědav, jak tam narvou ty 4 pruhy
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
IMHO je to naprosto perfektní, jen už to mělo všechno dávno stát. Samozřejmě včetně MÚK Přední Kopanina i té paralelní dráhy - ta je samozřejmě pro další rozvoj letiště v Praze naprosto nezbytná.